Stránka 2 z 20
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 11 led 2013 09:37
od Mirko
Fotky budou, až se konečně k něčemu dostanu. Zatím jsem neměl čas ani koupit šrouby, abych mohl motor dat do stojanu. Už mi tady leží hromada těsnění a drobných dílů, příští týden bych chtěl dat na pískování a povrchovky všechny úchyty a držáky.
Ohledně náprav vycházím z toho, že Neklanovi a dalším to drží bez úprav. Rozhodně nejezdím hardcore offroad, ale už jsem jeden diferák z 3,9ky zrušil při nájezdu do naší trochu odlehlé garáže...Prostě se bude muset trochu s citem a on to zas takový nárůst výkonu nebude. Nová 3,9-ka měla 182 koní. Když vezmu, že 4,6-ka s lepším vstřikováním měla nová 224 koní, tak předpokládám, že v nějakém stáří pístních kroužků a na LPG budu rád, když se dostanu na výkon nové 3,9-ky.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 11 led 2013 09:57
od eliott
Byzi píše:
Teslo Super konečnĕ pořádná odpovĕď.
Co se týče náprav, dají se použít nĕjaké nápravy zRR nebo LR co víc vydrží?
Když dáš do původní nápravy pevnostní klouby, poloosy a uzávěru, tak je po starostech.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 11 led 2013 10:35
od Byzi
eliott píše:Byzi píše:
Teslo Super konečnĕ pořádná odpovĕď.
Co se týče náprav, dají se použít nĕjaké nápravy zRR nebo LR co víc vydrží?
Když dáš do původní nápravy pevnostní klouby, poloosy a uzávěru, tak je po starostech.
Na kolik to celé vyjde?
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 11 led 2013 10:41
od teslo
Mirko píše:Zatím jsem neměl čas ani koupit šrouby, abych mohl motor dat do stojanu. Už mi tady leží hromada těsnění a drobných dílů, .
Tak to si na tom o niekolko storoci lepsie ako ja

Ja mam stale ten motor smareny v rohu garaze spolu s novymi pruzinami, klietkou, laminatovou kapotou a zadnym celom, novym navijakom atd... a objednavanie spotrebneho materialu ma este len caka... povodna predstava bola, ze to spravim medzi sviatkami...asi to vyjde na vianoce 2014

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 11 led 2013 10:47
od teslo
Byzi píše:eliott píše:
Když dáš do původní nápravy pevnostní klouby, poloosy a uzávěru, tak je po starostech.
Na kolik to celé vyjde?
Podla devon4x4 s VAT
poloosy a klby 1374 libier
uzavierky: Ashcroft 1140 libier, alebo ARB 1436 libier
ale da sa to robit po castiach, alebo sa z casu na cas objavia nejake pouzivane diely...
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 11 led 2013 12:03
od Neklan
Nikdy jsem nejezdil hard core offroad, ale někdy se dá něco urvat i při úplně nevinném hraní. Já mám normální nápravy, konstruované pro karburátorový 3,5 /132 koní, mám původní poloosy, náboje kol, přední koule, prostě všechno z roku 1983, jenom diferenciály trochu ošetřoval Pešlik, ale nebyl to klasický repas. No a k tomu mám motor o výkonu cca 240 koní, navíc s Edelbrockem, který myslím nemá tak lineární záběr jako stříkačka, prostě když se pořádně šlápne na plyn, kopne do zad. S původním motorem měly nápravy najeto 160 tisíc km (pokud se dá věřit původnímu tachometru), se 4,6 dalších 49 tisíc a neměl jsem nejmenší problém.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 16 led 2013 17:30
od Byzi
Neklan píše:Nikdy jsem nejezdil hard core offroad, ale někdy se dá něco urvat i při úplně nevinném hraní. Já mám normální nápravy, konstruované pro karburátorový 3,5 /132 koní, mám původní poloosy, náboje kol, přední koule, prostě všechno z roku 1983, jenom diferenciály trochu ošetřoval Pešlik, ale nebyl to klasický repas. No a k tomu mám motor o výkonu cca 240 koní, navíc s Edelbrockem, který myslím nemá tak lineární záběr jako stříkačka, prostě když se pořádně šlápne na plyn, kopne do zad. S původním motorem měly nápravy najeto 160 tisíc km (pokud se dá věřit původnímu tachometru), se 4,6 dalších 49 tisíc a neměl jsem nejmenší problém.
dobře, ale mě to nedá po třetí se zeptat, jsou některé nápravy z LR disco - deff, nebo RR p38 pevnější než origo RRC? Bez toho aniž by se musely kupovat pevnostní klouby, poloosy a atd?
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 16 led 2013 20:28
od Sláma Karel
Byzi píše:Neklan píše:Nikdy jsem nejezdil hard core offroad, ale někdy se dá něco urvat i při úplně nevinném hraní. Já mám normální nápravy, konstruované pro karburátorový 3,5 /132 koní, mám původní poloosy, náboje kol, přední koule, prostě všechno z roku 1983, jenom diferenciály trochu ošetřoval Pešlik, ale nebyl to klasický repas. No a k tomu mám motor o výkonu cca 240 koní, navíc s Edelbrockem, který myslím nemá tak lineární záběr jako stříkačka, prostě když se pořádně šlápne na plyn, kopne do zad. S původním motorem měly nápravy najeto 160 tisíc km (pokud se dá věřit původnímu tachometru), se 4,6 dalších 49 tisíc a neměl jsem nejmenší problém.
dobře, ale mě to nedá po třetí se zeptat, jsou některé nápravy z LR disco - deff, nebo RR p38 pevnější než origo RRC? Bez toho aniž by se musely kupovat pevnostní klouby, poloosy a atd?
V podstatě ne. Jen některé (třeba Def 110 a 130 a RR P38 ve 4,6) měli v zadní nápravě čtyřsatelitový diff, což je hodně velký rozdíl oproti standardním dvousatelitovým. Jinak poloosy, klouby a diffy ve všech ostatních LR jsou plus mínus stejně pevné.
Obrovský problém nastává ale při použití druhovýrobových náhražek. Tam je životnost tak max 1/10 oproti značně ojetému originálu.
K

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 17 led 2013 09:32
od tomáš štěpnička
a dá se koupit něco jiného než druhovýroba? ...páč jestli tam je ta kvalita taková

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 17 led 2013 09:47
od Mirko
jistě, koupíš originál

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 17 led 2013 09:51
od Sláma Karel
Ale za to se nikomu nechce dát peníze, když to stojí min 5-10x tolik.
K

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 17 led 2013 10:08
od Mirko
Uvidíme, poreferuju, jestli nápravy drží. Ostatně ten motor už předtím sloužil 3 roky v RRC. Díky Karlovi teď vím, že když tak šlohnu otci zadní nápravu ze 130-ky, on tam silné diffy nepotřebuje s tou dejchavičnou třistovkou
Včera mi dorazil rozdělovač na 4,5 TVR od simonbbc. Říkal jsem si, že tím nic nepokazím, protože normální rozdělovač do 3,9-ky mám, tak jsem to chtěl zkusit. Pocitově má menší odstředivý předstih, když zaberu za palec, tak se otáčí podle mě o menší úhel než u mé 3,9-ky. K tomu přišli i 8mm zapalovací kabely a konektor pro 3pinový zapalovací modul. Ještě bych dnes chtěl vyzvednout objednané šrouby do stojanu (Mě málem odvezli, když mi řekli částku 700 bez dpH za 4 šrouby. Asi si je dám doma na poličku vedle rodinných fotografií a budu věřit, že to nebylo naposledy, co jsem je použil )
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 17 led 2013 10:26
od moon13
Mirko píše:Uvidíme, poreferuju, jestli nápravy drží. Ostatně ten motor už předtím sloužil 3 roky v RRC. Díky Karlovi teď vím, že když tak šlohnu otci zadní nápravu ze 130-ky, on tam silné diffy nepotřebuje s tou dejchavičnou třistovkou
Včera mi dorazil rozdělovač na 4,5 TVR od simonbbc. Říkal jsem si, že tím nic nepokazím, protože normální rozdělovač do 3,9-ky mám, tak jsem to chtěl zkusit. Pocitově má menší odstředivý předstih, když zaberu za palec, tak se otáčí podle mě o menší úhel než u mé 3,9-ky. K tomu přišli i 8mm zapalovací kabely a konektor pro 3pinový zapalovací modul. Ještě bych dnes chtěl vyzvednout objednané šrouby do stojanu (Mě málem odvezli, když mi řekli částku 700 bez dpH za 4 šrouby. Asi si je dám doma na poličku vedle rodinných fotografií a budu věřit, že to nebylo naposledy, co jsem je použil )
Neříkals, že si budeš kupovat kolo???

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 17 led 2013 10:44
od tomáš štěpnička
a na kolik tedy vyjde origo koš diferenciálu?
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 17 led 2013 12:44
od Maxsel
Sláma Karel píše:Byzi píše:dobře, ale mě to nedá po třetí se zeptat, jsou některé nápravy z LR disco - deff, nebo RR p38 pevnější než origo RRC? Bez toho aniž by se musely kupovat pevnostní klouby, poloosy a atd?
V podstatě ne. Jen některé (třeba Def 110 a 130 a RR P38 ve 4,6) měli v zadní nápravě čtyřsatelitový diff, což je hodně velký rozdíl oproti standardním dvousatelitovým. Jinak poloosy, klouby a diffy ve všech ostatních LR jsou plus mínus stejně pevné.
Obrovský problém nastává ale při použití druhovýrobových náhražek. Tam je životnost tak max 1/10 oproti značně ojetému originálu.
K

Sorry za trochu plevelení, ale tohle mě taky zajímá. Přeci jen se P38 nebo DII tak často nevidí s praskolou poloosou nebo difem jako RRC nebo DI. Možná se jich v těžším terénu nepohybuje tolik, na druhou stranu nápravy DII použivají závodní Bowler WildCaty. Sám jsem zatím diferák na DII nemusel rozdělávat, tak to nevím. Dif na DII, přestože je pořád dvousatelitový, má prý tu středovou osu a zuby silnější a proto tak často neodchází. A další věc, která mě zajímá, nikde jsem zatím nenarazil na nabídku pevnostních poloos na tahle auta (pokud nepočítám kusovou výrobu na zakázku).
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 17 led 2013 13:00
od MadTom
Pevnostní poloosy s homokinetické klouby na D2 nabízí Ashcroft. Jinde jsem je neviděl.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 17 led 2013 14:07
od teslo
Zavodne wildcaty nepouzivaju tak velke kola...a aj tak by som sa divil keby tam boli origo diely LR ked su na trhu pevnostne diely...
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 17 led 2013 14:15
od Mirko
Poloosy a diffy nevím, ale co jsem teď viděl, tak osy z DII mají rozhodně bytelnější uchycení vlečných ramen.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 17 led 2013 14:54
od Maxsel
teslo píše:Zavodne wildcaty nepouzivaju tak velke kola...a aj tak by som sa divil keby tam boli origo diely LR ked su na trhu pevnostne diely...
To asi vyplívá z logiky věci. Ale byl to jen jeden z argumentů co mě napadli. Prostě jen, když už se tu nakouslo, tak mě to zajímá celkově. DII i P38 jsou těžší než jejich předchůdci, ale o tolika zlomeninách neslyším. Ale možná se s nimi opravdu tolik neprasí... nevím. A nabídka pevnostních dílů mi přijde výrazně slabší. O tom, že bych si koupil jeté pevnostní prvky asi můžu jen snít a připravit se na pořádný výplach peněženky.

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 17 led 2013 18:23
od eliott
tomáš štěpnička píše:a dá se koupit něco jiného než druhovýroba? ...páč jestli tam je ta kvalita taková

Dá, pevnostní, KAM nebo Ashcroft