Stránka 2 z 2

Re: elektrický příhřev

Napsal: 12 pro 2010 09:01
od Jacko
libovka píše:Na to nepotřebuješ VIN.Dá se to najít i normálně.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... _electr-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
No super! :yes

Re: elektrický příhřev

Napsal: 12 pro 2010 12:29
od Tatar
tady jsem něco našel a mám pocit že je to i ve správném autě

http://aukro.cz/item1362447918_nezavisle_topeni.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: elektrický příhřev

Napsal: 12 pro 2010 13:06
od Jacko
Tatar píše:tady jsem něco našel a mám pocit že je to i ve správném autě

http://aukro.cz/item1362447918_nezavisle_topeni.html" onclick="window.open(this.href);return false;
No to je ale "závislé" topení - od 220V :roll:

Re: elektrický příhřev

Napsal: 12 pro 2010 19:47
od Tatar
pokud stojíš u baráku tak je to lepší a ráno máš už auto vyhřátý

Re: elektrický příhřev

Napsal: 12 pro 2010 19:49
od PavelU
Nebo musíš vozit centrálu... :mrgreen:

Re: elektrický příhřev

Napsal: 13 pro 2010 16:30
od Steve
MadTom píše:Aby se rozumnělo - to z traktoru je na 230V - čili nahřeješ ze zásuvky před odjezdem. To z BMW je na 12V - hřeje z palubní sítě auta ve chvíli, kdy je nastartováno - aby se motor rychleji ohřál.
Je to kvůli tomu, že moderní diesely mají tak dobrou účinnost, že jim trvá moc dlouho, než se ohřejí na provozní teplotu.
Já vím, právě to mám ale na mysli.
Nahřát u baráku (garáž nemám), start je pak mnohem lepší a i motor tak netrpí. Netrvá tak dlouho než zmrzlý motor najede na rozumnou teplotu a topí.
Je mi jasné, že 12V je mobilní záležitost, ale v zimě vycucávat i tak dost trpící baterku je mi proti srsti.

Mimochodem - co česká verze - zadeklovat chladič na zimu kusem kartonu?

Re: elektrický příhřev

Napsal: 13 pro 2010 17:09
od fidzi
Tobě Disko I špatně topí? Jako proti benzíňákům co máme to není sláva, ale mě jde vlažnej vzduch už po 1km a tak po 4km je skoro na půlce :)

Re: elektrický příhřev

Napsal: 13 pro 2010 17:51
od MadTom
Jenom ještě upřesním - to vycucávání baterky není moc problém - ono se ten 12V příhřev zapne, až běží motor.
Nahřát auto na 230V je určitě lepší, akorát bych musel na sídlišti stát u garáže a to by mě vzhledem k její poloze skoro na křižovatce asi zahlušili. :mrgreen:
Tahle elektrická věc pomůže navodit v kabině rychleji přijemný pocit tepla. O víkendu bylo kolem nuly, ale i tak se auto ohřálo a pořádně začalo topit až po 20km - nic moc.
Kryt před chladič by asi pomohl, stejně jako náhrada mechanické vrtule elektickou spínanou.
Náklaďáky co mají mechanicky hnané vrtule chladiče taky mívaly (a možná ještě mívají) žaluzie, kterýma jde chladič přivřít.

Re: elektrický příhřev

Napsal: 13 pro 2010 18:19
od Steve
MadTom píše:Jenom ještě upřesním - to vycucávání baterky není moc problém - ono se ten 12V příhřev zapne, až běží motor.
Nahřát auto na 230V je určitě lepší, akorát bych musel na sídlišti stát u garáže a to by mě vzhledem k její poloze skoro na křižovatce asi zahlušili. :mrgreen:
Tahle elektrická věc pomůže navodit v kabině rychleji přijemný pocit tepla. O víkendu bylo kolem nuly, ale i tak se auto ohřálo a pořádně začalo topit až po 20km - nic moc.
Kryt před chladič by asi pomohl, stejně jako náhrada mechanické vrtule elektickou spínanou.
Náklaďáky co mají mechanicky hnané vrtule chladiče taky mívaly (a možná ještě mívají) žaluzie, kterýma jde chladič přivřít.
Mě jde právě o to, abych snadněji nastartoval (teplý) motor, o topení v podstatě strach nemám, jen aby netrpěl zmrzlý motor a baterka.
Začátek prosince, pořád je ještě kalendářně podzim (!) a takové mrazy. Kdo ví, jak v zimě bude ještě mrznout....

Fidzi: Tobě Disko I špatně topí? Jako proti benzíňákům co máme to není sláva, ale mě jde vlažnej vzduch už po 1km a tak po 4km je skoro na půlce
Ne, že by špatně topilo (i když zrovna v poslední době to zlobilo), ale myslím, že není moc nutné v mrazech chladit motor.

Re: elektrický příhřev

Napsal: 13 pro 2010 19:16
od MadTom
Jenom k tomu startování - u nás bylo minutý týden -12stC a TD5ka chytla na dvě otočení motorem, bez toho, že by měla jediný funkční žhavič. A to ještě podezřívám laděnou jednotku, že to trošku hůře chytá, protože i za tepla to trvá asi o půl otáčky motoru déle.
chce to mít v pořádku baterku (má tam nějakou starou 75Ah) a startér (kontakty jsem měnil poslepu na autě, protože jsem startér nebyl schopnej vyndat - tedy povolit šrouby) - řekl bych že ideální příprava na zimu. :mrgreen:

Re: elektrický příhřev

Napsal: 13 pro 2010 21:34
od Steve
Jasně.
Novou baterku jsem dával přesně před rokem, když uhodily první mrazy, za "normálních" podmínek auto chytá hned, ale....
prostě to startování za velkých mrazů je záhul po baterku i pro motor . :mrk
Proto bych si to chtěl usnadnit a mít jistotu, že to nebudu trápit a chytne to hned, nehledě na životnost "všeho". :mrk

Re: elektrický příhřev

Napsal: 14 pro 2010 22:50
od Tatar
si myslím že jediný způsob je buď ohřev na 220V nebo vodní bufík, pokud chceš při jízdě auto rychle ohřát za jízdy pak je
vhodný ten elektrický příhřev, má ho i oktávka v dieselu, na hlavě je takový průtokoví bazmek a jsou do toho napraný tři žhavící svíčky

Re: elektrický příhřev

Napsal: 15 pro 2010 20:09
od Steve
Dnes jsem po pár dnech a předchozím odvzdušnění jel jen pár kilometrů a docela normálně to topí. Na tričko to není, snad při delší jízdě, ale bylo cca -7°C a tak je to jasné. Mě to stačí, ale jestli ty mrazy budou pokračovat, asi zadekluju předek, nemyslím si, že bych začal "vařit" :D

Re: elektrický příhřev

Napsal: 15 pro 2010 21:21
od hrabe
[quote="Steve"]Dnes jsem po pár dnech a předchozím odvzdušnění jel jen pár kilometrů a docela normálně to topí. Na tričko to není, snad při delší jízdě, ale bylo cca -7°C a tak je to jasné. Mě to stačí, ale jestli ty mrazy budou pokračovat, asi zadekluju předek, nemyslím si, že bych začal "vařit" :D[/quote

Mám tam dekl už měsíc a pohoda. Nechtělo se mi dávat dolů vrtuli. Samo že jedno očko stále na budíku.

Re: elektrický příhřev

Napsal: 10 říj 2011 09:55
od fidzi
Už to začíná být pomalu zase docela aktuální. Dodělával někdo ten příhřev pomocí těch žhaviček? Na výrobu je to celkem jednoduchý, vyšlo by to na pár stovek i s ŘJ. (zapnutí po nastartování, vypnutí po dosažení teploty x, nezapínání při venkovní teplotě vyšší než x). Jde o to, že když se s tím budu už dělat, tak jestli jsou to řešení se žhavičkama funkční. Pro zájemce by bylo možný udělat víc kusů.

Re: elektrický příhřev

Napsal: 10 říj 2011 14:34
od libovka
Třeba např. Ford Focus má ten příhřev na ty žhavící svíčky řešenej docela dobře.Má jen nátrubek se dvěma svíčkama a dá se vsadit mezi hadice.Takže je to bez vymýšlení a předělávání.Stačí říznout hadici do topení,tam to vsadit a jen dodělat elektriku.