Stránka 2 z 2

Re: Levne upravy DI do pouště

Napsal: 16 srp 2010 18:51
od visby
KDante píše:Asi se budu muset nechat povozit od nekoho v poradnym piskovisti. Protoze jinak neni mozny, ze by nikdo nemel problem s tim, ze se mu auto v pisku skoro nerozjede (podle rad to tak vypada :-)
mam td5ku, so 4 ludmi v aute a na 0.9atm ide uplne bez problemov;-)

btw: na zahorii su aj ine lokality ako slovenska sahara, kde sa da jazdit na piesku...

Re: Levne upravy DI do pouště

Napsal: 16 srp 2010 19:05
od Miloš II
Takhle dopadnou ti co blnou v písku..... :chuckle MIloš II

Re: Levne upravy DI do pouště

Napsal: 16 srp 2010 19:18
od low
ahoj, kdyz tak koukam na ty tvoje varianty cest, tak v kterych mistech predpokladas, ze pojedes hodne pres poust???

kde jsi vzal info o tomto trajktu??? trajekt do Egypta (Pireas – Rhodos – Port Said). co vim, tak jezdil naposled nekdy v roce 2005

MTcka obecne nejsou do pouste vhodna volba, jelikoz se velmi jednoduse zahrabou, idelani volbou jsou ATcka s hlavne poradne zesilenou bocni ochranou (osvedcene jsou BFG AT)

ad rozmer, myslim si, ze 300tdi v pisku bez problemu musi jezdit na 235/85/16. samozrejme na takto dlouhou cestu by jsem doporucil standardni rozmer, kuli mensimu namahani na vsechy soucasti. rychlostni rekordy nebude moc kde trhat. cim mene veci povezes, tim auto bude lehci, a hlavne Te nebudou ty veci otravovat. opravdu toho staci minimum

s tim autem by se to chtelo projet a zjistit kde je chyba, ze to nejede, variant je nekolik. EGR a kat samo ven, KNko je nesmysl do pouste, okamzite se zalepi prachem. ale spise nekde bude problem s vykonem,bo 300ka musi fungovat (odzkouseno). jel jsi to predpokladam vsechno na maly rychlosti a predpakladam, ze jsi mel odfouknuto na alespon 1,2ATM

ad syrie vs izrael.
je fakt, ze pokud pojedes do ISR tak pak nemuzes jet zpet do syrie, ale to se Tebe netyka, jelikoz pojedes stale dal. v opacnem pripade, Ti dva pasy nestacej, bo by jsi musel mit i dva carnety coz uz muze byt drobny problem (nikoliv neresitelny), ale ani tak to neni jednoduche a syrani jsou na to jak psi. pasy muzes mit az tri. ono s tema pasama je to trosku osemetne, jelikoz neni problem s israelskym razitkem, protoze pokud to radne vysvetlis, tak Ti daji razitko jen na papirek, tedy ho nemas v pase, ale daleko vetsi problem je, ze mas v pase vystupni razitko z jordanska na israelskem prechodu a stejne tak opacnym smerem, tedy a jordanci ti nedaji vystupni/vstupni razitko do jineho pasu, nez mas vystupni/vstupni. samozrejme je cesta jak to udelat, ale neni to 100%. pripadne ted jezdi trajekt haifa/recko

Re: Levne upravy DI do pouště

Napsal: 16 srp 2010 20:04
od Filip
Neviem ako vy, ale ja ma tiez na mojej 300 Tdi problem s vykonom pri rozbiehani. Ked zastavim v prudsom kopci tak sa nevie rozbehnut. Bud musim motor dost vytocit, alebo uz som daval aj redukciu aby som sa pohol do kopca kde vychadzali aj osobaky. Takyto nedostatok vykonu by som na jednotke necakal. Po ceste sa to vie rozkotulat tak na 140 a potom uz musim niekde brzdit, tak rychlejsie som to neskusal. Moze byt nieco s vykonom, alebo je to normalne? Predtym som mal pajero a nic take som neriesil

Re: Levne upravy DI do pouště

Napsal: 16 srp 2010 20:24
od KDante
Filip píše:Neviem ako vy, ale ja ma tiez na mojej 300 Tdi problem s vykonom pri rozbiehani. Ked zastavim v prudsom kopci tak sa nevie rozbehnut. Bud musim motor dost vytocit, alebo uz som daval aj redukciu aby som sa pohol do kopca kde vychadzali aj osobaky. Takyto nedostatok vykonu by som na jednotke necakal. Po ceste sa to vie rozkotulat tak na 140 a potom uz musim niekde brzdit, tak rychlejsie som to neskusal. Moze byt nieco s vykonom, alebo je to normalne? Predtym som mal pajero a nic take som neriesil
140 :-O to snad nemuze jet... Nikdy se me prakticky nepodarilo jet rychleji nez 110.

Jinak vykon od oka kontroloval pred nejakou dobou Land Jirka a podle nej je v poradku, spis na 300tdi nadprumerny. Musite pocitat, ze mimo EU je nafta dost hrozna a auto na ni ztraci klidne dalsich 25% vykonu
Celkem me prekvapuje, ze me nikdo netlaci do predelani diferencialu na 3,9:1.

Re: Levne upravy DI do pouště

Napsal: 16 srp 2010 20:32
od low
KDante píše: 140 :-O to snad nemuze jet... Nikdy se me prakticky nepodarilo jet rychleji nez 110.

Jinak vykon od oka kontroloval pred nejakou dobou Land Jirka a podle nej je v poradku, spis na 300tdi nadprumerny. Musite pocitat, ze mimo EU je nafta dost hrozna a auto na ni ztraci klidne dalsich 25% vykonu
Celkem me prekvapuje, ze me nikdo netlaci do predelani diferencialu na 3,9:1.
tak to tam musis mit nejakou chybu. kdyz se nekde potkame, tak Te necham svezt v defiku 300tdi dosti nalozenem a uvidis jak muze 300tdi bez vetsich zasahu jet

Re: Levne upravy DI do pouště

Napsal: 16 srp 2010 21:03
od Filip
low píše:
KDante píše: 140 :-O to snad nemuze jet... Nikdy se me prakticky nepodarilo jet rychleji nez 110.

Jinak vykon od oka kontroloval pred nejakou dobou Land Jirka a podle nej je v poradku, spis na 300tdi nadprumerny. Musite pocitat, ze mimo EU je nafta dost hrozna a auto na ni ztraci klidne dalsich 25% vykonu
Celkem me prekvapuje, ze me nikdo netlaci do predelani diferencialu na 3,9:1.
tak to tam musis mit nejakou chybu. kdyz se nekde potkame, tak Te necham svezt v defiku 300tdi dosti nalozenem a uvidis jak muze 300tdi bez vetsich zasahu jet
ja dufam ze par ludi spoznam na Sahare, tak by som sa rad previezol aj na inej diske a porovnal, pripadne nech skusia tu moju.

Re: Levne upravy DI do pouště

Napsal: 16 srp 2010 22:15
od Land Jirka
KDanteho třístovka jede normálně (lepší průměr)

Pokud chceš levnou variantu zvýšení výkonu změnou převodů, tak bych tam dal rozvodovku z defíka :wink: a můžeme to trošku poladit.

Taky ta karoserie opravovaná skoro všude laminátem může vážit o několik desítek kg víc než samotnej plech :)
Ten podběh, nebo výměnu kastle ti můžu udělat nejdříve v září.

Re: Levne upravy DI do pouště

Napsal: 16 srp 2010 22:34
od powl
Filip píše:Neviem ako vy, ale ja ma tiez na mojej 300 Tdi problem s vykonom pri rozbiehani. Ked zastavim v prudsom kopci tak sa nevie rozbehnut. Bud musim motor dost vytocit, alebo uz som daval aj redukciu aby som sa pohol do kopca kde vychadzali aj osobaky.
Presne to dela mne taky, ve vysokejch jde furt jak parni stroj ale je uplne mrtva odspodu. Ty rozjezdy jsou problem.

Re: Levne upravy DI do pouště

Napsal: 16 srp 2010 23:10
od Filip
powl píše:
Filip píše:Neviem ako vy, ale ja ma tiez na mojej 300 Tdi problem s vykonom pri rozbiehani. Ked zastavim v prudsom kopci tak sa nevie rozbehnut. Bud musim motor dost vytocit, alebo uz som daval aj redukciu aby som sa pohol do kopca kde vychadzali aj osobaky.
Presne to dela mne taky, ve vysokejch jde furt jak parni stroj ale je uplne mrtva odspodu. Ty rozjezdy jsou problem.
Mozno len nevieme soferovat :D

Re: Levne upravy DI do pouště

Napsal: 17 srp 2010 07:27
od RudaK
KDante píše:140 :-O to snad nemuze jet... Nikdy se me prakticky nepodarilo jet rychleji nez 110.

Mě D 1 300 TDI s automatem ,standartníma převodama a kolama 33x12,5x15 MT jede obstojně a jel jsem i 150 km/hod. Na písku se mě nezdálo,že by to nechtělo jezdit ( teda na Záhorí ) , ale upuštěno na 0,8 atm. Jen ze začátku jsem na " C " v té pískovně měl problémy s výjezdem,ale sem měl upuštěno na 1,2 atm - po upuštění na 0,8 atm relativně bez problémů. No ale nemám zadní sedačky a jezdil jsem sám :Sorry: :Sorry: klastle taky nezhnilá ,tak že původní :hi pravda má to i málo najeto i když už to něco zažilo :hi
p.s. na delší cestu Afrikou,bych taky volil pneu nejblíž standartnímu rozměru,jak psal Low ( o 1" až 2 " max )

Re: Levne upravy DI do pouště

Napsal: 17 srp 2010 15:36
od Mirko
Jestli vládneš němčinou, tak jsou tady popsané úpravy 300 TDi ke zvýšení výkonu:

http://web.archive.org/web/200108261515 ... tuning.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Levne upravy DI do pouště

Napsal: 21 srp 2010 13:14
od KDante
Land Jirka píše:KDanteho třístovka jede normálně (lepší průměr)

Pokud chceš levnou variantu zvýšení výkonu změnou převodů, tak bych tam dal rozvodovku z defíka :wink: a můžeme to trošku poladit.

Taky ta karoserie opravovaná skoro všude laminátem může vážit o několik desítek kg víc než samotnej plech :)
Ten podběh, nebo výměnu kastle ti můžu udělat nejdříve v září.

No zase jsem odtam vyhodil par kyblu rzi :-D, ta taky něco váží. Ne, myslím, že těžší to celkově určitě není. Potřeboval bych vědět, co za to budeš tak orientačně chtít... S tou kastlí je představa taková, že "novej" by byl jen skelet. Září nevadí.

Re: Levne upravy DI do pouště

Napsal: 21 srp 2010 16:09
od turby
low píše:pripadne ted jezdi trajekt haifa/recko
cau, low. muzes mi prosimte rici kdo ten trajekt provozuje? vim, ze chvilku jezdil, ale ted podle vseho uz nejezdi. vim jen o moznosti zajistit si misto na nakladni lodi, coz se obcas pro 4x4 auta pouziva. neexistuje ale zadny rozvrh plaveb. je treba chytit tu svoji dopredu domluvenou lod. pro zajemce:

Tel: 0097248613613
haifa@rosenfeld.net

Re: Levne upravy DI do pouště

Napsal: 22 srp 2010 00:09
od yorkin
K cestě do Izraele je zajímavá diskuse na HUBB: http://www.horizonsunlimited.com/hubb/m ... rope-48092" onclick="window.open(this.href);return false;