Stránka 2 z 3
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Napsal: 13 bře 2013 13:25
od teslo
lukes píše:
a kdy už to je skákání do děr a do kdy to je ještě takové normální offroudění...?
na to ma asi kazdy iny meter...ja som napr. do dier este neskakal - resp. mozno iba trosku
ale k teme...ma to sice same nevyhody (vyssia spotreba, vodic to nema tak pod kontrolou, neda sa to roztlacit), ale volil by som automat. Z pohladu opravy v polnych podmienkach je ten rozdiel medzi automatom a manualom podla mna zanedbatelny...resp. riziko je akceptovatelne.
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Napsal: 13 bře 2013 13:25
od MOPADŽI
visby píše:MOPADŽI píše:Nikdy nevíš, co se při tom skákání do děr na autě načne - spojka, nakroutí se poloosy, uvolní se kardanové kříže, převovodovka atd. atd. ...
nemas s tym nejaku skusenost?;-)
Řekl bych, že ano

Re: Automat x manuál pro expediční použití
Napsal: 13 bře 2013 13:29
od MOPADŽI
teslo píše:lukes píše:
a kdy už to je skákání do děr a do kdy to je ještě takové normální offroudění...?
na to ma asi kazdy iny meter...ja som napr. do dier este neskakal
ale k teme...ma to sice same nevyhody (vyssia spotreba, vodic to nema tak pod kontrolou, neda sa to roztlacit), ale volil by som automat. Z pohladu opravy v polnych podmienkach je ten rozdiel medzi automatom a manualom podla mna zanedbatelny...resp. riziko je akceptovatelne.[/quote]

já vím že jsi neskákal.
citace: ma to sice same nevyhody (vyssia spotreba, vodic to nema tak pod kontrolou, neda sa to roztlacit), ale volil by som automat.
Výhoda, že můžu pohodlněji svačit za jízdy a víc při přesunech ujedu

Re: Automat x manuál pro expediční použití
Napsal: 13 bře 2013 13:34
od cyril
Na Island je podle mě jedno co máš, protože po dálnici na trajekt a zpět zařadíš nejvyšší kvalt a frčíš bez nutnosti řadit.
Pokud nepojedeš pořád v dešti (nám pršelo asi jen 15 hodin za 16 dní), je při pohybu ve vnitrozemí řazení docela zábava. Spíš mi skoro upadly ruce z kroucení volantem, ale to k Islandu také patří. Proto jsme tam jeli Defíkem a ne Discovery 4 či Free 2. V každém případě budu svého Defa (300Tdi) předělávat na automat. Ne kvůli super jízdním vlastnostem automatu v terénu, ale z důvodu spolehlivosti automatických převodovek a samozřejmě jízdnímu komfortu. Starý D1 automat je dle mé zkušenosti spolehlivější než mechanická, ručně řazená převodovka. A správně zde zaznělo. Auto, který chceš mít co nejvíc spolehlivý na nějaký delší výlety, netrap při extrémním offroadu. Na to si tu pořizujeme jiná auta. No a samozřejmě před odjezdem na dovču doporučuji auto řádně zkontrolovat a podezřelé věci vyměnit. To už je ale na jiné vlákno. Takže shrnuto a podtrženo.... Za mě subjektivně říkám.... určitě starej automat. D2 ne. Co se týče vnitrozemí a případného řešení oprav na Islandu, bych neměl strach. Signál mobilu byl nakonec skoro všude (rok 2012) a Defenderů - i těch s islandskou značkou tam jezdí dostatek. Servis a s tím spojená dostupnost náhradních dílů tedy nebude neřešitelný problém.
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Napsal: 13 bře 2013 13:57
od teslo
MOPADŽI píše:
citace: ma to sice same nevyhody (vyssia spotreba, vodic to nema tak pod kontrolou, neda sa to roztlacit), ale volil by som automat.
Výhoda, že můžu pohodlněji svačit za jízdy a víc při přesunech ujedu

A este jedna vyhoda: nebolia ma z toho tak kolena ako z manualu (hlavne lave)
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Napsal: 13 bře 2013 15:01
od Miloš II
lukes píše:MOPADŽI píše:Nejlepší by byl nějaký starý americký 3 stupňový, ty jsou věčný.
4 stupňový z LR je také ok, jen bych dal u DII Td5 větší měnič. Pak to musí makat, jak má.
A pak, to u tu napsal MilošII, s autem s kterým budu skákat kolem baráku do každé díry, potom nepojedu na výlet např. na Island.
Nikdy nevíš, co se při tom skákání do děr na autě načne - spojka, nakroutí se poloosy, uvolní se kardanové kříže, převovodovka atd. atd. ...
a kdy už to je skákání do děr a do kdy to je ještě takové normální offroudění...? to co jsem Mopadži viděl ve videu z bosny, ukrajiny atd je nodmální ofroudění nebo už skákání do děr?

Asi pro názornost rozdělení..... když pojedš s Karlem

tak to bude "hard" no a když s Lowem tak to bude "Expedice" tam bych viděl asi tu hranici

MIloš II
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Napsal: 13 bře 2013 15:56
od lukes
...tak to jsem v pohodě... :-D
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Napsal: 13 bře 2013 20:42
od RudaK
Miloš II píše: Asi pro názornost rozdělení.....

MIloš II
No já viděl skákat na Erg Chebbi v Maroku borce i bez Karla

nebo Lowa

Re: Automat x manuál pro expediční použití
Napsal: 13 bře 2013 21:00
od Miloš II
RudaK píše:Miloš II píše: Asi pro názornost rozdělení.....

MIloš II
No já viděl skákat na Erg Chebbi v Maroku borce i bez Karla

nebo Lowa

Si ty skokany pleteš ...moc se díváš na Novu....
http://www.tvspoty.cz/t-mobile-skokani-trener-zadar/" onclick="window.open(this.href);return false; Miloš II
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Napsal: 13 bře 2013 21:24
od eliott
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Napsal: 13 bře 2013 23:39
od Hanys_a_Kaca
Tak ja s automatem nemam zkusenost zadnou. Jen s manualem. Nikdo tady nezminil riziko, ze se posere spojka, coz jaksi u automatu tolik nehrozi. Ja jel treba bez spojky ze zminovaneho islandu (tehdy jeste golfem) a dosat se s autem bez spojky do druheho patra trajektu...
K manualu a razeni v defovi, kde mi sla spojka ztuha i podle znalcu (mysleno jeste vice ztuha nez obvykle v defech chodiva), je to pro levou nohu fakt peklo. Preskakat zacpu nejake asijske aglomerace (popojizdeni treba par hodin doslovo po metru), to me fakt braly upony slach nad kolenem. Zminil bych ale mozna jeden z mala kladu manualni prevodovky, totiz, ze jsem presvedcen, ze se s ni da dosahnout nizsi spotreby, coz se nekdy, v odlehlych krajinach muze hodit. Ona je nizsi spotreba kupodivu vyhodna bezohledu na to, kolik ma clovek kanistru nafty na strese, obcas usetreny litr az dva na sto km muzou znamenat dost...
Posledni poznamku mam k tomu, ze jsem jen se kvuli razeni obcas poutal. Kdyz uz teda clovek jede na pohodu a bez skakani nejaky ten vylet a tam precejen do neceho skoci a treba brodi, nebo nejaky usek bere trochu dynamicteji, tak pro presne ! (a rychle) rizeni a razeni, je potreba trefovat presne pedaly a najit vzdy okamzite radici paku a to nemusi byt v letu uplne samozrejmost. Tak jsem obcas vydechl, vmackl se do sedacky, zaseknul pas a pak teprve vyrazil a to v podstate jen proto, aby nasel radici paku na tom miste kde byva obvykle... Na tohle muze byt automat o dost pohodlnejsi, ale zkusenost s nim fakt nemam.
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Napsal: 13 bře 2013 23:51
od Benjamin
Chlapi, tak jste snad i mě přesvědčili.
Já, zarytý příznivce automatu, už jsem měl v posledních dnech nějakou zadumanou krizi a přemýšlel o dárci na přestavbu na manuál z důvodu spotřeby na expedici, přenosu výkonu motoru a možná nějaké té vyšší šance opravitelnosti někde v dáli či vyšší spolehlivosti. Ale koukám, že asi zkusím jiný měnič a dám automatu v Td5 další šanci...
Představa spojkového pedálu mě opravdu odrazuje a děsí, to mi stačí denně se služebákem...
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Napsal: 14 bře 2013 00:07
od MadTom
Moc jsem toho s automatem nenajzedil, a vždycky to na začátku bolelo. Taková vyšlápnutá "spojka" na prvních dvou až třech křižovatkách udělá svoje. Musím ale uznat, že pokud automat je s motorem dobře sladěnej, tak je to jenom kuprospěchu ježdění. Bohužel D2 TD5 v sériovém stavu je zrovna ukázka, jak ne. Tak mám manuál. Narozdíl od Defa, mi ale spojkovej pedál chodí relativně lehce. A co se týče opravy - telefony dneska fungují skoro všude - v Albánii v horách často lépe než v horách u nás. A pak už není problém sehnat odtah někam do dílny. Chce to mí akorát kamaráda na telefonu. To je nejlepší náhradní díl.
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Napsal: 14 bře 2013 13:08
od Stavros
Co tak sleduju, tak zatim se resi hlavne opravy automatu,automaticky prevodovky v opravach jasne vedou, do anglie jsem vezl nekolik automatu a zadny manual.
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Napsal: 14 bře 2013 13:11
od visby
Stavros píše:Co tak sleduju, tak zatim se resi hlavne opravy automatu,automaticky prevodovky v opravach jasne vedou, do anglie jsem vezl nekolik automatu a zadny manual.
ja si myslim, ze u automatov je to hlavne zanedbana udrzba a preto odchadzaju. a taktiez aj to, ze manual ti spravia aj u nas;-)
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Napsal: 14 bře 2013 13:31
od Dalinov
tak se nám debata pěkně rozjela, ale ještě tu nezaznělo nic moc o možnostech nouzových oprav obou převodovek. Samozřejmě záleží na tom, co konkrétně se pokazí, že. Mimochodem, kolik kvaltů má automat D I. A je zde možnost po otevření převodovky jeden z kvaltů napevno zasadit, zajistit a dojet?
Jinak souhlasím, že auto na expedici není možné ničit prasáckým ježděním v terénu kolem baráku, a i zachovalý vůz je před expedicí nutné podrobit pořádné prohlídce případně opravě. O tom ale otázka tohoto vlákna není.
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Napsal: 14 bře 2013 13:42
od MadTom
Stavrosi, já bych viděl jinej důvod - lidí, co umí opravit manuální převodovku je v republice dost, těch co dělají LR sice méně, ale je to furt jenom převodovka, na jejíž díly je pěkně vidět. Omezením je pouze mít přípravky a správné díly (různé podložky, ...). To že funguje, se dá vykoušet rukou, není potřeba speciální vybavení.
S automatem je to horší, a Ashcroft má testovací stolici, kam může převodovku upnout a otestovat její funkci. A to už není jenom pár přípravků, ale pořádná a drahá mašina. A ta se musí zaplatit, takže toho dělají hodně a tím srazí i cenu (mají na to levnější díly, cena práce už zas tak odlišná není), že je výhodnější to poslat do Anglie, než to zkoušet tady.
Teda to je aspoň můj dojem.
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Napsal: 14 bře 2013 13:56
od teslo
Stavros píše:Co tak sleduju, tak zatim se resi hlavne opravy automatu,automaticky prevodovky v opravach jasne vedou, do anglie jsem vezl nekolik automatu a zadny manual.
v mojom okoli sa uz opravovali, alebo menili tri manualne prevodovky a jedna automaticka.
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Napsal: 14 bře 2013 15:57
od cyril
Jak rozhodíme dárce orgánů, zelenou D1 na přestavbu mýho Defa, určitě si ten automat cvičně rozděláme a zrevidujeme. Je potřeba se to konečně trochu naučit a není lepší příležitost, než dělat pokusy na svým vlastním autě. Nikdo ti nestojí za zadkem a máš možnost v klidu odladit případný nedostatky.
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Napsal: 14 bře 2013 15:59
od MOPADŽI
Dalinov píše:tak se nám debata pěkně rozjela, ale ještě tu nezaznělo nic moc o možnostech nouzových oprav obou převodovek. Samozřejmě záleží na tom, co konkrétně se pokazí, že. Mimochodem, kolik kvaltů má automat D I. A je zde možnost po otevření převodovky jeden z kvaltů napevno zasadit, zajistit a dojet?
Jinak souhlasím, že auto na expedici není možné ničit prasáckým ježděním v terénu kolem baráku, a i zachovalý vůz je před expedicí nutné podrobit pořádné prohlídce případně opravě. O tom ale otázka tohoto vlákna není.
DI má 4 kvalty a je to čistě mechanický automat.
DII už má na aut.převodovku řídící jednotku.