eliott píše:No když jezdíš do 90 km/h tak možná, taky jsem měl několik BMW TDS a taky vím kolik umí spolknout

...ale to už jsme tady probírali

Nejdříve jsem pořídil Range Rover DSE (limited edition - originál s vyšším výkonem), ale po těch peripetiích co jsem si s tím za rok a půl neustálého opravování prožil si skoro dovolím tvrdit, že je snad lepší stré VM

a to máme servis.

Elliot mi říkal, rozřež to, poprav to..., ale já ne... mám naftu a "ekonomičtější provoz" rád

.
Mechanici se mnou už nemluví, jelikož je to pořád vys...é, tak mě nenávidí

Nedokáží pochopit jak někdo může koupit za 250t auto a dalších 200t narvat do servisu... a to dělám auta/díly. DSE mě asi nemá rádo, jinak to není možné... Beru jej jako osobní souboj a umím zajít velmi daleko, ale zatím ta mrcha vyhrává

Nárazově až 4x týdně tahám auta na vleku..., vždy motor opatrně zahřívám, nikdy mu nedávám víc než musím, vypínám jej až po chvíli co zastavím... Stejně v kanystrech místo nafty vozím vodu, 3x dělaná hlava, neustále natlakované a popraskané hadice a tím odrovnané dva nové chladiče, všechny hadice, různé termostaty, vodní pumpa, viskospojka.... Když počítám počet nechtěných odstávek a otahů, jsem téměř u čísla 20!!!!
Co bylo dále? Na přelomu roku jiný, raději dražší motor se "zárukou" za 42.000 "údajně málo najeto" a po předání, auto které jelo teprve od 2,5T a výše

, po sešlápnutí plynu pocit šlápnutí do lejna alespoň od tří medvědů najednou... a nic. Takže jsem se s prázdným plaťákem v kopci nerozjel..., žádný tah (předtím se rozjíždělo okamžitě od nuly - bez legrace do 50km/h "skoro jako má 4,6") tak prý mechanici přehodí původní čerpadlo... než se tak stalo, chtěl jsem jiný motor piánko projet, aby si vše sedlo

. Auto pořádně netopilo, teplota se držela nad modrým polem, spotřeba až 16L / 20L na volnoběh

Po dalších 30km na dálnici při 90km/h rozsvícení olejové kontrolky, tak hned sjíždím z dálnice, auto při odbočování najednou chcíplo a málem mě ztuhlé řízení poslalo do směrovky Sadská. (vystřelila hadice chladiče oleje a všechen vystříkal ven) S motorem jde otočit, snad není přidřený..., ale musíme na něj opět ze spoda, zkontrolovat šály... Už si s ním nevím rady. Nejraději bych jej zapálil, když už je tak krásně černé od vyteklého oleje. Dám jej nepříteli... Danajský dar - oběsí se.
Už mě nebaví neustálé ohledy na TDS - taková auta při troše větší zátěže musíte mít dvě. Jedno je v servisu a druhé možná jezdí a to ani raději nehovořím o detailech jako nemožné startování za tepla, apod... Všechno kolem, co má motor jezdí, jen můj Range Rover DSE ne a ne. Potřebuji auto do kterého skočím, zapřáhnu třeba vlek s autem a projedu křížem krážem Evropu - DSE toto dlouhodobě nikdy nevydrží.
Naštěstí jsem před koncem roku pořídil 4,6. Nemám rád LPG, ale spotřebu která asi nejde pod 16,5L vítám a neřeším, jelikož udýchané DSE při stejném stylu Praha+dálnice, bere kolem 11-14L, takže jsou to u 4,6 dobře vynaložené peníze, jelikož ušetřím tisíce za odtahovky a už nemám nervy v kýblu

zatím......