Stránka 2 z 9
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Napsal: 29 črc 2010 11:21
od DanoDEF
kudrnac píše:Dlouhá odstávka více jak 5 hodin, jízda do kopce u nás témeř cokoliv a ztráta výkonu se objevila asi 3 x. během týdne hlavně při jízdě nad 50 km v kuse.
... to bude jednoznacne cerpadlo.
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Napsal: 29 črc 2010 11:24
od MadTom
A teď někdo vymyslete, kam dát nějaký měřič tlaku, aby se na motoru dalo poznat, že čerpadlo není OK. Jediné co mě napadá je hadice na přívodu do regulátoru tlaku paliva.
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Napsal: 29 črc 2010 11:47
od DanoDEF
MadTom píše:A teď někdo vymyslete, kam dát nějaký měřič tlaku, aby se na motoru dalo poznat, že čerpadlo není OK. Jediné co mě napadá je hadice na přívodu do regulátoru tlaku paliva.
...mam urobene take pracovne meranie ale problem je v tom, ze aj ked cerpadlo bude tlacit 4bary ako spravne ma nemusi byt OK.
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Napsal: 29 črc 2010 13:00
od old_dog
Re: od věci
Chápu, zní to obskurně, ale je to moje zkušenost, ne jen nějaká teorie.
Pokud je problém se startováním teplého motoru Td5 po krátké odstávce, jakoby nešla nafta, tak první podezření padá na rušení startérem. Baterka je čerstvě nabitá, startér překonává kompresi ohřátého motoru, a proto ruší ještě víc než při studeném startu. Zarušený signál ze snímače polohy kliky způsobí, že ECU nepoveluje vstřiky. A proto to vypadá jako když chybí nafta. Pokud to ECU nakonec zkusí, vleče sebou chybné určení polohy kliky, a motor chvíli chrchlá, než si ECU zjistí správnou polohu kliky. Netvrdím, že mám pravdu, ale vyjmutí startéru je relativně snadné, a kontrola stykače (můj typ) také. Nebo jde zkusit parkovat z kopečka a startovat bez startéru. Typoval bych, že motor naskočí na drcnutí.
... jen takový pokus o konstruktivní příspěvek
-old dog
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Napsal: 29 črc 2010 14:14
od DanoDEF
old_dog píše:
... jen takový pokus o konstruktivní příspěvek
-old dog
... no preto sme tu aby sme komunikovali.
... netvrdim, ze nemas cast svojej pravdy ( som elektromechanik takze rozumiem co pises a viem to pochopit )
... ja som kazdopadne moj problem este neuzavrel aj ked teraz auto startuje znova na tuk
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Napsal: 29 črc 2010 14:17
od PETA
DanoDEF píše:MadTom píše:A teď někdo vymyslete, kam dát nějaký měřič tlaku, aby se na motoru dalo poznat, že čerpadlo není OK. Jediné co mě napadá je hadice na přívodu do regulátoru tlaku paliva.
...mam urobene take pracovne meranie ale problem je v tom, ze aj ked cerpadlo bude tlacit 4bary ako spravne ma nemusi byt OK.
U el.palivových čerpadýlek se kontroluje kromě tlaku také množství dodaného paliva za určitou dobu.
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Napsal: 29 črc 2010 14:37
od DanoDEF
PETA píše:
U el.palivových čerpadýlek se kontroluje kromě tlaku také množství dodaného paliva za určitou dobu.
... ano ano u vysokotlakeho okruhu TD5 180lit/hod
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Napsal: 29 črc 2010 15:01
od MadTom
Ale ta kontrola objemu musí být za jmenovitého tlaku, dovedu si představit, že naprázdno bude dávat, ale při zatížení ne. To by chtělo kromě tlakoměru ještě nějaký průtokoměr - asi by stačilo něco s vrtulkou, ale musí to snést ten pracovní tlak.
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Napsal: 29 črc 2010 15:09
od DanoDEF
MadTom píše:
To by chtělo kromě tlakoměru ještě nějaký průtokoměr.
... myslim, ze to uz prehaname. Nakoniec z toho bude monopost F1 s 850 snimacmi.
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Napsal: 29 črc 2010 15:23
od MadTom
Já jsem nemyslel za jízdy, ale na dílně na otestování než se bude vytahovat čerpadlo z nádrže. Za jízdy by stačil úplně ten tlakoměr, pokud vůbec.
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Napsal: 29 črc 2010 15:29
od DanoDEF
MadTom píše:
... než se bude vytahovat čerpadlo z nádrže.
... to by som odporucil tak ci tak u vozidiel, ktore maju vela kilometrov. Hlavne pre zistenie stavu zanesenia. U DII je to v pohode u Defika horsie.
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Napsal: 29 črc 2010 16:05
od MadTom
Tak s tím se nedá než souhlasit.
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Napsal: 29 črc 2010 21:11
od kudrnac
Spustém odvzdušňovací sekvensi a nechám ji chvíli běžet. Dnes zjištěno, že přibývá oleje a je to mix olej nafta.
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Napsal: 29 črc 2010 21:27
od DanoDEF
kudrnac píše:Dnes zjištěno, že přibývá oleje a je to mix olej nafta.
... tak to mas problem.
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Napsal: 31 črc 2010 20:59
od DanoDEF
... takze dnesna kontrola resp cistenie cerpadla.
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Napsal: 31 črc 2010 21:04
od DanoDEF
... pokracovanie.
... zda sa, ze v mojom pripade problem bol zaneseny palivovy filter (44tis km) v spolupraci so zanesenym palivovym cerpadlom (255tis km).
Kazdopadne to este budem sledovat.
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Napsal: 01 srp 2010 17:59
od libovka
No pěkný.

Kde to tankuješ???
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Napsal: 01 srp 2010 18:57
od DanoDEF
libovka píše:No pěkný.

Kde to tankuješ???
... na beznych benzinkach a prvych 5 rokov v podstate iba na shellke.
... myslim, ze hocijaka TD5ka v rovnakom veku ma cerpadlo zasrane podobnym sajrajtom (tie cervene skrupinky nie su z benzinky ale z jedneho kanistra - moja chyba). Nepovazujem to za nic nezvicajne. Nebit problemu zo startovanim tak na to ani nepridem a v podstate od vymeny filtra sa startovanie upravilo tak sa mi ani velmi nechcelo do toho cistenia. Kazdopadne mam teraz referencny bod a trebars o rok mozem skontrolovat teda ak dovtedy to cerpadlo este pojde (myslim, ze pojde). V zalohe mam pripravene nove.
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Napsal: 01 srp 2010 22:43
od MadTom
Bohužel musím souhlasit - po pár letech tankování v ČR to takto vypadat musí. Z jedné nádrže na osobním autě jsem ten usazenej sajrajt dostával nejdřív škrabkou, potom benzínem a nakonec jsem to odvezl na hornou wapku - ještě že byla ta nádrž železná. Bylo to něcojako kamínky, píseček, blátíčko a celé slepené nazelenalým slizem. A drželo to.
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Napsal: 02 srp 2010 07:57
od DanoDEF
MadTom píše:
... Z jedné nádrže na osobním autě jsem ten usazenej sajrajt dostával nejdřív škrabkou, potom benzínem a nakonec jsem to odvezl na hornou wapku - ještě že byla ta nádrž železná.
... az takto som si zalezat nedal a nadrz som necistil (to by som ju musel demontovat). Uvidime casom pri kontrole.