Stránka 2 z 6
Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..
Napsal: 21 úno 2011 21:39
od eliott
Versnlba je zkrácenina z versnellingsbakken - převodovky. Vyčištěním chladiče bych rozhodně začal.
Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..
Napsal: 21 úno 2011 21:49
od tomashan
ok zajtra to skusim vycistit a uvidim dufam ze to nebude vacsia zavada s prevodovkou lebo to by nebolo dobre

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..
Napsal: 02 bře 2011 19:27
od Navi
Tak jsem tu s dalším zajímavým jevem u převodovky.
Vystřeluje mi měrka oleje v převodovce. Nemám to na 100% vysledováno, ale přijde mi, že když auto pořádně proženu, tak mi to tu měrku vystřelí až ke kapotě. Ale když jedu v klidu, tak vyskočí jen kousíček.
Nevíte čím to může být? Standardní chování to určitě není.
Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..
Napsal: 02 bře 2011 19:38
od eliott
Navi píše:Tak jsem tu s dalším zajímavým jevem u převodovky.
Vystřeluje mi měrka oleje v převodovce. Nemám to na 100% vysledováno, ale přijde mi, že když auto pořádně proženu, tak mi to tu měrku vystřelí až ke kapotě. Ale když jedu v klidu, tak vyskočí jen kousíček.
Nevíte čím to může být? Standardní chování to určitě není.
Zkontroluj průchodnost odvzdušnění...
Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..
Napsal: 07 úno 2012 14:08
od Fakír
Taky se přidám s jednou závadou na převodovce. jedná se o RR 2,5 D automat.
Převodovka řadí naprosto bez problémů do rychlosti 90km/h. Zádrhel nastane, když jedu po dálnici rychlostí cca 90 - 110 km/h. Převodovka začne sama od sebe podřazovat a přeřazovat o jeden stupeň. Tento jev se projevuje v rozmezí 5 - 10 s. do té doby než snížím rychlost a nebo naopak zvýším rychlost. (Tím se ale závada neodstraní, ale pouze se zařadí nižší stupeň ze kterého při vyšší rychlosti nepřeřadí, pokud nesnížím opět rychlost na cca 90 km/h)
Žádné divné zvuky z toho nelezou a tak si myslím že by to mohlo být buď, nízkou hladinou oleje a nebo špatnou kvalitou (najeto je 216tis. km) oleje. Najel jsem s tím 16tis. km a nevím kdy ho kdo měnil.
Chtěl jsem se podívat na hladinu oleje, ale jelikož je to r.v. 2001, tak už to nemá měrku u motoru
Neměl někdo podobnou závadu a neporadíte jak zjistit hladinu oleje?
Díky za reakce.

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..
Napsal: 09 úno 2012 16:28
od Kokesek
Kontrolni sroub hladiny jena vane. Vymenil bych filtr olej a pak se uvidi co to rekne. Ale jak to nepada do nouzaku tak to bude nekde pricpane. Bude mu chybet tlak. Urcite po vymene oleje udelej adaptaci prevodovky.
Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..
Napsal: 13 úno 2012 15:50
od Fakír
Díky.....co si mám představit pod pojmem adaptace převodovky?

Díky
Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..
Napsal: 13 úno 2012 21:59
od Kokesek
Fakír píše:Díky.....co si mám představit pod pojmem adaptace převodovky?

Díky
Adaptace znamena prizpusobeni ....prvni level je pouze adaptace oleje a druhy i razeni selenoidu. Tzn kdyz jezdis s prevodovkou olej degraduje, zhorsuji se jeho parametry. TCM se tomuto jevu umi prizpusobit. No a kdyz vymenis olej tak je treba tzn resetovat adaptaci. Kdyz udelas uplny reset TCM tak se prevodovka uci radit jak nejlepe to dovede. 4HP22 neni moc dobry student, ale nektere jevy se daji timto resetem taky odnaucit. Vetsina prevodovem vyzaduje po resetu adaptaci projet urcite rezimy. napr. pul plynu a nechat odradit do konce. potom stat na brzde a opakovat cyklus D-R-P,P-R-D. vetsinou petkrat. Timto se urychli adaptace, jinak to trva treba 500km kdy muze dochazet ke kopani prokluzu, dlouhe prodleve P-D, N-R atd. Prevodovka se snazi zjistit kdy je razeni nejoptimalnejsi. Extremy si uklada a postupne prumeruje doby a tlaky az se dostane na nejprijatelnejsi hodnoty.U hodne starych aut treba jaguary mercedesy...,se nedoporucuje delat zadne adaptace,protoze muze nastat problem ze se prevodovka nedokaze jiz adaptovat svemu opotrebeni a tak majiteli udelate vetsi problem nez doposud mel.
Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..
Napsal: 16 úno 2012 16:22
od Fakír
Fíííha

, to jsou věci, takže se klidně může stát, že po výměně oleje to bude ještě horší

? no to je tedy vyhlídka

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..
Napsal: 17 úno 2012 20:28
od Kokesek
Fakír píše:Fíííha

, to jsou věci, takže se klidně může stát, že po výměně oleje to bude ještě horší

? no to je tedy vyhlídka

vymenou oleje urcite hur nebude, vzdy pouze lepe. Jen kdyz se udela adaptace na hodne spatne prevodovce muze byt problem. Jinak vse ok. Ale to uz ta prevodovky musi delat ruzne pazvuky selesti a rehtani.

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..
Napsal: 18 úno 2012 16:26
od Fakír
Dík. Až bude po adaptaci, napíšu výsledek

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..
Napsal: 14 zář 2012 16:09
od greenpoint
Kokesek píše:Fakír píše:Díky.....co si mám představit pod pojmem adaptace převodovky?

Díky
Adaptace znamena prizpusobeni ....prvni level je pouze adaptace oleje a druhy i razeni selenoidu. Tzn kdyz jezdis s prevodovkou olej degraduje, zhorsuji se jeho parametry. TCM se tomuto jevu umi prizpusobit. No a kdyz vymenis olej tak je treba tzn resetovat adaptaci. Kdyz udelas uplny reset TCM tak se prevodovka uci radit jak nejlepe to dovede. 4HP22 neni moc dobry student, ale nektere jevy se daji timto resetem taky odnaucit. Vetsina prevodovem vyzaduje po resetu adaptaci projet urcite rezimy. napr. pul plynu a nechat odradit do konce. potom stat na brzde a opakovat cyklus D-R-P,P-R-D. vetsinou petkrat. Timto se urychli adaptace, jinak to trva treba 500km kdy muze dochazet ke kopani prokluzu, dlouhe prodleve P-D, N-R atd. Prevodovka se snazi zjistit kdy je razeni nejoptimalnejsi. Extremy si uklada a postupne prumeruje doby a tlaky az se dostane na nejprijatelnejsi hodnoty.U hodne starych aut treba jaguary mercedesy...,se nedoporucuje delat zadne adaptace,protoze muze nastat problem ze se prevodovka nedokaze jiz adaptovat svemu opotrebeni a tak majiteli udelate vetsi problem nez doposud mel.
Kokešku, a ten start adaptace se nějak musí zapnout? nebo se převodovka adaptuje neustále?
Mě to po opravě motoru (hlava, vstřiky, jiný řídící vstřik), nastavení čerpadla, odpojování a zapínání baterie, jezdilo celkem dobře, studené se mi to nechtělo opakovaně rozjet po zařazení na D, převodový olej je rok starý, pěkně čirý, pak mě začal odcházet akumulátor, na displeji jednou bliklo Gear Fault. Převodovka asi skočila do nouzového režimu a řadila hodně podobně jako režim Sport, nahoru řadila až při 3.800 ot, dolů podřazovala už při 1.800 ot a při 80km/h se nezamykal měnič. Pak jsem to projel pořádně - 40km, nechal odřadit všechny stupně, zastavil několikrát pohýbal řadící pákou stále se zapnutým motorem a vzpamatovalo se to a řadí pěkně, klidně, tak jak jsem byl zvyklý. Domnívám se, že až se to úplně doadaptuje, tak by měla i klesnout spotřeba...
Takže můj závěr je:
I špatný akumulátor může vést k chybě převodovky a ze zkušenosti si myslím, že i k chybě EASu
Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..
Napsal: 14 zář 2012 20:15
od Kokesek
reset adaptaci tedy zakladni hodnoty nastaveny na "0" asi v sesnacti radcich se dela prikazem v diagnostice. Adaptace (uceni,adaptovani) se dela i za provozu. Nevim jak tahle jednotka to ma udelane ale u novych aut to konci nekdy po 3000tis km. a pak jede pouze degradace oleje. to je podobne jako u adaptaci ale asi v desetinove mire. tzn ze reset adaptaci pracuje cca desetinach a reset oleje cca v setinach.
akumulator nijak neovlivnuje chod jednotky easu ani gearboxu. hodnoty jsou ulozeny v pameti ktera nepotrebuje napeti.
Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..
Napsal: 02 lis 2015 22:05
od Dario345
Hezký večer přeju,
stal jsem se před pár dny majitelem RR a hlásí to neustále "Gearbox overheat". I když sednu do 2dny stojícího => studenýho auta. Může tím být kvůli tomu převodovka v nějakým "omezeným" režimu? Zdá se mě, že hlavně poslední převod tam hází až v hodně vysokých otáčkách, třeba kolem 3000-3500.
Taky mě to občas samo začne podřazovat, jako popisoval někdo výše.
V dost nedávné době tam proběhla výměna všech olejů, auto nějakou dobu stálo bez baterky, tak chci věřit tomu, že se převodovka adaptuje, jak je tady taky popsáno.
Jinak děkuju za spoustu informací, co se tady nachází, hodně sem si toho už početl a dozvěděl

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..
Napsal: 03 lis 2015 09:36
od pooh
Ohladne Gearbox overheat kontroluj cidlo teploty. Je na chladici prevodovky z boku
Sent from my 3C using Tapatalk
Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..
Napsal: 03 lis 2015 19:00
od Dario345
Díky za to nasměrování, kde je čidlo. Já je původně pod nánosem bahna/oleje neviděl

Očistil jsem je, prošel kabeláž a závadu odstranil...Už jsem ne-overhead

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..
Napsal: 27 lis 2017 20:06
od VencaZE
Lze bez úprav použít manuální př R380 z D1 do P38? Výměnu frémy předpokládám, ale není tam ještě jiná komplikace..?
Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..
Napsal: 27 lis 2017 20:31
od eliott
Ne
Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..
Napsal: 27 lis 2017 21:01
od VencaZE
Dík

!
Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..
Napsal: 27 lis 2018 10:58
od Daim0nd
Ahoj,
Netuší tu někdo co by mohlo odcházet když u P38 2,5 TDS při dobrzďování je cítit chvění/ cukání a těsně před zastavením to zmizí(po ujetí delší vzdálenosti cukání zmizí). Také to zmizí když se přestane brzdit a přidá se plyn.
Ještě to dělá jednu věc, která možná ani není od převodovky, ale z ložiska. Nicméně občas se ozývá takový lehký hukot. Frekvence je jako když najedete na dálnici na přerušovanou čáru jen hlasitost a tón je jinačí, ale frekvence stejná.
Olej v převodovce jsem vyměnil a povedlo se mi vyměnit skoro celou náplň. Vešlo se mi tam 8L. Chladič vyčištěn + nové trubky, ale cukání nezmizelo.
Neví někdo čím by to mohlo být? Auto jede v Březnu do Itálie na hory a nerad bych někde stál na dálnici v Německu na defekt vadné převodovky.
Předem děkuji za vaše postřehy.