jareku píše: ↑05 pro 2020 08:39
Petro píše: ↑04 pro 2020 22:17
Zijeme sice v “postfaktualnej” dobe ale dovolim si ta poopravit cena noveho Defendera hlavne zohladnuje snahu LR predat to auto za co najlepsiu moznu cenu pri aktualnej konkurencii a nakladoch na vyvoj a vyrobu. Ostatne to plati aj pre Bowler akurat oni mieria na zakaznika co hlada exkluzivitu a nie masovu vyrobu. Cize predpokladam ze aktualna cena je maximalna mozna u oboch. LR vzhladom na velku reklamnu kampan asi ocakavalo lepsiu situaciu na trhu. Rozhodne “icon” ponuka iba Bowler. Nemam nic proti snahe LR predat nove auto pod image stareho Defendra, je to marketing a oba produkty stvoril LR. Trochu ma drazdi ohlupujuca kampan ale to je v podstate moj problem. Roky sa tu diskutovalo preco Defender ci jeho civilnejsi klon Discovery je to naj co LR ponukal (tuhe napravy, ramova konstrukcia atd.) Teraz zrazu uz nic z toho neplati a je vsetko inak, nazor asi kazdi z nas ma svoj. Ako mechanik by som si dnes skor vybral stary def td5 a s pohodlnou rezervou do 60tis z neho zrenovoval, dotvoril super terenne auto co bezkonkurencne deklasuje novy defender.
Ahoj, a mohl by jsi mně říci, v čem konkrétně by Tvůj upravený def deklasoval ten nový? Mně napadá pouze velikost kufru a "jednoduchost" konstrukce a motoru - i když to je úhel pohledu. Díky.
PS: a nechci "slyšet" to, že je to nespolehlivé auto plné elektroniky apod. U každé první série aut se pár problémových kusů objeví...
Ahoj, tak este odpoved a asi vzdavam plevelenie tohoto vlakna
![Very Happy :grin:](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. Ak sa pytas v com je konstrukcia vozidla na samostatnom rame s tuhymi napravami pre terenne auto lepsia ako verzia samonosna karoseria a nezavisle napravy. Skusim zhrnut: tuhsia, odolnejsia konstrukcia, velka variabilita uprav, z toho vyplyvajuca vacsia odolnost, lacnejsie servisne naklady, moznost virtualne "do nekonecna" opravovat aj velke strukturalne poskodenia. Jednoducha a lahka hlinikova karoseria podobne opravovatelna do nekonecna - jednoduche plechy bodovane ci nitovane plus montovane spoje. Vo vysledku auto kde dnes vieme vymenit cokolvek za pozink a nerez, doladit prevody a vykon motora na siroku skalu pneu povedzme 32 az 37. Je mozny swap motora naprav. Moznost kompozitov strechy, dielov karoserie (vieme karbon x teflon). Navijak vpredu, stred, vzadu, elektrika ci PTO. Ochranne prvky od vymyslu sveta, tlmenie od vymyslu sveta, klietka interna ci externa. Priechodnost terenom hm tak skusme samosvor ci limited slip vzadu, samosvor rozvodovka, vpredu vzduchova uzavierka, pevnostne poloosy, klby.
A mozes doplnit koncept samonosna karoseria a nezavisle napravy
![Very Happy :grin:](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ja celkom viem kde si myslim ze stary pekac nema sancu na nove SUV ale necham sa poucit. Peter