Stránka 63 z 63
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 21 pro 2024 19:48
od Axo122
Ahoj,
Rozmýšľam nad kúpou D5 SDV6 130000km. Auto je odpredaj po operatívnom leasingu. Servis robený po 25000km vždy v LR.
Čítam si už nonstop aspon týždeň fóra aj zahraničné, pozerám YT a kým som nezačal tak som bol presvedčený. Vždy som túžil po LR je to môj sen. Obávam sa však že to môže byt nočná mora. Nemám problém meniť olej častejšie, robím to aj teraz na VW a BMW ale KO motor by ma zruinoval a hlavne jazdiť s pocitom, že hocikedy to môže kľaknúť musí byt strašne. Neviem si predstaviť ísť do chorvatska naložený s celou rodinou s tým, že každú chvíľku môžme čakať pri ceste na odtah. Rozumiem tomu, že stat sa to môže. Otcovi sa roztrhla rozvodovs reťaz na BMW pri 180000km, čiže stat sa môže čokoľvek.
Je niečo čo sa dá spraviť aby sa tomu predišlo?
Diky za rady
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 21 pro 2024 22:32
od karcis
Ahoj.
Ja mam RRS 3L 190kw 2014
Najazd mam 80tis km. Olej sa meni kazdych 8tis km od nova.
Zmenil som olej na 5w40 motul x-clean C3 a zacal som pridavat Metabond do oleja.
Tiez som precital viac zahranicnych for ohladom tohto problemu a toto je ich suhrn.
Kazdych 8tis olej plus Metabond a 5w40 C3.
A jazdim len na rezime S kvoli otackam motora..tusim Kokesek mi to poradil. Pretoze male otacky motora=slaby tlak oleja a zle celkove chladenie motora.
Aktualny stav motora je super uz od ranneho studeneho startu je motor okamzite tichy cize ziadne cvakanie ani klepanie ..
Problem je ze motor ma malu napln oleja ..len 6L.

a 25tis interval je kravina jak to ze bol Fico postreleny.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 23 led 2025 18:40
od Gab
D4 2011 6-ti kvalt najeto 260k (zadřený byl už ve 160k, nový ložiska a vše co bylo potřeba) na dálnici Praha Brno ale za Brnem

vlastně za Olomoucí v rychlosti cca 150, to jsem jel celou cestu, prasklá klika, k tomu se to prý i potkalo a motor nejde otočit. Řeším přestavbu celého motoru, opravený blok, nová klika, opravené hlavy atd... k tomu repas převodovky, antikorozi a dám mu druhou šanci

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 23 úno 2025 09:37
od Hubert
Gab píše: 23 led 2025 18:40
D4 2011 6-ti kvalt najeto 260k (zadřený byl už ve 160k, nový ložiska a vše co bylo potřeba) na dálnici Praha Brno ale za Brnem

vlastně za Olomoucí v rychlosti cca 150, to jsem jel celou cestu, prasklá klika, k tomu se to prý i potkalo a motor nejde otočit. Řeším přestavbu celého motoru, opravený blok, nová klika, opravené hlavy atd... k tomu repas převodovky, antikorozi a dám mu druhou šanci
Bud jsi debil nebo srdcař.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 10 bře 2025 10:09
od marianh
Ako sa teraz pohybuju ceny jazdenych motorov?
Moja D3 ma stale problem s DPF (nespusta regeneraciu) a ja proste nemam cas riesit to, auto stoji.
Tak som zacal zvazovat ze pojde prec a zaklad cenovky je cena motora, kedze ten je v top stave.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 11 bře 2025 11:14
od petr štrof
Kdo koupí jezděný motor s nejasnou historii? Pouze ten co bud výměnou chce auto prodat , nebo ten co je v situaci že na nový repas nemá .
Ani jedno není úplně dlouhodobý řešení na dalších třeba 200-300 tis km.
Podvozkově nebo výbavově mrtvý auta s funkčním motorem se nabízejí kolem 90 tis.
Momentálně když se podíváš na inzerci tak vesměs D3 už jsou starý auta se špatnou pověstí .
Většina aut se pohybuje v cenovce od 90-145 . Pár vijímek se najde i nad 200. Ten kdo si to auto koupí tak musí počítat s investicí 60-100 tis .
Začne to korozí prahů pod plastama , komplet vůle na podvozku , systém pružení , náplně a pak teprve motor .
V tuhle chvíli to prostě prodáš pouze pod cenou a ještě musíš najít někoho kdo si to koupí .
D3 je všude plno a D4 jsou k mámí taky už od 140 tis .
Sám jsem uvažoval ji prodat a za kolik, a to se oni starám , servis dostává plný nad rámec .
Ze srandy ji sem v létě hodím bude mít čerstvě 500 tis na 1. motor 3.rozvody , teď s přehledem po technické . Denně v provozu a za kolik ?
Se všema cinkrlátkama servisem 150 , ale to jen tak mezi řečí . Za mě je lepší solidní servis a auto dojezdit a dopřát mu hrdou km smrt

.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 14 bře 2025 10:34
od myso87
Zdar, vyuzijem tento topic na nejaku malu sumarizaciu. Chcem totiz kupit D4 a davam si dokopy fakty aby som vedel do coho ist a do coho nie. Precital som co sa dalo, pozrel cely youtube a vychadza mi to asi takto.
- podla statistiky na disco3.co.uk je pravdepodobnost zlomenej kluky do 200tis km na 2.7 cca 10% na 3.0 cca 9 %
- 3.0 v prvych rokoch vyroby 2011/12 mala cca 2-5% sancu, ze sa kluka zlomi len tak sama od seba - tie uz su asi mrtve vsetky
- na 2.7 nebolo dostatocne mazanie, ktore bolo neskor inovovane
- na 3.0 bolo okrem noveho olejoveho cerpadla upravene chovanie automatu aby zmiernilo razy do klukovky
- prichodom AdBlue na 3.0 nastal novy problem s riedenim oleja naftou (znizenie trecich strat? piestne kruzky?)
"death zone" kedy motor pravdepodobne padne je cca 150-250tis km ak prekona 250-300 uz sa ho to "vraj" netyka
Kedze teraz maju vsetky D4 na inzercii medzi 160-300kkm a z tych cca 25 aut na inzercii mali 4 padnuty motor a dalsich 5 ma pod 250k bude tych 10% asi malo..
Co teda kupit?
Disco 3 mam tendenciu vyradit, lebo okrem motora tam uz bude vsetko potencialny problem kvoli starobe.
2012 - 2014 s uz vymenenym motorom alebo nad 250tis km ? (tu ma bude cakat prevodovka/turba/vstreky...) cena cca 12-14tis eur
Verit autu co ma 170tis a od 60tis je meneny olej po 10 ? Alebo 180tis a servis len v autorizaku? 17-19tis eur
Land cruiser ? 30+ tis eur
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 14 bře 2025 11:26
od MadTom
Já bych do toho zahrnul ještě jednu drobnost - koroze. Už se na těch autech začíná podepisovat, zvlášť na starších. A pokud nebude vyloženě štěstí, tak pravděpodobně nutnost výměny všech silentbloků a kloubů na podvozku, a těch je tam celkem dost. A potom pravidelné věci - rozvody - kdy se mají dělat, zda už byly dělané, a jestli je to průkazné.
Jenom aby to bylo v kontextu - mě by se D3 nebo lépe D4 moc líbila, ale vzhledem k nájezdu a plánům, si to prostě neodůvodním, ani jako hračku.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 14 bře 2025 12:06
od jareku
myso87 píše: 14 bře 2025 10:34
Zdar, vyuzijem tento topic na nejaku malu sumarizaciu. Chcem totiz kupit D4 a davam si dokopy fakty aby som vedel do coho ist a do coho nie. Precital som co sa dalo, pozrel cely youtube a vychadza mi to asi takto.
- podla statistiky na disco3.co.uk je pravdepodobnost zlomenej kluky do 200tis km na 2.7 cca 10% na 3.0 cca 9 %
- 3.0 v prvych rokoch vyroby 2011/12 mala cca 2-5% sancu, ze sa kluka zlomi len tak sama od seba - tie uz su asi mrtve vsetky
- na 2.7 nebolo dostatocne mazanie, ktore bolo neskor inovovane
- na 3.0 bolo okrem noveho olejoveho cerpadla upravene chovanie automatu aby zmiernilo razy do klukovky
- prichodom AdBlue na 3.0 nastal novy problem s riedenim oleja naftou (znizenie trecich strat? piestne kruzky?)
"death zone" kedy motor pravdepodobne padne je cca 150-250tis km ak prekona 250-300 uz sa ho to "vraj" netyka
Kedze teraz maju vsetky D4 na inzercii medzi 160-300kkm a z tych cca 25 aut na inzercii mali 4 padnuty motor a dalsich 5 ma pod 250k bude tych 10% asi malo..
Co teda kupit?
Disco 3 mam tendenciu vyradit, lebo okrem motora tam uz bude vsetko potencialny problem kvoli starobe.
2012 - 2014 s uz vymenenym motorom alebo nad 250tis km ? (tu ma bude cakat prevodovka/turba/vstreky...) cena cca 12-14tis eur
Verit autu co ma 170tis a od 60tis je meneny olej po 10 ? Alebo 180tis a servis len v autorizaku? 17-19tis eur
Land cruiser ? 30+ tis eur
Ahoj, s motorem ti nikdo "neporadí". Klika praská jak u "zanedbávaného", tak i u pravidelně servisovaného motoru... ano, motor s pravidelným servisem a výměnou oleje je vždy lepší volba. Spíše bych se zaměřil na celkový stav auta. Jak píše MadTom - koroze, stav podvozku apod.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 14 bře 2025 13:21
od xxx
myso87 píše: 14 bře 2025 10:34
Zdar, vyuzijem tento topic na nejaku malu sumarizaciu. Chcem totiz kupit D4 a davam si dokopy fakty aby som vedel do coho ist a do coho nie. Precital som co sa dalo, pozrel cely youtube a vychadza mi to asi takto.
- podla statistiky na disco3.co.uk je pravdepodobnost zlomenej kluky do 200tis km na 2.7 cca 10% na 3.0 cca 9 %
- 3.0 v prvych rokoch vyroby 2011/12 mala cca 2-5% sancu, ze sa kluka zlomi len tak sama od seba - tie uz su asi mrtve vsetky
- na 2.7 nebolo dostatocne mazanie, ktore bolo neskor inovovane
- na 3.0 bolo okrem noveho olejoveho cerpadla upravene chovanie automatu aby zmiernilo razy do klukovky
- prichodom AdBlue na 3.0 nastal novy problem s riedenim oleja naftou (znizenie trecich strat? piestne kruzky?)
"death zone" kedy motor pravdepodobne padne je cca 150-250tis km ak prekona 250-300 uz sa ho to "vraj" netyka
Kedze teraz maju vsetky D4 na inzercii medzi 160-300kkm a z tych cca 25 aut na inzercii mali 4 padnuty motor a dalsich 5 ma pod 250k bude tych 10% asi malo..
Co teda kupit?
Disco 3 mam tendenciu vyradit, lebo okrem motora tam uz bude vsetko potencialny problem kvoli starobe.
2012 - 2014 s uz vymenenym motorom alebo nad 250tis km ? (tu ma bude cakat prevodovka/turba/vstreky...) cena cca 12-14tis eur
Verit autu co ma 170tis a od 60tis je meneny olej po 10 ? Alebo 180tis a servis len v autorizaku? 17-19tis eur
Land cruiser ? 30+ tis eur
nejlepší volba je koupit D3/D4 s padlým motorem a dát si tam nový. Potom máš na pár km klid a víš, co tam máš

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 14 bře 2025 17:41
od Lukasino
xxx píše: 14 bře 2025 13:21
nejlepší volba je koupit D3/D4 s padlým motorem a dát si tam nový. Potom máš na pár km klid a víš, co tam máš
Za předpokladu, že je nový dodatelný a kvalitní (co vím, tak se změnila fabrika i země výroby), tak je otázka jaký bude vůbec výstup...
A nebo se dá repasovat, dneska už slýchám že to repasují a drží jim to.
Pak je tu názor lidí že koupit cokoliv co jezdí a po koupi okamžitě udělat rozvody, čerpadlo, uložení klikovky, atd.
A nebo prostě zavřít oči a skočit do nějaké co se Ti líbí, ono to nějak dopadne

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 29 bře 2025 19:18
od K610
Dnes som sa rozprával s pánom čo má na 3.0d 202kw najazdených 550 000km, motor origo, prvý majiteľ , auto Jaguar XJ 2012. Asi v tom pomerne ľahkom hliníkovom XJ tie motory zvládnu najviac

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 črc 2025 13:52
od petr štrof
Tak na na tu moji holku dnes přišlo , už to není žádná mladá holka spíš paní

D3 1 majitel vše původní
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 črc 2025 18:53
od Mirko
Štrof - die Strofe - sloka. Člověk by řekl "nomen est omen" ale přitom ne: nepoznám z tvého příspěvků ani, jestli se chlubíš, kolik kilometrů vůz bezproblémově najel, nebo jestli ti právě klekl motor

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 05 črc 2025 09:05
od Sláma Karel
Mirko píše: 03 črc 2025 18:53
Štrof - die Strofe - sloka. Člověk by řekl "nomen est omen" ale přitom ne: nepoznám z tvého příspěvků ani, jestli se chlubíš, kolik kilometrů vůz bezproblémově najel, nebo jestli ti právě klekl motor
Tak vzhledem, že jede skoro 120, tak bych řekl že se právem chlubí a ukazuje že i některé tyhle motory dokáží najezdit to co stará Tdi
Velká gratulace
K

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 06 črc 2025 08:43
od petr štrof
je to jednoduchý jako facka jestli sleduješ tohle vlákno tak od začátku tady tvrdím, že to s těma motorama není tak zlý
a rád se pochlubím bezproblémovým kusem pár stran zpět jsem posílal foto s 444 444 km
