stále nedořešeno, jen pro zajímavost i tento konektor lze rozebrat a vylít z něj hromadu oleje
je tam pěkně uzavřen gumovou ucpávkou
zde již vyčištěn

- 210320142045.jpg (95.81 KiB) Zobrazeno 3641 x
shrnutí co provedeno / uzavřeno ...
nádrž vyčištěna - byla čistá
palivové čerpadlo nové
vstřikovače - kódy souhlasí s ECU; odpor každého z nich cca 2,0 ohm; na kontatech u ECU cca 2,3 ohm
palivový filtr nový
vzduchový filtr čistý
snímač teploty paliva - hodnoty vykazuje reálné
váha vzduchu - opraveno, chybělo napájení +12V; přestalo kouřit ve vysokých otáčkách; hodnoty mezi 50-450
snímač tlaku/teploty nasávaného vzduchu v air boxu - vykazuje reálnou hodnotu cca 98 kPa
snímač tlaku/teploty nasávaného vzduchu v sání za turbem - nový; tlak turba kolem 3t.ot/min kolem 210kPa
snímač teploty motoru - vykazuje reálné hodnoty
snímač teploty paliva - vykazuje reálné hodnoty
snímač polohy kliky - nový; včetně doplnění vymezovací podložky vzdálenosti od setrváku
obtokový ventil turba funkční, včetně tlakového ventilu
hadice turba OK - motor kolísá i po odpojení hadice mezi chladičem a sáním ( běží bez přeplňování )
EGR ventil vyřazen - přestalo kouřit v nízkých otáčkách
katalyzátor nahrazen pouze trubkou - zlepšení reakcí motoru v nízkých otáčkách, kolísání bez změny
ECU - nový konektor uzemnění
ECU - černý konektor - vyměněny všechny piny za nové
ECU - červený konektor - fyzická kontrola všech pinu, zda jí se OK
ECU - nová palivová mapa - bez změny
kontrola všech propojovacích konektorů za přístrojovou deskou
přepájené kabely centrálního uzemnění
kabel vstřikovačů - vyměněn nový za rok starý, bez změny
vyčištěn od oleje konektor k svazku od vstřikovačů ze strany ECU, viz.foto výše
snímač polohy plynu - průběh změny hodnot dle osciloscopu perfektní, při kolísání otáček motoru hodnoty stabilní
provedena kontrola všech vedení mezi ECU a příslušenství
výměna ECU ( v danou chvíli s orig.ECU lepší chod motoru než s alternativní ) - tedy zpět orig.ECU
Chladící kapalina dlouhodobě bez ztrát
Olej bez vody, ani náznak průsaku vody do oleje
Def jezdí denně
************************************************************
co je před dokončením
Výměna poslední části vedení k snímači otáček - poslední část je vlivem teploty /času nepružná
neřešil jsem regulátor tlaku paliva - původní
přetěsnění a kontrola vstřikovačů
kontrola tlaků ve válcích
setrvačník
**********************************************************************
zde již pouze aktualizace k datu 6.4.2014
vrátil jsem se k odpojování čidel, změna následující...
motor reaguje na odpojení čidla snímače tlaku/teploty před sacím traktem za turbem - v celém spektru otáček bez kolísání
motor nicméně běží v nouzovém režimu
zřejmě čištění konektorů, výměna pinů měla vliv na zúžení spektra výskytu závady a její eliminaci na jedno čidlo
čidlo je ale nové, nemám jej za co vyměnit ( staré mám k dispozici) - motor nekolísá jedno zda studený/teplý - platí kdykoliv
čidlo dává dvě hodnoty - tlak a teplotu
ECU při odpojení čidla nastavuje hodnoty
* tlak 100 kPa / lehce nad tlakem okolí 98 kPa
* teplota nasávaného vzduchu 120stC
Při těchto hodnotách motor nekolísá
ještě chceme vyselektovat zda mu vadí tlak, nebo teplota ( nasimulujeme teplotu v sacím potrubí tedy mezi 30-40stC )
DOPLNĚNÍ SPECIFIKACE ZÁVADY
NĚKDY motor chvíli před/po dosažení provozní teploty motor běží naprosto perfektně bez vibrací a kolísání otáček s naprosto hladkým průběhem navyšování otáček při jejich zvyšování i v kritickém pásmu, které řeším
Ecu eviduje chybu ve snímači otáček - sporadicky ( čidlo nové )
nějaký nápad v návaznosti na aktualizaci ?