Stránka 7 z 11

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 30 pro 2016 07:50
od kryten
Drátěnka v těle vzduchového filtru se neolejuje,mění se olejová náplň,která je v předepsaném množství na dně hrnce filtru a usazují se v ní veškeré nečistoty.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 30 pro 2016 08:12
od Wiki
je na to speciálni olej např. "Motul Air Filter Oil" -lepší to filtruje a ta drátěnka nerezatí , Do spodní části nádobky filtru se leje motorový olej.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 30 pro 2016 08:33
od low
Kdyz tam budes davat jinej motor, tak i s filtrboxem a mas o starost hned min...

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 30 pro 2016 09:17
od Hanys_a_Kaca
žádnej jinej motor, žádnej naviják a až budeš doma dělat ten šnorchl s tý hajzl trubky, jak jsi to dělat nechtěl, tak použij co nejširší, on je snorkel dobrá věc, kdo jel někdy v písečnejch jazykách... ale prostě je to další odpor na sání, tedy nižší tlak a menší množství vzduchu pro motor, tak jde taky o to ten motor neuškrtit tim šnorchlem.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 30 pro 2016 09:40
od Wiki
na tu hajzl trubku nasadit kus bombardonu, jako lapač vzduchu a čím pojede rychleji tím se motor bude líp plnit ,a tím to fíglem nahradí turbo :grin:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 30 pro 2016 13:57
od kryten
Wiki píše:je na to speciálni olej např. "Motul Air Filter Oil" -lepší to filtruje a ta drátěnka nerezatí , Do spodní části nádobky filtru se leje motorový olej.
Asi potřebuješ mít vždy poslední slovo :lol: ale asi by bylo lepší v zájmu zachování objektivních rad psát to,jak to opravdu je a jak udává výrobce.Znovu opakuji,drátěnka se u originálního vzduchového filtru neolejuje,zůstává suchá a nasávané nečistoty prochází skz ní a usazují se v olejové lázni dole v hrnci.Pokud bude drátěnka naolejovaná,filtr se brzy ucpe prachem a stane se neprůchozím.Drátěnka stačí jednou za čas prostříkat čistícím sprejem nebo třeba vymýt benzínem.Na dlouhých cestách úplně postačí kontrolovat stav oleje v hrnci a při znečištění ho měnit.
Zabývám se LR Series asi 18 let a nikdy jsem neviděl,že by drátěnka byla rezatá nebo jinak poškozená,a to i na autech vyrobených kolem roku 1950...
Bylo by i řešení jak píše Low,nahradit to novějším filtrem s výměnnou papírovou vložkou,pasoval by tam ideálně z 90/110 a prvních Defenderů a dal by se na něj i líp napojit ten šnorchl,ale je na zvážení jestli si s sebou na cesty plechovku oleje a čištění nebo náhradní papírové filtry.Oboje bude mít svoje + i -

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 30 pro 2016 17:21
od Wiki
to sou takový vychytávky ještě ze starý školy , ale není povinnost se tím řídit,
Pokusím se to vysvětlit : čím víc jezdíš v hodně prašným prostředí např. třeba na Sahaře atd. ,tím dřív se naolej. filtr ucpe mikroprachem a tím dřív se musí vyčistit a to je přece Ok , Je přece pro motor lepší ,potažmo i pro majitele auta , když se ucpe filtr a musí se často čistit ,byt je to otravná práce :grin: , než kdyby se neucpával -a byl dosti průchozí a všechno to procházelo motorem , ale u služebního auta to tak nevadí :mrgreen: -snad jsem to vysvětlil srozumitelně .

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 30 pro 2016 17:36
od pajam
Wiki píše:to sou takový vychytávky ještě ze starý školy , ale není povinnost se tím řídit,
Pokusím se to vysvětlit : čím víc jezdíš v hodně prašným prostředí např. třeba na Sahaře atd. ,tím dřív se naolej. filtr ucpe mikroprachem a tím dřív se musí vyčistit a to je přece Ok , Je přece pro motor lepší ,potažmo i pro majitele auta , když se ucpe filtr a musí se často čistit ,byt je to otravná práce :grin: , než kdyby se neucpával -a byl dosti průchozí a všechno to procházelo motorem , ale u služebního auta to tak nevadí :mrgreen: -snad jsem to vysvětlil srozumitelně .
teď už blbě kecáš, jen abys měl poslední slovo - přečti si pořádně slova krytena - ona tam nefiltruje drátěnka, ale ten olej, dráťenka nedovolí oleji opustit nádržku.

sorry za plevelení vlákna, ale už jsem nevydržel

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 30 pro 2016 18:23
od Rover
Myslím že to bylo originál vymyšleno velmi dobře což se od roku 1948 vcelku potvrdilo. Pokud bych to chtěl předělávat na jinou variantu tak pak snorchl s cyklonem a filtr box s papírovým filtrem z LR90/110. Pokud by měl člověk místo na náhradní filtry...

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 30 pro 2016 18:33
od MadTom
Já bych se zamyslel nad něčím jiným - pokud se má s tím autem doopravdy jezdit v prašném prostředí, tak jestli je lepší originál filtr nebo modernější papírovej. A pro srovnání bych se podíval na závodní auta, co se honí po poušti co používají - tipuju to na papírovej filtr. Asi vědí proč. Nemám nic proti starým řešením, ale vývoj šel dál. Takže šnorchl a modernější filtrbox mi nezní vůbec špatně. Rezervní filtr vozím na výlety i u TD5ky - několikrát jsem viděl, jak si auto při brodění nečekaně cuclo trošku vody a po kontrole se zjistilo, že papírovej filtr je KO. Já jsem to zažil po průjezdu průtrží mračen - na to šnorchl nestačil, filtr byl mokrej a pomačkanej. Na funkci auta se to nijak neprojevilo.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 30 pro 2016 18:41
od kryten
Přesně tak Pavle(pajam) :yes
Myslím že cílem tohoto vlákna je objektivně a rozumně poradit Kamčovi před jeho dlouhou cestou s přípravou a úpravami jeho auta.
Jeho cestovatelský plán a vůbec životní filozofie mně hodně zaujala.I když mám málo času,snažím se napsat své zkušenosti a postřehy,odpovídat na jeho otázky a věřím,že něco z toho třeba využije.V žádném případě nemám sebemenší zájem o to,aby se to zvrtlo v nějaké soutěžení a poměřování,kdo "lépe" poradí a tím se toto vlákno stalo naprosto nepřehledné a prakticky nepoužitelné.
Wiki neznám tě osobně,nic proti tobě nemám a myslím to dobře,ale zkus prosím udržet tu stinnou stránku ega na uzdě a když už budeš mít nutkavou potřebu se vyjádřit,zkus to tak,aby jsi neopakoval to,co už třeba trochu jinou formou napsal někdo před tebou a nesnažil se k tomu přidávat "vychytávky",které nejsou ověřené a aplikovatelné na konkrétní situaci a auto. :hand Díky moc :Pohoda:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 31 pro 2016 17:47
od kamca
kryten píše:Přesně tak Pavle(pajam) :yes
Myslím že cílem tohoto vlákna je objektivně a rozumně poradit Kamčovi před jeho dlouhou cestou s přípravou a úpravami jeho auta.
Jeho cestovatelský plán a vůbec životní filozofie mně hodně zaujala.I když mám málo času,snažím se napsat své zkušenosti a postřehy,odpovídat na jeho otázky a věřím,že něco z toho třeba využije.V žádném případě nemám sebemenší zájem o to,aby se to zvrtlo v nějaké soutěžení a poměřování,kdo "lépe" poradí a tím se toto vlákno stalo naprosto nepřehledné a prakticky nepoužitelné.
Wiki neznám tě osobně,nic proti tobě nemám a myslím to dobře,ale zkus prosím udržet tu stinnou stránku ega na uzdě a když už budeš mít nutkavou potřebu se vyjádřit,zkus to tak,aby jsi neopakoval to,co už třeba trochu jinou formou napsal někdo před tebou a nesnažil se k tomu přidávat "vychytávky",které nejsou ověřené a aplikovatelné na konkrétní situaci a auto. :hand Díky moc :Pohoda:
Děkuji moc za rady. Vážím si toho, že Ti co znají Sérii popíší jak to funguje a proč a zároveň dostanu alternativní rady. Během minulé cesty jsem měl papírový filtr a občas ho vyměnil, no díky šnorchlu to nebylo nijak zlé. V Kazakhstánu bylo pár aut, co měli K+N filtr/ tak nějak se to tuším jmenuje,/ a když byl fakt jemný prach, tak ho museli prát 2x denně, neb byl pořád ucpanej. Já bych asi volil cestu papírového filtr, neb je s tím míň práce, není potřeba nic čistit, jen vyklepat, profouknout a popřípadě vyměnit. Hlavici na šnorchl bych rád takovou tu bakelitovou nádobku, která se dá vysypat, tu používají v Austrálii, hodně ji měli i v Africe, tak asi bude fungovat na prach nejlépe.
Naviják určitě mít nebudu, zbytečná váha a nemyslím, že se dostanu do situace, že bych ho potřeboval. Lopatu, pilu, sekeru, lano, kynetické lano a HiLift mám. Ještě budu shánět takové ty výjezdové plechy a to myslím bude bohatě stačit.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 31 pro 2016 18:37
od Rover
Cyklon jsem.si kupoval u Toomicha,
Je to ten vysypávací typ. Na KN bacha, pro auto které jezdí v prašném prostředí to je nesmysl.

http://www.toomich.cz/obchod/land-rover ... iltr-maly/

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 01 led 2017 13:20
od kamca
Rover píše:Cyklon jsem.si kupoval u Toomicha,
Je to ten vysypávací typ. Na KN bacha, pro auto které jezdí v prašném prostředí to je nesmysl.

http://www.toomich.cz/obchod/land-rover ... iltr-maly/
Super, díky za odkaz, hned ten malý objednám.

Ještě bych se zeptal, nevíte jaký je rozdíl vyjma ceny mezi těmito dvěma produkty? Nechci kupovat to nejlacinější pokud je to na úkor kvality, ale zde nevidím moc žádný rozdíl. u obojího je uvedeno, že to je kompletní sada. Tento šnorchl prý na sérii bude pasovat jak mně bylo řečeno na dotaz u 4x4 tomot.
Pokud má někdo z fora obchod, kde se nakupuje, rád ho podpořím a budu nakupovat tam.

http://www.toomich.cz/obchod/land-rover ... ender-td5/

http://4x4.tomot.cz/index.php?id_produc ... er=product

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 01 led 2017 13:34
od Rover
Osobně teda nevim jestli bych ten plastový snorchl na dědka překousl, spíš bych šel do této klasiky, cyklon jde nahoru místo té houbičky.
http://www.paddockspares.com/pm703-padd ... i-td5.html

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 01 led 2017 13:54
od kamca
Rover píše:Osobně teda nevim jestli bych ten plastový snorchl na dědka překousl, spíš bych šel do této klasiky, cyklon jde nahoru místo té houbičky.
http://www.paddockspares.com/pm703-padd ... i-td5.html
Tak ten je mnohem elegantnější. Musí se objednat z UK, nebo má někdo v CZ zastoupení?

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 01 led 2017 16:28
od Maxsel

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 01 led 2017 18:03
od mr-tomas
Ten cyklon od Escape vypadá na první pohled stejně jako ten od Toomichů, ale jestli je to opravdu stejný. Rozdíl v ceně je značný, ale aby to nebyla jen stejně vypadající nestejně funkční napodobenina. Má ho od nich někdo koupenej?

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 01 led 2017 18:10
od jareku
mr-tomas píše:Ten cyklon od Escape vypadá na první pohled stejně jako ten od Toomichů, ale jestli je to opravdu stejný. Rozdíl v ceně je značný, ale aby to nebyla jen stejně vypadající nestejně funkční napodobenina. Má ho od nich někdo koupenej?

Jo, má... A funguje skvěle... A vím o dalším, co ho má už dlouho - od něj jsem na to dostal tip...

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 01 led 2017 19:59
od habakuk
Mám ho myslím 5 let na autě. Plast cyklonu zežloutl od sluníčka a vrch jsem loni znova natřel kolem šroubu začal rezivět. Jinak bez problémů koupil bych stejnej znova :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk