Stránka 2 z 52

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 18 zář 2013 13:49
od Hanys_a_Kaca
Jojo tam je místa habaděj, ono u LHD je vpravo spousta místa a vlevo je toho dvakrát tolik :-) Ale po D2 musíš bejt nadšenej, jak se ke všemu může. Já zatim dělal všechno na motoru tak jak je, ani vrtuli jsem nesundaval, néé že bych se o to nepokoušel, ale...
Jenom teda nemám žádné plasty mazi chladičem a motorem, to jsem vyházel komplet, vadilo mi, že když mi upadnou klaště, že je nenajdu na silnici - ale už je to v pořádku.
Ten výparník se dává do interiéru prostě proto, aby jsi té "zimy" moc nepoztrácel cestou od něho k pasažérovi. Není problém udělat výkonější topení na vyšší teplotu a tu posílat od motoru bůhví kam, ale na výparníku není dobrý nápad chodit s teplotou pod nulu, aby nenamrzal a kdyz máš na výparníku pět stupňů chceš chladit na dvacet a v motorovém prostoru máš osmdesát :sweat ...

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 18 zář 2013 18:13
od Frana
...

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 18 zář 2013 18:17
od MadTom
No, doplnění izolace beru jako samozřejmé.
Uvidíme, dnes jsem shodil korbičku, nahrubo to owapkoval.
Zítra musím vymyslet, jak vybourat z rámu elektriku, aby se dal vzadu vyvařit.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 18 zář 2013 18:18
od Frana
Moji 130 ceka patrne to same, ale na novym ramu... :-)

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 18 zář 2013 22:11
od Hubert
Jen piš a foť takovýhle témata sou výživný.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 18 zář 2013 22:12
od Hubert
MadTom píše:No řekni jí, že není jediná, kdo se ptá. Pomalu rozhazuju dotazy u těch, kdo to dělají.

A teď z jiného soudku - jak se sundává páka na převodce řízení? Povolil jsem matku, nasadil stahovák, nasadil větší stahovák a ten utáhnul tak, že to málem prasklo a nic.
Vyměnil jsem 3 kuláky na tyčích řízení - byly KO, mazání prachovou rzí není nic extra. Nicméně na řízení to moc poznat nebylo -
Koukni na panhardku.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 19 zář 2013 00:22
od MadTom
Podrobná kontrola všech gum v podvozku je v plánu - a to tak, že včetně rozborky dané části, protože jestli něco nemám rád, tak jsou to zarezlé šrouby. Zatím to po zběžné kontrole vypadá, že se o to někdo staral, protože místama jsou tam dané nějaké polybushe.
Po omytí wapkou to furt vypadá dobře - rám je natřenej nějakým asfaltovým nátěrem, kterej sice většinou bránil korozi, ale tam kde to nezvlád je to jenom horší. Naštěstí jde dolů škrabkou. Tak jsem začal škrabat. Zítra půjde dolů nádrž a zadní tlumiče, a pokusím se doškrabat zadek rámu.
Proběhnul jsem nějaké manuály a našel, kolik je na korbičku správně potřeba držáků - vnější zadní dva mi chybí, naštěstí jsou to jenom ohnuté plechy.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 19 zář 2013 00:35
od MadTom
A ještě Blufínek dostal novou váhu vzduchu, protože ta stávající tak nějak nevážila. Motor i tak jel pěkně a nevypadalo to, že by nějak vylezla spotřeba.
A v rámci začátku boje s olejem prosakujícím z motoru jsem vyměnil Okroužek v přední krytce vačky - původní byl pěkně placatej, přilepenej silikonem a stejně tekl. Novej je vitonovej, a trošku silnější. A to byl trošičku problém - když jsem na něj přes kus dřeva zatlačil, auto odjelo, svěrka byla malá - chtěl jsem ji dát přes motor a víčko tak namáčknout. Nakonec to vyřešila kurta, omotaná okolo motoru a kus dřeva, kterej víčko s novým kroužkem přitáhl. Je tam. Jenom doufám, že to nebudu muset vyndávat, protože tam drží opravdu dobře, tu kurtu jsem musel doopravdy hodně utáhnout.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 19 zář 2013 08:56
od Frana
Ja jsem to nacal uz loni, zacalo to vymenou manualu za automat, ponekud vetsi nadrzi (120l), navijakem, novyma ramenama, modryma polybushema na podvozku a par dalsich drobnosti jako sedadla. V dalsi etape by melo dojit v podstate na stavbu auta na novej ram, kde by mel byt vysledkem Defender 130 SW. Tam uz by mela prijit i zadni spera ARB, zdvojeny tlumice a podobne. Ale dokud nedostavim barak, potrebuju korbu na prevoz materialu. Takze to vidim na cca pristi rok nejdriv... Nicmene dily se mi na to uz hromadi v garazi ted :-)

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 19 zář 2013 10:04
od KENY
Když jsem viděl fotku na začátku, šel jsem se radši podívat do garáže jestli mi neodjelo auto :D
To bych si ale asi všiml, chvilku by ten odjezd trval než by to všechno někdo naložil. O některých dílech už nevím ani já.
Tak přeji fajn zábavu při přestavbě a gratuluji k přírůstku :yes
Teď jsem měl několik dní možnost jezdit se 130 tkou a 150 tkou předělanou na SW a spoustou sedaček a byla to zábava. Hlavně to křížení :inlove .
Tedy né to klasické ale v kastli :rofl Každé dveře měli kožený pásek k připnutí k rámu dveří, protože zámek to nedával. No a před zastavením vozu bylo lepší si dveře přiotevřít, neb když se zastavilo jen na trochu nerovném povrchu už to pak šlo jen nárazy ramenem do dveří a nebo vůbec :Sorry:
No já jsem se alespoň konečně rozhodl že moje 130 tka zůstane s korbou a dostane maximálně boudičku a rám nad ní :Pohoda:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 19 zář 2013 10:07
od Hanys_a_Kaca
Takže Káče mám vyřídit, že se to kroutit bude! :S

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 19 zář 2013 11:05
od KENY
No tak trochu asi ano ať se bude majitel snažit sebevíc :D
Mě se kroutí i 110 tka :Pohoda:
Ale mně to nepřišlo ani moc na škodu. Sice to dělalo asi to prostředí jižní Afriky a exotika a za 150 tkou ještě připojený vozík s dalšími osmi sedačkami a prostě krásný autobus v mé oblíbené zelené a prostě paráda :clap To že nejdou nějaké dveře otevřít a nebo zavřít.... kdo by to řešil :rofl Jestli někde něco klepe nebo chrastí nebo se kroutí nechme majitelům jiných značek :hand

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 19 zář 2013 11:11
od Hanys_a_Kaca
Já jsem ten poslední, kdo by tvrdil, že auto musí bejt tuhý jako kámen, ale zrovna mi odlítnul další nejtek ze střechy, takže nějaká snaha o to, aby to auto drželo pohromadě je v případě rodinné limuzíny pochopitelná...

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 19 zář 2013 12:11
od MadTom
No však na to aby to drželo pohromadě bude roll-cage. Zvlášť u rodinné limuzíny je to podle mě nutnost.
Mám v podstatě dvě možnosti - tu hezčí - prodloužit budku dozadu - prostě wagon. Tu méně hezkou, ale asi jednodužší - oddělat zadní stěnu budky a přední stěnu korbičky, na korbičku pevnou střechu a propojit.
Třeba takto:
http://www.defender2.net/forum/topic314 ... hlight=130

Nádrž je dole, škrabu asfaltovej nátěr a odpoledne se snad začnou vyřezávat rezavé věci.
Kupodivu většina šroubů šla povolit.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 19 zář 2013 12:33
od bugz
:idea: Nebo třeba podobně:
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 20 zář 2013 08:59
od MOPADŽI
Zaregistroval jsem to až dnes. Tak gratulace k 130 Tome.
Návod na montáž klimy mám - origo setu. Daval jsem to před Indií, pak jsem ale s klukama nedopadlo ...
Chceš to poslat mailem ?

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 21 zář 2013 08:18
od MadTom
Tak pomalu pokračuju, a protože počasí si ze mě dělá legraci - nachystám svářečku, dojdu pro kuklu a rukavice a ono začne pršet, schovám svářečku a ono přestane, doplnil jsem na Blufínka velkou stanovou nástavbu. Sice zatím trošku zakrývá okna a dveře, ale aspoň do auta neteče.
Akorát ten zadní převis bude asi chtít trošku zkrátit. :mrgreen:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 21 zář 2013 22:00
od KENY
Já bych ho nezkracoval :Pohoda: Co ty víš co povezeš a může se hodit :rofl
No ještě pár hodin rozebírání a už na tom budeš jak já :yes
Držím palce ať Tě nadšení a síly neopouštějí :hand

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 22 zář 2013 06:56
od MadTom
Zkracovat se určitě nebude, ale vzhledem k pokračujícím pracím a občasným přeháňkám jsem musel upgradovat stan na verzi MK2.
Zadní část rámu je v základu - původně jsem to chtěl dělat štětkou, ale nakonec lenost zvítězila a zkusil jsem to nastříkat, a šlo to lépe než jsem čekal.
A měl jsem u toho malého pomocníčka, kterému se to strašně líbilo, že prý je to lepší, než si malovat pastelkami.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 22 zář 2013 06:58
od MadTom
A protože mě čekají mimo jiné i dveře, na kterých už někdo přede mnou začal pracovat, tak jsem chvilku hledal obrázky, jak takové dveře mají zevnitř vypadat, a našel jsem návod na opravu:
http://www.repairmylandrover.co.uk/defe ... rnal-frame