Stránka 9 z 11

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 12 led 2017 20:48
od MadTom
Docela hezky a jednoduše měl teplou vodu vymyšlenou Benjamin v Medvědech, než je prodal. Asi to tady ještě bude někde popsané.
Hlavně je třeba si spočítat, kolik a jak teplé vody je potřeba a jak rychle se má ohřát. Něco jiného je totiž ohřev od motoru a něco jiného ze 12V elektrickej.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 12 led 2017 21:13
od kamca
MadTom píše: 12 led 2017 20:48 Docela hezky a jednoduše měl teplou vodu vymyšlenou Benjamin v Medvědech, než je prodal. Asi to tady ještě bude někde popsané.
Hlavně je třeba si spočítat, kolik a jak teplé vody je potřeba a jak rychle se má ohřát. Něco jiného je totiž ohřev od motoru a něco jiného ze 12V elektrickej.
Rád bych teplou vodu od motoru. Kdy bude teplá voda je jedno, prostě až bude teplá, zastaví se, rychlé umytí a jede se dál..tyhle věci já neřeším. No a vody je potřeba jen trocha, max 2-3litry. Hlavu si manželka umyje z jedné pet lahve :grin:

Zkusím najít to Benjamínovo řešení, díky.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 12 led 2017 21:16
od kamca

Díky, je jedno který bych použil, nebo je třeba sledovat nějaké parametry?

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 12 led 2017 21:40
od stiinek
V mědveděch měl Benja nádrž s elektrickým ohřevem.

popis:
- 27L nerez. nádrž na teplou sprchu (300W 12V vyhřívací patrona s dig. termostatem) + 12V čerpadlo + filtr nečistot + průchodka skrz karoserii do zásuvky s rychlospojkou na sprchu a spínačem
foto:
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 80#p325897

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 12 led 2017 22:13
od Wiki
schish marya , na vohřev vody použivám PB ,doporučuji a mám vyzkoušeno , jo trocha peněz to stojí, na rozdíl od tepla od motoru, který je skoro grátis , / :Sorry: já peníze nijak moc neřeším :grin: :grin: /

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 12 led 2017 22:31
od Trewor - ségra
Plnění tý nádrže na odkazu u Toomicha bych radši udělal zvenku s použitím hrdla pro benzín/naftu. Když se něco vyleje tak to skončí venku a né v autě.
Už ale slyšim jak mě někteří proklívaj za návrhy směřující k řezání do Serie :grin:
Pokud teplý vody potřebuješ jen trochu a čas neřeší tak bych asi do malýho okruhu zapojil jakejkoli výměník a při ježdění ho měl nezapojenej. Aby se nemusela pro zapojování zvedat kapota, vyvedl bych z něj hadice někam k masce, třeba před chladič plech skrz který by šly dvě trubky a na vnitřní straně by byl napojený ten výměník. Nebo radši vstup výš a výstup níž než výměník aby v něm nezůstávala voda kvůli zamrzání. Jak by jsi někde zastavil, dal bys na kapotu kanystr s ventilem, z něj hadici napojil do výměníku a z něj hadici do druhýho kanystru.
Neměl bys tak tlakovou vodu ale když bys hodil kanystr na střechu tak to jako sprcha poslouží s přehledem.
Výkon výměníku asi netřeba řešit. Pokud to na jeden oběh ohřeje vodu málo, prohodí se kanystry, když moc tak...jasný žejo.

Výměník tu někdo měl z chladiče automatu ze Subaru nebo čeho a bylo to fakt malý a údajně dostatečný.

Další inspirace viz:
viewtopic.php?f=14&t=23698&hilit=oh%C5%99ev+vody

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 12 led 2017 22:32
od JirkaDK

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 12 led 2017 23:03
od Wobl
Nadrz jsem si nechal svarit z nerezu, frknul ji do podbehu a k tomu prived hadice z motoru. Tam je vymenik
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... r&_sacat=0
a 40l v nadrzi to ohreje z 15°C na 37°C za 12 minut. U nadrze mam cerpadlo. Do nadrze jde hadice z a do vymeniku, kdyz je voda tepla, pripojim hadici a pres ventilek na nadrzi si nozni pumpou nafoukam az to tece. Da se to obsluhovat i v jednom cloveku.. Nalejvani je z vnitrku auta nebo by se dalo i cerpadlem, ale to jsem nedelal, pac bych ho musel zavodnovat a vubec se s nim srat. Vozim s sebou 5l plastovou lahev a kdyz je moznost, tak plnim. 40l vydrzi dost dlouho.

Tady k tomu je vlakno.. http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 14&t=23698

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 14 led 2017 15:19
od kamca
Tak dnes padlo rozhodnutí a do auta půjde 200 TDI, ale bez turba. Sundal jsem přední nárazník a bude se dělat stejný, jen trochu vyztužený / kvůli případnému použití hiliftu/ a s nějakým recovery pointem.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 15 led 2017 18:57
od kamca
Dnes jsem se obrysovky a blinkry. Na fotce je vidět, že jedna strana auta už má nové plastové a druhá ne.
Obrázek
Obrázek

Ty bílé plastové jsou asi nějaký šmejd, neb plast má konzistenci písku, když se po něm přejede rukou, úplně se drolí. Originál jsou zase docela zoxidované. Jiné než plastové se nedají koupit, vyměním je tedy za nové, ale mohu nějak zachránit ty originální.


Zadní jsou všechny originál a nejsou moc zničené. jak je mám ošetřit?
Obrázek

No a taky jsem sundal tapecírunk ze dveří, abych se podíval v jakém jsou stavu. vyjma rohů je to docela OK. Předpokládám že vyříznutí a vyvaření bude dostačující. Jak mám ošetřit zbytek dveří? Nikdy jsem nic takového nedělal, tak moc nevím. Obrousit na natřít by mohlo stačit na nějaký ten rok. Opískovat dveře a lakovat se mně moc nechce, to bych pak musel dělat celé auto.
Obrázek

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 15 led 2017 19:09
od kryten
Hlavně prosím nevyhazuj jakékoliv zbytky originálních pozičních,směrových a brzdových světel...ty plastové,co jsi tam namontoval,tě postupně přivedou k šílenství,až ti z nich na každé nerovnosti vypadne žárovka...to je naprosto nepoužitelný díl...Jsou dvě řešení,buď rozebrat původní,nechat je znovu galvanicky pozinkovat,použít originál gumové průchodky a maximálně koupit nové plastové kryty.Nebo koupit drahou sadu LED poziček.Na pohled jsou celkem v pohodě a můžeš zapomenout na údržbu.Není to sice originální díl,ale když tam budeš dávat 200Tdi,tak to stejně na veteránské doklady poctivě nepřihlásíš,tak je to fuk :wink:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 15 led 2017 19:14
od Rover
Přesně jsem věděl, že tam nakonec bude dvoustovka, asi začínám umět vidět do budoucnosti, zkusím štěstí ve sportce... :Pohoda:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 15 led 2017 19:31
od kryten
No já trochu doufal že se další Series nedočká "tunningu" a řezání do chassis ale spletl jsem se :roll:
Je to ale určitě na jejím páníčkovi :chuckle

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 15 led 2017 20:31
od Hanys_a_Kaca
Já si počkám, až tam kamča naroubuje dvoustovku, a pak ho přesvědčím, že na cestu po amerikách bude přecejen lepší toyota :-)

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 15 led 2017 20:34
od MadTom
Já bych vzal ty plastové, dal do nich LEDky a vykašlal se na kontakty, ale připájel je na dráty. Párkrát jsem podobně řešil světla ve starších autech, do kterých zateklo a plechové kontakty byly shnilé. Nejdřív jsem měl strach z toho, jak se budou měnit žárovky, ale po několika letech vše fungovalo. A s LED žárovkama bych se toho vůbec nebál.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 15 led 2017 20:38
od kryten
Hanys_a_Kaca píše: 15 led 2017 20:31 Já si počkám, až tam kamča naroubuje dvoustovku, a pak ho přesvědčím, že na cestu po amerikách bude přecejen lepší toyota :-)
Blbost,SIII s dvoustovkou je geniální kombinace,jen mi to neleze pod kůži z veteránského hlediska a vzhledem ke stoupajícím cenám,už i Series III,obzvlášť SW...Ale jak jsem psal,je to na rozhodnutí jejich páníčka...

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 15 led 2017 20:40
od kryten
MadTom píše: 15 led 2017 20:34 Já bych vzal ty plastové, dal do nich LEDky a vykašlal se na kontakty, ale připájel je na dráty. Párkrát jsem podobně řešil světla ve starších autech, do kterých zateklo a plechové kontakty byly shnilé. Nejdřív jsem měl strach z toho, jak se budou měnit žárovky, ale po několika letech vše fungovalo. A s LED žárovkama bych se toho vůbec nebál.
I to je dobré řešení,to mně nenapadlo.Volil bych jen dobrou kvalitu LED,už jsem se setkal s LED žárovkami,které byly po pár měsících po smrti...

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 15 led 2017 20:44
od MadTom
Jo tak s tím souhlasím, ale vzhledem k životnosti LED bych je klidně nejdřív zapojil na nějakou dobu v dílně a nechal je "zahořet". Bohužel pokud budou mít problém z pájením - že se budou mít snahu uklepat, tak to nijak rozumně nenasimuluješ. Na druhou stranu, připájet dva dráty není nic složitého. A pájka na 12V existuje taky a není to ani moc velká věc sebou. Nebo pájku na plyn, tak se dá použít i jako velkej zapalovač nebo na nahřívání.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 15 led 2017 21:10
od kamca
Děkuji za všechny příspěvky.
Nejdříve k těm světlům. Ty plastové dal někdo přede mnou a ten plast se úplně drolí. Proto jsem tam chtěl koupit ty originální, ale Eliott říkal, že ty sehnat nelze, tak se pokusím zachránit ty zbylé originální. Pokud by někdo měl na prodej ty origo, rád dvě koupím a ty staré plastové vyhodím.

K motoru. Asi to Vám nadšencům LR radost nedělá, ale mně jde v první řadě o cestování. Auto prodávat nechci a rád bych s ním najezdil spoustu kilometrů po zbytek života mého nebo jeho :grin: . Dlouho jsem četl, vyptával se, zvažoval pro a proti a nakonec ta 200Di vyšla jako nejlepší cestovatelské řešení.Nemusí se řezat do kastle, motor pasuje přesně na úchyty motoru co má série, zůstává převodovka. Ano, pokud by byl 2,25 diesel pětiložiskový za cenu kolem 10tis, vzal bych ho a bylo by vše vyřešeno, jenže takový neseženu.
Nevěděl jsem, že ten tříložiskový je tak trochu slabina a nijak bych to neřešil. Když jsem se to tady na foru dočetl, začal jsem pátrat a to byla chyba, neb nevědomost je sladká a klidně bych vyrazil s ním. Pokud bych ho tam nechal, pořád bych někde vzadu v mozku měl myšlenku na to, že musím jezdit tak a tak...no prostě bych si to asi neužil, ale to je spojeno s tím, že nejsem žádný zdatný mechanik a nějaká generálka motoru v cizině by asi udělala pořádnou díru do rozpočtu.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 15 led 2017 21:29
od MadTom
Jsi jeden z mála co chce Sérii na skutečné ježdění, nikoliv na občasný výlet do sousedního okresu, nebo "do vitrínky". A že to budeš dělat jinak než většina, to je přece dáno tím, na co to auto chceš. A nikomu kdo o těch autech něco skutečně ví, to vadit nebude, protože originál jsou to pracovní auta, která se různě upravovala a používala. Tak proč v tom nepokračovat. :yes Hlavně to foť a dávej se obrázky. Až se potom vydáš na cestu a bude potřebovat poradit, tak si tady na obrázku najdeme co jsi vlastně stvořil, a budeme se mít nad čím dohadovat, co že se nepovedlo a co se mělo udělat jinak. :mrgreen: