Vítáme tě tu na foru a věř, že pokud budeš mít zájem tak se tu i něco přiučíš.
Spousta lidí hlavně nikdy do terénu nejezdí, takže to ani nepotřebují vědět. Ale pokud to máš zájem zjistit, tak je to dobře.
Ta malá páka funguje jak na redukce, tak na mezinápravovou uzávěrku o které je v tomhle tématu řeč.
Jen mě trochu udivuje, že jezdíš na silnici s tou malou pákou vzadu vlevo. To je totiž (pokud to někdo špatně nenasadil) pozice ve které mám dlouhé rychlosti a uzavřenou mezinápravu. (měla by svítit oranžová kontrolka na palubce (pokud funguje)).
Ty pozice máš namalované na té páce. V originále je to vpravo vzadu dlouhé rychlosti bez uzávěrky. Vzadu vlevo jsou to dlouhé s uzávěrkou.
No a pokud tu páku přetlačíš dopředu tak tam máš redukce a opět vpředu vpravo je redukce bez uzávěrky a vpředu vlevo je to redukce s uzávěrou.
Můžeš to řadit jak se ti zlíbí. Uzávěrku můžeš dávat klidně za jízdy pokud ti už neprokluzují kola. No a redukce se smí řadit do rychlosti 8km/h s vyšláplou spojkou.
Hlavně musíš dávat pozor na to aby jsi ty dlouhé nebo redukce dořadil pořádně. Protože mezi nimi je neutrál a může se stát, že pokud to není zařazené pořádně, tak to vyskočí do toho neutrálu a přestane jet. Člověk se pak většinou lekne, že se něco rozbilo. Ale stačí to dořadit a zase frčíš dál.

K
