Ahoj... tak já se taky vložím do debaty a přidám pár postřehů..
já bych jen shrnul jaké jsou varianty:
seriové tlumiče - super cena, dostupnost, široká paleta výrobců. Nevýhoda je že lehko odchází v náročnějších podmínkách
obyčejný tlumiče v dvojmontáži - výhoda je cena (nejlevnější varianta odolnějšího pružení), standardní úchyty i velikost (dají se lehko sehnat a nahradit což oceníte zejména daleko od domova), výdrž oproti jednoduché montáži (1 tlumič na kolo) , nevýhoda - auto většinou ztvrdne, tlumiče mají krátký chod oproti speciálům, nedají se štelovat, laborace s typem pružiny, tlumiče tlumí jen jedním směrem
lepší tlumiče jednoduchá montáž - příkladem může být třeba KONI, OLDMAN apod... kvalitní tlumiče s vyšší cenou, které ale fungují lépe než dvojitě dané obyčejný tlumiče... někde sem viděl i obousměrný útlum, ale teď to nemůžu najít...
lepší tlumiče dvojitá montáž - musí se akorát koupit druhá sada tlumičů a dodělat držáky...
zakázkové tlumiče - HP sporting apod... dobrý tlumič, který se dá většinou zrepasovat, různí výrobci, uchycení, délky i funkce.... nevýhoda je vyšší cena
zakázkové tlumiče s pružinou - FRT a pod.... špičkové závodní tlumiče FOX a pod... a nebo přímo na zakázku FRT a pod... nevýhoda cena a náhrada v případě rozbití
Teď malý postřeh z Intercontinetal rally...
Já sem měl omezený rozpočet , tudíž jsem šel cestou zdvojených obyčejných tlumičů. Oranžové Britpárty přežily 6000km v Africe, kde jsem místy myslel že mi vypadnou i zuby jak to drncalo a mlátilo... ovšem ten konfort a výkon byl mizerný... David Mrzena měl na svém závoďáku dvojitě udělané myslím HP sportingy, před rally prodělaly GO a díky jejich lepším vlastnostem mohl jet daleko rychleji než já... a ještě si je může nechat po závodě zrepasovat.. Karel Kotovský měl na svém závoďáku myslím si že FRT, tlumiče s pružinou (tzn že auto stojí na tlumičích nikoliv na pružinách vedle nich) a tomu se dá říkat opravdová paráda po čem všichni touží... ovšem má to několik háčků - musejí se odborně seřídit přímo na autě, musejí se předělat komplet uchycení tlumičů a v neposlední řadě je jejich cena...
Když bych radil Visbymu, který má auto na expedice, tak doporučuju nejvyšší řadu od Koni - je to hodně odolnej tlumič, kterej v případě že se poškodí, dokáže nahradit obyč tlumičem. V případě že má auto hodně naložené, bych možná dal zadní tlumiče dvojitě, přední bych neřešil.... člověk musí zvažovat i takové věci jako že mu PPLka nepřiveze jiný a pak se vám ještě budou hodit seriové úchyty když potřebuje přidělat tlumič od černouška co ho sundal z nějakýho vraku :-D
jestli jsem něco do soupisu napsal nesprávně, klidně mě opravte

nejsem vztahovačný

T.