Stránka 2 z 3
Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení
Napsal: 04 kvě 2010 12:07
od Martin T
Já bych taky nechal dynamo, taky mi dobíjí i se svícením bez problémů.
Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení
Napsal: 04 kvě 2010 21:26
od David S.
Pánové, tak mi děláte velkou radost! Děkuju za příspěvky a rady.
Co se týče dynama - chci ho zachovat, pokud máte vyzkoušeno, že to je schopné utáhnout, už jen z důvodu původnosti, taky už jsem zkoušel na regulátoru tahat za drátky, ale upřímně elektrika je pro mne španělská vesnice, tak to přenechám zkušenějším a možná využiji Roverovy nabídky (děkuju!) a pokud by to nešlo spravit, tak bych využil i nabídky Zanzibara (taky děkuju!).
Co se týče barvy - IMHO si myslím, že to je prostá, ale pro mne milovaná barva bronze green. Ty fotky to zkreslují, obzvláště v kontrastu té příšerné přetřené tmavě zelené.
Do certifikátů se pustím, budu psát původnímu majiteli a zkusím se nějak probojovat i do BBC, ale teď mám hrozně málo času, tak až o víkendu snad..
Moc díky !
D.
Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení
Napsal: 05 kvě 2010 07:43
od 1960SeriesII
Paradni auto a ocividne pracant se zajimavou historii, gratulace!
Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení
Napsal: 10 kvě 2010 00:44
od krrtek
mám taky dynamo, jezdím téměř denně, svítim a funguje to OK!
Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení
Napsal: 06 čer 2010 01:08
od sedla
Dinamo je potřeba nabudit jinak nepojede a ještě očistit zoxidované kontakty regulátoru.
Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení
Napsal: 06 čer 2010 08:43
od eliott
sedla píše:Dinamo je potřeba nabudit jinak nepojede a ještě očistit zoxidované kontakty regulátoru.
Dynamo přece funguje i bez buzení, na kole přece žádné buzení není

Buzení potřebuje alternátor.
Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení
Napsal: 06 čer 2010 14:06
od MadTom
Ale na kole je dynamo s permanentním magnetem. Stejně tak existují i alternátory s permanentním magnetem - na některých skůtrech. Regulace je buďto odporová - prostě se to zatěžuje, nebo je to spočítané tak, aby to akorát fungovalo, když svítí světla.
Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení
Napsal: 06 čer 2010 14:12
od eliott
Elektrika je prostě

Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení
Napsal: 06 čer 2010 14:16
od MadTom
Elektrika je v pohodě, akorát když už je vidět, tak je většinou pozdě.
Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení
Napsal: 06 čer 2010 17:06
od David S.
No přiznám se, že elektrika taky není moje silná stránka, ale už jsem to zprovoznil! Jen to dobijí méně při zapnutých světlech, myslím, že musím ještě přidat na regulátoru, ale jinak to frčí!
To spíše trabl je s prorezlým rámem, to už nepůjde udělat, nebo takhle, šlo by to, ale po pravdě - nechci to. Jinak motoricky je na tom holka moc dobře, ale jinak klasika - celý podvozek vytlučený, bulkhead je cedník, brzdy si taky žijí vlastním životem..
Přidám pár fotek "kravin" který jsem udělal, jako rozchozený motorky stěračů atd.
Díky
d.
Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení
Napsal: 07 čer 2010 08:37
od sedla
Nabuzení stačí přes žárovku třeba 21W do budícího (regulačního) přívodu.Eliotte ta tvoje 109 také nedobíjela

a už dělá všechno co má.
Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení
Napsal: 07 čer 2010 09:21
od eliott
sedla píše:Nabuzení stačí přes žárovku třeba 21W do budícího (regulačního) přívodu.Eliotte ta tvoje 109 také nedobíjela

a už dělá všechno co má.
Takže už jezdí? to rád slyším

Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení
Napsal: 07 čer 2010 15:32
od tulda
Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení
Napsal: 07 čer 2010 18:05
od bobes
Ono je to trošku složitější. U automobilu se používá dynamo s tzv.cizím buzením. Budí se akorát nové dynamo,nebo po opravě( výměně některých částí) , nebo takové které dlouho neběželo, nebo takové které potřebuješ přepólovat. ( uzemnit jiný pól akumulátoru než byl. Dynamo si zapojíš jako el. motor a vlastně jenom mžikově spojíš tu menší svorku (DF - buzení) s tím pólem,který chceš mít jako živý. Tedy asi s +. Kostra pak bude -. Nebo přes tu žárovku jak se píše výše. Dynamo se tak dá vyzkoušet. Pokud je dobré musí se točit a rozbíhat samo jako motor. To buzení je tam proto, jelikož dynamo nemá trvalé magnety - má vlastně elektromagnety. Pokud je používáno drží si svou jakousi magnetičnost a funguje i bez akumulátoru( tedy buzení). To znamená, že i auto bez baterky pokud má dobře seřízený regulátor po roztažení normálně jede i svítí. Nebo třeba Jawa kývačka roztlačíš a jedeš. To u alternátoru s cizím buzením( bez pernamentních magnetů) bez nabuzení akumulátorem nikdy nedocílíš.
Jinak to čemu říká Eliott dynamo u jízního kola, je vlastně alternátor s trvalým magnetem
(vyrábí střídavý proud, neusměrňuje se).
Ono i dynamo v autě vyrábí střídavý proud úplně stejně jako alternátor, akorát je v dynamu usměrněn komutátorem a v alternátoru je usměrněn diodami. Z obou tedy leze stejnosměrný(tedy skoro). Ve škole se to učilo většinou blbě tedy dynamo vyrábí stejnosměrný a alternátor střídavy.
Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení
Napsal: 07 čer 2010 18:23
od kudrnac
řekl bych že není usměrněn komutátorem ale přepínán komutátorovým kroužkem, usměrňují diody jinak dokonalý výklad problému.
Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení
Napsal: 07 čer 2010 19:07
od bobes
Tak je to to přesné. Ono i ten termín cizí buzení se někdy používá pokud je dynamo buzeno magnety. To automobilové je spíš buzení paralelní.
Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení
Napsal: 07 čer 2010 22:44
od Allik
kdyz sme u ty elektriky a jsou tu sami odbornici, tak se zeptam take:
kolik ma byt cca vystup z rezistoru na zhavici svicky u diesel S3, na LW sem nameril cca 7,6 V, coz zhruba odpovida, ze ty svicky jsou na 1,7V. protoze nejaky anglicky kutil nacvakal mala ocka na propojovaci kabely, tak zatim nemuzu zmerit, kolik ma vystup se zatizenim (pripojenim na vsechny 4 svicky), kazdopadne na prazdnem kabelu mi ukazuje 12,5 V, tj to samy co baterka a potom mi unika vyznam rezistoru v obvodu, kdyz mi to napeti nereguluje dolu na cca 8V aby se mi svicky neupekly, protoze jsem puvodni sadu vyhodil uplne mrtvou a nechci odpalit novou
Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení
Napsal: 08 čer 2010 00:29
od MadTom
Rezistor "reguluje" úbytek napětí v závislosti na procházejícím proudu - čím větší procházející proud, tím větší na něm bude úbytek napětí tj. tím nižší bude napětí za ním. Zbytek už je jenom matematika a k té jsou potřeba trošku přesnější čísla.
Docela mě převapuje údaj o žhavící svíčce na 1,7V - nespletl jsi se? Předpokládám, že ty svíčky jsou tam 4, do každé jde jeden drát a tyto dráty jsou spojené do jednoho společného který vede na zmíněný rezistor?
Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení
Napsal: 08 čer 2010 08:49
od kudrnac
Jedná se o tzv. předřadný odpor jeho velikost se vypočítá následovně napětí zdroje (12V) - napětí požadované na spotřebiči ( žhavící svíčka ) / proudem ( pozor podle počtu žhavících svíček a jejich řazení v případě paralerního tzn. vedle sebe se se proudy sčítají a v případě seriového řazení za sebou se sčítá napájecí napětí ). Dosadit v zakladních jednotkách V, A a výsledek vyjde v ohmech. Nezapomět mít odpor na příslušné výkonové zatížení. Hodnota 1.7V na žhavící cívce je opravdu velmi malá musí být někde v manuálu napsané jaké napětí a proud je potřeba.
Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení
Napsal: 08 čer 2010 10:08
od Allik
Diky, jen na doplneni na svicce je primo vyrazeno 1,7 V, otazku bych upresnil tak, sem si nebyl uplne jist, zda ten rezistor neni vadny, protoze vim, ze spravne bych mel mit pri zapojeni a uzavreni obvodu na privodu k prvni svicce cca 7 V a pokud pripojim na vadny rezistor nove svicky a nebude pracovat spravne, tak do nich pustim cca 2x tolik, nez kolik mam.
Jak sem si asi spravne myslel a MadTom rika, je to defacto odpor a ten je pasivni soucasti, takze mi z nej musi lezt to samy, co na aute, ktery zhavi v poradku, tj. 7-8V a ne uplne to samy, co dava baterka.