Stránka 8 z 9
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 23 led 2013 11:37
od Laci DII
MadTom píše:Může, a může to dělat i rušení od startéru. Stejně tak čidlo teploty motoru, nebo nevhodná mapa v řídící jednotce motoru.
štartér druhý,čidlo teploty je v poriadku a studený štart stále problém. neviem či vôbec natočím ak bude cez -10stp...
žhaviče nové a dokonca to aj žhaví-vyskúšané dnes ráno. vonku -5 a žhavilo cca.10sec.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 23 led 2013 12:03
od habakuk
Mě TD5 startuje v mrazech perfektně. Loni při – 23°C se trošku cukala a postupně přidávala válce, ale nakonec se dílo podařilo a chytly všechny. Neliju tam nic proti zamrznutí. Jen se snažím mít víc jak polovinu nádrže, aby ta nafta tak rychle nezatuhla.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 23 led 2013 12:51
od MadTom
Pokud bude všechno v pořádku (jak elektricky tak mechanicky), tak problémem může být vlastní řídící jednotka motoru, respektive její nastavení. Pro startování je tam teplotní korekce, která určuje, kolik se přidá nafty, když je zima, a nějaké další parametry. Když tato bude udělaná blbě, tak to bude hůř startovat. Je to problém i na jiných autech - honí se to na minimum, kvůli emisím. V případě přepisovatelní řídící jednotky by se tam dal nahrát jinej soft, v případě nepřepisovatlené, by to bylo o kus složitější.
Nicméně si myslím, že to bude něco jiného.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 23 led 2013 13:21
od Martin_H
Měl jsem to podobný jako ty, a po výměně žhavičů, relátka a pár dalších kravinek jsem začal v zimě používat pravidelně Webasto. Možná je to kapitulace před problémem a jeho řešením, ale studený starty už neřeším. Když nad tím tak přemýšlím a zpětně počítám, není to zas tak o tolik dražší řešení ...
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 23 led 2013 15:35
od Laci DII
presne tak. niesom ten typ,ktorý auto len lepí aby "fungovalo" ale tu to vyrieši Webasto. mám ho v ponuke tak budúci týždeň prebehne montáž...
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 25 led 2013 08:26
od MarekS
Tak mám další zkušenost se zimním startem. Ve středu jsem jel do Jičína startoval jsem bez bufiku je totiž zablokovanej uďál jsem krátkou trubičku do nádrže a při rezervu už není v naftě
Nastartoval jsem tak nějak bylo asi -4 po třech hodinách když jsem odjížděl chytil docela blbě říkám cose děje vždyť je ještě teplej

a včera asi -2 až po třetím dlouhým startování to chytlo bylo to utrpení a teplej taky nechtěl točil dlouho čerpadlo tlačilo.
Doma jsem rozdělal tu pojstkovku na pp podběhu,že zkontroluju to relé R6 jak tu někdo psal nic jsem naněm nevykoukal ani jsem ho nečistil dal ho zpátky a se všema relátkama zahejbal a zase je domačkal.
No a dneska -5 motor chytil na první otočení myslel,že vyskočí z auta

asi někde nějakej špatnej kontakt nebo nevím jak už tu někdo psal,že ta elektronika v těhle autech si žije svým životem

Re: Td5 a zimní start
Napsal: 25 led 2013 13:07
od papavel.k

ano, asi je to běžné chování...dle pozorování většinou 2x do roka při abnormálních vedrech a při prvních mrazech

, parkuju venku, tak to má nejspíš vliv na funkci ...letos byla v tuto dobu u mně éra imobilizeru a rádia...s horkem nic nenadělám, ale s prvním mrazem se následky odstranily tím, že jsem jel asi 700km a topil, tím vše nejspíš vyschlo a vše funguje jak má

Re: Td5 a zimní start
Napsal: 25 led 2013 13:10
od MadTom
S tím vyschnutím budeš mít možná pravdu, protože jednotka BCU, která řeší mimo jiné imobilizér, jako jediná není uvnitř nalakovaná. Už jsem jich viděl několik pěkně ohnilejch (včetně té co mám v autě já). Naštěstí není drahá. Ale novou už budu, po otestování že funguje, uvnitř lakovat.
No a pokud do auta někdy zatékalo, tak je velmi pravděpodobné, že to i do jednotky nateklo - to je dáno jejím umístěním nad nohama spolujezdce.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 25 led 2013 13:19
od visby
MadTom píše:S tím vyschnutím budeš mít možná pravdu, protože jednotka BCU, která řeší mimo jiné imobilizér, jako jediná není uvnitř nalakovaná. Už jsem jich viděl několik pěkně ohnilejch (včetně té co mám v autě já). Naštěstí není drahá. Ale novou už budu, po otestování že funguje, uvnitř lakovat.
No a pokud do auta někdy zatékalo, tak je velmi pravděpodobné, že to i do jednotky nateklo - to je dáno jejím umístěním nad nohama spolujezdce.
ktora je to z tych jednotiek? ze by som jej pozrel do brucha, nech ma niekde nenecha;-)
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 25 led 2013 13:29
od papavel.k
...jjj Tome, loňskou zimu a v létě po deštích a na to vedro to bylo to samé, sem tam nějaká ta louže a brod

...vlhkost je sviňa, ta vleze všude

...do auta nezatýká, ze začátku zadní dveře a jak jsem přichytil anténu taky nic moc, ale to už je odstraněno déle...koneckonců r.v.1999 má asi nárok na takové projevy, pokud není garážovaná a jak píšeš BCU není upravená
...prostě zatím sušit, až ani sušení nepomůže postavit se k tomu čelem
P.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 25 led 2013 14:28
od MadTom
Jde o jednoku BCU - je v černém plastovém krytu nad nohama spolujezdce. Spolešně s jednotkou SLABS (ABS a měchy pérování) - ta je taky černá, ale kovová. A případně i s jednotkou ACE - ta je "stříbrná" kovová.
BCU má několik konektorů zespodu a jeden z boku, upevněná je šroubem s matkou skrz jednotku, na druhá straně je jenom nasazená do díry v držáku pomocí trnu, na kterém je gumovej kroužek aby to tam volně neklepalo.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 25 led 2013 14:31
od visby
super, tak na to pozriem. aj tak to tam musim trochu upratat nieco tam tento rok zacalo hrkat a musel som dat hlasnejsie radio;-)
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 30 led 2013 09:44
od Laci DII
MadTom píše:Pokud bude všechno v pořádku (jak elektricky tak mechanicky), tak problémem může být vlastní řídící jednotka motoru, respektive její nastavení. Pro startování je tam teplotní korekce, která určuje, kolik se přidá nafty, když je zima, a nějaké další parametry. Když tato bude udělaná blbě, tak to bude hůř startovat. Je to problém i na jiných autech - honí se to na minimum, kvůli emisím. V případě přepisovatelní řídící jednotky by se tam dal nahrát jinej soft, v případě nepřepisovatlené, by to bylo o kus složitější.
Nicméně si myslím, že to bude něco jiného.
Tome dnes som si všimol,že mi slzí naftová hadička,ktorá vedie od regulátora tlaku do pŕs motora. je to vlastne trubka z medzikusom hadičky a slzí to na lisovaných spojoch...
môže sa tam stratiť tlak? predpokladám,že čerpadlo tú trubku nenatlačí keďže je za regulátorom?
po dlhšom(2dni) státí auto dlho točí pokým chytí.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 30 led 2013 10:02
od MadTom
Pokud to někde slzí, tak nemusí být problém v tom, že to čerpadlo nenatlačí - natlačí, ale bude mu to chvilku trvat. Problém může být v tom, že to slzí jenom při chodu motoru, když je tam tlak, a když auto stojí, tak ti to tam pomaloučku přisává vzduch a nafta z trubek vytéká zpět do nádrže. A čerpadlo to zase natlačí, ale bude to trvat, i když o chvilku déle.
Jestli je to tím se dá zjistit tak, že auto necháš před stratování odvzdušnit čerpadlem v nádrži. A pokud to pomůže, tak máš stopu. Každopádně nafta nemá nikde unikat.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 20 pro 2013 07:40
od Kubrtos
Tak se taky přidávám do klubu těch co jim to v zimě nechytá. Loni nová baterka (bohužel jsem ji dostal, takže je tam opravdu to co je v návodě - 72, ale pánbu za to zaplať), v autě je víc novejch věcí než v novým a prostě to od nuly níž točím jak kokot až se to z posledních sil ne rozběhne, ale rozkucká.
Cyril tvrdí že to je TD5kou, ale ten je posedlej 300ko.
Já myslím že máme nějakou bolístku a nebude to nic vážnýho. Mezi svátkama se pokusím vyměnit palivovej filtr a zahejbat relátkama, 27. jedu do Krkonoš, takže pokud se po novým roce neozvu, tak jsem nenastartoval a uchlastal se s místníma.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 20 pro 2013 08:10
od DanoDEF
Kubrtos píše:Cyril tvrdí že to je TD5kou
... to je blbost !
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 20 pro 2013 09:13
od Kubrtos
DanoDEF píše:Kubrtos píše:Cyril tvrdí že to je TD5kou
... to je blbost !
Dyť ho znáš, musí mít všechno nejlepčí a teď má tříkilo.

Re: Td5 a zimní start
Napsal: 20 pro 2013 09:35
od Hanys_a_Kaca
Já taky točim a čekám jak se ti oslíci postupně přidávají, ale ještě se mi nestalo, že bych teď v zimě nenastartoval - nakonec se jich sejde vsech pet a po chvili váhání vyrzí jako stádečko stejným směrem.
Ono teda taky snad jeste nebylo ani minus deset.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 20 pro 2013 09:46
od Kubrtos
Stačí nula nebo mínus jeden.

Re: Td5 a zimní start
Napsal: 20 pro 2013 10:15
od MadTom
Ještě v Hlubočkách -15 až -20 a startovalo to v pohodě, i bez funkčních žhavičů a s nějakou 75Ah baterkou.
Je pravda, je po výměně za pořádnou 95Ah baterku to spíš než jako startování vypadá, jako bych chtěl startér z auta utéct, jak rychle točí.
To špatné chytání může být i neideální mapou v řídící jednotce - zvlášť pokud je tam nepřepisovatelná a někdo ji někdy vyměnil.