Stránka 2 z 3
Re: zadný diferenciál - uzavierka
Napsal: 03 bře 2013 23:00
od erik
"predok speru a pevnostne bych nedaval... je to malo potrebne a dost drahe"
podla mňa zlý nazor, pri cúvaní do nejakého kopca, alebo svahu je celá váha auta na predku, a ten predný dif moc nevidrží, ale čo človek to iný nazor, ja som predný dif vymenil za detroit tru track, a potom som odpálil klb aj spoloosou a dal som celý predok pevnostný a odftedy mám pokoj, to som spravil skôr ako som vymenil v zadu pevn. poloosi[/quote]
...každý má s tým svoje skúsenosti..,
Mám prednú šperu a nemam predne poloosi a ani klby pevnostné.
Zapínam ju zo strachom a len zriedka.
* pri zapnutom predku a cúvaním do kopca odišiel klb
* pri zapnutom predku a winchovaním do strany odišla poloos
a to sa stalo, ked som mal predok zaply tak 5x- možno 10x
* pri nezapnutom predku a cúvaním do kopca poloosi aj klby drzia / zapinam len zadok /
* inac som nepevnostne poloosi na zadu menil asi 5x / 2x do roka / a po nahrade za pevnostne je uz 5 rokov klud.
Re: zadný diferenciál - uzavierka
Napsal: 04 bře 2013 21:31
od Jano Tifo
Ďakujem...konečne konkrétne skúsenosti.....asi sa prikláňam k verzii len zadok a pevnostné poloosi v zadu....a uvidíme čo bude...... každopádne ak má niekto iný názor píšte prosím ďalej....možno to zmeníte.....predok ma láka stále....no nechcem byť len na zdviháku....ale sa aj povoziť čo to...či?
Re: zadný diferenciál - uzavierka
Napsal: 04 bře 2013 21:48
od MadTom
Já jsem taky chtěl řešit jenom zadek, ale protože jsem sehnal za rozumnou cenu i převody do diferenciálů, aby srovnal změnu z 29" kol na 32", tak musím řešit i předek. A když spočítám práci co s tím bude, a materiál na kompletní repasi diferenciálu, tak nechat tam obyčejnej a jenom přehodit zubatá kola, je podle mě moc práce za málo muziky. Zbytek je jenom o tom, jak moc to budu chtít používat. Teď se mi několikrát stalo ve sněhu, že se ro prohrabalo až na led a nejelo. V tu chvíli by obě uzávěrky pomohly, když už jenom k tomu, aby se dalo zkusit plynule vyjet. Místo toho jsem to zkoušel vyhupsnout a to je podle mě větší záběr na celej převodovej trakt.
Re: zadný diferenciál - uzavierka
Napsal: 04 bře 2013 22:42
od Jano Tifo
Ináč mám tam obuté Insa Special Track 235/85 R 16.....a čo prevody...riešite?
Re: zadný diferenciál - uzavierka
Napsal: 04 bře 2013 23:31
od Sláma Karel
Jano Tifo píše:Ďakujem...konečne konkrétne skúsenosti.....asi sa prikláňam k verzii len zadok a pevnostné poloosi v zadu....a uvidíme čo bude...... každopádne ak má niekto iný názor píšte prosím ďalej....možno to zmeníte.....predok ma láka stále....no nechcem byť len na zdviháku....ale sa aj povoziť čo to...či?
Já ti tu taky napíšu konkrétní zkušenosti, ale nevím jestli ti k něčemu budou.
Každý jezdí jinak, jiným stylem a jiné terény. Takže každý má jiný zkušenosti.
Já třeba při obou uzávěrkách dělal dřív za jedno Rumunsko tak dva až tři klouby, dvě až tři přední poloosy a zadní taky tak min dvě. Jsem myslel, že to už nikdo nepřekoná a ejhle on to Tomáš (Kanec) zvládnul a překonal mě. A ve stejném Rumunsku ve kterém Kanec překonal můj letitý rekord, jsme já na pevnostních nedělal nic. Ale přesto mě už praskla i přední pevnostní a překvapivě to nebylo ani na závodech, ale opět v Rumunsku a to ještě na navijáku
No a třeba Dano, nedělal v Rumunsku ani jednu poloosu a ani kloub, no vlastně nikdo z kluků slovenských, se kterými jsem byl za poslední dva roky někde jezdit. (prostě asi mají cit)
No a třeba na závodech ty originály praskaly jak párátka.
Prostě je to jenom o tom jak a kde budeš jezdit.
K

Re: zadný diferenciál - uzavierka
Napsal: 04 bře 2013 23:41
od injaaa
Sláma Karel píše:
Já ti tu taky napíšu konkrétní zkušenosti, ale nevím jestli ti k něčemu budou.
Každý jezdí jinak, jiným stylem a jiné terény. Takže každý má jiný zkušenosti.
Já třeba při obou uzávěrkách dělal dřív za jedno Rumunsko tak dva až tři klouby, dvě až tři přední poloosy a zadní taky tak min dvě. Jsem myslel, že to už nikdo nepřekoná a ejhle on to Tomáš (Kanec) zvládnul a překonal mě. A ve stejném Rumunsku ve kterém Kanec překonal můj letitý rekord, jsme já na pevnostních nedělal nic. Ale přesto mě už praskla i přední pevnostní a překvapivě to nebylo ani na závodech, ale opět v Rumunsku a to ještě na navijáku
No a třeba Dano, nedělal v Rumunsku ani jednu poloosu a ani kloub, no vlastně nikdo z kluků slovenských, se kterými jsem byl za poslední dva roky někde jezdit. (prostě asi mají cit)
No a třeba na závodech ty originály praskaly jak párátka.
Prostě je to jenom o tom jak a kde budeš jezdit.
K

přesně jak říká Karel, já třeba jezdím jako kretén a umím urvat obě zadní najednou a při tom vydržely docela dlouho a pak stačí jedna špatně jetá situace a je to jedna dvě

Re: zadný diferenciál - uzavierka
Napsal: 05 bře 2013 01:58
od paramount2
no a mě zas klouby a poloosy držej a lámu jeden diferák za druhým...teď se špérama jsme zvědav, co rupne první...

Re: zadný diferenciál - uzavierka
Napsal: 05 bře 2013 08:09
od Jano Tifo
No a po tomto som "kľudnejší"...xixi.....xem si pomôcť a ajhľa problémy ma len čakajú. ....xixixi
Re: zadný diferenciál - uzavierka
Napsal: 05 bře 2013 08:10
od eliott
paramount2 píše:no a mě zas klouby a poloosy držej a lámu jeden diferák za druhým...teď se špérama jsme zvědav, co rupne první...

Poloosa

, konečně se dočkáš

Re: zadný diferenciál - uzavierka
Napsal: 05 bře 2013 08:42
od cyril
Mě na D1 postupně popraskaly všechny originál poloosy a jednou kloub. S ARB potom už ani jedna + stále sériové. Na D2 se zadní ARB nikdy ani kloub, ani poloosa. Na Defíku 110 s ARB taky nikdy nic. Jen jsem měnil po návratu z Islandu kardan. Ale já jsem turista, ne hovado....
Co to znamená xixixi?

Re: zadný diferenciál - uzavierka
Napsal: 05 bře 2013 08:47
od Rover CK
Jak něco neurvat,
zásada č.1 Do zatáček na tvrdším povrchu vyřazovat předek ,ale to skoro nikdo nedělá protože to neumí a často ani neví
zásada č. 2 špery používat jen k vyproštění a pak hlavně nezapomenou vypnout , ale to skoro nikdo nedělá protože na to zapomene nebo to ani neví

.
zásada č. 3 když je zapnuta špera/ry nešlapat tomu moc na krk -jet s citem , i při jízdě v terénu se musí myslet.,ale mladí i staří někdy moc nemyslí
Jinak není problém urvat kdykoliv cokoliv i když to je tzv. pevnostní

urvat 2 a víc poloos a diferáků za jednu akci tak to je na pováženou a chyba je jednoznačně v řidiči,

Tečka
Re: zadný diferenciál - uzavierka
Napsal: 05 bře 2013 09:16
od paramount2
Rover CK píše:Jak něco neurvat,
zásada č.1 Do zatáček na tvrdším povrchu vyřazovat předek ,ale to skoro nikdo nedělá protože to neumí a často ani neví
zásada č. 2 špery používat jen k vyproštění a pak hlavně nezapomenou vypnout , ale to skoro nikdo nedělá protože na to zapomene nebo to ani neví

.
zásada č. 3 když je zapnuta špera/ry nešlapat tomu moc na krk -jet s citem , i při jízdě v terénu se musí myslet.,ale mladí i staří někdy moc nemyslí
Jinak není problém urvat kdykoliv cokoliv i když to je tzv. pevnostní

urvat 2 a víc poloos a diferáků za jednu akci tak to je na pováženou a chyba je jednoznačně v řidiči,

Tečka
ad č. 1

u stálý 4x4?
ad č. 2 to už bejvá většinou pozdě řadit špéru...je třeba jí spíš zapnout včas...
ad č. 3 souhlas...
Re: zadný diferenciál - uzavierka
Napsal: 05 bře 2013 09:43
od MadTom
Ad 1 - no to vlezež pod auto, vezmeš si 2 správné klíče a sundáš přední kardan. A potom zjistíš, že tam nemáš uzávěrku mezinápravového diferenciálu, a auto ti tak nějak nejede. Tak tam vlezeš znovu a dáš ho zpátky. Teda až najdeš ty šrouby, co ti mezitím někam popadaly.

Re: zadný diferenciál - uzavierka
Napsal: 05 bře 2013 09:46
od Rover CK
U 4x4 je to uzamykání mezinápravového dif, na to jsem zapoměl

Je to stejný samý jako přiřadit u 4x2 předek, Ale to je v pořádku, méně zkušení řidiči si to často neuvědomují že 4x4 s uzavřením mezinápr . dif , je v praxi totéž jako 4x2 se zapnutým předkem
A co se týká kdy zapnout napr, špery tak to si musí každý posoudit sám -pokud má zkušenosti
Re: zadný diferenciál - uzavierka
Napsal: 05 bře 2013 10:10
od Rover CK
MadTom píše:Ad 1 - no to vlezež pod auto, vezmeš si 2 správné klíče a sundáš přední kardan. A potom zjistíš, že tam nemáš uzávěrku mezinápravového diferenciálu, a auto ti tak nějak nejede. Tak tam vlezeš znovu a dáš ho zpátky. Teda až najdeš ty šrouby, co ti mezitím někam popadaly.

no jasně že 2 klíče , 1 od garáže a 1 od auta

Re: zadný diferenciál - uzavierka
Napsal: 05 bře 2013 20:39
od Jano Tifo
Ak môžem odkiaľ beriete "pevnostné" poloosi...kde sa to dá zohnať lacno?...nech to nehľadám po nete ako puk....keď už dám ARB tak rovno dám teda aj pevnostné popoosi.
Re: zadný diferenciál - uzavierka
Napsal: 05 bře 2013 20:45
od eliott
Jano Tifo píše:Ak môžem odkiaľ beriete "pevnostné" poloosi...kde sa to dá zohnať lacno?...nech to nehľadám po nete ako puk....keď už dám ARB tak rovno dám teda aj pevnostné popoosi.
Něco mám skladem, co nemám, objednám do týdne. Kdyžtak napiš SZ co by tě zajímalo
Re: zadný diferenciál - uzavierka
Napsal: 08 bře 2013 06:01
od Jano Tifo
Otázka do diskusie........je Salizbury odolnejšia ako typ nápravy montovaný po 2002 do Defenderu?.... myslím pevnostne....nie či je lanejčia ale pevnejšia a menej poruchová.......či stojí za to výmena......že ušetrím cca 2cm je mi jasné....to ale nie je pre mňa až tak dôležite....ide mi o životnosť a kvalitu.
Ďakujem za vaše názory.
Re: zadný diferenciál - uzavierka
Napsal: 08 bře 2013 10:07
od MOPADŽI
Jano Tifo píše:Otázka do diskusie........je Salizbury odolnejšia ako typ nápravy montovaný po 2002 do Defenderu?.... myslím pevnostne....nie či je lanejčia ale pevnejšia a menej poruchová.......či stojí za to výmena......že ušetrím cca 2cm je mi jasné....to ale nie je pre mňa až tak dôležite....ide mi o životnosť a kvalitu.
Ďakujem za vaše názory.
Beze sporu je

Re: zadný diferenciál - uzavierka
Napsal: 08 bře 2013 10:51
od erik
Rover CK píše:Jak něco neurvat,
zásada č.1 Do zatáček na tvrdším povrchu vyřazovat předek ,ale to skoro nikdo nedělá protože to neumí a často ani neví
zásada č. 2 špery používat jen k vyproštění a pak hlavně nezapomenou vypnout , ale to skoro nikdo nedělá protože na to zapomene nebo to ani neví

.
zásada č. 3 když je zapnuta špera/ry nešlapat tomu moc na krk -jet s citem , i při jízdě v terénu se musí myslet.,ale mladí i staří někdy moc nemyslí
Jinak není problém urvat kdykoliv cokoliv i když to je tzv. pevnostní

urvat 2 a víc poloos a diferáků za jednu akci tak to je na pováženou a chyba je jednoznačně v řidiči,

Tečka
ono je to ještě složitější... se to tu uz několikrát probíralo.
Já nemám pevnostní předek /klouby a poloosy/ a tak jezdím tímto stylem
- předek /špéru /používat jako poslední instanc a skoro vždy až je zaplý zadek... existují určitě vyjímky a jedna z nich je jízda do kopce, kdy máš úzkou cestu a dejme tomu kluzký povrch a velký příčný sklon.
Aby zadek nešel do smyku a mimo cestu, pak zadní špéru nutno vypnoput a nechat auto vytahovat jen předkem.
Tato situace platí hlavně tam, kde cesta jako na potvoru zatáčí a pod sebou máš propast a strach, adrenalin...málo špér je montováno tak, že múžeš zapnout přední zlášť...
Samozřejmě ve výjezdech , blatě , písku a některých typú sjezdú , jezdíme s mezinápravou.
- Jezdím v náročném terénu se zapnutou zadní šperou ... určitě zbytečně / v terenech, které mohu porovnat i s jízdou s D3, tak vidím , že D3 mně zapne šperu třeba 1x na úseku a já u Defa bych jí zapl na 20 místech... asi ta elektronika nemá strach, že to nevyjede nebo co /
- s tím urváním víc jak 2 poloos asi nemá cenu polemizovat, ale existuje případ, kdy opatrný offroudista ud%elá i 3 poloosy za sebou... a múže to být za situace
* nemá pevnostní...
* má obě špéry
* je v horách, poušti a daleko na cestu
1. udělá poloosu , třeba zadek a zapne zadní špéru. Krouťák na 4 kola se mu zvětší na 3
2. výjezd s pohupem a protočeným zadní kolem a při dosedu je zadek odepsaný , Krouťák ze 3 kol se zvětšil na 2
3. a zvětšený krouťákem... a už jedeš s 1 kolem domú / pokud si už na cestě / a si rád, že máš špéry
... jinak je to reálný popis kámoše při cestě z Afriky - z Marocca až domú na 1 kolo...