Stránka 8 z 10

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 10 bře 2017 18:07
od jareku
První krok k tomu, aby diferenciály vydržely jsi už udělal - vyměnil jsi T3 za nějaké rozumnější MT pneu. Druhy a asi nejpodstatnější krok je používat pri jízdě hlavu - pak vydrží diferenciály opravdu dlouho (a i zbytek auta).

Ja jezdil D1 bez uzávěrek a auto zvládne zatraceně moc. Když už jsem někde zůstal viset, vyřešil to naviják nebo ochotný kolega s kinetickym lanem a jeho autem.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 10 bře 2017 18:18
od Mira 101
Třetí krok, je přečíst si vlákno o uzávěrkách,než se zeptám na 10 věcí které jsou tu 10krát vysvětleny,sorry.......

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 10 bře 2017 19:33
od Zamik
Být tebou tak napřed bych začal jezdit Origo diskem až zjistíš že auto už nemůže tak řešit dál, ... na hovno upravovat auto abys jezdil na nákupy k tesku se šperama. Jak začneš jezdit tak zjistíš že to není jen o uzavěrkach. Vlastní zkušenost je nezdilitelna!!!

Odesláno z mého HM 1SW pomocí Tapatalk


Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 10 bře 2017 22:29
od zidon
No to prave nevim do ceho az se muzu pustit bez uzaverek .... Metodou pokus/omyl za cenu roztriskaneho difu se mi to nechce delat .... :/

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 11 bře 2017 01:42
od Maxsel
zidon píše: 10 bře 2017 22:29 No to prave nevim do ceho az se muzu pustit bez uzaverek .... Metodou pokus/omyl za cenu roztriskaneho difu se mi to nechce delat .... :/
S uzávěrkou ta hranice bude dál, ale metoda zjišťování na to nemá vliv. Pokud to nepoznáš, stejně něco povolí...

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 12 bře 2017 00:19
od DjALF
Jak bylo psáno výše. Uzávěry bych teď neřešil. Najezdil jsem s DI bez hodně nich a projede to dost nesmyslů. Nejdůležitější je u toho ježdění trochu přemýšlet a získat cit pro to auto. Pak poznáš co ano a co asi ne a stejně tě většinou překvapí, že to asi ne projede jak nic. Když člověk jezdí s těžkou nohou tak má stále co opravovat. :hand :Pohoda:

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 12 bře 2017 09:39
od Land Jirka
DjALF píše: Jak bylo psáno výše. Uzávěry bych teď neřešil. Najezdil jsem s DI bez hodně nich a projede to dost nesmyslů. Nejdůležitější je u toho ježdění trochu přemýšlet a získat cit pro to auto. Pak poznáš co ano a co asi ne a stejně tě většinou překvapí, že to asi ne projede jak nic. Když člověk jezdí s těžkou nohou tak má stále co opravovat. :hand :Pohoda:
Mám stejnej názor. :!:
Jezdím s autama v terénu přes dvacet let a min zadní uzávěrku mám na všech třech autech co do terénu mám ale potřebuju je minimálně. Většinou jen tam kde chci zamachrovat a dokázat, že to projedu a to se už dlouho nestalo.
Napřed si je potřeba ujasnit na co auto používám.
Jestli je mám na normální ježdění s tím, že pojedu párkrát za rok na sraz a jednou dvakrát do Rumunska, tak potom jsou uzávěrky na jedna s posledních věcí co na auto potřebuji dát.
Auto i bez nich projede nesmysl a třeba v Rumunsku ji většinou nepoužiji ani jednou, protože jedeme ve skupině, kde jedou méně nazbrojená auta a trasa se přizpůsobuje jim.

Největší vliv na průjezd terénem mají pneumatiky. řekl bych 90%
Když jsou na autě átéčka, nebo silniční a zapadneš, tak ti uzávěrka stejně nepomůže.

Důležitá je křížitelnost náprav a ta je u LR (def, D1 a spol) výborná.

Dále je to váha auta.
S třítunovým přezbrojeným zašpérovaným defem zapadnu tam, kde projedu seriovou o tunu lehčí diskoškou s dobrýma kolama.

Možná bych dal před uzávěrkama na auto naviják, ale to je prioritách používání auta.
Je to složitější a je toho víc....

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 12 bře 2017 10:18
od zidon
Dekuji moc :Sorry: Takze to zatim necham jak to je a uvidime ... ;) :yes

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 12 bře 2017 11:03
od MadTom
To co Jirka napsal k pneumatikám podepíšu - krásně jsem si to vyzkoušel s D2 v Jihlavě - jeden rok na ATčkách, druhý na hrubých MT. Vždy jsem projel vše, akorát na AT to bylo spíš systémem, chtěl jsem je tam, ono to ale samo jede jinam, tak jedeme jinam. Na MTčkách auto jelo furt tak kam jsem chtěl. A tím že D2 má i kontrolu trakce, tak rozsvícená kontrolka krásně indikuje, že auto hrabe - na ATčkách v blátě furt, na MTčkách téměř vůbec.
A váha je druhá věc - se skoro sériovou D2 na malých ATčkách to jelo stejně blbě jako s D2 na které je navěšené kde co, od nárazník a navijáku po stan a ledničku a větší kola. Prostě čím níž těžiště auta je, tím lépe, a stejně tak je to s váhou auta.
Naviják na auta mám, je prima. Ale snažím se jezdit tak, abych ho nepotřeboval. Je to taková poslední záchrana, když už to jinak nejde. Když jednou 2 auta je to v pohodě, když jenom jedno, a nejbližší strom je 300m daleko, tak je naviják stejně k ničemu, a musí se jet tak, aby nebyl zapotřebí.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 12 bře 2017 12:41
od zidon
Tak uvidim jak budou ty Adventuro GT MT brat ;)

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 12 bře 2017 15:54
od OC
Když je nejbližší strom 300 m daleko, někdy (ne vždycky) pomůže kotva. Nebo zakopaná reserva, což je übeopruz, ale pořád kapku lepší, než jít domů pěšky :)

Jinak stran toho seznamu výše naprostý souhlas, akorát že to vůbec nejdůležitější, ještě před gumami, je taková ta součástka mezi sedačkou a volantem :)

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 12 bře 2017 17:30
od MadTom
Ta součástka mezi pedálama a volantem - to je občas taky guma. A pak je nejlepší, aby to do auta nelezlo.
O možnosti něco zapíchnout do země nebo zahrabat vím. Když jsme se takhle několikrát vraceli v Albánii, protože ta cesta v 500m širokém korytu řeky nevypadala ideálně, tak nějaké zahrabávání něčeho mezi naplavené kameny a štěrk ve velikosti až lidské hlavy, nějak moc nepadalo do úvahy. Ale dojeli jsme a to je to hlavní.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 12 bře 2017 18:34
od zidon
Tak ja se budu snazit, abych guma mezi sedackou a volantem nebyl ... :oops: :wasntme

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 12 bře 2017 20:53
od Adam P.
gumy jsou jasný základ. ostatní záleží na okolnostech. jestli jezdíš ve dvou a více autech, tak si vždycky nějak pomůžete. já jezdím většinou sám (po lese i na expedicích), takže naviják je pro mě absolutně nepostradatelná záležitost. bez něj bych musel hodně měnit plány a trasy podle toho, co ještě zvládnu projet a co už ne. prostě bych musel být mnohem opatrnější a všechno tomu přizpůsobit (raději se rovnou vyhnout místům, kde hrozí, že bych mohl zůstat viset). naviják je zkrátka dobrý pomocník. pokud bych měl holé auto, tak naviják bych určitě upřednostnil před uzávěrkou. jinak v autě pak vozím ještě řetězy, ty umí taky hodně pomoct. ale nikdy se mně je nechce nasazovat :)

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 18 bře 2017 12:20
od Josef-Z (Jugin)
Zdarec, já koupil na zadek do Disco 1 Ashcroft ATB. Protože je za dobrou cenu. Můžu jí pak hodit na předek a na zadek dát třeba kompresor šperu, nebo cokoliv. Což u některých špér nejde. Zatím sem s ní zajel Albánii, tam asi moc potřeba nebyla. Uvidím letos v Rumunsku a třeba v Polsku v písku. Zatím spokojenost. Mákla si akorát na zahradě, když sem táhl náklaďák do svahu k baráku, byla v něm kuchyňská linka. Bez špéry bych asi musel použít naviják :)

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 23 led 2018 21:52
od petr pp
Asi som prehliadol ale aku ma mat viskozitu olej do samosvoru?

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 23 led 2018 22:18
od PavelU
petr pp píše: 23 led 2018 21:52 Asi som prehliadol ale aku ma mat viskozitu olej do samosvoru?
Můžeš tam dát běžný převodový olej, který dáváš do diferenciálů. Jakýkoliv 75W90. :wink:

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 23 led 2018 22:48
od Hubert
Halvně API GL5

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 24 led 2018 06:51
od petr pp
Ok dakujem.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 03 čer 2019 10:02
od Miras1
Zdravím. Stalo se už někomu, že zůstal zaseknutý zavřený Detroit Truetrack? Mám ho na zadní nápravě a je natvrdo seknutý v zamknutém stavu (super jízda po asfaltu). Ještě jsem ho nevyndal (je tam tak 300km), tak zatím jen sonduju, kde se mohla stát chyba :Ja blb: A co se všechno může v návaznosti zničit, když se s tím jede s takto zamknutým?
Dík za názory. Mirek.