Stránka 2 z 4

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 16 říj 2010 00:12
od VencaZE
Tak záhada je vyřešena- dával jsem nové gufero do polohy zároveň s okrajem Al příruby. Jenže je vyšší než původní originál, takže čelo unašeče kardanu se do něj opřelo a jak známo, suché železo na suché gumě má dost odpor. To bylo vše. Takže jsem to gufero zaklepnul o 3 mm hlouběji a bylo to :roll: . Akorát jsem byl zbytečně týden otrávenej že budu muset dělat rozvodovku :sad . :muscle .

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 02 bře 2014 15:19
od mr-tomas
Dotaz. Při řazení z velké na malou a opačně dochází k hroznému kopanci do převodů i když je řazeno u skoro se nepohybujícího auta. Když úplně zastavím, tak se jí tam nechce. Neumím si představit zařadit v udávané max. 8km rychlosti co je napsáno na štítku, to by mi ta přídavka asi vyskočila na klín. Změní se tokdyž jí nechám zgenerálkovat?

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 02 bře 2014 17:25
od petmic
mr-tomas píše:Dotaz. Při řazení z velké na malou a opačně dochází k hroznému kopanci do převodů i když je řazeno u skoro se nepohybujícího auta. Když úplně zastavím, tak se jí tam nechce. Neumím si představit zařadit v udávané max. 8km rychlosti co je napsáno na štítku, to by mi ta přídavka asi vyskočila na klín. Změní se tokdyž jí nechám zgenerálkovat?
tych 8km plati pri radeni z malej na velku, nie naopak!

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 02 bře 2014 17:29
od fidzi
Přídavka nemá synchrony, tak se nediv, že to je rána. Jinak předpokládám, že máš při tom vyřazeno na hlavní, ne? Jinak jde zařadit i když stojíš, stačí opravdu lehounce pustit spojku do záběru a zároveň zatlačit na páku redukce. Zaskočí tam ani o tom nevíš.

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 02 bře 2014 18:27
od mr-tomas
Řadím samozřejmě s vyšlápnutou spojkou, ale se zařazenou rychlostí a pravda z velké na malou to byla vždy větší rána. :roll:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 02 bře 2014 18:51
od Kusto
Dost často tahám těšký vlek ze zahrady na cestu a rozjedu se na malou 2 a po vjezdu na cestu přeřadím z malé 2 na velkou 2 a hned na velkou 1 a pak se rozjedu už normalně bez bouchání a jinejch nepěkností :Pohoda:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 02 bře 2014 19:57
od lopik
mr-tomas píše:Řadím samozřejmě s vyšlápnutou spojkou, ale se zařazenou rychlostí a pravda z velké na malou to byla vždy větší rána. :roll:
vyskúšaj to niekedy bez vyšlanutia spojky, so zaradeným neutrálom
ono spojka je až medzi prevodovkou a motorom, čiže od kolies prenáša redukčná prevodovka pohyb do hlavnej prevodovky neustále, keď tam je zaradená rýchlosť, otáča to ozubením aj v hlavnej prevodovke, následne zaradíš redukciu, čiže ozubenie v prevodovke sa musí odrazu roztočiť väčšou rýchlosťou a keďže kladie istý odpor - preto tá rana

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 02 bře 2014 20:12
od mr-tomas
Aha, díky zkusím. :grin:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 03 bře 2014 07:47
od eliott
mr-tomas píše:Řadím samozřejmě s vyšlápnutou spojkou, ale se zařazenou rychlostí a pravda z velké na malou to byla vždy větší rána. :roll:
Je potřeba řadit s meziplynem a bez spojky

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 03 bře 2014 08:57
od MOPADŽI
Správně, je to takové dítě PV3S ty naše Defíky.

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 03 bře 2014 11:46
od mr-tomas
To neznám, nic takového jsem nikdy neřídil. Chápu tedy dobře vyšlápnout spojku, zařadit neutrál a přidat na neutrál plyn a poté přeřařadit na přídavce?

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 03 bře 2014 12:06
od MadTom
Zkus si najít někde popis, jak se má řadit u nesynchronizované převodovky. Pro začátek třeba v návodu u Defenderu. A ano zkušenosti s V3S se hodily.

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 03 bře 2014 12:09
od Hanys_a_Kaca
Spojku nepotřebuješ vůbec. Teda já ji používám jenom při rozjezdu a předpokládám, že se bavíme o řazení, když je auto v pohybu. A ten meziplyn, po výkyvu otáček nahoru a dolu, tak ve chvíli klesání otáček si to citlivým pohybem najde cestu při shodných otáčkách.
Omezeni cestovni rychlosti jsem žádné nezaznamenal - prostě je potřeba řadit tak, aby byly shodne rychlosti (otáčky) těch věcí, které spojuji, a pak je jedno kolik to je.

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 03 bře 2014 12:55
od mr-tomas
Návod jsem k defíkovi teda nedostal, ale pohledám. Ale pokud bude jen anglicky tak jsem stejne v (l) :grin:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 03 bře 2014 13:16
od MadTom
Nebo třeba k Discovery1 nebo Discovery2 - ono je to stejné.

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 03 bře 2014 15:08
od Hanys_a_Kaca
Nejdulezitejší se mi při ovládání defa jeví, ať už dělám cokoliv, to udělat pořádně, citlivě, precizně ale pořádně, to platí o práci s volantem, s plynem, se spojkou, s brzdama, a to řazení to je to samé, hlavně nedělat nic napůl, nebo jenom trochu... A pak je to spousta cviku, už jsem z toho dost vypadnul, ale když člověk za volantem seděl fakt denně a redukci nevyndal třeba týden tak získal cvik a přesný odhad i v těch malejch rychlostech, kde jakékoliv zaváhání je hned znát, vzhledem k tomu jak jsou ty rychlosti krátké, blízko u sebe a vzhledem k celkovým vůlím převodového ústrojí.
Je potřeba všechny ty nechutné setrvačné hmoty prostě dostat na svojí stranu, když už se jich v těch svejch těžkejch neohrabanejch bestiích nemůžeme zbavit. V bahnitem, nebo kamenitem nebo pisečném podloží to prostě musí odsejpat a padat hned do přesných otáček - to je jediný způsob jak může řidič alespoň částečně kompenzovat celkový řekněme ne-oslnivý výkon vozu.

Nebo si pořídit automat:-)

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 15 led 2015 18:47
od Forsttimber
nazdar pani

da sa nejak nastavit chod paky uzavierky. mne sa po potiahnuti paky v interiere tiahlo na prevodovke ani nepohne. jasne ze v tych kolikoch na spojovacke prevodovky a paky v interiere je trochu vola ale aj tak sa mi zda ze by sa to malo viac posunut

dik

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 15 led 2015 18:54
od MadTom
A nemáš to jenom celé zatuhlé? Ono se to při nepoužívání stává.

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 15 led 2015 19:38
od Forsttimber
nieje to stuhnute paka sa vysuva ale je to malo aby to pohlo s tiahlom

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 30 led 2015 13:21
od kubas
už jsi přisšel na to co delá ten zvuk?