Stránka 8 z 16

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 15 led 2011 15:39
od Benjamin
Ahoj,

tak včera jsme vyhodili taky EGR. Nahoře z EGR jsem vypojil ten drát - co s ním? Mám ho normálně celý vyndat (vede do toho modulátoru pak někam). Podle těhle prima stránek - http://www.discovery2.co.uk/egr.html" onclick="window.open(this.href);return false; - tam má záslepky dvě....co bylo místo té druhé? Mám toho vyndat víc, než jen ten jeden samotný, co vede z EGR? Když už to dělám, tak ať to udělám už komplet pořádně :nod

Díky

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 17 led 2011 09:17
od raven.99
ten drat (hadička) je iba na vakuove ovladanie ventilu, kludne ho niekde odcvakni a zalep / daj zaslepku.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 17 led 2011 10:12
od Benjamin
raven.99 píše:ten drat (hadička) je iba na vakuove ovladanie ventilu, kludne ho niekde odcvakni a zalep / daj zaslepku.
díky :yes

Re: TD5 EGR ventil - otazka.

Napsal: 14 úno 2011 23:54
od vladob8
Tak som aj ja vyhodil EGR a nahradil sadou z Paddocku, podtlakovu hadicku som zaslepil. Mam starsi TD5 talze chladic plynov som nemal. Diagnostika (HawkEye) mi predtym nehlasila na motore ziadnu chybu a po zaslepeni EGR mi vyskakuje chyba "Fault: 3145 EGR Valve has been Stuck CLOSED" akoze je zaseknuty. Moja otazka: ma to vplyv na funkciu motota a ak ano da sa to softwarovo diagnostikou vylucit :?: Dik.

p.s. podotazka jak se ty ku..vy sikmooke dovedeli ze tam neni EGR ventil :?: :lol:

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 15 úno 2011 07:18
od MadTom
Mě to po zaslapení hlásí stejnou chybu a u dalších jsem to viděl taky. Podle mě to ničemu nevadí.
Motor na to přišel tak, že měří přes váhu vzduhu kolik vzduchu jdem do motoru. No a po otevření EGR ventilu množství vzduchu procházející váhou vzduchu klesne, protože se do sání začnou tlačit plyny z výfuku.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 15 úno 2011 08:08
od visby
mne ziadnu chybu nehlasi;-)

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 15 úno 2011 10:44
od vladob8
MadTom píše:Mě to po zaslapení hlásí stejnou chybu a u dalších jsem to viděl taky. Podle mě to ničemu nevadí.
Motor na to přišel tak, že měří přes váhu vzduhu kolik vzduchu jdem do motoru. No a po otevření EGR ventilu množství vzduchu procházející váhou vzduchu klesne, protože se do sání začnou tlačit plyny z výfuku.
Tiez si myslim ze by to nemalo vadit. S tou vahou vzduchu ma to nenapadlo, to je jasne, uz som spokojny, nemam totiz rad ked si nejaka automatika okolo nma robi co chce a ja neviem ako :)
Inak vahu mam novu tak mozno je citliva. Co sa tyka rozdielu pred EGR a po je jasne citit rychlejsi nabeh vykonu pri zoslapovani plynu, celkovy dojem je ze auto je pruznejsie, ziadny placebo efekt :!:

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 15 úno 2011 12:48
od hrabe
Co sa tyka rozdielu pred EGR a po je jasne citit rychlejsi nabeh vykonu pri zoslapovani plynu, celkovy dojem je ze auto je pruznejsie, ziadny placebo efekt :!:[/quote]

Je to opravdu poznat, rozdíl před a po. Jediný můj prúser je zalomený imbus na záslepce svodú, ročník 1999 je dost zarezlý. Otázka zní , když odpojím podtlakové ovládání EGRu , není to stejné jako když ho demontuju?? Klapka se neotvírá a motor bere jen čistý vzduch.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 15 úno 2011 12:59
od vladob8
Je to stejne az na to ze ked das novy medzikus ma vacsi priemer a teda mensi odpor vzduchu. Ale podla mna to bude minimalny rozdiel. Da sa to riesit aj tak. Podtlakovu hadicku vsak zaslep aby ti nekazila vakuum.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 15 úno 2011 13:29
od MadTom
Pokud jenom odpojíš ovládání tak to bude funkčně skoro stejné - teda kromě odporu, kterej vlastní ventil klade proudícímu vzduchu. Ale to jenom za podmínky, že ti ten ventil zůstane zavřenej. Pokud by zůstal trvale pootevřenej, mohlo by to být ještě horší. Stejně to chce sání zkontrolovat, kolik je tam bordelu a případně vyčistit - včetně všech hadic a chladiče co jsou mezi turbem a motorem.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 16 úno 2011 21:29
od MirekNL
MadTom píše:Pokud jenom odpojíš ovládání tak to bude funkčně skoro stejné - teda kromě odporu, kterej vlastní ventil klade proudícímu vzduchu. Ale to jenom za podmínky, že ti ten ventil zůstane zavřenej. Pokud by zůstal trvale pootevřenej, mohlo by to být ještě horší. Stejně to chce sání zkontrolovat, kolik je tam bordelu a případně vyčistit - včetně všech hadic a chladiče co jsou mezi turbem a motorem.
Ahoj MadTome,
svoje Discovery jsem už koupil s odpojeným EGR ventilem, což poznám podle vrutu v podtlakové hadičce.
Chtěl bych se zeptat jak poznám, že je ventil správně zavřený a že odpojení je plně funkční. (pořád se mi nějak nezdá výkon vs spotřeba, která je 14 litrů prakticky bez ohledu na to zda jezdím po městě nebo po dánici.(na terén se teprve chystám...)
Díky,
Mirek

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 16 úno 2011 21:43
od Jenda
...ale egr nijak razazantne vykon nezveda,jen ten motor ma vetsi prisun cisteho vzdu a snas se roztaci :wink:
To ze mas ,,vrut v podtlaku" jeste neznamena ze mas EGR zaslepeny.Zaslepena musi byt ,,zpatecka" u vyfuku a sani musi byt naprimo propojeno redukci(namisto ventilu EGR).
Za spotrebou 14l. hledej spis neco jineho.Vstriky,filtr vzduchu :idea: ,tlak turba a pod.
H.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 16 úno 2011 21:56
od MadTom
Jenda má pravdu, ale jenom z části. Pokud na vlastní EGR ventil - to je to co je našroubované mezi gumovou hadicí z intercooleru a sacím potrubím - nepůsobí podtlak regulovaný tím regulátorem na pravém blatníku (u Disco2), měl by být zavřený. Takže by neměly procházet žádné výfukové plyny do sání. Náhrada vlastního tělesa ventilu trubkou a zaslepení příslušné příruby na výfukovém potrubí má dva významy:
1. systém EGR ventilu prochází skrz trubku vedoucí vzduch do sání - a tím tam zavazí a do určité míry omezuje průchod nasávaného vzduchu. Moc to ale není, jinak by to konstuktéři asi tak nedělali.
2. ventil může zůstat pootevřený, když se zadře - to je větší problém, protože potom je výfuk a sání propojené trvale a né regulovaně, jako při normální funkci EGR ventilu - takže i v režimech chodu motoru, kdy to není žádoucí.

Ad velká spotřeba - jak píše Jenda - zkontrolovat. Mě to s manuálem vychází kolem 9-10l - podle toho, kde se jezdí. Teda mimo terén, tam je to spíš o motohodinách, než o kilometrech.
Ad vliv odstranění EGR ventilu - můj pocit byl, že motor se trošku ochotnějí rozbíhá - ale byl to spíš pocit a přání, než nějaký velký efekt.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 17 úno 2011 08:28
od visby
MadTom píše:1. systém EGR ventilu prochází skrz trubku vedoucí vzduch do sání - a tím tam zavazí a do určité míry omezuje průchod nasávaného vzduchu. Moc to ale není, jinak by to konstuktéři asi tak nedělali.
oni to robia kvoli emisiam;-)

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 17 úno 2011 08:39
od MadTom
Ale to už tu někde je uvedené - já jsem měl na mysli tan systém ovládánání, co vede skrz a zavazí. Pokud by zavazel moc, tak bude venku, mimo sací trubku.
A jinak EGR je kvůli snížení emisí NOx (oxidy dusíku) a snížení teploty výfukových plynů.Na druhou stranu zhoršuje kouřivost motoru, což je u nás jedinej parametr, kterej se u dieselu hodnotí na emisní kontrole.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 17 úno 2011 10:12
od visby
MadTom píše:Ale to už tu někde je uvedené - já jsem měl na mysli tan systém ovládánání, co vede skrz a zavazí. Pokud by zavazel moc, tak bude venku, mimo sací trubku.
A jinak EGR je kvůli snížení emisí NOx (oxidy dusíku) a snížení teploty výfukových plynů.Na druhou stranu zhoršuje kouřivost motoru, což je u nás jedinej parametr, kterej se u dieselu hodnotí na emisní kontrole.
viem na co je, dokonca aj ako funguje. dymivost zvysuje len v nizkych otackach, ked je aktivny (kvoli vysokej lambde mas vela NOx vo vyfukovych plynoch), inak je komplet zavrety. preto je to citit len pri nizkych otackach...

od nejakej euro normy sa budu hodnotit aj ine ukazovatele pri diesloch (tusim euro5).

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 17 úno 2011 10:19
od Rosi
Jenda píše:...ale egr nijak razazantne vykon nezveda,jen ten motor ma vetsi prisun cisteho vzdu a snas se roztaci :wink:
To ze mas ,,vrut v podtlaku" jeste neznamena ze mas EGR zaslepeny.Zaslepena musi byt ,,zpatecka" u vyfuku a sani musi byt naprimo propojeno redukci(namisto ventilu EGR).
Za spotrebou 14l. hledej spis neco jineho.Vstriky,filtr vzduchu :idea: ,tlak turba a pod.
H.
Pozor, právě kvůli tomu, že jsem odrbal odpojení EGR jen sundáním podtlaku a odpojením konektoru, tak jsem se dostal na spotřebu cc 13,5l/100 km. Jak píšeš, je nutné zaslepit zpátečku u výfuku. Jinak to tomu nepomůže ale ublíží...

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 17 úno 2011 10:21
od Rosi
MadTom píše: Ad vliv odstranění EGR ventilu - můj pocit byl, že motor se trošku ochotnějí rozbíhá - ale byl to spíš pocit a přání, než nějaký velký efekt.
Jako nejpodstatnější přínos bych viděl že nejdou nespálený sra*ky znova do motoru.
Když jsem jej vyhodil, nedalo se nezašpinit od karbonu a humusu, co se přes něj točí...
Paradoxně i bez něj a středního dílu výfuku má defík dobrý emise :)

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 17 úno 2011 11:16
od visby
Rosi píše:Paradoxně i bez něj a středního dílu výfuku má defík dobrý emise :)
stredny vyfuk je dalsia vec ktora opusti moje auto v ramci emisneho tuningu:-)

dobrych emisii mam dost v robote, z mojho auta musi ist uhlie!!!:-)

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 17 úno 2011 16:21
od Jenda
...nevim nad cim se mnou Tome polemizujes,jen jsem popsal co ty ale jen ve zkratce.Kazdopadne bych jako pricinu vysoke spotreby hledal jinde :wink:
Jinak vyndanim stredniho dilu nic neziskate(tedy pokud neni vyrezly).Ja to po dvou letech vratil do originalu.V aute je ted vetsi ,,akusticky mir" ale uznavam ze zvuk zvenci byl lahodny :wink: Na vykon to vliv nema.
Honza