EGR ventily Disco3
Moderátor: Miky_CZ
Re: EGR ventily Disco3
Levý EGR jsem včera demontoval, vyčistil dle návodu a dal zpět. Musím říci, že přístup k tomu zadnímu šroubu co spojuje EGR ventil s tím tělem něčeho je hrozný. Stejně tak zpět dávání šroubů co drží ventil k bloku - musel jsem je zavěsit na drátky a musí se tam ty spodní dát ještě když je ventil volný.
Když jsem o tom dneska přemýšlel, napadlo mně, zda by nešlo odpojit ten motorek EGR ventilu od samotného ventilu? Záleží na tom, jak ten motorek s tím ventilem spolupracuje, jestli nějak vyhodnocuje odpor, který mu EGR ventil dává - jednoduše řečeno, jak motorek pozná, že je ventil otevřený/zavřený v jeho krajní poloze? Pokud tam s tím ventilem jen hne a "pouze si pamatuje" tu polohu, tak by stačilo odmontovat motorek od ventilu, motorek by si v klidu krokoval a ventil by byl zaslepený. Jiná elektronika než do motorku tam není.
Co vy nato?
Když jsem o tom dneska přemýšlel, napadlo mně, zda by nešlo odpojit ten motorek EGR ventilu od samotného ventilu? Záleží na tom, jak ten motorek s tím ventilem spolupracuje, jestli nějak vyhodnocuje odpor, který mu EGR ventil dává - jednoduše řečeno, jak motorek pozná, že je ventil otevřený/zavřený v jeho krajní poloze? Pokud tam s tím ventilem jen hne a "pouze si pamatuje" tu polohu, tak by stačilo odmontovat motorek od ventilu, motorek by si v klidu krokoval a ventil by byl zaslepený. Jiná elektronika než do motorku tam není.
Co vy nato?
-
- Příspěvky: 15260
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: EGR ventily Disco3
Záleží na tom, jak je auto chytré - ty novější auta obecně vyhodnocují funkci EGR ventilu i ze změn tlaku v sání, takže nejde ventil jenom tak zablokovat. Měla by to být ochrana proti nefunkčnosti EGR ventilu pro případ jeho zanesení nebo zadření.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: EGR ventily Disco3
maryan píše:Tak dlho som ignoroval chybový stav EGR ventilov, až sa motor hodil definitívne do núdzoveho režimu a domov išlo disco pekne na odťahovke. Tento "eko" problém ma v podstate 2 kroky riešenia:
1.) Oba EGR ventily sa zaslepia. Na webe je viacej ponúk na "EGR blanking kit" pre D3. Predajcovia ho dodávaju aj s návodom, takže realizovať to hoci aj v "poľných" podmienkach nie je žiadny problém. Pre tých čo maju disco z pred r.2007, tento krok by mal postačovať. Ostatní pokračujú na krok 2...
2.) Preprogramovanie riadiacej jednotky motora tak, aby nefunkcné EGR ventily boli ignorované. V ročnikoch 2007 a vyššie, poskytujú tieto ventily spätnú väzbu do riadiacej jednotky, takže iba ich zaslepenie nestačí. Je snímaná poloha ich otvorenia a navyše je kontrolovanä ich funkčnosť aj cez vahu vzduchu. Keď sa otvoria, klapka v sani sa priškrtí a meria sa úbytok prietoku vzduchu v saní. Odstavenie tejto vymoženosti je celkom komplexná úloha. Mal som v pláne to vyriešiť "externou krabičkou", ale vzhľadom na nutnosť zohľadnenia váhy vzduchu, toto by nebola schodná cesta... Nakoniec som dostal odporúčanie na chlapíka, ktorý mi to odstránil priamo v riadiacej jednotke! Bola to akcia na 1 deň a výsledok je dokonalý. Okrem samozrejme toho že motor ide zase v normálnom režime a nehádže to chyby, získal som ďaľšie bonusy:
- motor má podľa mňa lepší ťah, ale nijak som to nemeral...
- paradoxne sa stratila dymivosť motora pri akcelerácii. Toto mi nie je celkom jasné prečo, ale je to tak...
- spozoroval som nižšiu spotrebu na palubnom počítači minimálne o 1L/100km. Nemeral som to ale...
Kto by chcel/potreboval vyriešiť aj tento krok 2, pošlite mi súkromnú správu, obratom dám kontakt na toho človeka resp.firmu. Neviem či to sem môžem rovno napísať... Mám to otestované v rôznych režimoch a funguje to bez problémov.
No to je právě to, pokud se "jen" kontroluje skrze motorek funkčnost tak to půjde. Pokud se to navíc kontroluje přes váhu vzduchu, tak nevím ....tomu moc nerozumím..... ale taky pak nechápu, jak se "přemapováním" řídící jednotky zamezí této kontrole? Vymazání EGR z map pochopit dokážu, ale tu váhu vzduchu?
Na to by musel asi odpovědět někdo fundovanější než já .....
-
- Příspěvky: 15260
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: EGR ventily Disco3
Řídící jednotka funguje podle map - jsou do 2 nebo 3 rozměrné tabulky, ze který to vyčítá a interpoluje potřebné hodnoty. A jedna z nich je mapa pro EGR ventil - "stačí" jí upravit tak, že řídící jednotka bude požadovat EGR ventil trvale zavřenej.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: EGR ventily Disco3
To by se to ale pak nemuselo zaslepovat .....?
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: EGR ventily Disco3
Klapka není 100% těsná , zaslepením je utěsněný úplně .vava píše:To by se to ale pak nemuselo zaslepovat .....?
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: EGR ventily Disco3
No a jak upravují tu váhu vzduchu?
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: EGR ventily Disco3
To je otázek kvůli dvěma egrům......
Proč by upravovali váhu vzduchu?

Proč by upravovali váhu vzduchu?
Re: EGR ventily Disco3
No tak jsem ty EGR zaslepil - podotýkám mám EURO 4 r.v. 2007 - jeden EGR jsem měl venku a vyčistil jsem ho a dal zpět, druhý jsem nechal v původním stavu. Před tím se sice projevovaly příznaky vadného EGR (za studena to v malých otáčkách cca do 2000 ot/min nejelo, ale někdy i už ohřáté - i když se to neprojevovalo tak výrazně), kontrolka motoru nesvítila.
Po zaslepení jsem ujel asi 15 km a pak se rozsvítila kontrolka motoru, spotřeba podle počítače stoupla, fakticky nevím.
Myslel jsem, že když to u r.v. 2007 zaslepím ve chvíli, kdy jsou EGR funkční, tak to bude v pořádku a evidentně není.
Ještě jsem mohl smontovat blbě ten rozebíraný EGR, ale to si nemyslím ....
No v úterý pojedu na vymazání těch EGR tak pak uvidím.
Po zaslepení jsem ujel asi 15 km a pak se rozsvítila kontrolka motoru, spotřeba podle počítače stoupla, fakticky nevím.
Myslel jsem, že když to u r.v. 2007 zaslepím ve chvíli, kdy jsou EGR funkční, tak to bude v pořádku a evidentně není.
Ještě jsem mohl smontovat blbě ten rozebíraný EGR, ale to si nemyslím ....
No v úterý pojedu na vymazání těch EGR tak pak uvidím.
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: EGR ventily Disco3
Pokud je to euro 4 tak proste po zaslepeni bude svitit kontrolka i kdyz budou funkcni.
Re: EGR ventily Disco3
Vycházel jsem z tohohle ...
ak tady bádám nad tem UK návodama, jsou vcelku vtipný co se týče keců aby Vám děti nedali do sání písek atd. ale pochopil jsem vcelku dobře že ty dvě trubky a ta vnitřní trubka pude ven, záslepky in, ale co se tech vlastních ventilů týče tak tam píšou že se z nich vyndá něco - zřejmě ovládání toho přepouštění a daj se z5,a to zřejmě i s elektrikou která s tim bude kroutit, ale nic se nebude dít- ale na tý finální fotce jako co mu zbylo jsou jen ty dvě trubky a nejakej kus plastu což nevim kterej je, protože mě to příde že měli vyndat nejaký 2 osičky nebo tak neco - poradí mi nekdo?
Ale tuším že Vím co myslíš najdi si fotku na které se odšroubuje ten elektromotorek ze sání. Na protikuse je kolečko se kterým motorek točil, to musíš opatrně vytáhnout (u tohohle sem se docela zapotil bo to nešlo a já se bál že to urvu) a vevnitř je tak klapka která přijde ven a leží na poslední fotce zároveň s trubkama.
???
A ještě - nic jsem nevyndaval jak se popisuje zde ....Frana píše:Takze panove.... Jen zaslepili nerezovymi zaslepkami dole ty trubky, co vedou do sani. Nic mi na palubce nesviti, nic v ECU neupravovali. Mam rok vyroby 2007 (prosinec), model 2008. Podotykam, ze ja mam ty ventily zatim jeste funkcni.
Jinak u Mejznara je cena tehle upravy vcetne prace 1.199,- Kc, coz mi prijde solidni...
Takze pochybuju, ze by v tom byl problem u cehokoliv starsiho.
ak tady bádám nad tem UK návodama, jsou vcelku vtipný co se týče keců aby Vám děti nedali do sání písek atd. ale pochopil jsem vcelku dobře že ty dvě trubky a ta vnitřní trubka pude ven, záslepky in, ale co se tech vlastních ventilů týče tak tam píšou že se z nich vyndá něco - zřejmě ovládání toho přepouštění a daj se z5,a to zřejmě i s elektrikou která s tim bude kroutit, ale nic se nebude dít- ale na tý finální fotce jako co mu zbylo jsou jen ty dvě trubky a nejakej kus plastu což nevim kterej je, protože mě to příde že měli vyndat nejaký 2 osičky nebo tak neco - poradí mi nekdo?
Ale tuším že Vím co myslíš najdi si fotku na které se odšroubuje ten elektromotorek ze sání. Na protikuse je kolečko se kterým motorek točil, to musíš opatrně vytáhnout (u tohohle sem se docela zapotil bo to nešlo a já se bál že to urvu) a vevnitř je tak klapka která přijde ven a leží na poslední fotce zároveň s trubkama.
???
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: EGR ventily Disco3
Ahoj, je to škrtící klapka která určuje kolik čistého vzduchu a kolik spalin jde do sání. Ta se musí dát ven, jinak když budou EGRy zaslepeny a tak bude motor dusit. Podotýkám že pouze na volnoběh kdy mají být EGRy otevřené. Musí se sundat ovládací motorek, vytáhnout hřídelku ( opravdu zabrat, taky jsem myslel že to urvu a vyndat klapku a pak vše zpět, tím bude motorek točit pouze s hřídelkou a nebude se nic škrtit)

Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Re: EGR ventily Disco3
Tak jsem to vyndal ----Díky za radu!
Re: EGR ventily Disco3
Ahoj chlapi,
potkal mě taky problém s EGR u motoru 8A (Euro IV), podle internetu p. Mejznar zemřel, telefon zvedla paní a řekla že firma je zrušena. Poradíte kontakt na někoho kdo to umí, ideálně Praha a okolí, ale není podmínkou..
Děkuju, Honza
potkal mě taky problém s EGR u motoru 8A (Euro IV), podle internetu p. Mejznar zemřel, telefon zvedla paní a řekla že firma je zrušena. Poradíte kontakt na někoho kdo to umí, ideálně Praha a okolí, ale není podmínkou..
Děkuju, Honza
- PEPO
- Příspěvky: 751
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: EGR ventily Disco3
Minulý týždeň z rybačky sa aj u mna prejavil problém.Mám 110 000 km a rv.2008 modelový rok 2009.
Najskôr som chcel ventily vybrať a vyčistiť..Ale nakolko má doma náradie made home LIDL ,nepodarilo sa mi to...
Kedže som už mal dolu potrubie,tak som do ventilu nastriekal http://www.aci.cz/ve-742850-valvoline-e ... 24744.html a ventil som naplnil až po okraj.Neskôr som to odsal a zmontoval som do dokopy sanie.Bol som odhodlaný EGR softverovo odstaniť a následne zaslepiť. Deaktivaciu som si dohodol na http://www.chiptech.sk/ .Po nejakom tom maili nasledovali telefonaty-dohodli sme si termín a vec som považoval za uzavretú. Dohodli sme na na sobotu na 9 hodinu..Ako slušný človek som volal pár minút pred príchodom že budem meškať 5 minút.. No na moje prekvapenie tefefon bol vypnutý a aj minimálne dalšie 4 hodiny..Podla adresy som dorazil na miesto-kde mi bolo jasné že sa jedná o nejakého čínžákového majstra
. Skúšal som zvoniť na vchode kde sa mi ozvala podla všetkého mladíkova matka ktorá mi oznámila že mladý pán ešte nedorazil domov/ asi z nočnej žúrky/ a poslala ma do teplých krajín
.Bolo mi jasné že som sa opálil a naletel som..
Mladému pánovi sa dalo dovolať až poobede,ale telefon mi nezobral a na sms nereagoval..Ale všetko zlé je aj na niečo dobré..Nakoniec som rád že sa mi v aute nešpáral človek ktorý nemá absolútne žiadny vzťah k práci-ved aj jeho výsledok by tak možno aj dopadol
.Kašlať na 40 eur za cestu..Ale celý den v ťahu....
Tak keby náhodou niekto zvažoval osloviť danú firmu
, nech sa má na pozore
Teraz to skúsim niekde inde

PS-cestou domov sa ventil umudril sa funguje tak ako má..
Tak som dal dolu sánie na oboch ventiloch a nechal som ich zaliate v tom prípravku celú noc..A driek ventilu bol ráno čistý ako z nerezu
.
Auto teraz ťahá jak drak..Asi aj ten druhý ventil zostával sem tam vysieť....
Najskôr som chcel ventily vybrať a vyčistiť..Ale nakolko má doma náradie made home LIDL ,nepodarilo sa mi to...
Kedže som už mal dolu potrubie,tak som do ventilu nastriekal http://www.aci.cz/ve-742850-valvoline-e ... 24744.html a ventil som naplnil až po okraj.Neskôr som to odsal a zmontoval som do dokopy sanie.Bol som odhodlaný EGR softverovo odstaniť a následne zaslepiť. Deaktivaciu som si dohodol na http://www.chiptech.sk/ .Po nejakom tom maili nasledovali telefonaty-dohodli sme si termín a vec som považoval za uzavretú. Dohodli sme na na sobotu na 9 hodinu..Ako slušný človek som volal pár minút pred príchodom že budem meškať 5 minút.. No na moje prekvapenie tefefon bol vypnutý a aj minimálne dalšie 4 hodiny..Podla adresy som dorazil na miesto-kde mi bolo jasné že sa jedná o nejakého čínžákového majstra










Tak keby náhodou niekto zvažoval osloviť danú firmu





Teraz to skúsim niekde inde


PS-cestou domov sa ventil umudril sa funguje tak ako má..
Tak som dal dolu sánie na oboch ventiloch a nechal som ich zaliate v tom prípravku celú noc..A driek ventilu bol ráno čistý ako z nerezu


Auto teraz ťahá jak drak..Asi aj ten druhý ventil zostával sem tam vysieť....
Re: EGR ventily Disco3
Po přečtení tohoto a jiných vláken, jsem si nechal EGR za desítku vyměnit v Kosoři a místo drbání se se zaslepováním a jinejma věcma šel do práce. Myslím, že jsem v plusu 

Re: EGR ventily Disco3
tak treba to nekdo nedelal v pracovni dobe :-D
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: EGR ventily Disco3
JJ))) Já to zaslepoval o víkendu místo dopoledního sezení v hospodě ....Stavros píše:tak treba to nekdo nedelal v pracovni době :-D




D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "