snažší ako pre kohojen píše: U D2, P38 je díky elektronice údajně cesta snažší - chipuje se, nemám zkušenost. Ale tyto převodovky už bez úprav řadí docela inteligentně.
ZF 4HP22 - změna valve body
Moderátor: Miky_CZ
- Balú
- Příspěvky: 767
- Registrován: 01 srp 2012 13:53
- tel.: +421903775011
- auto: LR DII 2003
- Bydliště: Púchov
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
-
MadTom
- Příspěvky: 15309
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
U D2 to má vyřešení Ashcroft - hledejte compushift - plně programovatelná řídící jednotka pro automatickou převodovku. Druhá věc je ale cena. A třetí věc je umět to využít - správně nastavit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
Honza21
- Příspěvky: 102
- Registrován: 08 kvě 2010 07:59
- tel.: +420604712936
- auto: Discovery II
- Bydliště: Třinec - Kanada
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Je zamkutý měnič dostatečný argument pro jednání s policii při "lehkém"překročení "70-tky" ?
-
MadTom
- Příspěvky: 15309
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Není, jedině že by byl zamknut policisty v cele.
Nejspíš to bude jenom horší - protože jsi o překročení rychlosti věděl = udělal to úmyslně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Jediná obrana je jít do správního řízení. Nechce se mi to rozepisovat, tak více zde: http://www.autoweb.cz/materialni-aspekt ... hodne-ano/
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
tak to je desiva kybernetika, ale mooc zaujimave. by ma zaujimalo kto by to vedel do auta aj namontovat a urobit aspon zakladne nastavenie k prevadzky schopnosti.MadTom píše:U D2 to má vyřešení Ashcroft - hledejte compushift - plně programovatelná řídící jednotka pro automatickou převodovku. Druhá věc je ale cena. A třetí věc je umět to využít - správně nastavit.
inak to nevyzera ze by to bol jeho vymysel, na ebay som nasiel niekolko predajcov z USA. tento zazrak podporuje okre ZF aj nejake AT od GM,Ford,Nissan a Toyota
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
zrejme proizvoditel o par babek lacnejsi:
http://www.hgmelectronics.com/products- ... mpushiftii
http://www.hgmelectronics.com/products- ... mpushiftii
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
- Josef-Z (Jugin)
- Příspěvky: 738
- Registrován: 25 črc 2008 22:27
- tel.: 773492666
- auto: Discovery 300TDi
- Bydliště: Slatinky
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
To vypadá zajímavě, od 65km\h ideáljen píše:Tak je to tam.... A super!
- předvolba D: 1-2-3-4-4 lockup při cca 65 km/h tachometrových - takže na D do cca 65 je to jako předtím (takové to bublání po městě), nad 65 při D spíše jen z kopce (zamyká při normálním plynu na 4 a to tak při cca 1500 ot.), ale pokud se tak stane nevhod a motor je podtočený... prostě hned převolím na 3 a nechám jí si podřadit,
- předvolba 3: 1-2-3-3 lockup opět při těch cca 65,
- změna přeřazení z 3 na D a naopak bez znatelného cukání (zkoušel jsem všeliké razantní změny, přirovnal bych spíše k manuálu s citlivým spuštěním spojky... samozřejmě je to pro automatku asi přeci jen větší šok než s prokluzem, ale čekal jsem to tedy horší), např. při řazení z 1 na 2 při malém plynu to před i po modifikaci cukalo/cuká mnohem více,
- běžně tedy jezdím na 3 a po roztáhnutí se zamčeným měničem při 75 - 90 převolím na D, uzamčen se drží i do kopce - už žádný upřený pohled na tachometr a nervózní čekání na odemčení pod 83 km/h, jde si pod a stále táhne - a když už se podtáčí, převolím/podřadím na 3, zase roztáhnu a převolím na D apod.
Není to asi pro každého, ale pro mě ano. Tak jsem zvědav, jak dlouho to vydržíjdu testovat redukci a kickdown. J.
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Ano. Zkrátka zamyká při cca 65 - 70 ... a to i na D. Takže častěji ručně volím mezi 3 a D - a to mě osobně baví - a je lepší to roztahvat s předvolenou 3. Spotřebu časem zjistím. Určitě půjde hodně dolu při tahání. Jinak se zatím tak trochu nechávám unášet zrychlením, takže až se za 2 nádrže nabažím, spočítám reálnější spotřebu (tedy pro mé zvedlé auto atd.).
Přesně tak. Ten klid na okresce, že to v každém zpomalení v zatáčce či kopečku neodemkne, to je asi u tohoto typu auta to nejpozitivnější. Na čtyřku táhne hodně dobře i pod těch původních 83 km/h.
Přesně tak. Ten klid na okresce, že to v každém zpomalení v zatáčce či kopečku neodemkne, to je asi u tohoto typu auta to nejpozitivnější. Na čtyřku táhne hodně dobře i pod těch původních 83 km/h.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
- Josef-Z (Jugin)
- Příspěvky: 738
- Registrován: 25 črc 2008 22:27
- tel.: 773492666
- auto: Discovery 300TDi
- Bydliště: Slatinky
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Nějaké novinky, jak to šlape, kolik to žere atd..? 
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7928
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Tohle je ale jenom pro 4HP24. Což není ani pro Discovery ani pro RRC ani pro P38 4,0l a 2,5TD. Je to jenom pro P38 4,6HSE.hifi píše:zrejme proizvoditel o par babek lacnejsi:
http://www.hgmelectronics.com/products- ... mpushiftii
K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
ano teraz som si to vsimol ze na americkej stranke pisu ZF4HP24 a Ashcroft uvadza 4HP22/24. ked vsak porovnam obrazky su krabicky (balenie) takmer identicke. dokonca by som povedal ze v tej americkej je viac kablikov, cize by to cisto teoreticky mohlo byt aj na 4HP22.
ale fakt ze v USA sa asi inym motorom ako 4,6l od LR zapodievat nebudu. no v kazdom pripade Ashcroft je istejsi a aj celkova cena s dovozom/clo z USA je asi priaznivejsia.
ale fakt ze v USA sa asi inym motorom ako 4,6l od LR zapodievat nebudu. no v kazdom pripade Ashcroft je istejsi a aj celkova cena s dovozom/clo z USA je asi priaznivejsia.
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
- Josef-Z (Jugin)
- Příspěvky: 738
- Registrován: 25 črc 2008 22:27
- tel.: 773492666
- auto: Discovery 300TDi
- Bydliště: Slatinky
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Pokud se nepletu tak 4HP22 je bez jednotky, takže to na ni být nemůže..hifi píše:ano teraz som si to vsimol ze na americkej stranke pisu ZF4HP24 a Ashcroft uvadza 4HP22/24. ked vsak porovnam obrazky su krabicky (balenie) takmer identicke. dokonca by som povedal ze v tej americkej je viac kablikov, cize by to cisto teoreticky mohlo byt aj na 4HP22.
ale fakt ze v USA sa asi inym motorom ako 4,6l od LR zapodievat nebudu. no v kazdom pripade Ashcroft je istejsi a aj celkova cena s dovozom/clo z USA je asi priaznivejsia.
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
ZF4HP22 je mechanohydraulická, žádný elektronický tuning převodovky není možný ... kablíky navíc tam moc nepomůžou. U novějších (4HP24,... u P38, td5) ano. Tam ale dobrou práci odvede větší měnič, také měnič už v továrním zamyká celkem inteligentně. U novějších mi nepřijde tuning tak zajímavý.
Oprava ZF4HP22 nejen mechanohydralická, upřesňuje níže Karel Sláma.
Oprava ZF4HP22 nejen mechanohydralická, upřesňuje níže Karel Sláma.
Naposledy upravil(a) jen dne 05 led 2014 18:00, celkem upraveno 1 x.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
- Josef-Z (Jugin)
- Příspěvky: 738
- Registrován: 25 črc 2008 22:27
- tel.: 773492666
- auto: Discovery 300TDi
- Bydliště: Slatinky
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
A co tvá "vytuněná" 4HP22, spotřeb, redukce atd..? Jestli už jsi to všechno teda zkoušeljen píše:ZF4HP22 je mechanohydraulická, žádný elektronický tuning převodovky není možný ... kablíky navíc tam moc nepomůžou. U novějších (4HP24,... u P38, td5) ano. Tam ale dobrou práci odvede větší měnič, také měnič už v továrním zamyká celkem inteligentně. U novějších mi nepřijde tuning tak zajímavý.
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
tak uz som z toho uplne domotany a vsade si pisu co chcu...
Ashcroft tam pise ze sa dava nejaky spinac pozicie pre D2 a v compushifte sa nastavy "transmissin type" na ZF 4HP24 cez tento spinac.
som uz z toho jelen, niekde som zas cital ze medium menic z V8 4l ked sa dava do td5 4HP22 si vyzaduje aj vacsi konvertor housing. tak fakt neviem ...
Ashcroft tam pise ze sa dava nejaky spinac pozicie pre D2 a v compushifte sa nastavy "transmissin type" na ZF 4HP24 cez tento spinac.
som uz z toho jelen, niekde som zas cital ze medium menic z V8 4l ked sa dava do td5 4HP22 si vyzaduje aj vacsi konvertor housing. tak fakt neviem ...
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Josef-Z: Zatím jsem počítal spotřebu z asi půl nádrže, popojíždění okresky, město, dálnice a nic moc změna k lepšímu. Asi to ale bude stylem jízdy a zimou. Redukci jsem moc nezkoušel. Ještě mi dejte čas 
hifi: co vím, u td5 se větší měnič vejde do stávajícího bellhousing; u 300 tdi bohužel ne a namontovat tam větší bellhousing z V8 je taky komplikované (dély převodovek, pozice starteru aj.).
hifi: co vím, u td5 se větší měnič vejde do stávajícího bellhousing; u 300 tdi bohužel ne a namontovat tam větší bellhousing z V8 je taky komplikované (dély převodovek, pozice starteru aj.).
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7928
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
4HP22 se dělá jak ve verzi mechanické (RRC a D1) tak elektronické (DII a P38 4,0l a 2,5Tds)
rozdíl mezi 22 a 24 není elektronika, ale velikost vnitřností. A dokonce ani kanály mezi mechanickou a elektronickou 4HP22 nejsou stejné. Když přehodíš mechanický mozek z DI do DII, kde je normálně elektronický, tak to neřadí.
Do DII se nikdy 4HP24 nedávala. (když tedy nepočítám Americkou verzi benzín 4,6) Zrovna tak se nedávala do P38 4,0l a 2,5Tds.
Teoreticky by to mohlo být použitelné pro obě ty varianty, když tam stejně všechno nastavuješ.
K
rozdíl mezi 22 a 24 není elektronika, ale velikost vnitřností. A dokonce ani kanály mezi mechanickou a elektronickou 4HP22 nejsou stejné. Když přehodíš mechanický mozek z DI do DII, kde je normálně elektronický, tak to neřadí.
Do DII se nikdy 4HP24 nedávala. (když tedy nepočítám Americkou verzi benzín 4,6) Zrovna tak se nedávala do P38 4,0l a 2,5Tds.
Teoreticky by to mohlo být použitelné pro obě ty varianty, když tam stejně všechno nastavuješ.
K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
ano, lebo som kdesi videl ECU pre automat 4HP22
cize ak som tomu spravne pochopil 4HP22 elektronická pre D2 a P38 je plne kompatibilna/zamenitelna medzi sebou? z P38-V8 4l na D2-td5 ? videl som nejaku verziu P38 4l THOR, v tom je aky rozdiel od klasickej V8-4l?
ale predsa ciste teoreticky by nesla namontit 4HP24 z D2 alebo P38 V8-4,6l na D2 td5?
cize ak som tomu spravne pochopil 4HP22 elektronická pre D2 a P38 je plne kompatibilna/zamenitelna medzi sebou? z P38-V8 4l na D2-td5 ? videl som nejaku verziu P38 4l THOR, v tom je aky rozdiel od klasickej V8-4l?
ale predsa ciste teoreticky by nesla namontit 4HP24 z D2 alebo P38 V8-4,6l na D2 td5?
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7928
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
4HP22 v DII má myslím jiné hřídele v té převodovce než 4HP22 v P38. A verze 4HP24 má ještě jiné hřídele. A nemyslím si ani, že by spolupracovala elektronika mezi těmito modely.
Takže záměnnost bez úprav je podle mého 0%
(nejsem si úplně jistý jak je to mezi tou DII a P38)
Zrovna tak nejde bez úprav zaměnit benzínová a naftová mechanická 4HP22 v DI ani RRC. Tam jsou také jiné vstupní a výstupní hřídele.
K
Takže záměnnost bez úprav je podle mého 0%
(nejsem si úplně jistý jak je to mezi tou DII a P38)
Zrovna tak nejde bez úprav zaměnit benzínová a naftová mechanická 4HP22 v DI ani RRC. Tam jsou také jiné vstupní a výstupní hřídele.
K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe