s dalsim elektronicky ovladanym ventilom predpokladam:-) a bude len horsie...MadTom píše:Jo přesně na to vypalování je tam originál nádržka s aditivem o kterém jsem psal.
TD5 EGR ventil
Moderátor: Miky_CZ
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 EGR ventil
Re: TD5 EGR ventil
Turba doufám snad ani nehrabe píše:Minulý měsíc jsem dal u Pešlíka tohle - http://www.offroad4x4shop.cz/detail/dis ... ntilu--td5" onclick="window.open(this.href);return false; a max spokojenost . V sadě je i záslepka turba.Míla Lenďák píše:Vzhledem ke kladným ohlasům jsem se rozhodl, že půjde i můj EGR ventil ven. Hledal jsem a jako nej provedení mi přišlo toto: http://www.toomich.cz/obchod/nahradni-d ... tnilu-td5/" onclick="window.open(this.href);return false;
Líbí se mi, že to má být z jednoho kusu hliníku bez vaření, odolné tepelnému kroucení. Jedna chybičku to ale má-není u toho záslepka výfuku a také ta cena je hooodně vysoko.
Má s tím někdo osobní zkušenost, nebo doporučíte něco jiného třeba z vlastní dílny?

Land Rover Discovery 2 Td5
- hrabe
- Příspěvky: 612
- Registrován: 10 říj 2009 18:35
- tel.: 00421903849869
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Púchov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 EGR ventil
Minulý měsíc jsem dal u Pešlíka tohle - http://www.offroad4x4shop.cz/detail/dis ... ntilu--td5" onclick="window.open(this.href);return false; a max spokojenost . V sadě je i záslepka turba.[/quote]
Turba doufám snad ani ne
, spíš svodů (výfukového potrubí) odkud vedl přívod EGR.[/quote]
Ój sorry , samo že svody.Zaslepit turbo by asi nebylo to pravé ořechové....
Turba doufám snad ani ne

Ój sorry , samo že svody.Zaslepit turbo by asi nebylo to pravé ořechové....
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: 08 dub 2010 20:53
- tel.: 728134186
- auto: Toyka LC 150
- Bydliště: Klášterec n/Ohří
Re: TD5 EGR ventil
také jsem použil tu samou sadu. ale že bych pocítil nějaké zlepšení se říci nedá, akorát tam je více místa



Tomm1
LC 150
LC 150
Re: TD5 EGR ventil
stejna skusenost, PLACEBO efekt jak vysitytomm1 píše:také jsem použil tu samou sadu. ale že bych pocítil nějaké zlepšení se říci nedá, akorát tam je více místa![]()

ale aspon som pri tej prilezitosti vycistil trochu sanie a cidlo - vypadlo odtial prinajmensom 200g kasoviteho svinstva (olej+sadze)
- hrabe
- Příspěvky: 612
- Registrován: 10 říj 2009 18:35
- tel.: 00421903849869
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Púchov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 EGR ventil
raven.99 píše:stejna skusenost, PLACEBO efekt jak vysitytomm1 píše:také jsem použil tu samou sadu. ale že bych pocítil nějaké zlepšení se říci nedá, akorát tam je více místa![]()
![]()
ale aspon som pri tej prilezitosti vycistil trochu sanie a cidlo - vypadlo odtial prinajmensom 200g kasoviteho svinstva (olej+sadze)
Aspoň Vás musí hřát pocit že Vaše auto dejchá čistý luft.
Re: TD5 EGR ventil
ale aby sme boli uplne objektivny - odstranenie EGR ma aj svoje nevyhody:
- motor sa v zime pomalsie zahreje (horuce plyny uz nejdu do sania, iba studeny vzduch)
- vstupne spotreba (o desatiny...), do vyfuku idu totiz spaliny, ale aj zbytky paliva, ktore sa timto opäť spalovali
- no a samozrejme je tu ekologicka stranka, ale keby niekoho trapilo svedomie u tohto bodu, tak nech sa pozrie na com sa jazdi v indii/cine
- motor sa v zime pomalsie zahreje (horuce plyny uz nejdu do sania, iba studeny vzduch)
- vstupne spotreba (o desatiny...), do vyfuku idu totiz spaliny, ale aj zbytky paliva, ktore sa timto opäť spalovali
- no a samozrejme je tu ekologicka stranka, ale keby niekoho trapilo svedomie u tohto bodu, tak nech sa pozrie na com sa jazdi v indii/cine
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 EGR ventil
Jenom bych doplnil - činnost EGR ventilu je závislá i na teplotě motoru a v činnosti je jenom od cca 1200 do 3000ot - je to plynule řízené.
Co vyřazení EGRu zlepší je kouřivost (jediný parametr co se v ČR měří u dieselu na emisích), co zhorší je produkcé oxidů dusíku.
Co vyřazení EGRu zlepší je kouřivost (jediný parametr co se v ČR měří u dieselu na emisích), co zhorší je produkcé oxidů dusíku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: TD5 EGR ventil
Objektivně ten první a druhý bod jsou nesmysly.raven.99 píše:ale aby sme boli uplne objektivny - odstranenie EGR ma aj svoje nevyhody:
- motor sa v zime pomalsie zahreje (horuce plyny uz nejdu do sania, iba studeny vzduch)
- vstupne spotreba (o desatiny...), do vyfuku idu totiz spaliny, ale aj zbytky paliva, ktore sa timto opäť spalovali
- no a samozrejme je tu ekologicka stranka, ale keby niekoho trapilo svedomie u tohto bodu, tak nech sa pozrie na com sa jazdi v indii/cine
Já ho má vyndaný a motor se zahřívá uplně stejně jako s EGRem.A když se nad tím zamyslíš tak čím studenější vzduch si motor nasaje tím je hustčí a tudíž je větší komprese a tudíž je větší účinost zapálení směsy.
A zbytky paliva ve výfuku??? Pokud je motor v pořádku tak žádné zbytky paliva do výfuku nejdou.
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 04 zář 2008 19:24
Re: TD5 EGR ventil
Byl jsem rozhodnutý vyndat EGR-ko, ale vzhledem k posledním příspěvkům teď opravdu nevím, zda to má podstatný přínos? Někdo jásá jak velký je to skok k lepšímu v chování motoru, jiný zase píše naprosto žádná změna. Jak to tedy doopravdy je? Pište další zkušenosti, má smysl do toho vůbec investovat?
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: TD5 EGR ventil
Řeknu ti to asi takhle.Pokud EGR chodí tak jak má tak je rozdíl po jeho demontáži znatelný málo.Ale pokud je např.zadřený a zavírá/otevírá se spožděním nebo vůbec tak je to samozdřejmě znát víc jelikož nefunguje správně.Hlavní jeho problém je že zasírá motor vlastníma hovnama.Pokud zůstane otevřenej tak bys nevěřil jak to zasere sání a tím dojde ke zmenšení sacích otvorů a tudíž k nedostatečnému plnění válců a tím ke snížení výkonu.
- eliott
- Příspěvky: 11533
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 EGR ventil
Výsledný efekt může být zkreslený nějakým problémem, podle zkušeností ze servisu jede většina TD5ek tak na 80%, málokterá jede tak, jak má. A zjevná chyba nikde... Já třeba u Defa rozdíl poznal, ale je pravda, že jsem současně vyndal i hlavní tlumič výfuku. Každopádně přítomnost EGR ventilu není pro motor rozhodně nic dobrého. Motor potřebuje co nejvíce čistého vzduchu a ne plyny z výfuku 

Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 EGR ventil
ja som vybratie EGRu pocitil, nic radikalne ale citim, ze to z nizsich otacok ide lepsie. nic ine som nemenil...
uz len teoreticky musi vybratie pomoct, kedze sa v nizsich otackach znizi teplota nasavaneho vzduchu.
uz len teoreticky musi vybratie pomoct, kedze sa v nizsich otackach znizi teplota nasavaneho vzduchu.
Re: TD5 EGR ventil
zase ma ides presviedcat svojimi domnenkami?libovka píše:
Objektivně ten první a druhý bod jsou nesmysly.
Já ho má vyndaný a motor se zahřívá uplně stejně jako s EGRem.A když se nad tím zamyslíš tak čím studenější vzduch si motor nasaje tím je hustčí a tudíž je větší komprese a tudíž je větší účinost zapálení směsy.
A zbytky paliva ve výfuku??? Pokud je motor v pořádku tak žádné zbytky paliva do výfuku nejdou.
teplota - ked pustim do sania vzduch o teplote 500° tak sa proste musi zahriat skor, sice ano u TD5 to nieje velky rozdiel (dovod mi nieje znamy, mozno je to objemom) ale u inych osobnych aut je to citit viac. kompresia a mnozstvo vzduchu s tim nema nic spolocne, lebo motor si riadi kolko/kedy/coho si do sania pusti.
zbytky paliva mas vo vyfukovych plynoch vzdy, dokonca aj na uplne novych motoroch. Pre tvoju predstavu, napr. na novom Touaregu je dokonca specialne namontovana vzduchova pumpa, ktora pusta vzduch do vyfukoveho potrubia aby pred katalyzatorom dohoreli vsetky zbytky paliva. Ked dnesna technika nedokaze spalit vsetko na 100%, tak TD5 uz duplom nie (a ked, tak mozno len ta tvoja).
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 EGR ventil
raven: na druhu stranu mas vyssiu teplotu nasavaneho vzduchu, vacsi bordel ti ide do sania a vacsi bordel ti ide z vyfuku (spominana dymivost). je to nieco za nieco, preto nefunguje egr vo vyssich otackach (mimo ineho aj preto, ze tam nema moc velky vyznam)
co sa tyka tuaregu, tak ta pumpa tam je na to aby lepsie horelo palivo, co tam RJ nastrieka pre regeneraciu filtrov.
pri common rail a aj pumpeduse sa spaluje relativne efektivne a nezhorene palivo je skor vo forme sadzi a nie palivo ako take. tomuto zase EGR skodi...
co sa tyka tuaregu, tak ta pumpa tam je na to aby lepsie horelo palivo, co tam RJ nastrieka pre regeneraciu filtrov.
pri common rail a aj pumpeduse sa spaluje relativne efektivne a nezhorene palivo je skor vo forme sadzi a nie palivo ako take. tomuto zase EGR skodi...
Re: TD5 EGR ventil
asi takto:Míla Lenďák píše:Byl jsem rozhodnutý vyndat EGR-ko, ale vzhledem k posledním příspěvkům teď opravdu nevím, zda to má podstatný přínos? Někdo jásá jak velký je to skok k lepšímu v chování motoru, jiný zase píše naprosto žádná změna. Jak to tedy doopravdy je? Pište další zkušenosti, má smysl do toho vůbec investovat?
ak ti motor ide bez problemov v pohode, nieje to nevyhnutne. Budes to robit asi len pre dobry pocit, pripadne ako ja - pre prevenciu.
Ak to ale beries ako tuning a cakas od toho zvysenie vykonu, tak budes asi sklamany.
Re: TD5 EGR ventil
v tom sa nehadam, sam ako som pisal som zo sania vyhodil kopec bordelu ktory sa mi tam vdaka EGR nalepil, a tom som este nesiel hlbsie do motora...visby píše:raven: na druhu stranu mas vyssiu teplotu nasavaneho vzduchu, vacsi bordel ti ide do sania a vacsi bordel ti ide z vyfuku (spominana dymivost). je to nieco za nieco, preto nefunguje egr vo vyssich otackach (mimo ineho aj preto, ze tam nema moc velky vyznam)
nemysli si ze sa zastavam EGR-ka, - je to jedna z prvych veci co letela z auta, len som chcel poukazat vsetky efekty co to ma.
ad - pumpa, neviem ci myslime tu istu... zabudol som uviest ze sa montuje iba na benzinove verzie (u dieslovych verzii palivo vo vyfukovych spalinach nerobi problemy - kat)
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 EGR ventil
tak to myslime inu, co sa tyka prehladu tak som asi trochu popredu tak neviem co je uz v serii a co je este pred seria;-)raven.99 píše:ad - pumpa, neviem ci myslime tu istu... zabudol som uviest ze sa montuje iba na benzinove verzie (u dieslovych verzii palivo vo vyfukovych spalinach nerobi problemy - kat)
inak EGRka v novych autach uz funguju trochu inak, tam by som to urcite nevyberal.
Re: TD5 EGR ventil
ee, myslim ze je to vlastne predseria... kua, nerobime nahodou pre ten isty ustav?visby píše:
tak to myslime inu, co sa tyka prehladu tak som asi trochu popredu tak neviem co je uz v serii a co je este pred seria;-)
inak EGRka v novych autach uz funguju trochu inak, tam by som to urcite nevyberal.

u novych mas pravdu - urcite EGR nevyberat, je to cele prepletene s elektronikou/cidlami a motor by hadzal chybove hlasky / svietila by kontrolka.
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 EGR ventil
myslim, ze nie. u mna je predseria to najstarsie co stretnem:-)raven.99 píše:ee, myslim ze je to vlastne predseria... kua, nerobime nahodou pre ten isty ustav?![]()