EGR všeobecne

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: EGR všeobecne

#21 Příspěvek od petmic » 07 lis 2012 09:20

MadTom píše:U TD5 Euro3 má EGR samostatný výměník výfukové plyny - voda. Takže chlazené to je. U Euro2 to jde přímo.
Ja mam Td5 motor Euro3 15P, VIN 5A a EGR chladic vyfukovych plynov tam nie je.
if it ain't broke, don't fix it

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR všeobecne

#22 Příspěvek od visby » 07 lis 2012 09:21

ako pisal tom, tak jedina funkcia egr pri starsich autach je znizenie NOx-ov v rezime ked ma zmes moc vzduchu (vysoka lambda). na novsich motoroch (novsie euro4 a mladsie) trochu supluje aj skrtiacu klapku (je blizsie pri sani), takze vybratie EGRu je prakticky nemozne. dokonca niektore auta maju EGR dva krat (nizky a vysoky tlak) a plyny su chladene vodou. odstranenie EGRu pri starsich autach len pomoze...

velkost partiklov je urcena vstrekovacim tlakom, napriklad moderne benzinaky sa uz dostavaju na hranice emisnych limitov v tomto ohlade a mozno budu potrebovat (D)PF. to len tak btw;-)

emisie (/spotreba) pre model auta sa meraju na normovanom cykle, pre kazdu emisnu normu (CARB a EU) je trochu iny. oba su vsak na tolko vzdialene realite, ze normovana spotreba bude uz iba malokedy sediet, hlavne ak ma auto technologie ako MSA alebo hybrid.
samotne emisie a ich cisla sa afaik odvodzuju od motora a jeho spotreby v danom modele auta v zavislosti na poctu a druhu kurvitok (DPF, SCR, NSC...)

co sa tyka kvality a vydrze aut, tak tom ma bohuzial pravdu. bmw/mercedes teraz nie je trvacnejsie ako hyundai alebo kia, maju len lepsi image...

2petmic: ja som tiez chladic nemal a mam euro3

MarekS

Re: EGR všeobecne

#23 Příspěvek od MarekS » 08 lis 2012 07:21

petmic píše:
MadTom píše:U TD5 Euro3 má EGR samostatný výměník výfukové plyny - voda. Takže chlazené to je. U Euro2 to jde přímo.
Ja mam Td5 motor Euro3 15P, VIN 5A a EGR chladic vyfukovych plynov tam nie je.
Asi ti to auto dělali při odpolední směně až už se chladič nedostal tak se nato vybodli :rofl

Já mám 2001/10 ještětě starší model a ten chladič tam mám.

Uživatelský avatar
Lochy
Příspěvky: 386
Registrován: 08 led 2010 12:00
tel.: 6O8O94O2O
Bydliště: Libinská brázda

Re: EGR všeobecne

#24 Příspěvek od Lochy » 16 lis 2012 09:56

nemusí se po vyndání EGRu upravit předvstřík? v příručce k motoru 300TDi je převstřik u motoru bez EGRu 1,54 mm před HÚ, u motorů s EGRem 1,4 mm před HÚ... z toho vyvozuju, že pokud vyhodím EGR, musím upravit i předvstřik, nebo se pletu?

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR všeobecne

#25 Příspěvek od Hubert » 16 lis 2012 10:35

No taky sem to řešil. Ale na DI se nám větší předvstřika jak 1,5 nepodařilo nastavit. Taky by mě to ale zajímalo. Není náhodou jiné čerpadlo na EGR? Biť jenom podle objednacího čísla?
osobně si ale myslím že to moc řešíme :D
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Lochy
Příspěvky: 386
Registrován: 08 led 2010 12:00
tel.: 6O8O94O2O
Bydliště: Libinská brázda

Re: EGR všeobecne

#26 Příspěvek od Lochy » 16 lis 2012 18:11

já bych to neřešil, ale vím, že nastavení předvstřiku má vliv na výkon motoru

Sajmon
Příspěvky: 162
Registrován: 01 úno 2011 18:58
tel.: 0918334337
auto: DiscoveryII
Bydliště: Šumiac

Re: EGR všeobecne

#27 Příspěvek od Sajmon » 16 lis 2012 18:24

Ahoj mam D2 euro3 s chladičom.Mam EGR len zaslepiť,alebo to dať preč uplne.Keď to dam preč,nebude nejaky problem s podtlakom a klapkou?

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: EGR všeobecne

#28 Příspěvek od petmic » 16 lis 2012 18:44

Sajmon píše:Ahoj mam D2 euro3 s chladičom.Mam EGR len zaslepiť,alebo to dať preč uplne.Keď to dam preč,nebude nejaky problem s podtlakom a klapkou?
EGR odstranit uplne, tie podtlakove hadice zaslepit. Chladic nechat alebo sravit bypass na hadice s vodou a potom chladic odstranit.

Ja mam tiez EU3, 15P, idem odstranovat EGR, nastastie tam nemam chladic tak to bude jednoduchsie.
if it ain't broke, don't fix it

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: EGR všeobecne

#29 Příspěvek od petmic » 07 led 2013 12:06

Nekupoval uz niekto nahodou tento EGR kit:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 1044359016" onclick="window.open(this.href);return false;

Cenu ma velmi dobru, je to vraj z Ciech. Akurat to postovne je trocha drahe.
if it ain't broke, don't fix it

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: EGR všeobecne

#30 Příspěvek od MadTom » 07 led 2013 12:07

Něco podobného mám už skoro 3 roky v autě namontované. Kupoval jsem to tehdy u Elliota.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: EGR všeobecne

#31 Příspěvek od petmic » 07 led 2013 12:10

MadTom píše:Něco podobného mám už skoro 3 roky v autě namontované. Kupoval jsem to tehdy u Elliota.
je jedno ci je ta rura nerezova, pozinkovana alebo len nastriekana?
if it ain't broke, don't fix it

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: EGR všeobecne

#32 Příspěvek od MadTom » 07 led 2013 12:12

Zvenku maximálně bude rezavět, zevnitř je to stejně mastné od oleje co prolíná turbem a co jde do sání z odvětrání motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MarekS

Re: EGR všeobecne

#33 Příspěvek od MarekS » 07 led 2013 17:20

Dej,ale bacha já měl tu přírubu dost prohlou musel jsem ji nechat srovnat abych nemusel dávat tmel a těsnění dohromady.

hrabiko
Příspěvky: 42
Registrován: 28 črc 2012 10:51
tel.: +420 775347939
auto: ex Range Rover P38
Bydliště: Frýdek Místek

Re: EGR všeobecne

#34 Příspěvek od hrabiko » 25 dub 2013 07:26

Jenom tak uvažuju nahlas:
Když zaslepím EGR, tak místo těch splodin budu mít nasávaný pouze čistý vzduch. Na tento větší objem vzduchu bude původní dávka paliva. Nemělo by se zasáhnout do seřízení množství vstřikovaného paliva? Ne jenom do předvstřiku?
A dále, spaliny, které vedou zpátky do sání budou mít vliv na teplotu výfukových spalin. Více shitu v sání = méně kyslíku k oxidaci -> odstraním to slepé střevo = více kyslíku = lepší spalování a větší teplota spalin. Jaký má toto vliv?

A jenom ze zvědavosti - zkoušel to někdo na P38 po MY 99?
Já jsem v takových úpravách opatrnější, protože nad nima asi zbytečně moc přemýšlím.

Ale znáte to vždycky se najde nějaký blbec, kteý neví, že to nejde, udělá to a ono to jde :-) proto se ptám

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: EGR všeobecne

#35 Příspěvek od MadTom » 25 dub 2013 08:30

zhruba tak - zlepší se spalování a tími kouřivost, zhorší se produkce oxidů dusíku NOx, mohou se zvednout teploty výfukových spalin, ale ot souvisí s lepším spalováním a tím i větším výkonem. Vzhledem k tomu, že auto už nějakou regulaci má - minimálně pro ten EGR, tak bych to prostě zaslepil a bylo by to. Novější auto to poznají, protože i EGR ventil v určitém jízdním režimu testují (dojde k poklesu hmotnosti nasávaného vzduchu ze sání, při otevření EGR ventilu a následně po zaslepení prudí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Radek J1
Příspěvky: 53
Registrován: 21 úno 2012 13:17
auto: LR Discovery 1
Bydliště: Dolní Cerekev
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR všeobecne

#36 Příspěvek od Radek J1 » 26 dub 2013 13:41

Ono to s tou ekologií, není zase tak horké, když to přisává zplodiny, zvýší se teplota nasávaného vzduchu, a tím se sníží účinnost, je zajímavé, že auta s ekologickými EURO 4, 5 mají měrnou spotřebu na kWh vyšší , než stará auta ´= když spálím 1l nafty potřebuji 15-30l vzduchu a zplodiny jsou závislé pouze na teplotě hoření = ERG pryč - nižší spotřeba -vyšší ekologie.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR všeobecne

#37 Příspěvek od Kokesek » 26 dub 2013 21:22

hrabiko píše:Jenom tak uvažuju nahlas:
Když zaslepím EGR, tak místo těch splodin budu mít nasávaný pouze čistý vzduch. Na tento větší objem vzduchu bude původní dávka paliva. Nemělo by se zasáhnout do seřízení množství vstřikovaného paliva? Ne jenom do předvstřiku?
A dále, spaliny, které vedou zpátky do sání budou mít vliv na teplotu výfukových spalin. Více shitu v sání = méně kyslíku k oxidaci -> odstraním to slepé střevo = více kyslíku = lepší spalování a větší teplota spalin. Jaký má toto vliv?

A jenom ze zvědavosti - zkoušel to někdo na P38 po MY 99?
Já jsem v takových úpravách opatrnější, protože nad nima asi zbytečně moc přemýšlím.

Ale znáte to vždycky se najde nějaký blbec, kteý neví, že to nejde, udělá to a ono to jde :-) proto se ptám
muzes byz uplne v klidu....mas to davno zaslepene :mrgreen:
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

hrabiko
Příspěvky: 42
Registrován: 28 črc 2012 10:51
tel.: +420 775347939
auto: ex Range Rover P38
Bydliště: Frýdek Místek

Re: EGR všeobecne

#38 Příspěvek od hrabiko » 26 dub 2013 21:48

Tušil jsem to :yes

Ale ty otázky mě tak jak tak zajímají? :shock:

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR všeobecne

#39 Příspěvek od Kokesek » 28 dub 2013 17:51

hrabiko píše:Tušil jsem to :yes

Ale ty otázky mě tak jak tak zajímají? :shock:
vetsi vykon cca 3-4 procenta....a tedy mensi spotreba. To je absolutne prokazatelne. Tak ka pisou ostatni ekologicke to urcite neni,protoze vyroba egru urcite nese vetsi naklady nez uspora oxidu dusiku. A navic se potom ty egry musi zase ekologicky likvidovat :mrgreen: tzn ze prodelavame jako Eko zemekoule dvakrat. Nic jineho nez Eko byznys to neni.
Je to jedno z dalsich zpestreni mest kvuli ekozon.Musis vytvorit podminky abys mohl uctovat a vybirat za poplatky podle EURO1,2,3 atd.

dalsi kapitola jsou filtry pevnych castic. Uplne to same v blede modrem a jeste mnohem mene ekologicke. :Ja blb:
co je prinosem jsou urcite vysoke tlaky vstrikovani a presne a rychle casovani vstriku. To primo ovlivnuje spalovani. Zbytek uz jsou jenom kurvitka.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
fidzi
Příspěvky: 966
Registrován: 04 zář 2010 23:33
tel.: Xiaomi Mi2S
auto: Discovery I 300Tdi
Bydliště: Č.B./Písek/Lysice

Re: EGR všeobecne

#40 Příspěvek od fidzi » 28 dub 2013 18:09

DPF nejsou kvůli eko, ale kvůli zdraví. Mikrosaze se usazují v plicích a způsobují rakovinu. To je též prokazatelné. :Sorry:
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.

Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585

Odpovědět