Stránka 7 z 16
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 10 lis 2010 11:18
od visby
MadTom píše:Jo přesně na to vypalování je tam originál nádržka s aditivem o kterém jsem psal.
s dalsim elektronicky ovladanym ventilom predpokladam:-) a bude len horsie...
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 10 lis 2010 13:48
od masar
hrabe píše:Míla Lenďák píše:Vzhledem ke kladným ohlasům jsem se rozhodl, že půjde i můj EGR ventil ven. Hledal jsem a jako nej provedení mi přišlo toto:
http://www.toomich.cz/obchod/nahradni-d ... tnilu-td5/" onclick="window.open(this.href);return false;
Líbí se mi, že to má být z jednoho kusu hliníku bez vaření, odolné tepelnému kroucení. Jedna chybičku to ale má-není u toho záslepka výfuku a také ta cena je hooodně vysoko.
Má s tím někdo osobní zkušenost, nebo doporučíte něco jiného třeba z vlastní dílny?
Minulý měsíc jsem dal u Pešlíka tohle -
http://www.offroad4x4shop.cz/detail/dis ... ntilu--td5" onclick="window.open(this.href);return false; a max spokojenost . V sadě je i záslepka turba.
Turba doufám snad ani ne

, spíš svodů (výfukového potrubí) odkud vedl přívod EGR.
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 10 lis 2010 15:53
od hrabe
Minulý měsíc jsem dal u Pešlíka tohle -
http://www.offroad4x4shop.cz/detail/dis ... ntilu--td5" onclick="window.open(this.href);return false; a max spokojenost . V sadě je i záslepka turba.[/quote]
Turba doufám snad ani ne

, spíš svodů (výfukového potrubí) odkud vedl přívod EGR.[/quote]
Ój sorry , samo že svody.Zaslepit turbo by asi nebylo to pravé ořechové....
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 10 lis 2010 19:56
od tomm1
také jsem použil tu samou sadu. ale že bych pocítil nějaké zlepšení se říci nedá, akorát tam je více místa

Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 11 lis 2010 09:02
od raven.99
tomm1 píše:také jsem použil tu samou sadu. ale že bych pocítil nějaké zlepšení se říci nedá, akorát tam je více místa

stejna skusenost, PLACEBO efekt jak vysity
ale aspon som pri tej prilezitosti vycistil trochu sanie a cidlo - vypadlo odtial prinajmensom 200g kasoviteho svinstva (olej+sadze)
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 11 lis 2010 10:57
od hrabe
raven.99 píše:tomm1 píše:také jsem použil tu samou sadu. ale že bych pocítil nějaké zlepšení se říci nedá, akorát tam je více místa

stejna skusenost, PLACEBO efekt jak vysity
ale aspon som pri tej prilezitosti vycistil trochu sanie a cidlo - vypadlo odtial prinajmensom 200g kasoviteho svinstva (olej+sadze)
Aspoň Vás musí hřát pocit že Vaše auto dejchá čistý luft.
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 11 lis 2010 12:48
od raven.99
ale aby sme boli uplne objektivny - odstranenie EGR ma aj svoje nevyhody:
- motor sa v zime pomalsie zahreje (horuce plyny uz nejdu do sania, iba studeny vzduch)
- vstupne spotreba (o desatiny...), do vyfuku idu totiz spaliny, ale aj zbytky paliva, ktore sa timto opäť spalovali
- no a samozrejme je tu ekologicka stranka, ale keby niekoho trapilo svedomie u tohto bodu, tak nech sa pozrie na com sa jazdi v indii/cine
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 11 lis 2010 13:01
od MadTom
Jenom bych doplnil - činnost EGR ventilu je závislá i na teplotě motoru a v činnosti je jenom od cca 1200 do 3000ot - je to plynule řízené.
Co vyřazení EGRu zlepší je kouřivost (jediný parametr co se v ČR měří u dieselu na emisích), co zhorší je produkcé oxidů dusíku.
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 11 lis 2010 14:18
od libovka
raven.99 píše:ale aby sme boli uplne objektivny - odstranenie EGR ma aj svoje nevyhody:
- motor sa v zime pomalsie zahreje (horuce plyny uz nejdu do sania, iba studeny vzduch)
- vstupne spotreba (o desatiny...), do vyfuku idu totiz spaliny, ale aj zbytky paliva, ktore sa timto opäť spalovali
- no a samozrejme je tu ekologicka stranka, ale keby niekoho trapilo svedomie u tohto bodu, tak nech sa pozrie na com sa jazdi v indii/cine
Objektivně ten první a druhý bod jsou nesmysly.
Já ho má vyndaný a motor se zahřívá uplně stejně jako s EGRem.A když se nad tím zamyslíš tak čím studenější vzduch si motor nasaje tím je hustčí a tudíž je větší komprese a tudíž je větší účinost zapálení směsy.
A zbytky paliva ve výfuku??? Pokud je motor v pořádku tak žádné zbytky paliva do výfuku nejdou.
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 11 lis 2010 19:54
od Míla Lenďák
Byl jsem rozhodnutý vyndat EGR-ko, ale vzhledem k posledním příspěvkům teď opravdu nevím, zda to má podstatný přínos? Někdo jásá jak velký je to skok k lepšímu v chování motoru, jiný zase píše naprosto žádná změna. Jak to tedy doopravdy je? Pište další zkušenosti, má smysl do toho vůbec investovat?
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 11 lis 2010 20:18
od libovka
Řeknu ti to asi takhle.Pokud EGR chodí tak jak má tak je rozdíl po jeho demontáži znatelný málo.Ale pokud je např.zadřený a zavírá/otevírá se spožděním nebo vůbec tak je to samozdřejmě znát víc jelikož nefunguje správně.Hlavní jeho problém je že zasírá motor vlastníma hovnama.Pokud zůstane otevřenej tak bys nevěřil jak to zasere sání a tím dojde ke zmenšení sacích otvorů a tudíž k nedostatečnému plnění válců a tím ke snížení výkonu.
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 11 lis 2010 20:22
od eliott
Výsledný efekt může být zkreslený nějakým problémem, podle zkušeností ze servisu jede většina TD5ek tak na 80%, málokterá jede tak, jak má. A zjevná chyba nikde... Já třeba u Defa rozdíl poznal, ale je pravda, že jsem současně vyndal i hlavní tlumič výfuku. Každopádně přítomnost EGR ventilu není pro motor rozhodně nic dobrého. Motor potřebuje co nejvíce čistého vzduchu a ne plyny z výfuku

Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 12 lis 2010 08:44
od visby
ja som vybratie EGRu pocitil, nic radikalne ale citim, ze to z nizsich otacok ide lepsie. nic ine som nemenil...
uz len teoreticky musi vybratie pomoct, kedze sa v nizsich otackach znizi teplota nasavaneho vzduchu.
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 12 lis 2010 10:39
od raven.99
libovka píše:
Objektivně ten první a druhý bod jsou nesmysly.
Já ho má vyndaný a motor se zahřívá uplně stejně jako s EGRem.A když se nad tím zamyslíš tak čím studenější vzduch si motor nasaje tím je hustčí a tudíž je větší komprese a tudíž je větší účinost zapálení směsy.
A zbytky paliva ve výfuku??? Pokud je motor v pořádku tak žádné zbytky paliva do výfuku nejdou.
zase ma ides presviedcat svojimi domnenkami?
teplota - ked pustim do sania vzduch o teplote 500° tak sa proste musi zahriat skor, sice ano u TD5 to nieje velky rozdiel (dovod mi nieje znamy, mozno je to objemom) ale u inych osobnych aut je to citit viac. kompresia a mnozstvo vzduchu s tim nema nic spolocne, lebo motor si riadi kolko/kedy/coho si do sania pusti.
zbytky paliva mas vo vyfukovych plynoch vzdy, dokonca aj na uplne novych motoroch. Pre tvoju predstavu, napr. na novom Touaregu je dokonca specialne namontovana vzduchova pumpa, ktora pusta vzduch do vyfukoveho potrubia aby pred katalyzatorom dohoreli vsetky zbytky paliva. Ked dnesna technika nedokaze spalit vsetko na 100%, tak TD5 uz duplom nie (a ked, tak mozno len ta tvoja).
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 12 lis 2010 10:52
od visby
raven: na druhu stranu mas vyssiu teplotu nasavaneho vzduchu, vacsi bordel ti ide do sania a vacsi bordel ti ide z vyfuku (spominana dymivost). je to nieco za nieco, preto nefunguje egr vo vyssich otackach (mimo ineho aj preto, ze tam nema moc velky vyznam)
co sa tyka tuaregu, tak ta pumpa tam je na to aby lepsie horelo palivo, co tam RJ nastrieka pre regeneraciu filtrov.
pri common rail a aj pumpeduse sa spaluje relativne efektivne a nezhorene palivo je skor vo forme sadzi a nie palivo ako take. tomuto zase EGR skodi...
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 12 lis 2010 10:55
od raven.99
Míla Lenďák píše:Byl jsem rozhodnutý vyndat EGR-ko, ale vzhledem k posledním příspěvkům teď opravdu nevím, zda to má podstatný přínos? Někdo jásá jak velký je to skok k lepšímu v chování motoru, jiný zase píše naprosto žádná změna. Jak to tedy doopravdy je? Pište další zkušenosti, má smysl do toho vůbec investovat?
asi takto:
ak ti motor ide bez problemov v pohode, nieje to nevyhnutne. Budes to robit asi len pre dobry pocit, pripadne ako ja - pre prevenciu.
Ak to ale beries ako tuning a cakas od toho zvysenie vykonu, tak budes asi sklamany.
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 12 lis 2010 11:05
od raven.99
visby píše:raven: na druhu stranu mas vyssiu teplotu nasavaneho vzduchu, vacsi bordel ti ide do sania a vacsi bordel ti ide z vyfuku (spominana dymivost). je to nieco za nieco, preto nefunguje egr vo vyssich otackach (mimo ineho aj preto, ze tam nema moc velky vyznam)
v tom sa nehadam, sam ako som pisal som zo sania vyhodil kopec bordelu ktory sa mi tam vdaka EGR nalepil, a tom som este nesiel hlbsie do motora...
nemysli si ze sa zastavam EGR-ka, - je to jedna z prvych veci co letela z auta, len som chcel poukazat vsetky efekty co to ma.
ad - pumpa, neviem ci myslime tu istu... zabudol som uviest ze sa montuje iba na benzinove verzie (u dieslovych verzii palivo vo vyfukovych spalinach nerobi problemy - kat)
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 12 lis 2010 11:16
od visby
raven.99 píše:ad - pumpa, neviem ci myslime tu istu... zabudol som uviest ze sa montuje iba na benzinove verzie (u dieslovych verzii palivo vo vyfukovych spalinach nerobi problemy - kat)
tak to myslime inu, co sa tyka prehladu tak som asi trochu popredu tak neviem co je uz v serii a co je este pred seria;-)
inak EGRka v novych autach uz funguju trochu inak, tam by som to urcite nevyberal.
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 12 lis 2010 12:27
od raven.99
visby píše:
tak to myslime inu, co sa tyka prehladu tak som asi trochu popredu tak neviem co je uz v serii a co je este pred seria;-)
inak EGRka v novych autach uz funguju trochu inak, tam by som to urcite nevyberal.
ee, myslim ze je to vlastne predseria... kua, nerobime nahodou pre ten isty ustav?
u novych mas pravdu - urcite EGR nevyberat, je to cele prepletene s elektronikou/cidlami a motor by hadzal chybove hlasky / svietila by kontrolka.
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 12 lis 2010 12:41
od visby
raven.99 píše:ee, myslim ze je to vlastne predseria... kua, nerobime nahodou pre ten isty ustav?
myslim, ze nie. u mna je predseria to najstarsie co stretnem:-)