Ja mam Td5 motor Euro3 15P, VIN 5A a EGR chladic vyfukovych plynov tam nie je.MadTom píše:U TD5 Euro3 má EGR samostatný výměník výfukové plyny - voda. Takže chlazené to je. U Euro2 to jde přímo.
EGR všeobecne
Moderátor: Acon
Re: EGR všeobecne
if it ain't broke, don't fix it
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR všeobecne
ako pisal tom, tak jedina funkcia egr pri starsich autach je znizenie NOx-ov v rezime ked ma zmes moc vzduchu (vysoka lambda). na novsich motoroch (novsie euro4 a mladsie) trochu supluje aj skrtiacu klapku (je blizsie pri sani), takze vybratie EGRu je prakticky nemozne. dokonca niektore auta maju EGR dva krat (nizky a vysoky tlak) a plyny su chladene vodou. odstranenie EGRu pri starsich autach len pomoze...
velkost partiklov je urcena vstrekovacim tlakom, napriklad moderne benzinaky sa uz dostavaju na hranice emisnych limitov v tomto ohlade a mozno budu potrebovat (D)PF. to len tak btw;-)
emisie (/spotreba) pre model auta sa meraju na normovanom cykle, pre kazdu emisnu normu (CARB a EU) je trochu iny. oba su vsak na tolko vzdialene realite, ze normovana spotreba bude uz iba malokedy sediet, hlavne ak ma auto technologie ako MSA alebo hybrid.
samotne emisie a ich cisla sa afaik odvodzuju od motora a jeho spotreby v danom modele auta v zavislosti na poctu a druhu kurvitok (DPF, SCR, NSC...)
co sa tyka kvality a vydrze aut, tak tom ma bohuzial pravdu. bmw/mercedes teraz nie je trvacnejsie ako hyundai alebo kia, maju len lepsi image...
2petmic: ja som tiez chladic nemal a mam euro3
velkost partiklov je urcena vstrekovacim tlakom, napriklad moderne benzinaky sa uz dostavaju na hranice emisnych limitov v tomto ohlade a mozno budu potrebovat (D)PF. to len tak btw;-)
emisie (/spotreba) pre model auta sa meraju na normovanom cykle, pre kazdu emisnu normu (CARB a EU) je trochu iny. oba su vsak na tolko vzdialene realite, ze normovana spotreba bude uz iba malokedy sediet, hlavne ak ma auto technologie ako MSA alebo hybrid.
samotne emisie a ich cisla sa afaik odvodzuju od motora a jeho spotreby v danom modele auta v zavislosti na poctu a druhu kurvitok (DPF, SCR, NSC...)
co sa tyka kvality a vydrze aut, tak tom ma bohuzial pravdu. bmw/mercedes teraz nie je trvacnejsie ako hyundai alebo kia, maju len lepsi image...
2petmic: ja som tiez chladic nemal a mam euro3
Re: EGR všeobecne
Asi ti to auto dělali při odpolední směně až už se chladič nedostal tak se nato vybodlipetmic píše:Ja mam Td5 motor Euro3 15P, VIN 5A a EGR chladic vyfukovych plynov tam nie je.MadTom píše:U TD5 Euro3 má EGR samostatný výměník výfukové plyny - voda. Takže chlazené to je. U Euro2 to jde přímo.

Já mám 2001/10 ještětě starší model a ten chladič tam mám.
Re: EGR všeobecne
nemusí se po vyndání EGRu upravit předvstřík? v příručce k motoru 300TDi je převstřik u motoru bez EGRu 1,54 mm před HÚ, u motorů s EGRem 1,4 mm před HÚ... z toho vyvozuju, že pokud vyhodím EGR, musím upravit i předvstřik, nebo se pletu?
- Hubert
- Příspěvky: 2518
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR všeobecne
No taky sem to řešil. Ale na DI se nám větší předvstřika jak 1,5 nepodařilo nastavit. Taky by mě to ale zajímalo. Není náhodou jiné čerpadlo na EGR? Biť jenom podle objednacího čísla?
osobně si ale myslím že to moc řešíme
osobně si ale myslím že to moc řešíme

Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: EGR všeobecne
já bych to neřešil, ale vím, že nastavení předvstřiku má vliv na výkon motoru
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: 01 úno 2011 18:58
- tel.: 0918334337
- auto: DiscoveryII
- Bydliště: Šumiac
Re: EGR všeobecne
Ahoj mam D2 euro3 s chladičom.Mam EGR len zaslepiť,alebo to dať preč uplne.Keď to dam preč,nebude nejaky problem s podtlakom a klapkou?
Re: EGR všeobecne
EGR odstranit uplne, tie podtlakove hadice zaslepit. Chladic nechat alebo sravit bypass na hadice s vodou a potom chladic odstranit.Sajmon píše:Ahoj mam D2 euro3 s chladičom.Mam EGR len zaslepiť,alebo to dať preč uplne.Keď to dam preč,nebude nejaky problem s podtlakom a klapkou?
Ja mam tiez EU3, 15P, idem odstranovat EGR, nastastie tam nemam chladic tak to bude jednoduchsie.
if it ain't broke, don't fix it
Re: EGR všeobecne
Nekupoval uz niekto nahodou tento EGR kit:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 1044359016" onclick="window.open(this.href);return false;
Cenu ma velmi dobru, je to vraj z Ciech. Akurat to postovne je trocha drahe.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 1044359016" onclick="window.open(this.href);return false;
Cenu ma velmi dobru, je to vraj z Ciech. Akurat to postovne je trocha drahe.
if it ain't broke, don't fix it
-
- Příspěvky: 15264
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: EGR všeobecne
Něco podobného mám už skoro 3 roky v autě namontované. Kupoval jsem to tehdy u Elliota.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: EGR všeobecne
je jedno ci je ta rura nerezova, pozinkovana alebo len nastriekana?MadTom píše:Něco podobného mám už skoro 3 roky v autě namontované. Kupoval jsem to tehdy u Elliota.
if it ain't broke, don't fix it
-
- Příspěvky: 15264
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: EGR všeobecne
Zvenku maximálně bude rezavět, zevnitř je to stejně mastné od oleje co prolíná turbem a co jde do sání z odvětrání motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: EGR všeobecne
Dej,ale bacha já měl tu přírubu dost prohlou musel jsem ji nechat srovnat abych nemusel dávat tmel a těsnění dohromady.
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 28 črc 2012 10:51
- tel.: +420 775347939
- auto: ex Range Rover P38
- Bydliště: Frýdek Místek
Re: EGR všeobecne
Jenom tak uvažuju nahlas:
Když zaslepím EGR, tak místo těch splodin budu mít nasávaný pouze čistý vzduch. Na tento větší objem vzduchu bude původní dávka paliva. Nemělo by se zasáhnout do seřízení množství vstřikovaného paliva? Ne jenom do předvstřiku?
A dále, spaliny, které vedou zpátky do sání budou mít vliv na teplotu výfukových spalin. Více shitu v sání = méně kyslíku k oxidaci -> odstraním to slepé střevo = více kyslíku = lepší spalování a větší teplota spalin. Jaký má toto vliv?
A jenom ze zvědavosti - zkoušel to někdo na P38 po MY 99?
Já jsem v takových úpravách opatrnější, protože nad nima asi zbytečně moc přemýšlím.
Ale znáte to vždycky se najde nějaký blbec, kteý neví, že to nejde, udělá to a ono to jde
proto se ptám
Když zaslepím EGR, tak místo těch splodin budu mít nasávaný pouze čistý vzduch. Na tento větší objem vzduchu bude původní dávka paliva. Nemělo by se zasáhnout do seřízení množství vstřikovaného paliva? Ne jenom do předvstřiku?
A dále, spaliny, které vedou zpátky do sání budou mít vliv na teplotu výfukových spalin. Více shitu v sání = méně kyslíku k oxidaci -> odstraním to slepé střevo = více kyslíku = lepší spalování a větší teplota spalin. Jaký má toto vliv?
A jenom ze zvědavosti - zkoušel to někdo na P38 po MY 99?
Já jsem v takových úpravách opatrnější, protože nad nima asi zbytečně moc přemýšlím.
Ale znáte to vždycky se najde nějaký blbec, kteý neví, že to nejde, udělá to a ono to jde

-
- Příspěvky: 15264
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: EGR všeobecne
zhruba tak - zlepší se spalování a tími kouřivost, zhorší se produkce oxidů dusíku NOx, mohou se zvednout teploty výfukových spalin, ale ot souvisí s lepším spalováním a tím i větším výkonem. Vzhledem k tomu, že auto už nějakou regulaci má - minimálně pro ten EGR, tak bych to prostě zaslepil a bylo by to. Novější auto to poznají, protože i EGR ventil v určitém jízdním režimu testují (dojde k poklesu hmotnosti nasávaného vzduchu ze sání, při otevření EGR ventilu a následně po zaslepení prudí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Radek J1
- Příspěvky: 53
- Registrován: 21 úno 2012 13:17
- auto: LR Discovery 1
- Bydliště: Dolní Cerekev
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR všeobecne
Ono to s tou ekologií, není zase tak horké, když to přisává zplodiny, zvýší se teplota nasávaného vzduchu, a tím se sníží účinnost, je zajímavé, že auta s ekologickými EURO 4, 5 mají měrnou spotřebu na kWh vyšší , než stará auta ´= když spálím 1l nafty potřebuji 15-30l vzduchu a zplodiny jsou závislé pouze na teplotě hoření = ERG pryč - nižší spotřeba -vyšší ekologie.
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR všeobecne
muzes byz uplne v klidu....mas to davno zaslepenehrabiko píše:Jenom tak uvažuju nahlas:
Když zaslepím EGR, tak místo těch splodin budu mít nasávaný pouze čistý vzduch. Na tento větší objem vzduchu bude původní dávka paliva. Nemělo by se zasáhnout do seřízení množství vstřikovaného paliva? Ne jenom do předvstřiku?
A dále, spaliny, které vedou zpátky do sání budou mít vliv na teplotu výfukových spalin. Více shitu v sání = méně kyslíku k oxidaci -> odstraním to slepé střevo = více kyslíku = lepší spalování a větší teplota spalin. Jaký má toto vliv?
A jenom ze zvědavosti - zkoušel to někdo na P38 po MY 99?
Já jsem v takových úpravách opatrnější, protože nad nima asi zbytečně moc přemýšlím.
Ale znáte to vždycky se najde nějaký blbec, kteý neví, že to nejde, udělá to a ono to jdeproto se ptám

-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 28 črc 2012 10:51
- tel.: +420 775347939
- auto: ex Range Rover P38
- Bydliště: Frýdek Místek
Re: EGR všeobecne
Tušil jsem to
Ale ty otázky mě tak jak tak zajímají?

Ale ty otázky mě tak jak tak zajímají?

- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR všeobecne
vetsi vykon cca 3-4 procenta....a tedy mensi spotreba. To je absolutne prokazatelne. Tak ka pisou ostatni ekologicke to urcite neni,protoze vyroba egru urcite nese vetsi naklady nez uspora oxidu dusiku. A navic se potom ty egry musi zase ekologicky likvidovathrabiko píše:Tušil jsem to![]()
Ale ty otázky mě tak jak tak zajímají?

Je to jedno z dalsich zpestreni mest kvuli ekozon.Musis vytvorit podminky abys mohl uctovat a vybirat za poplatky podle EURO1,2,3 atd.
dalsi kapitola jsou filtry pevnych castic. Uplne to same v blede modrem a jeste mnohem mene ekologicke.

co je prinosem jsou urcite vysoke tlaky vstrikovani a presne a rychle casovani vstriku. To primo ovlivnuje spalovani. Zbytek uz jsou jenom kurvitka.
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: EGR všeobecne
DPF nejsou kvůli eko, ale kvůli zdraví. Mikrosaze se usazují v plicích a způsobují rakovinu. To je též prokazatelné. 

Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585