Stránka 7 z 14

Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6

Napsal: 09 čer 2011 20:46
od Mike III
TomBofB píše:
eliott píše:Mě to z těch obrázků připadá jako prasklá klika :?:

Mimochodem, v pátek dovezli další D3 s NEJEDOUC9M motorem a tam pro změnu ukápnul vstřik a předtím stačil propálit píst a vydřít válec, takže další motor na výměnu. To už je od ledna 4.

Zdar

Tom
zaslechl jsem, že na auta kolem přelomu 06/07 byla svolávačka na vstřiky. Je to pravda? Může to někdo z Vás z databáze podle vin zjistit a jestli byla provedená?

Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6

Napsal: 10 čer 2011 14:10
od RudaK
Luboš M. píše: Olej 5W30 je pro tento motor špatný .....
:Ja blb: Tak přesně takový tam mám .
Luboš M. píše: Je třeba tam dát aspoň 5W40 a více.Výměna provádět do 15tkm
Tak mám ho vyměnit za tendle ? Vlastně já nenajedu na výměnu km,ale mění to po 12 měsících ( tz. cca 18 000 km )

Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6

Napsal: 10 čer 2011 18:35
od komin
18000km je na olej strasne vela. Preco v zlatych casoch automobilov tj.90 roky bolo maximom 15000 alebo rok. A to neboli motory ani zdaleka tak vysponovane ako su dnes. Automobilka si moze dovolit dat dlhsi casovy interval na vymenu oleja pretoze zivotnost auta u automobiliek je okolo 200000km :wink: oni nerataju stym ze auto nabeha 500000km. Ten isty problem bol napr u VW s ich Long life olejom na 30000km a dopadlo to tak ze auta ktore nanho jazdili mali ometane vacky vydrete hydrosteli. Ty ktory sa nato nedali a jazdili na 15000km problem nemali. Nehovoriac ze jazdite do horucich oblasti sveta tak 5w30 je nedostatocny a kludne by som tam dal aj 5w50 ktory je stavany na vysoke teploty. Uff to je sloh :D

Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6

Napsal: 10 čer 2011 18:56
od DanoDEF
komin píše:Uff to je sloh :D
...uff na 5W30 mam 290tis km s intervalom 20tis km (Defender TD5)

Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6

Napsal: 10 čer 2011 19:07
od pablo.gs
RudaK píše:Tak mám ho vyměnit za tendle ? Vlastně já nenajedu na výměnu km,ale mění to po 12 měsících ( tz. cca 18 000 km )
Kupuju olej tady http://www.olejesgaranci.cz/index.php Dobré ceny a dle všeho olejům rozumí. Vybral jsem si dle specifikace na TD5 a obratem mi pán volal a poradil ještě vhodnější olej (OMV BIXXOL premium diesel SAE 5W-40). Motor s ním jde o poznání sametověji. Zkus, za dotaz na olej pro D3 nic nedáš.

Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6

Napsal: 10 čer 2011 19:31
od komin
Dano a nemi nahodou TD5 stary motor koncepcne tak z roku 1998 este z ako takych podstivych materialov nie ako tieto super moderny z matrosu na ktorom treba co najviac usetrit tak je aj na olej ovela narocnejsi.

Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6

Napsal: 10 čer 2011 21:37
od DanoDEF
... mam dojem, ze aj na "Vas" niekto setril :mrgreen:

Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6

Napsal: 11 čer 2011 09:26
od komin
:shock: to je odkial to som este nevidel a co ti mam povedat k tomu ked unas moze kon vypit maximalne 40l vody :mrgreen:

Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6

Napsal: 11 čer 2011 13:03
od DanoDEF
komin píše::shock: to je odkial to som este nevidel
... no nejak sa mi to nepodarilo malo to ist do sukromnej spravy. Takze sa ospravedlnujem za zasieranie temy autorovi. Pripadne Miky nech to zmaze.

Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6

Napsal: 11 čer 2011 16:33
od RudaK
Luboš M. píše: Olej 5W30 je pro tento motor špatný
DanoDEF píše:...uff na 5W30 mam 290tis km s intervalom 20tis km (Defender TD5)
Olej 5W30 je na naše klimatické podmínky dostačující - tak ho tam nechám ( nemám a ani nebudu mít motor načipován .... :Sorry: )

Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6

Napsal: 11 čer 2011 22:32
od petr štrof
DanoDEF píše:...uff na 5W30 mam 290tis km s intervalom 20tis km (Defender TD5)
Olej 5W30 je na naše klimatické podmínky dostačující - tak ho tam nechám ( nemám a ani nebudu mít motor načipován .... :Sorry: )[/quote]


Taky si myslím, i v manuálu je psáno ,že pokud často brodíš nebo jezdíš na redukci , či tankuješ sirnatou naftu = podstatně zkrať interval výměny náplní.
A jestli tu svou D3 dřete na dálnici 180 a pak brodíte a drbete po tankáči tak se Vám nejspíš taky poděkuje.
´Podle mne těch aut co maj přes 200 je tady a v cizině dost a nebojím se toho a moje D3 zatím 123 tisíc, ale taky jízda pohoda klídek spotřeba 9,1 manuál a stále kllima
Tak všem pevné km bez poruch
zdar Petr

Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6

Napsal: 12 čer 2011 05:51
od RudaK
petr štrof píše:A jestli tu svou D3 dřete na dálnici 180 a pak brodíte a drbete po tankáči tak se Vám nejspíš taky poděkuje.
zdar Petr
Na jízdu po silnici si pořídím Yety :Pohoda: ( teda Škodovku,aby nedošlo k nedorozumění )
Zatím občas mimo cesty a poděkovala akorát spotřebou,ale takovou ma jedna z deseti D III beztak :chuckle
Neumím za takovou kosmickou spotřebu jezdit ( asi ta sirnatá nafta .... :D )

Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6

Napsal: 12 čer 2011 09:18
od Radek D3
Ahoj prostě jsem měl smůlu a motor odešel, ale jak tady psal Tom hlavní příčinou byl asi unavový zlom, který v tom motoře byl delší dobu.To tak prostě někdy je a nejde to ovlivnit. Musím říct, že ten starý motor semnou zažil hodně a hodně terénu i silnice.
Dsikárnu jsem nikdy více jak 150 po dálnici nehonil, protože je to zbytečný. Roste hluk a spotřeba.

Jinak teď po zkušenosti s novým motorem, jezdí skvěle dokonce táhne lépe než původní nový motor, má šmrnc, radost ze života a to není načipovaný přestože mám v autě jednotku od Matzkera, tu připojím až bude mít něco nalítáno. Teď ho nechám ať si řádně sedne.
Jediné co teď scháním je rádio, které mi odešlo. A doufám, že je to poslendí věc, protože na autě mám skoro vše nové.
Jo a ještě k těm fotkám blok motoru prasklý není jen prsa a ty se dají jak známo odmontit. Postupně nechám motor asi rozebrat na jednotlivé díly a asi je nabídnu k odprodeji. Prootže opravovat komplet motor fakt nebudu.Je to celkem dost peněz a nevyplatí se mi to ,když mám teď fungl nový.
Zdar Radek :)

Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6

Napsal: 18 srp 2011 19:57
od TomBofB
Tak až budeš potřebovat, nebo pomoct, tak dej vědět. Rád pomůžu.

Tom

Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6

Napsal: 28 zář 2011 22:02
od Radek D3
Tak mám na novém motoru ujeto cca. 10 tis. Jezdí skvěle dobře táhne,ale řeším jednu nepříjemnou věc a to spotřebu. Která se pohybuje cca 2 litry nad normálem. Předtím i když byl motor nový jsme měl spotřebu někde kolem 11,5l,ale teď se ne a ne vlést pod 13,5 spíše to leze ke 14l..takže předtím na nádrž jsem ujel 600km ale teď jen 500km.
Co by s tím motorem mohlo být? Jiná palivová mapa? Původně byl motor podle unášeče na spojce namontovaný s automatickou převodovkou,ale já mám manuální.
DÍky za radu.
Radek.

Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6

Napsal: 28 zář 2011 22:18
od DanoDEF
... no motor je jedna vec a riadiaca jednotka druha. Takze zalezi ci si menil aj elektroniku.

Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6

Napsal: 28 zář 2011 22:21
od Radek D3
Elektronika je původní,ale je to stejný motor stejné kilowaty nemělo by tam nic být jiný,ale přesto všechno je spotřeba vyšší...není to klam elektorniky,prootže nádrž neošidíš.

Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6

Napsal: 28 zář 2011 22:25
od DanoDEF
... takze elektronikou to nebude. Mozno by stalo za pokus vyskusat povodne snimace proste vylucit elektroniku.

Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6

Napsal: 29 zář 2011 04:24
od RudaK
Radek D3 píše: teď se ne a ne vlést pod 13,5 spíše to leze ke 14l..takže předtím na nádrž jsem ujel 600km ale teď jen 500km
Radek.
To samé mám od doby,kdy jsem namontil větší kola o 2" . ( ale mě proměřuje tachometr cca o 20 km na 300 km podle tacho - měřeno Garminem 278 tz. proměření o 0,9 litru na 100 km )
I přes to to žere jak kráva :mrgreen: - ale furt jede . Pravda vozím ještě G4 zahrádku .... :chuckle

Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6

Napsal: 29 zář 2011 07:15
od MadTom
A nebude to tím, že si motor pamatuje, je k automatu a s automatem to má víc žrát? Prostě zvyk. :mrgreen: Jak už tu zaznělo - pokud je stejná řídící jednotka, tak zkontrolovat čidla - některé může ukazovat špatně, ale ne tak moc, aby to už jednotka poznala. A taky se podívat, jestli někde není něco špatně nasazené, co by mohlo blokovat sání, nebo kde by mohl utíkat vzduch za turbem. Zvlášť to druhé - naprasklá trubka, dělá občas divy a blbě se hledá, protože na místě turbo nenatlačí dost tlaku.