medzinaprava na snehu

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7915
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: medzinaprava na snehu

#21 Příspěvek od Sláma Karel » 07 led 2012 18:16

Já myslím, že v tématu jsi dobrém.
Vítáme tě tu na foru a věř, že pokud budeš mít zájem tak se tu i něco přiučíš.
Spousta lidí hlavně nikdy do terénu nejezdí, takže to ani nepotřebují vědět. Ale pokud to máš zájem zjistit, tak je to dobře.

Ta malá páka funguje jak na redukce, tak na mezinápravovou uzávěrku o které je v tomhle tématu řeč.

Jen mě trochu udivuje, že jezdíš na silnici s tou malou pákou vzadu vlevo. To je totiž (pokud to někdo špatně nenasadil) pozice ve které mám dlouhé rychlosti a uzavřenou mezinápravu. (měla by svítit oranžová kontrolka na palubce (pokud funguje)).
Ty pozice máš namalované na té páce. V originále je to vpravo vzadu dlouhé rychlosti bez uzávěrky. Vzadu vlevo jsou to dlouhé s uzávěrkou.
No a pokud tu páku přetlačíš dopředu tak tam máš redukce a opět vpředu vpravo je redukce bez uzávěrky a vpředu vlevo je to redukce s uzávěrou.

Můžeš to řadit jak se ti zlíbí. Uzávěrku můžeš dávat klidně za jízdy pokud ti už neprokluzují kola. No a redukce se smí řadit do rychlosti 8km/h s vyšláplou spojkou.
Hlavně musíš dávat pozor na to aby jsi ty dlouhé nebo redukce dořadil pořádně. Protože mezi nimi je neutrál a může se stát, že pokud to není zařazené pořádně, tak to vyskočí do toho neutrálu a přestane jet. Člověk se pak většinou lekne, že se něco rozbilo. Ale stačí to dořadit a zase frčíš dál. :wink:

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: medzinaprava na snehu

#22 Příspěvek od RudaK » 07 led 2012 18:26

Sláma Karel píše: Jen mě trochu udivuje, že jezdíš na silnici s tou malou pákou vzadu vlevo. K :dance
z.havlásek píše: na jízdu po silnici mám stále zařazeno k sobě v pravo. Z H
Chce si to ujasnit světové strany ..... :ty jeden...: :) Taky jezdím v pravo k sobě - teda dozadu ( jak bylo myslím myšleno ) na silniční převod !
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: medzinaprava na snehu

#23 Příspěvek od komin » 07 led 2012 18:32

Tak asi takto na ceste ako pises v pravo a k sebe. V pravo od seba mas redukciu cize napr v terene do velkeho kopca proste ked treba silu a celkovo pri redukcii netreba tolko v terene radit samo. ze rychlost sa znizuje ani nie na polovicu. No a teraz obe na lavo jak k sebe tak odseba je uzavrety medzinapravovy diferencial stym ze k sebe je bez redukcie cize vhodne napr na ceste ked je sneh alebo lad auto sa sprava ovela neutralnejsie. No a od seba vlavo je uzavrety dif plus redukcia cize hlavne v terene kde je aspon trosku klzky povrch blato,sneh a podobne. :wink:
LR DEFENDER 110 SW

z.havlásek
Příspěvky: 2
Registrován: 07 led 2012 16:51

Re: medzinaprava na snehu

#24 Příspěvek od z.havlásek » 07 led 2012 18:42

Super!Moc Vám všem děkuji,teď už chápu i já :D ,opravdu jste mi pomohli.Přeji všem hodně kilometrů bez nehod a problémů.Děkuji ZH :hi

Uživatelský avatar
WebGardener
Příspěvky: 93
Registrován: 19 zář 2011 08:25
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Banská Bystrica

Re: medzinaprava na snehu

#25 Příspěvek od WebGardener » 07 led 2012 23:58

masar píše: Určitě ti poradí i odborníci, tady zatím video: http://www.youtube.com/watch?v=WSTn2ujwxt8" onclick="window.open(this.href);return false;
co je to tlacidlo co vidno v 34 sekunde co ma zapnute s ikonkou dialnice?

Uživatelský avatar
evo828
Příspěvky: 364
Registrován: 02 úno 2009 14:11
tel.: ifoon
auto: mam
Bydliště: Bratislava

Re: medzinaprava na snehu

#26 Příspěvek od evo828 » 08 led 2012 08:57

WebGardener píše:
masar píše: Určitě ti poradí i odborníci, tady zatím video: http://www.youtube.com/watch?v=WSTn2ujwxt8" onclick="window.open(this.href);return false;
co je to tlacidlo co vidno v 34 sekunde co ma zapnute s ikonkou dialnice?
Tempomat
Diagnostika na LR: diagnostika, aktivacie pridavnych funkcii, upravy konfiguracie auta
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896

edgarius
Příspěvky: 166
Registrován: 23 lis 2011 13:53
tel.: +421905515434
auto: D2 Td5
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: medzinaprava na snehu

#27 Příspěvek od edgarius » 08 led 2012 14:08

karle: a ako je to so zivotnostou medzinapravy na D2, ktora nema vyvedenu uzavierku?
-= Edgarius =-

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: medzinaprava na snehu

#28 Příspěvek od Acon » 08 led 2012 14:32

inak, ak si zoberieme ostatné offy, tak väčšina má nonstop uzavretú medzinápravu, ale odpája predok. Takže vždy keď priradí predok, je CDL lock. Majiteľia tých áut nemajú na výber či jazdiť s, alebo bez uzávierky.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
marek sk,lm
Příspěvky: 178
Registrován: 18 črc 2009 09:07
tel.: +421908162506
auto: discovery 1 300tdi
Bydliště: lipt.mikulas

Re: medzinaprava na snehu

#29 Příspěvek od marek sk,lm » 08 led 2012 14:57

Jenda píše:Jde o to ze konstrukce mezinapravoveho difu je slaba a na tom ze se ti kola obcas protoci,i kdyz budes mit pocit ze to je jeste ok,skracujes zivotnost mezinapravy.
H.
Taktiez Karel - dikes za vysvetlenie, zas som mudrejsi :beer
(inak tu zatacku nevyriesim plynom - lebo vacsinou mam pedal uz na podlahe :chuckle )
http://www.drevotuning.sk,www.retrowood.sk
D1 300tdi , HONDA CIVIC 1,6i aerodeck ,"hnisan"almera 1,8i , ford tranzit 2,5 hladky

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: medzinaprava na snehu

#30 Příspěvek od Macej » 08 led 2012 15:33

Acon píše:inak, ak si zoberieme ostatné offy, tak väčšina má nonstop uzavretú medzinápravu, ale odpája predok. Takže vždy keď priradí predok, je CDL lock. Majiteľia tých áut nemajú na výber či jazdiť s, alebo bez uzávierky.
Práve preto som to bral ako výhodu majtelov LR, že sme lepší a máme lepšie možnosti dokonca aj v tomto smere. Proste privilegovaná šlachta :mrgreen:

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: medzinaprava na snehu

#31 Příspěvek od Acon » 08 led 2012 18:51

ono je to výhoda aj nevýhoda. Možnosť odpojiť jednu nápravu na ceste nie je na zahodenie. Si rýchlejší, lepšie akceleruješ, menej zožerieš. No to už by bol ťažký luxus a to by nám ostatný offroaďáci nechutne závideli :chuckle
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: medzinaprava na snehu

#32 Příspěvek od Miky_CZ » 08 led 2012 19:12

no tak treba pajera co maji tusim superselect tak tam muzes jet bud na zadek nebo otevrena 4x4, zavrena 4x4 a jeste uzavrit zadni diferak to vse v zakladu
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: medzinaprava na snehu

#33 Příspěvek od Macej » 08 led 2012 19:43

Lenže čo ten znak na maske :chuckle

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: medzinaprava na snehu

#34 Příspěvek od Miky_CZ » 08 led 2012 19:49

Macej píše:Lenže čo ten znak na maske :chuckle
i s timhle znakem s nama byl kamarad na sraze tady v ostrave a neudelal ostudu, ba naopak tahal jak divy :wink:
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

Re: medzinaprava na snehu

#35 Příspěvek od Frana » 08 led 2012 19:55

No kamarad ma Toyotu, nevim presne jaky oznaceni, ale je za tim tusim cislo 60 a ta ma pohanenej zadek, pripinatelnej predek a k tomu zadni i predni speru. Vse nadherne mechanicky ovladany tahlama a bowdenama, zadna elektronika. Motor 4,2 6 valcu s turbem, 2 altiky, 2 baterky... A vsechno je tam origo z fabriky, zadna dodelavka. Je to starsi model, nic novyho. Kdo byl na posledni Jihlave, tak to auto mohl videt.

To jen tak na okraj, ze podobnej system delalo vic firem origo primo ve fabrice.
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: medzinaprava na snehu

#36 Příspěvek od Miky_CZ » 08 led 2012 20:09

Frana píše:No kamarad ma Toyotu, nevim presne jaky oznaceni, ale je za tim tusim cislo 60 a ta ma pohanenej zadek, pripinatelnej predek a k tomu zadni i predni speru. Vse nadherne mechanicky ovladany tahlama a bowdenama, zadna elektronika. Motor 4,2 6 valcu s turbem, 2 altiky, 2 baterky... A vsechno je tam origo z fabriky, zadna dodelavka. Je to starsi model, nic novyho. Kdo byl na posledni Jihlave, tak to auto mohl videt.

To jen tak na okraj, ze podobnej system delalo vic firem origo primo ve fabrice.
ale ja mluvim o tom ze s tim pajerem muzes jet bud

na zadek
4x4 s otevrenym mezinapravovym difem
4x4 s uzavrenym mezinapravovym difem

plus jeste uzaverka zadku ale to je v tomhle pripadne trochu mimo

teda pokud jsem to pochopil dobre jak mi to vysvetloval
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

Re: medzinaprava na snehu

#37 Příspěvek od Frana » 08 led 2012 20:14

clovece, ja nemuzu... myslim, ze uhadnes proc... :-)
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

edgarius
Příspěvky: 166
Registrován: 23 lis 2011 13:53
tel.: +421905515434
auto: D2 Td5
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: medzinaprava na snehu

#38 Příspěvek od edgarius » 08 led 2012 20:17

Frana píše:clovece, ja nemuzu... myslim, ze uhadnes proc... :-)
njn :sun
-= Edgarius =-

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2765
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: medzinaprava na snehu

#39 Příspěvek od masar » 08 led 2012 20:58

Frana píše:No kamarad ma Toyotu, nevim presne jaky oznaceni, ale je za tim tusim cislo 60 a ta ma pohanenej zadek, pripinatelnej predek a k tomu zadni i predni speru. Vse nadherne mechanicky ovladany tahlama a bowdenama, zadna elektronika. Motor 4,2 6 valcu s turbem, 2 altiky, 2 baterky... A vsechno je tam origo z fabriky, zadna dodelavka. Je to starsi model, nic novyho. Kdo byl na posledni Jihlave, tak to auto mohl videt.

To jen tak na okraj, ze podobnej system delalo vic firem origo primo ve fabrice.
Toyota LC60 se dělala, ale zase ne s motorem 4.2 I6 Turbo, alespoň podle wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Lan ... #60_Series" onclick="window.open(this.href);return false; jinak by to spíš sedělo na LC70 (je hned pod), ale myslel jsem si že 70 jsou trvalý 4x4?


Jinak Miky s tím SuperSelectem jsi to popsal dobře, alespoň co jsem tak četl na OFF fóru :yes a samozřejmě + redukce.
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 642
Registrován: 12 lis 2010 07:13
Bydliště: Plzeň-sever

Re: medzinaprava na snehu

#40 Příspěvek od SJ410 » 08 led 2012 21:04

J7 není stálá. První stála byla až J8 potom J9 a nakonec LC100.
Už radši na nic...

Odpovědět