Stránka 2 z 3
Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)
Napsal: 15 pro 2010 11:28
od cyril
Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)
Napsal: 15 pro 2010 11:32
od MadTom
Cyrile, asi to budu dělat sobě, tak to můžu nachystat 2krát. Akorát mi u tho nesmí být moc zima.
Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)
Napsal: 15 pro 2010 12:41
od cyril
MadTom píše:Cyrile, asi to budu dělat sobě, tak to můžu nachystat 2krát. Akorát mi u tho nesmí být moc zima.
Béřu tě za slovo a díky za nabídku Tome. Tak jak budeš mít cestu, dej vědět, stavíš se na meltu a domluvíme se na ceně a tak... Já na to nespěchám, stačí mií to klidně namontovat až zjara nebo v létě. Teď jezdím stejně s D4 páč má Webasto..

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)
Napsal: 15 pro 2010 13:08
od MadTom
OK, nejhorší bude vymyslet kam s vypínačema - protože já je nahoru dát nemohu - mám tam ovládání střešních oken a displej k couvací kameře. Místo popelníku už mám 4 vypínače, tak ještě zbývá něco místo šuplíku na mince a okolo palubovky.

Pomalu začínám uvažovat o malé "kapliče" nahoru na palubní desku.
Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)
Napsal: 15 pro 2010 13:15
od Marťas
Dokonalé řešení, uměl by někdo podobné zařízení udělat i do P38? Bylo by to k nezaplacení..
Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)
Napsal: 15 pro 2010 14:25
od MadTom
Asi by to do P38 šlo, akorát těch vypínačů by bylo trošku víc - 4 na výběr kola, 1 nahoru/dolu a 1 auto/manuál. Je to potřeba? Při jízdě po silnici a fungujícím systému je to jedno, v terénu to je něco jiného - to už píše Ivan. Pokud je něco v nepořádku - děravý měch, netěsnící ventily - tak se to sice bude dát nafoukat ručně, ale to je tak všechno a stejně hrozí, že se tím něco upálí, pokud bude foukat moc. Něco jiného je indikace toho, že běží kompresor a případně indikace jeho teploty. To by pomoct mohlo aspoň proti tomu, aby si člověk všiml, že je něco blbě (kompresor furt spíná, případně se přehřívá).
Mě sa to líbí do D2 ještě z jednoho důvodu - půjde tím způsobem oblbnout jednotka, aby při rychlejší jízdě automaticky nezpouštěla dolů. Na silnici je to jedno, ale v terénu to občas není účelné - stačí se potřebovat trošku víc rozjet, aby člověk projel, a auto zapíná a začne se vypouštět.
Ještě by se dalo přidat měření napětí z čidel a zobrazování aktuální hodnoty (nebo vytáhnout z jednotky digitálně).
Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)
Napsal: 15 pro 2010 14:32
od horo
Velmi zdařilá úprava. Chválím zručnost. Něco podobného jsem musel udělat v Rumunsku po poškození kompresoru a použití ARB kompresoru. Toto řešení je OK

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)
Napsal: 15 pro 2010 22:56
od Sláma Karel
Marťas píše:Dokonalé řešení, uměl by někdo podobné zařízení udělat i do P38? Bylo by to k nezaplacení..
Je pravda, že do terénu by to bylo dobrý, ale na silnici
Já to měl a byla to otrava. Tak jsem to dal zase zpátky na počítač. Když je nějakej problem, tak to řeším drátkama a propojím si to nouzově ve svorkovnici u počítače.
Je
K

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)
Napsal: 16 pro 2010 07:23
od MadTom
Karle souhlasím, na silnici si to nedovdeu představit ani u D2, která má měchy jenom vzadu. To abych si to furt hlídal, stačilo mi, když mi zamrzl jeden ventil a auto se pořádně nenafouklo - jízda byla takouvá houpavá.
Ale jak píšeš, že si to propojíš na konektoru, tak to je přesně to, co by tyhlety vypínače nahradily, myslím si navíc, že většina lidí si někde venku ty drátky do konektorů nepřipojí - jednak neví jak a jednak se elektiky bojí.
Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)
Napsal: 16 pro 2010 19:33
od vladob8
Ivan, ako vies ze je mech uz plne vysunuty aby si mu zbytocne nezvysoval tlak. Staci to len podla pozorovania alebo to strazi pretlakovy ventil?
Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)
Napsal: 16 pro 2010 19:57
od MadTom
žádný přetlakový ventila tam není - v automatickém režimu si to měří výšku měchu pomocí čidla na rameni nápravy. V manuálním to musíš mít v oku. No a když to přeženeš tak v uchu - asi nebude možné si toho že měch bouchnul nevšimnout.
Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)
Napsal: 16 pro 2010 21:03
od vladob8
ved prave toho sa bojim...
Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)
Napsal: 17 pro 2010 02:01
od jezbera ivan
vladob8 píše:Ivan, ako vies ze je mech uz plne vysunuty aby si mu zbytocne nezvysoval tlak. Staci to len podla pozorovania alebo to strazi pretlakovy ventil?
Ano, na kompresore je pretlakovy ventil!!! Takze mech roztrhnut a podobne fantasmagorie nehrozia. Nenapisal som to pred tym, lebo ma tak samozrejma vec ani nenapadla.
MadTom píše:žádný přetlakový ventil tam není
Prave naopak, je tam, priamo na kompresore!!! Nikto normalny taky system ani bez pretlakoveho ventilu nevyrobi!
Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)
Napsal: 17 pro 2010 07:01
od Marťas
Sláma Karel píše:Marťas píše:Dokonalé řešení, uměl by někdo podobné zařízení udělat i do P38? Bylo by to k nezaplacení..
Je pravda, že do terénu by to bylo dobrý, ale na silnici
Já to měl a byla to otrava. Tak jsem to dal zase zpátky na počítač. Když je nějakej problem, tak to řeším drátkama a propojím si to nouzově ve svorkovnici u počítače.
Je
K

Mě právě jde o to, že to umí obejít tu řídící jednotku, když mě bude mít tendenci spustit na dorazy. Nevím přesně co tím fíglem s drátkama myslíš, ale jednou jsem
zkoušel něco podobného v řídící jednotce EAS. Vrčel kompresor, ale auto se nezvedalo kvůli bloku, který byl otevřený. Tímhle by se to dal, jestli jsem to dobře pochopil, ovládát jak kompresor, tak i vent. blok.
Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)
Napsal: 17 pro 2010 07:57
od teslo
vladob8 píše:Ivan, ako vies ze je mech uz plne vysunuty aby si mu zbytocne nezvysoval tlak. Staci to len podla pozorovania alebo to strazi pretlakovy ventil?
Standardne je dorazom maximalneho vysunutia (a aj odvisnutia napravy) tlmic. Predpokladam, ze akonahle vidis, ze Ti auto uz nestupa, pretoze je na maxime, nebudes mu este pridavat.
Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)
Napsal: 17 pro 2010 08:58
od jezbera ivan
teslo píše:
Standardne je dorazom maximalneho vysunutia (a aj odvisnutia napravy) tlmic. Predpokladam, ze akonahle vidis, ze Ti auto uz nestupa, pretoze je na maxime, nebudes mu este pridavat.
Presne tak. A keby aj, mas tam pretlakovy ventil.
Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)
Napsal: 26 led 2011 19:46
od Wojto
Týmto sa chcem poďakovať Ivanovi za návrh. V podstate som to urobil podľa jeho popisu, len som zvolil iné umiestnenie vypínačov.
Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)
Napsal: 26 led 2011 19:51
od DanoDEF
Wojto píše:Týmto sa chcem poďakovať Ivanovi za návrh.
... a to uz "ponorka" funguje komplet ?

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)
Napsal: 26 led 2011 20:38
od Wojto
Ano ano . Chýbaju len nejaké drobnosti - spolujazdcov napínač pásu

a jednotka ACE musí pracovať autonómne, lebo po pripojení komunikačného dátového káblika pletie ostatné jednotky...

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)
Napsal: 26 led 2011 20:43
od DanoDEF
Wojto píše:Ano ano .
... tak to je dobre, ze sa to podarilo. Pokecame v sobotu.
