Pneumatiky

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1449
Registrován: 03 pro 2009 16:28
auto: Def 110
Bydliště: Praha

Re: Pneumatiky

#1061 Příspěvek od Tonny » 12 bře 2012 16:29

erik píše:
Mike III píše:potřeboval bych prosím poradit s huštěním COOPER DISCOVERER STT 265/70 R 17 discovery III
silnice, bláto, ostrý šutry velký balvany
díky
Já hustím
* silnice 2,5 bar
* bláto 1,2 bar
* písek 0,8-1,2 bar
* ostré šutry 2,5 bar
* velká balvany 0,6-1,5 bar / trialové anebo vyprošťovací ježdění /
* ostré šutry 1,2-1,5 z osobní zkušenosti se spíš prořízne tvrdá guma než měkká..
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054

Sajmon
Příspěvky: 162
Registrován: 01 úno 2011 18:58
tel.: 0918334337
auto: DiscoveryII
Bydliště: Šumiac

Re: Pneumatiky

#1062 Příspěvek od Sajmon » 12 bře 2012 17:53

No tak KM2 su už doma,ale len 4ks , no na rezervu už nebolo možné zohnať ale hádem dojde už loď ,z ceny sa mi poriadne zatočila galava!! Je to pekná guma a hádm aj niečo znesie.No čas ukáže.

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#1063 Příspěvek od Hunter » 12 bře 2012 21:36

Lassard píše:To Hunter: Tak gumy GGAT2 mají za sebou první zatěžkávací zkoušku....
Tak ja nevim, mam snad jine gumy :lol: Huci me jako tank (mozna nejsem zvyknuty), na silnici drzi, to ano, blativa cesta, cca 200m (spise blato nez trava) - vzorek hned zalepeny a auto litalo do stran (mozna to v terernu neumim, je fakt, ze se do niceho moc nehrnu). Ale jeste budu testovat, zatim vse jen v beznem provozu.
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2886
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#1064 Příspěvek od erik » 12 bře 2012 21:57

Já hustím
* silnice 2,5 bar
* bláto 1,2 bar
* písek 0,8-1,2 bar
* ostré šutry 2,5 bar
* velká balvany 0,6-1,5 bar / trialové anebo vyprošťovací ježdění /[/quote]
* ostré šutry 1,2-1,5 z osobní zkušenosti se spíš prořízne tvrdá guma než měkká..[/quote]


...na Hammade je 1,2 bar asi malo, bo je nebezpeci bocniho poskozeni gumy...ale je pravda, ze jsme hustili na 2,0 bar , bo na pisek jsme podhustili na 1,2 bar a pri zapadani na 0,8 bar .
... ten interval mezi 1,2 a 2,0 nebyl tak hrozny na kompresor a jeho prehrivani...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
Hončar
Příspěvky: 103
Registrován: 26 říj 2010 06:56
auto: D1 300
Bydliště: Strakonicko

Re: Pneumatiky

#1065 Příspěvek od Hončar » 15 bře 2012 10:22

Ahoj, chtěl sem se zeptat na kolik foukáte gumy na silnici? Mam matadory wisenta MP75 235/85/16 a auto D1.

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2886
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#1066 Příspěvek od erik » 15 bře 2012 15:21

* silnice 2,5 bar
.. to popisuju Wissenty
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Pneumatiky

#1067 Příspěvek od RudaK » 15 bře 2012 16:31

Taky 2,5 ...na D1 a na D III to samé :) ( a přední a zadní stejně )
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Hončar
Příspěvky: 103
Registrován: 26 říj 2010 06:56
auto: D1 300
Bydliště: Strakonicko

Re: Pneumatiky

#1068 Příspěvek od Hončar » 16 bře 2012 07:23

Díkes, za zkušenosti :yes

Uživatelský avatar
Lassard
Příspěvky: 744
Registrován: 03 lis 2010 19:26
tel.: 774191179
auto: RR P 38
Bydliště: Praha

Re: Pneumatiky

#1069 Příspěvek od Lassard » 18 bře 2012 07:54

Hunter píše:
Lassard píše:To Hunter: Tak gumy GGAT2 mají za sebou první zatěžkávací zkoušku....
Tak ja nevim, mam snad jine gumy :lol: Huci me jako tank (mozna nejsem zvyknuty), na silnici drzi, to ano, blativa cesta, cca 200m (spise blato nez trava) - vzorek hned zalepeny a auto litalo do stran (mozna to v terernu neumim, je fakt, ze se do niceho moc nehrnu). Ale jeste budu testovat, zatim vse jen v beznem provozu.
Tak už také hučím, asi jsem sjel tu horní pidi vrstvičku, schválně jsem to pozoroval včera na dálnici 110 km/h při větších až maximálních už pak vnímám jen aerodynamický hluk, na okreskách se to nějak zásadně neprojevuje. Mastodont :angel má docelam slušné odhlučnění podvozku
„Kdokoliv obeznámený s předmětem uzná, že je to jasné selhání.“

Uživatelský avatar
jarmik
Příspěvky: 203
Registrován: 18 čer 2007 23:18
auto: Free 1.8 - 1999
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Pneumatiky

#1070 Příspěvek od jarmik » 18 bře 2012 21:02

snad to sem můžu dát :oops: sundal jsem letní a neoznačil si přední a zadní :angry a teď jsem zjistil, že se mě jedny sjíždějí víc ( nepatrně asi 2mm ) tak bych je rád na léto mezi sebou přehodil ale nevím jestli to je předek nebo zadek a dotaz jaký se vám sjíždějí víc předek nebo zadek díky za info - free 1.8, r.v.99 3dv

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Pneumatiky

#1071 Příspěvek od Neklan » 19 bře 2012 14:15

U Friťáku bude vždycky víc sjetý předek, protože za normálních okolností jde téměř všechen krouťák na přední nápravu.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#1072 Příspěvek od tagr » 20 bře 2012 21:18

Neklane na zadek jde vždy alespoň 25% výkonu a krouťáku a dosahuje to až krajní hodnoty 55% předek 45% zadek. Nikdy nejde vše jen na předek pokud máš vše jak má být, proto je to pernamentní 4x4 a ne haldex 4x4 kdy se zadek případně připojí a dosáhne hodnoty až 50% na 50 % . A ted mě zase tlučte :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

Re: Pneumatiky

#1073 Příspěvek od BeerRudolf » 21 bře 2012 07:48

Tomáši máš pravdu co se týká náhonu. Neklane Ty taky, co se týče sjíždění. U mne se více sjíždí předek. Také jsem to měnil, dokonce kdesi v návodu je doporučena záměna kol vzhledem k "zvláštní konstrukci náprav" na Free. Ideální je měnit křížem jako zastara :clap
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#1074 Příspěvek od PavelU » 21 bře 2012 07:53

BeerRudolf píše:Ideální je měnit křížem jako zastara :clap
Ne u všech moderních dezénů je to možné... :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

Re: Pneumatiky

#1075 Příspěvek od BeerRudolf » 21 bře 2012 08:31

To samozřejmě ne :yes , tam pouze předek dozadu a zadek dopředu. U pneu které byly na Free v prvomontáži to jde. A výrobce píše návody zřejmě na auto ve specifikaci v jaké ho vypouští z výroby.
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Pneumatiky

#1076 Příspěvek od Neklan » 21 bře 2012 18:55

tagr píše:Neklane na zadek jde vždy alespoň 25% výkonu a krouťáku a dosahuje to až krajní hodnoty 55% předek 45% zadek. Nikdy nejde vše jen na předek pokud máš vše jak má být, proto je to pernamentní 4x4 a ne haldex 4x4 kdy se zadek případně připojí a dosáhne hodnoty až 50% na 50 % . A ted mě zase tlučte :)
No vždyť to říkám, 75% je skoro všechno :D , každopádně dost na to, aby se sjížděl předek výrazně víc. Nedovolil bych si tvrdit, že Freelander je podobná čtyřkolka jako Octavia 4x4 :D .
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

heiszby
Příspěvky: 93
Registrován: 19 říj 2011 01:23
tel.: 721149797
auto: D1 300TDI, L322 2006

Re: Pneumatiky

#1077 Příspěvek od heiszby » 21 bře 2012 20:16

PavelU píše:
BeerRudolf píše:Ideální je měnit křížem jako zastara :clap
Ne u všech moderních dezénů je to možné... :wink:
Není to možné ani tak, že gumu sundám z disku, který byl vlevo ve předu a dám jí na disk, který byl vpravo vzadu? :hmm:
Já se jen ptám, moc zkušeností zatím ze své Feldy nemám :lol: a na Free jsem to ještě neabsolvoval..
Discovery 300TDI "Daisy" - 2" lift, pevnostní nárazníky, a spooousta plánů a úprav ==>> červen 2016 - Island :)
L322 TD6, 2006 "Stacy" - leštěnka

Uživatelský avatar
stan
Příspěvky: 680
Registrován: 22 zář 2009 20:35
tel.: +420 603 499 869
auto: Discovery III - 4,4i
Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#1078 Příspěvek od stan » 21 bře 2012 20:28

asi meli na myslí směrový dezén, tam by ti to pak jelo proti směru...
Land Rover Discovery III - 4,4i V8 HSE - LPG, automat, rok 2006
nafta je palivo satanovo :)

Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

Re: Pneumatiky

#1079 Příspěvek od BeerRudolf » 22 bře 2012 08:17

Není to možné ani tak, že gumu sundám z disku, který byl vlevo ve předu a dám jí na disk, který byl vpravo vzadu? :hmm:
Já se jen ptám, moc zkušeností zatím ze své Feldy nemám :lol: a na Free jsem to ještě neabsolvoval..[/quote]

Při otočení na disku to samozřejmě jde :idea: . U směrových dezénů je důležité dodržet směr otáčení pneu. :time I když už jsem viděl na autech různé hrůzné kombinace :head
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

Uživatelský avatar
Martin_Černý
Příspěvky: 412
Registrován: 26 lis 2011 17:46
tel.: 728013652
auto: D2,P38,DEF a tak
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#1080 Příspěvek od Martin_Černý » 31 bře 2012 14:13

Máte někdo prosím aktuální zkušenost kde a za kolik sehnat Cooper Discoverer STT 235/85 R16? Díky.

Odpovědět