Stránka 9 z 16
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 17 úno 2011 17:00
od PavelU
Jenda píše:...ale egr nijak razazantne vykon nezveda,jen ten motor ma vetsi prisun cisteho vzdu a snas se roztaci
To ze mas ,,vrut v podtlaku" jeste neznamena ze mas EGR zaslepeny.Zaslepena musi byt ,,zpatecka" u vyfuku a sani musi byt naprimo propojeno redukci(namisto ventilu EGR).
Za spotrebou 14l. hledej spis neco jineho.Vstriky,filtr vzduchu

,tlak turba a pod.
H.
Vyzkoušel bych i váhu vzduchu.

Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 17 úno 2011 18:15
od Jenda
....taktak
H.
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 17 úno 2011 18:21
od PavelU
Jo je to v posledních dnech velký hit, jak snížit spotřebu a funguje to, teda většinou...

Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 17 úno 2011 18:37
od Acon
Rosi píše:MadTom píše:
...
Paradoxně i bez něj a středního dílu výfuku má defík dobrý emise

Na STK sa nemerajú emisie v rozsahu práce EGR. Myslím, že dokonca na to ani neexistuje nejaká všeobecne platná a používaná metodika. EGR pracuje na voľnobehu a v nízkom až strednom zaťažení. Na EK sa emisie merajú v oblasti otáčok max. výkonu motora. Takže ani vyhodený EGR a už vôbec nie nejaký diel výfuku, na to nemá vplyv.
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 17 úno 2011 19:00
od Jenda
...ty nase motory jsou ale co se tyce emisi tak v pohode(ty v dobrem stavu) ze se na emisich neprojevil ani reemap a ten si obcas odfoukne oblacek uhli
H.
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 17 úno 2011 19:44
od Acon
Súhlas. Keď som bol na EK ešte s pôvodno čiernou DII tak emisie boli tak hlboko pod normou, že si neviem predstaviť v akom stave musí byť motor aby sa dostal na limit.
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 17 úno 2011 20:28
od visby
to ale neznamena, ze euro3 to splna. su krajiny, kde maju prisnejsie emisne kontroly ako u nas a tam by to bez egr nepreslo...
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 17 úno 2011 21:05
od MirekNL
Díky všem za radu - zítra zkontroluju, jestli mám na zpátečce výfukového potrubí tu záslepku. - pak chápu, že odpojení je kompletní, i když ne nejlepší.
Jinak vzduchový filtr mám nový cca 600km a musím říct, že to skutečně na výkonu HODNĚ pomohlo! Jen spotřeba je zatím pořád 14l (mám D2 s automatem). Mechanik taky potvrdil, že než vyměnil filtr, tak diagnostika hlásila problém s váhou vzduchu. To prý ale zmizelo s novým filtrem.
Dříve než budu řešit váhu vzduchu, chtěl bych doma zkusit pročistit to sací potrubí jak se doporučuje výše. Může mi někdo poradit postup abych ty saze nenasypal hlouběji do sání?
Díky,
Mirek
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 17 úno 2011 21:16
od Kubrtos
Potrebuju byhodit chladic vyfukovych plynu- tece mi tim bazmekem chladilka-EGR pude samozrejme taky, mate nekdo nejakou fotku jak tam zasmudlit?
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 17 úno 2011 21:38
od MadTom
Chladič výfukových plynů

, to jsem ještě v D2 neviděl. Ty tam máš něco extra? Nebo jsi popletl jméno?
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 18 úno 2011 09:26
od visby
MadTom píše:Chladič výfukových plynů

, to jsem ještě v D2 neviděl. Ty tam máš něco extra? Nebo jsi popletl jméno?
niektore d2 (nikto nevie presne ktore) mali na EGR chladic vyfukovych plynov...
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 18 úno 2011 09:45
od vladob8
Mali to tie novsie Td5 motory - faceliftove modely.
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 18 úno 2011 09:46
od visby
vladob8 píše:Mali to tie novsie Td5 motory - faceliftove modely.
iba niektore, ja to napriklad nemam;-)
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 18 úno 2011 09:56
od DanoDEF
... motory 15p to maju vsetky suvisi to s normou Euro3
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 18 úno 2011 10:13
od visby
DanoDEF píše:... motory 15p to maju vsetky suvisi to s normou Euro3
nemaju! ja som to tam nemal, ani podla navodov na internetoch to tam nie je vzdy...
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 18 úno 2011 10:16
od DanoDEF
visby píše:
nemaju! ja som to tam nemal, ani podla navodov na internetoch to tam nie je vzdy...
... potom to nemoze splnovat Euro3
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 18 úno 2011 10:31
od visby
DanoDEF píše:... potom to nemoze splnovat Euro3
to ci to splnuje euro3 alebo nie, je dane hlavne tym, ze su o 200barov vyssie vstrekovacie tlaky.
ak mas k tomu nejake blizsie info, rad sa vzdelam;-)
edit:
http://www.td5alive.com/egr.php" onclick="window.open(this.href);return false; "...often fitted with an additional water/air heat exchanger..."
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 18 úno 2011 10:49
od MadTom
Ad 15p a Euro3 - koukni se do techničáku, tam by mělo být napsané, jaké normy to splňuje. docedu si představit 15p s Euro2 - čili bez chlazeného EGRu. On tam kromě chlazení je ještě jeden rozdíl - ten Euro3 EGR má ještě druhej ventil ovládanej podtlakem z druhýho regulátoru - v principu je to škrtící klapka v sání.
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 18 úno 2011 10:56
od DanoDEF
visby píše:
to ci to splnuje euro3 alebo nie, je dane hlavne tym, ze su o 200barov vyssie vstrekovacie tlaky.
... o 250

1500 a 1750bar
... Disko to ma trosku ine ako Defender
Re: TD5 EGR ventil
Napsal: 18 úno 2011 11:08
od visby
mam urcite euro3, mal som plaketu ako som privazal z ciech.
chladenie EGR nema moc spolocne s emisiami (trochu to znizi NOxy, ale to je tak vsetko), ide skor o to aby si clovek nezvysoval teplotu vzduchu v sani, de facto trochu vyssi vykon v pri aktivnom EGR...
skrtiaca klapka ti tiez znizi NOxy (znizi ti lambdu)...