Stránka 7 z 81
Napsal: 12 pro 2008 10:07
od Sláma Karel
Ok taky jsem toho názoru, že až někdo bude častěji projíždět na užších gumámch víc než já tak budu přemýšlet jestli ty užší nejsou lepší. Ale zatím tomu většinou tak nebylo.
Takže to stejně asi nebude o gumách.
Rudo a to že na Dakaru jezdí užší pneu neznamená, že do písku nejsou lepší širší. Jenom to, že Dakar už se dávno nejezdí jenom na písku a také to že ty užší mají menší valivý odpor a ty auta můžou jezdit rychleji a nejsou tolik namáhaný podvozky a motor při těch jejich výkonech.
K
Napsal: 12 pro 2008 11:17
od jezbera ivan
Jasne, ale ak mas obuty vzor "extrem trekker" tak nie je co porovnavat, lebo vplyv rozmeru tu uz asi nie je badatelny.
Napsal: 12 pro 2008 11:22
od Luboš M.
Tak mám další poznatky. Jede to opravdu o poznání "líněji" a hukot po silnici je opravdu markantní. Není to ale nic, co by se nedalo vydržet a musím se přiznat, že je mi to celkem příjemné
Zkouška proběhla na zasněženém svahu 3cm sněhu, pod sněhem rozmočená tráva a bláto. Auto leze opravdu jako obojživelník a vůbec nehrabe. Pneu mají ale horší boční držení a taky bych řekl že Defík je moc lehký na tento zozměr pneu. Opravdu si myslím že 235/85/, které jezdí Dušan a Dano jsou optimální k váze vozu.
Další poznatek mám při jízdě na zasněžené silnici a námraze. Kupodivu se auto chová opravdu dobře a nijak zvlášť nehrabe. Při brždění taky nebyl problém. Je pravda že ještě pořádně sníh nenapadl.
Napsal: 12 pro 2008 11:30
od karel
Díky za objektivní posouzení

, ještě se zeptám jak se ty kola vejdou při vykřížení, přijde mi, že bys potřeboval trochu přizvednout

Napsal: 12 pro 2008 13:39
od brudr
Taky sem si rikal ze bych v budoucnu poridil neco sirsiho do podbehu,ale kdyz si tak vspomenu na minulorocni jezdeni ve skoroticich,kde bylo mokro jaksvine a zadny "velky" auto se tam nikam nevyhrabalo at mely jakykoliv gumy,siroky uzky,tak asi taky zustanu u tech 235-80.Akorat to vypada dobre.
Napsal: 12 pro 2008 14:08
od MOPADŽI
Ivane, z odkazu, který jsi přiložil, jsem si přeložil zatím toto:
Funkce: vysoká, úzká pneumatika je vynikající volba pro všechny off-dálkové expedice etc.
s výjimkou hluboký, měkký písek, nebo bahno.
Takže jsme zase u toho. Nejsem tak zkušený (v off roadu), jako zbytek tu na fóru, ale nějaký ten pátek již jezdím, takže zkušenosti jsou. S Defíkem konstatuji tedy to, co je výše napsáno z výzkumu toho angláno, či kdo to je a tedy i to, co napsal Karel.
Zatím všude, kde jsem byl v bahně a trochu i písku, auta na užovkách stály a já skoro bez problému projel ! Zatím jsem nikdy ani kola nemusel upoštěť ! Takže tak.
Samo, že na dálnici, tvrdých pouštních pistách, a v létě u nás "vyprahlých" lesních cestách, jsou lepší užovky a nejlépe i hladký vzorek. Ale teď na měkké podloží je lepší širší styčná plocha viz. výše.....a ona ta fyzika funguje = nezaboříš se...
Písek = široká, "s jemným" vzorku např AT
Bahno = široká "s hrubým" vzorkem např.MT
Napsal: 12 pro 2008 14:29
od Luboš M.
karel píše:Díky za objektivní posouzení

, ještě se zeptám jak se ty kola vejdou při vykřížení, přijde mi, že bys potřeboval trochu přizvednout

Tak lift 2, už mám! Chtělo by to ale 3.
Napsal: 12 pro 2008 16:24
od jezbera ivan
Ano, teoria a fyzika hovori, ze uzka guma je vzdy lepsia okrem situacie kde moze auto uviaznut na diferakoch. A ak chceme porovnavat, musime porovnavat porovnatelne a nie hrusky s jablkami. nemam nic proti sirokym gumam, az na to, ze ked trcia z blatnikov, zasieraju bok auta!
Napsal: 12 pro 2008 16:47
od Luboš M.
jezbera ivan píše:Ano, teoria a fyzika hovori, ze uzka guma je vzdy lepsia okrem situacie kde moze auto uviaznut na diferakoch. A ak chceme porovnavat, musime porovnavat porovnatelne a nie hrusky s jablkami. nemam nic proti sirokym gumam, az na to, ze ked trcia z blatnikov, zasieraju bok auta!
No budeš se divit ale když jsem nasadil podložky pod kola, a standartní 235/85 tak v zatáčkách mi od předních kol lítal gejzír vody skoro až na střechu. Nyní v silničním provozu je to v pohodě ( tento typ vzorku asi nebere tolik vody) ale v blátě to bude asi masakr

.
Přesto přemýšlím o plast.lemech jako má Mopadži. Nemáte někdo levný a dobrý zdroj?
Napsal: 12 pro 2008 17:18
od RudaK
Tak Luboši,to bude vono široký lemy na blatníkách.Já sem byl,su a budu zastáncem širokých kol.Když nic,tak to dobře vypadá.

Nicméně na sněhu na Kysuckých Beskydech ( bylo to pod sněhem tvrdý ) mi to nechtělo jezdit ( no sice to nejelo až skoro na hřebenu ),až se daly řeťazy tak to bylo iný kafé.Tak že takovou zkušenost mám já.Na louce jen lítal sníh a auto stálo.

S řetězama NO PROBLEM.
No a ty zasraný boky klidně pak umeju.

Taky mi blato někdy bubnuje na střeše.
Napsal: 12 pro 2008 19:37
od Sláma Karel
Jen tak pro zajímavost jsem odjakživa jezdil BFG MT 33nebo 35x 12,5x15. Byly jak na Panu Sračkovi (RRC) tak na Mammutce (DI) i na Panterovi (RRC trial). Mammut má 36x14,5x15 Super swamper. Na všech obě špéry. Jedinej kdo má užší kola je Mammuťátko to má Simex Jungle 34x10,5x15 a s těmi teda nejsem moc spokojený. Tak asi tolik.
Zase BFG 33 a 35 se strašně prorážejí z boku. Už jich mám docela slušnou sbírku a nejhorší má tak 90% vzorku ostatní mají ještě víc. Nejlepší má najeto tak 1200km. Počítám jenom ty co nešli zavařit. A to se jich dost podařilo ještě zavařit. Myslím, že ty užší na to tolik netrpí.
Ale hlavně jsem nikdy pořádně nejezdil na užších a nikdo mě ještě nepřesvědčil svými výkony abych si je pořídil. Spíš naopak. Zeptej se Hokulii nebo Bahňáka. A to má Hokulia na svém hodně nazbrojeném Defu 255tky a projede opravdu moc, ale pořád se tak nějak víc navijákuje než třeba já.
Můj názor. Třeba špatný, ale stojím si za ním. Možná to budeme mít někdy možnost porovnat. K
Napsal: 12 pro 2008 20:18
od karel
Sláma Karel píše:Jen tak pro zajímavost jsem odjakživa jezdil BFG MT 33nebo 35x 12,5x15. Byly jak na Panu Sračkovi (RRC) tak na Mammutce (DI) i na Panterovi (RRC trial). Mammut má 36x14,5x15 Super swamper. Na všech obě špéry. Jedinej kdo má užší kola je Mammuťátko to má Simex Jungle 34x10,5x15 a s těmi teda nejsem moc spokojený. Tak asi tolik.
Zase BFG 33 a 35 se strašně prorážejí z boku. Už jich mám docela slušnou sbírku a nejhorší má tak 90% vzorku ostatní mají ještě víc. Nejlepší má najeto tak 1200km. Počítám jenom ty co nešli zavařit. A to se jich dost podařilo ještě zavařit. Myslím, že ty užší na to tolik netrpí.
Ale hlavně jsem nikdy pořádně nejezdil na užších a nikdo mě ještě nepřesvědčil svými výkony abych si je pořídil. Spíš naopak. Zeptej se Hokulii nebo Bahňáka. A to má Hokulia na svém hodně nazbrojeném Defu 255tky a projede opravdu moc, ale pořád se tak nějak víc navijákuje než třeba já.
Můj názor. Třeba špatný, ale stojím si za ním. Možná to budeme mít někdy možnost porovnat. K
Zapomněl jsi na super pneu od Wolfa, nebo to byly Maxxis moodzilly

Napsal: 13 pro 2008 10:28
od Sláma Karel
No jo Karlemáš pravdu, já to tam zapomněl napsat. Jasou to Wolfy. Původně tam byli taky GFG ale jak jsem je prorážel na Mammutce tak jsem si je bral z Pantera. Ty Wolfy jsem někde za něco vyměnil. Byli skoro nový ale na silnici strašně házeli. Na Pantera to nevadí.
A tady je pro mě třeba to srovnání. Prapůvodně jsem měl na Panterovi šípy 7,5x16 a pořád jsem se zahrabával. Na těch 33trojkách už to jezdilo v pohodě. Ba dokonce i nějaký ten titul mistra republiky vyjezdili.

K
Napsal: 13 pro 2008 13:23
od erik
MOPADŽI píše:
Ivane, z odkazu, který jsi přiložil, jsem si přeložil zatím toto:
Funkce: vysoká, úzká pneumatika je vynikající volba pro všechny off-dálkové expedice etc.
s výjimkou hluboký, měkký písek, nebo bahno.
Takže jsme zase u toho. Nejsem tak zkušený (v off roadu), jako zbytek tu na fóru, ale nějaký ten pátek již jezdím, takže zkušenosti jsou. S Defíkem konstatuji tedy to, co je výše napsáno z výzkumu toho angláno, či kdo to je a tedy i to, co napsal Karel.
Zatím všude, kde jsem byl v bahně a trochu i písku, auta na užovkách stály a já skoro bez problému projel ! Zatím jsem nikdy ani kola nemusel upoštěť ! Takže tak.
Samo, že na dálnici, tvrdých pouštních pistách, a v létě u nás "vyprahlých" lesních cestách, jsou lepší užovky a nejlépe i hladký vzorek. Ale teď na měkké podloží je lepší širší styčná plocha viz. výše.....a ona ta fyzika funguje = nezaboříš se...
Písek = široká, "s jemným" vzorku např AT
Bahno = široká "s hrubým" vzorkem např.MT
Tak s tim souhlasim.
Jezdil jsem Michelin XZL 7.5/16 - vyborna guma do lesa a do prirody..pak jsem dal BFG 235x85x16 a jelo to lepe v blativem terenu, no na prudkych vyjezdech s pevnym podkladem to prokluzovalo... slabsi pritlak a pak jsem dal BFG 255x85x16.. ty jsou jiste o tridu lepsi na blativem terenu, projedou toho s porovnanim 235 vic, no nekdy to bocni vedeni je slabsi.
Resim to tak, ze si beru na kazdy teren pneu, ktera prave vyhovuje a ne tak, ze ty gumy ktere mam jsou nej...
A priznam se, ze se mi libi zeny s velkyma prsama a auta s velkyma gumama... a nemam k tomu nejaky ten pragmaticky duvod...

Novy disky i pneu
Napsal: 13 pro 2008 16:54
od vojtakala
Tak jsme poridili celkovy zimni obuti. Disky Mangels 7J a zimni pneu Nokian Hakkapeliitta LT 235/85. omlouvam se za kvalitu fotek, ale bylo uz sero
Vojta
Napsal: 13 pro 2008 21:25
od MOPADŽI
jezbera ivan píše:Ano, teoria a fyzika hovori, ze uzka guma je vzdy lepsia okrem situacie kde moze auto uviaznut na diferakoch. A ak chceme porovnavat, musime porovnavat porovnatelne a nie hrusky s jablkami. nemam nic proti sirokym gumam, az na to, ze ked trcia z blatnikov, zasieraju bok auta!
Tak to je pravda Ivane

To mně štve. Dal jsem z tohoto důvodu široké lemy, ale stejně to lítá všude
Říkám si, že na ty lemy, ještě nalepím a nebo nanýtuji cca 5cm široké pásky slabé gumy, po celém obvodu lemů které by "rozstřikovaní bláta, měli snad vyřešit. Viděl jsem to na netu, někde na fottkách...
Re: Novy disky i pneu
Napsal: 13 pro 2008 21:33
od MOPADŽI
vojtakala píše:Tak jsme poridili celkovy zimni obuti. Disky Mangels 7J a zimni pneu Nokian Hakkapeliitta LT 235/85. omlouvam se za kvalitu fotek, ale bylo uz sero
Vojta
Moc hezký, a ta barva...mu fakt sluší

Napsal: 13 pro 2008 21:49
od MOPADŽI
erik píše:MOPADŽI píše:
Ivane, z odkazu, který jsi přiložil, jsem si přeložil zatím toto:
Funkce: vysoká, úzká pneumatika je vynikající volba pro všechny off-dálkové expedice etc. s výjimkou hluboký, měkký písek, nebo bahno.
Takže jsme zase u toho. Nejsem tak zkušený (v off roadu), jako zbytek tu na fóru, ale nějaký ten pátek již jezdím, takže zkušenosti jsou. S Defíkem konstatuji tedy to, co je výše napsáno z výzkumu toho angláno, či kdo to je a tedy i to, co napsal Karel.
Zatím všude, kde jsem byl v bahně a trochu i písku, auta na užovkách stály a já skoro bez problému projel ! Zatím jsem nikdy ani kola nemusel upoštěť ! Takže tak.
Samo, že na dálnici, tvrdých pouštních pistách, a v létě u nás "vyprahlých" lesních cestách, jsou lepší užovky a nejlépe i hladký vzorek. Ale teď na měkké podloží je lepší širší styčná plocha viz. výše.....a ona ta fyzika funguje = nezaboříš se...
Písek = široká, "s jemným" vzorku např AT
Bahno = široká "s hrubým" vzorkem např.MT
Tak s tim souhlasim.
Jezdil jsem Michelin XZL 7.5/16 - vyborna guma do lesa a do prirody..pak jsem dal BFG 235x85x16 a jelo to lepe v blativem terenu, no na prudkych vyjezdech s pevnym podkladem to prokluzovalo... slabsi pritlak a pak jsem dal BFG 255x85x16.. ty jsou jiste o tridu lepsi na blativem terenu, projedou toho s porovnanim 235 vic, no nekdy to bocni vedeni je slabsi.
Resim to tak, ze si beru na kazdy teren pneu, ktera prave vyhovuje a ne tak, ze ty gumy ktere mam jsou nej...
A priznam se, ze se mi libi zeny s velkyma prsama a auta s velkyma gumama... a nemam k tomu nejaky ten pragmaticky duvod...

Já měl eriku možnost, porovnat pouze kola 6,5"x16" na těch jsem auto koupil. Na silninici na nich auto o poznání lépe zrychlovalo, než na nynějších širokých, auto jelo prostě volněji....to je ten nízký valivý odpor. Potom jsem koupil 255/75x16 zimáky (chtěl jsem původně profil 85, bohužel zrovna nebyly). S těmito gumami, už jem byl poměrně spokojen. Pouze na jaře, kdy už bylo u nás blátivo, jsem se prostě nikam, ale vůbec nikam mimo silnici nedostal...
Teď mám dvě sady BFG 285/75x16 MT a AT. MT jezdím od jara do podzimu a AT jsem zvolil takový kompromis na zimu, který se mně zatím osvědčuje. Fungují dobře na měkčím sněhu (zmrzlý zatím letos nebyl) a na blátě jsou tak o 70% lepší než zimáky. Jak píši, volil jsem kompromis.
Samozřejmě, že jakmile jsem zvolil tuto šíři gum, na silnici se auto dosti zpomalilo a jaksi "zlínělo" coš je pochopitelné.
Napsal: 13 pro 2008 21:53
od karel
Auto ti zlenivý vždy když použiješ větší gumy i úzké, protože "prodloužíš převody" ale to asi víš

Napsal: 13 pro 2008 22:06
od low
krasna barva
MOPADZI: hunter je ma na prodej v metrazi ty gumovy lemy v ruznych sirkach