Stránka 8 z 52
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz
Napsal: 12 lis 2013 22:21
od DjALF
Teda Tome tohle téma jsem našel náhodou a sleduju ho se zájměm co z toho tvého projektu vznikne. Budu se za tebou muset stavit mrknout co to kutíš

Každopádně držím palce

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz
Napsal: 18 lis 2013 16:15
od Stavros
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz
Napsal: 18 lis 2013 20:17
od MadTom
Hezká kabina do pick-upu, ale je to jenom pro 2 - což není to co hledám. A skoro 500kg je docela dost, když se k tomu připočte rezerva a věci v bednách, co má ještě na zahrádce na kabinou, tak to bude mít pěkně vysoko těžiště. Samotná rezerva má minimálně 40kg, to je skoro jako střešní stan. A co se mi hlavně nelíbí jsou ty dva malé oddělené prostory - jeden v kabině a druhej v nástavbě.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz
Napsal: 18 lis 2013 21:25
od MadTom
A co třeba takto - 130 se zvedací střechou:
http://www.nichtswieweg.ch/1_1_86_.html
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz
Napsal: 19 lis 2013 10:49
od Luboš M.
Tome nechci ti do toho tady kecat ale nebyl by lepší karavan?

Stejně to auto nebude nikdy komfortní tak proč takové přestavby?
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz
Napsal: 19 lis 2013 11:10
od visby
ked vidim tie MDFky, drevo a heavy duty profily v kabine tak sa musim smiat;-)
preco ludia neriesia vahu? je kopec materialov co spravia rovnaku sluzbu a su o svety lahsie...
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz
Napsal: 19 lis 2013 11:26
od Luboš M.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz
Napsal: 19 lis 2013 11:55
od Stavros
Je to na rozhodnuti kazdeho soudruha, ja bych si toho Defa taky nikdy neporidil a uz vubec ne na cestovani, ale jeden holky druhej vdolky.
Mne je i vw california na cestovani mala, ve dvou. Je to tezky, ja svuj nazor taky uz asi petkrat prehodnotil, mel jsem i stresni stan atd.
Zvedaci strecha je stejne o dost lepsi,ale urcite ne nejaka samodomo, par jsem jich videl a nic se nevyrovna treba origo Westfalii.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz
Napsal: 19 lis 2013 12:16
od Hanys_a_Kaca
Stavros píše:Je to na rozhodnuti kazdeho soudruha, ja bych si toho Defa taky nikdy neporidil a uz vubec ne na cestovani, ale jeden holky druhej vdolky.
Mne je i vw california na cestovani mala, ve dvou. Je to tezky, ja svuj nazor taky uz asi petkrat prehodnotil, mel jsem i stresni stan atd.
Zvedaci strecha je stejne o dost lepsi,ale urcite ne nejaka samodomo, par jsem jich videl a nic se nevyrovna treba origo Westfalii.
To mi ale řekni, co po večerech opravuješ, když jedeš na výlet tou svou californijí, to musí bejt děsná nuda

Do defa 110 se dozadu vejde postel - 140 šířka 200 délka, nic víc nic míň, jestli tomáš do 130 dostane k tomu ještě druhou řadu sedaček, zbude mu to samé - na kuchyňskou linku s řízkama to nevidim.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz
Napsal: 19 lis 2013 12:37
od cyril
Sorry za plevel.
5x za 20 dní se v defu nebo na střeše ve stanu vyspím úplně v pohodě a rád. Páč se ale stejně chci pořádně vychrápat, skočit si na normální záchod, vysprchovat se a najíst místních specialit, není pro mě žádný terénní auto primárně určený na kempování. To bych si asi fakt mohl koupil obytňák, nebo maringotku od Berousků....Na Islandu to ale jinak, než celou dobu v autě a ve střešním stanu nešlo a dalo se to úplně v pohodě vydržet. A stálo to za to. Jinak bychom nikdy neviděli to, co jsme viděli. Pokud ale jedu do Rumunska, Albošky nebo do Maroka, nouzové přespání ve střešním stanu 3x až 4x za celý pobyt beru jako zpestření vejletu. Kolem komína stan ani přestavěnou 130 nepotřebuju. Jde mi hlavně o to, aby to auto projelo co nejvíc lesních a polních cest. Na krosení ho nestavím, ale i tak šetřím váhu. A než dřevotřísku a heavy duty materiály jsem dal na střechu radši rollcage a pod sedadla automat. To má alespoň nějakou funkci. A než se hodiny kuchtit s kynutejma knedlíkama v kotlíku na mýtině, to si radši do místní rumunský hospody skočím na legendární Kascaval.
Podle mě ale tom nepotřebuje 130 na bydlení v přírodě. On si prostě tak, jako většina z nás hraje...

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz
Napsal: 19 lis 2013 13:48
od MadTom
Pohled trošku z druhé strany - momentálně máme D2 se stanem nahoře a vyhovuje komfortem cestování, až na jednu drobnost - strašně dlouho trvá všechno rozbalit a potom sbalit, protože ve 4 lidech je auto úplně plné. A to ještě když neprší. Proto Def 130. Def 110 by mi až tak nepomohl. A jinak je to jak píše Cyril - v Albánii jsem za 20Euro za noc a snídani pro dva dospělé a dvě děti stan doopravdy nestavěl. Na druhou stranu, občas to k jakémukoliv hotelu bylo tak půl dne cesty, a tom to je.
A proč 130 wagon - protože auto v základu mě vyšlo asi na polovinu toho, co bych dal za Def 110 s nějakýma úpravama, u kterýho bych stejně řešil, že je rezavej rám a bulkhead. Já jsem to původně vůbec nechtěl stavět, ale 130 za velice dobré peníze se prostě objevila.
A na druhou stranu, za ty 4 týdny, co to stojí u kamaráda v servisu, a on na to nemá čas, tak říkal, že se to 10 lidí ptalo, za kolik je to na prodej. A někteří nabízeli i velmi zajímavou částku. A já neprodám, zatím.
A proč 130 wagon - protože to tady v ČR zatím není, a proč dělat něco, co má každej.
A jestli zvedací střecha - to se uvidí, je to i o penězích.
A proč ne karavan - protože se s tím na fůru míst prostě nedostanu a je to hodně limitující. Stejně tak klasické obytné auto postavené na bázi nějaké dodávky. A doopravdy nepotřebuju uvnitř záchod, sprchu nebo kuchyňskou linku. Úplně mi bude stačit, když budu schopen na spaní zastavit, zvednout stan a uvnitř srovnat druhé spaní.
Momentálně musím v D2 vyskládat celou horní polovinu kufru ven, dvě dětské sedačky přesunout na přední sedadla, stejně tak ledničku, a potom teprve mohu roztáhnout vnitřní spaní. A polovina věcí musí přes noc zůstat venku. Ve dvou lidech bych nic takového neřešil a D2 by byla skoro ideální.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz
Napsal: 20 lis 2013 13:34
od Stavros
Je to vazne na potrebach a odhodlani toho kazdeho soudruha, urcite to je dobre reseni, sam jsem zvedav, jak to cele dopadne.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz
Napsal: 20 lis 2013 13:49
od MadTom
Jo tak to je nás zvědavých víc.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz
Napsal: 25 lis 2013 20:10
od MadTom
Tak věci se pomalu hýbou - dostal jsem email od p. Stehlíka, kde je návrh schválených změn - včetně změny z pick-upu na wagon a dalších "drobností". Po dořešení detailů, jako jsou správné adresy mi to pošle.

A budu si moci začít pořádně hrát.
Našel jsem zajímavý popis vestavby palubní desky z Pumy do staršího Defa:
http://4x4community.co.za/forum/showthr ... =Puma+dash
Je to sice z druhýho konce světa, ale hlavně jsou tam obrázky. Nejzajímavější je řešení řadících páku - u Pumy je celá převodovka víc vzadu, tak to na jednou obrázku vyšlo pěkně s pákama uvnitř palubní desky.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz
Napsal: 30 lis 2013 16:26
od MadTom
Tak papír od p. Stehlíka je doma - takové ty drobnosti jako větší kola a jejich držáky, naviják, 6 míst místo původních 5 a hlavně změna z pick-upu na skříňové vozidlo.
Teď jenom dostat auto ze servisu - mělo to být včera, ale protože bylo náledí, tak je servis zavalený akutní prací na zprovoznění dobouchaných aut a na Defíka není čas. Ale aspoň bude lepší cena, než ta co jsme si ji nedohodli, když nesplní terním, který jsme si na začátku také nedohodli.
Každopádně letos to musím složit uvnitř dohromady - tedy hlevně repase elektriky a palubky. A potom dovést díly na úpravu.
Koukal jsem na toto:
http://www.dajbych.cz/satbir-velkoprost ... erenni-vuz - odkaz už tady na fótu proběhnul.
A takto dlouhé to nechci, ale jenom o kousek kratší. A stejně tak to nechci takto vysoké - zachovám standarní výšku boudy. Ale jinak i u Dajbycha velice vyhráli. Ono udělat 9 míst dle současných předpisů je docela záběr.
Nemá někdo navíc prostřední sedačku, co se dává místo cubby boxu? Cubby box budu dělat novej a zatím to vypadá tak, že bude vyjímatelnej a vyměnitelnej za sedačku nebo ledničku - dle aktuální potřeby.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz
Napsal: 04 pro 2013 19:28
od MadTom
https://www.facebook.com/pages/Projekt- ... 9725352229
130 s kempovou nástavbou. No proč ne, ale to už radši upravit tu sanitku. A furt mám dojem, že se mi to nelíbí, je to velký, těžký a má to vysoko těžiště.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz
Napsal: 04 pro 2013 19:45
od Balú
Máš správny dojem,je to neohrabaný slon...s týmto by som sa dokázal zmieriť,iba keby to bola vymeniteľná nádstavba,niečo podobné ako majú náklaďáky -systém BDF .Idem na dovolenku mám tam karavan,vrátim sa a v momente je tam späť korba.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz
Napsal: 04 pro 2013 22:29
od MadTom
http://www.offroad-forum.de/viewtopic.p ... &start=105
taky jedna možnost - 110 prodloužená na 130 s tím, že je vloženej díl mezi přední a zadní dveře.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz
Napsal: 04 pro 2013 22:38
od eliott
Viděl jsem už takhle udělanou Sérii, je to pěkné, ale neřeší to větší úložný prostor
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz
Napsal: 04 pro 2013 22:58
od MadTom
To je pravda - on tam autor řešil, že auto vyválel, a když oprava, tak pořádná. A řešil tím úložnej prostor pro nohy a zbytek těla. Zároveň totiž posunul sedačku řidiče o 6cm dozadu a o 2cm vpravo.