kategoria M1G
Moderátor: Acon
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: 01 úno 2011 18:58
- tel.: 0918334337
- auto: DiscoveryII
- Bydliště: Šumiac
Re: kategoria M1G
M1,M1G a N1,N1G nepodlihaju mýtu,súprava nad 3,5t musí mať k nalepke na auto aj diaľničnu nálepku na vozik na dialnici a rýhlostnej ceste. O spoplatnenych úsekoch sa nič nepíše.
- Balú
- Příspěvky: 767
- Registrován: 01 srp 2012 13:53
- tel.: +421903775011
- auto: LR DII 2003
- Bydliště: Púchov
Re: kategoria M1G
takže takto:
či máte vozidlo kategórie M1,M1G,N1,N1G je uplne jedno pokiaľ sa jedná o ťahanie prívesného vozíka na slovenských diaľniciach a rýchlostných komunikáciach,pokiaľ súprava auto+vozík presiahne 3500kg VŽDY musíte mať 2 diaľničné nálepky jednu pre auto a druhú pre vozík(obidve nalepené na čelnom skle vášho auta-čo v prípade vozíka musel vymýšľať totálny idiot,lebo vozík predsa môžem ťahať aj iným autom
)
Pokiaľ súprava nepresiahne 3500kg diaľničnú nálepku na vozík nepotrebujete príklad :disco II má največšiu celkovú hmotnosť 2880kg budem ťahať malý vozík ktorý má največšiu celkovú hmotnosť 620kg v technickom preukaze,(celková hmotnosť je 3500kg)tak mi stačí mať nálepku len na aute.
odlišnosť kategórie N1,N1G je len v tom,že v prípade ak súprava auto+vozík presiahne 3500kg MUSÍM mať v aute tachograf a použiť ho samozrejme.
čiže: dve nálepky jedna pre auto a jedna pre vozík a tachograf
nepresiahne 3500Kg stačí nálepka na aute
kategória G označuje len terénne auto nič viac,nič menej a nemá vplyv na pakárnu ohľadom diaľničných známok
no a diaľničné nálepky na vozíky sa nemusia používať na cestách 1.triedy ,na ktorých sa bežne vyberá mýto pri nákladných vozidlách nad 3500kg,skrátka iba diaľnice a rýchlostné komunikácie
A teraz najdôležitejšia informácia,policajti sú z toho úplný kokoti a pre istotu vyžadujú aby ľudia mali tie nálepky na vozidle vždy(bez ohľadu či ťahám veľký vozík,alebo malý,alebo som na ceste 1.triedy kde platia mýto nákladné vozidlá)
a je to len na osobnej odvahe a nervoch každého či sa s nimi bude hádať pól hodiny v prípade,že ho zastavia,alebo si radšej pre istotu kúpi známku na vozík aj keď podľa zákona nemusí.Bohužiaľ na Slovensku je to tak a ešte dlho bude kurva.
A ešte jedna vec v SR platí chorý zákon,že vždy sa berie za smerodajné akú má vozidlo največšiu celkovú hmotnosť v tech.preukaze,čiže príklad ťaháš PRÁZDNY prepravník na autá, tak musíš mať obe nálepky,lebo disco ma 2880 a prepravník čojaviem 3200kg pritom prázdny váži iba 700kg a disco 2300kg ani omylom neprekračuješ tých ich 3500kg....
či máte vozidlo kategórie M1,M1G,N1,N1G je uplne jedno pokiaľ sa jedná o ťahanie prívesného vozíka na slovenských diaľniciach a rýchlostných komunikáciach,pokiaľ súprava auto+vozík presiahne 3500kg VŽDY musíte mať 2 diaľničné nálepky jednu pre auto a druhú pre vozík(obidve nalepené na čelnom skle vášho auta-čo v prípade vozíka musel vymýšľať totálny idiot,lebo vozík predsa môžem ťahať aj iným autom

Pokiaľ súprava nepresiahne 3500kg diaľničnú nálepku na vozík nepotrebujete príklad :disco II má največšiu celkovú hmotnosť 2880kg budem ťahať malý vozík ktorý má največšiu celkovú hmotnosť 620kg v technickom preukaze,(celková hmotnosť je 3500kg)tak mi stačí mať nálepku len na aute.
odlišnosť kategórie N1,N1G je len v tom,že v prípade ak súprava auto+vozík presiahne 3500kg MUSÍM mať v aute tachograf a použiť ho samozrejme.
čiže: dve nálepky jedna pre auto a jedna pre vozík a tachograf
nepresiahne 3500Kg stačí nálepka na aute
kategória G označuje len terénne auto nič viac,nič menej a nemá vplyv na pakárnu ohľadom diaľničných známok
no a diaľničné nálepky na vozíky sa nemusia používať na cestách 1.triedy ,na ktorých sa bežne vyberá mýto pri nákladných vozidlách nad 3500kg,skrátka iba diaľnice a rýchlostné komunikácie
A teraz najdôležitejšia informácia,policajti sú z toho úplný kokoti a pre istotu vyžadujú aby ľudia mali tie nálepky na vozidle vždy(bez ohľadu či ťahám veľký vozík,alebo malý,alebo som na ceste 1.triedy kde platia mýto nákladné vozidlá)
a je to len na osobnej odvahe a nervoch každého či sa s nimi bude hádať pól hodiny v prípade,že ho zastavia,alebo si radšej pre istotu kúpi známku na vozík aj keď podľa zákona nemusí.Bohužiaľ na Slovensku je to tak a ešte dlho bude kurva.

A ešte jedna vec v SR platí chorý zákon,že vždy sa berie za smerodajné akú má vozidlo največšiu celkovú hmotnosť v tech.preukaze,čiže príklad ťaháš PRÁZDNY prepravník na autá, tak musíš mať obe nálepky,lebo disco ma 2880 a prepravník čojaviem 3200kg pritom prázdny váži iba 700kg a disco 2300kg ani omylom neprekračuješ tých ich 3500kg....
Re: kategoria M1G
Terénne vozidlá (symbol G)
M1G - vozidlá kategórie M1 a
N1G (< 2 t) - vozidlá kategórie N1 s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 2000 kg sa považujú za terénne vozidlá, ak:
-je najmenej jedna predná náprava a najmenej jedna zadná náprava konštruovaná tak, že môžu byť poháňané súčasne, vrátane vozidiel, pri ktorých môže byť pohon jednej nápravy vypínateľný,
-sú vybavené najmenej jedným uzáverom diferenciálu alebo najmenej jedným zariadením, ktorým sa dosiahne podobný účinok, a ak vypočítaná stúpavosť sólo vozidla je najmenej 30 %.
Okrem toho musí byť splnených aspoň päť z nasledujúcich šiestich požiadaviek:
-predný nájazdový uhol je najmenej 25°,
-zadný nájazdový uhol je najmenej 20°,
-prechodový uhol je najmenej 20°,
-svetlá výška pod prednou nápravou je najmenej 180 mm,
-svetlá výška pod zadnou nápravou je najmenej 180 mm,
-svetlá výška medzi nápravami je najmenej 200 mm.
M1G - vozidlá kategórie M1 a
N1G (< 2 t) - vozidlá kategórie N1 s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 2000 kg sa považujú za terénne vozidlá, ak:
-je najmenej jedna predná náprava a najmenej jedna zadná náprava konštruovaná tak, že môžu byť poháňané súčasne, vrátane vozidiel, pri ktorých môže byť pohon jednej nápravy vypínateľný,
-sú vybavené najmenej jedným uzáverom diferenciálu alebo najmenej jedným zariadením, ktorým sa dosiahne podobný účinok, a ak vypočítaná stúpavosť sólo vozidla je najmenej 30 %.
Okrem toho musí byť splnených aspoň päť z nasledujúcich šiestich požiadaviek:
-predný nájazdový uhol je najmenej 25°,
-zadný nájazdový uhol je najmenej 20°,
-prechodový uhol je najmenej 20°,
-svetlá výška pod prednou nápravou je najmenej 180 mm,
-svetlá výška pod zadnou nápravou je najmenej 180 mm,
-svetlá výška medzi nápravami je najmenej 200 mm.
if it ain't broke, don't fix it
Re: kategoria M1G
Vyhlaska 116/1997 Z.z.§ 60
Ďalšie podmienky určené pre prípojné vozidlo
(1) Vozidlo kategórie M1, M2 a N1 môže ťahať brzdený príves
kategórie O1 a O2, ktorého okamžitá hmotnosť nesmie prevyšovať
okamžitú hmotnosť ťažného vozidla, ak výrobca neustanovil inak. Za
vozidlo kategórie M1G a N1G možno pripojiť príves kategórie O1
a O2, ktorého celková hmotnosť je až 1,5 násobok celkovej
hmotnosti ťažného vozidla. Celková hmotnosť prívesu nesmie
prevyšovať hodnotu, ktorú ustanovil výrobca ťažného vozidla, za
ktoré je príves pripojený.
Ďalšie podmienky určené pre prípojné vozidlo
(1) Vozidlo kategórie M1, M2 a N1 môže ťahať brzdený príves
kategórie O1 a O2, ktorého okamžitá hmotnosť nesmie prevyšovať
okamžitú hmotnosť ťažného vozidla, ak výrobca neustanovil inak. Za
vozidlo kategórie M1G a N1G možno pripojiť príves kategórie O1
a O2, ktorého celková hmotnosť je až 1,5 násobok celkovej
hmotnosti ťažného vozidla. Celková hmotnosť prívesu nesmie
prevyšovať hodnotu, ktorú ustanovil výrobca ťažného vozidla, za
ktoré je príves pripojený.
if it ain't broke, don't fix it
- petr pp
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: kategoria M1G
no to je hokej mne organ tvrdil ze na dialnici a ceste do NR ak taham vozik bez rozdielu som nuteni mat dialnicnu na vozik 

- Balú
- Příspěvky: 767
- Registrován: 01 srp 2012 13:53
- tel.: +421903775011
- auto: LR DII 2003
- Bydliště: Púchov
Re: kategoria M1G
typický slovenský policajt posledne o čo sa zaujima sú zákony a samozrejme vie veľké hovno...iba vykonáva ako robot činnosť čo mu naprogramoval veliteľ smeny..petr pp píše:no to je hokej mne organ tvrdil ze na dialnici a ceste do NR ak taham vozik bez rozdielu som nuteni mat dialnicnu na vozik
info,ktoré som hore písal som mal od nášho dispečera,ktorý takéto veci musí mať v malíčku...a ako nemám rád citácie zákonov,lebo je to napísané tak,že sa v tom za chvíľu stratíš,tak som si to vyhľadal a:
Vo vyhláške č. 547/2009 Z.z. sa píše:
§ 3
Nálepka určená pre motorové vozidlá a jazdné súpravy s celkovou hmotnosťou do 3, 5 t a nálepka určená pre prípojné vozidlá kategórie O1 a O2 za motorovými vozidlami kategórie M1, N1, MIG a NIG, ak celková hmotnost jazdnej súpravy je nad 3, 5 t (dalej len "nálepka určená pre prípojné vozidlá kategórie O1 a O2"), je zložená z dvoch oddeliteľných častí. Prvá časť nálepky sa umiestňuje na motorovom vozidle. Druhú časť nálepky tvorí kontrolný kupón, ktorým sa vodič preukazuje pri kontrole.1)
§ 3a
(1) Prvá časť nálepky určenej pre motorové vozidlá a jazdné súpravy s celkovou hmotnosťou do 3, 5 t sa nalepuje na vnútornú stranu predného skla motorového vozidla alebo prvého vozidla jazdnej súpravy tak, aby bola dobre viditeľná aj z vonkajšej prednej strany motorového vozidla. Na trojkolesových vozidlách, štvorkolkách a motocykloch s postranným vozíkom, ktoré nemajú predné sklo, sa prvá časť nálepky nalepuje na ich dobre viditeľnú, rovnú, čistú a nie ľahko vymeniteľnú časť spravidla v smere jazdy.
(2) Na určené miesto na kontrolnom kupóne nálepky vpíše vodič motorového vozidla alebo prvého vozidla jazdnej súpravy s celkovou hmotnosťou do 3, 5 t evidenčné číslo motorového vozidla alebo evidenčné číslo prvého vozidla jazdnej súpravy. Tento údaj sa vpíše čitateľne tak, aby nebol bežným spôsobom odstrániteľný.
§ 3b
(1) Prvá časť nálepky určenej pre prípojné vozidlá kategórie O1 a O2 sa nalepuje na vnútornú stranu predného skla prvého vozidla jazdnej súpravy s celkovou hmotnosťou nad 3, 5 t tak, aby bola dobre viditeľná aj z vonkajšej prednej strany motorového vozidla.
(2) Na urcené miesto na kontrolnom kupóne nálepky určenej pre prípojné vozidlá kategórie O1 a O2 vpíše vodič prvého vozidla jazdnej súpravy s celkovou hmotnosťou nad 3, 5 t evidenčné číslo prípojného vozidla. Tento údaj sa vpíše čitateľne tak, aby nebol bežným spôsobom odstrániteľný.
Z tohto vyplýva, že nálepku pre prívesný vozík potrebujete len v prípade, že celková hmotnosť súpravy prevyšuje 3500 kg.
- petr pp
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: kategoria M1G

- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: kategoria M1G
tachograf na aute do 3,5t na nekomercne ucely? to plati od kedy?Balú píše: odlišnosť kategórie N1,N1G je len v tom,že v prípade ak súprava auto+vozík presiahne 3500kg MUSÍM mať v aute tachograf a použiť ho samozrejme.
čiže: dve nálepky jedna pre auto a jedna pre vozík a tachograf
- Balú
- Příspěvky: 767
- Registrován: 01 srp 2012 13:53
- tel.: +421903775011
- auto: LR DII 2003
- Bydliště: Púchov
Re: kategoria M1G
no samozrejme ho tam nemusíš mať pokiaľ sa nechystáš ťahať prívesné vozíky,ktoré spolu s tvojim autom presiahnu maximálnu dovolenú hmotnosť 3500kgvisby píše:tachograf na aute do 3,5t na nekomercne ucely? to plati od kedy?Balú píše: odlišnosť kategórie N1,N1G je len v tom,že v prípade ak súprava auto+vozík presiahne 3500kg MUSÍM mať v aute tachograf a použiť ho samozrejme.
čiže: dve nálepky jedna pre auto a jedna pre vozík a tachograf
keďže máš kategóriu N1,N1G tak máš vlastne nákladné auto a pri tom sa nepredpokladá,že sa používa na nekomerčné účely
N1 - vozidlá projektované a konštruované na prepravu tovaru s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 3500 kg.
N1G je vlastne to isté ako N1 iba má prívlastok terénne a to hore popisoval petmic
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: kategoria M1G
tomuto sa mi nechce verit. nie je mozne, aby od teba vyzadovali tachograf ked ides s dodavkou a karavanom na dovolenku.
ani pri nakladaku nemusis mat zapnuty tachograf, ked tvoja cesta nema komercny ucel.
to musi byt nejak inak definovane...
edit: N1 je nakladne auto, je uplne bezne ze sa pouziva aj na nekomercne ucely...
ani pri nakladaku nemusis mat zapnuty tachograf, ked tvoja cesta nema komercny ucel.
to musi byt nejak inak definovane...
edit: N1 je nakladne auto, je uplne bezne ze sa pouziva aj na nekomercne ucely...
-
- Příspěvky: 15264
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: kategoria M1G
Jenom jedna věc - placení za vozík, i když s ním jedu prázdným a okamžitá hmotnost nepřekračuje magický limit - je to stejní jak s řidičákem, ten se taky řídí podle celkových parametrů vozidla a mé podle okamžitých. Kdyby to bylo podle okamžitých, tak by jsi u motorky, kde je u nás jedno z omezení dané výkonem mohl tvrdit, že jezdíš jenom na půl plynu.
No a to s tím tachografem mě taky zajímá - něco podobného jsem zahlédl i na německém fóru, ale nezkoumal jsem to. Tachograf na nekomerční jízdu?
To je podobné jako s náklaďákem bez profesního průkazu - nekomerčně soukromě mohu, na kšeft, tedy jako třeba zaměstnanec, nemohu. Kupodivu to i smysl dává - kdyby to nešlo, tak by mi stát musel vrátit peníze za autoškolu, protože by mi vlastně zrušili kvalifikaci dodatečnou změnou, a do toho se zatím nikomu nechtělo.
No a to s tím tachografem mě taky zajímá - něco podobného jsem zahlédl i na německém fóru, ale nezkoumal jsem to. Tachograf na nekomerční jízdu?
To je podobné jako s náklaďákem bez profesního průkazu - nekomerčně soukromě mohu, na kšeft, tedy jako třeba zaměstnanec, nemohu. Kupodivu to i smysl dává - kdyby to nešlo, tak by mi stát musel vrátit peníze za autoškolu, protože by mi vlastně zrušili kvalifikaci dodatečnou změnou, a do toho se zatím nikomu nechtělo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- petr pp
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: kategoria M1G
A este jedna info. ked tahas vozik a ma 3.5 tak musis mat psichotest inak ti odoberu vp.a odoberu skupinu - kmosov pripad.
- Balú
- Příspěvky: 767
- Registrován: 01 srp 2012 13:53
- tel.: +421903775011
- auto: LR DII 2003
- Bydliště: Púchov
Re: kategoria M1G
no to neviem či od teba budú vyžadovať tachograf keď pôjdeš z dodavkou a karavanom na dovolenku...podľa zákona môžu,ale keďže tomu bežní policajti(hliadky) nerozumejú a tým karavanom ich dokonale vyresetuješ,tak sa nato z največšou pravdepodobnosťou vykašlú,lebo nebudú chcieť zo seba robiť večších blbov ako sú...visby píše:tomuto sa mi nechce verit. nie je mozne, aby od teba vyzadovali tachograf ked ides s dodavkou a karavanom na dovolenku.
ani pri nakladaku nemusis mat zapnuty tachograf, ked tvoja cesta nema komercny ucel.
to musi byt nejak inak definovane...
edit: N1 je nakladne auto, je uplne bezne ze sa pouziva aj na nekomercne ucely...
a to si kde zobral z tým tachografom a nakladným autom nad 3500kg na nekomercné účely? na nákladnom aute musíš mať tachograf zapnutý stále,aj keď stojíš,mal by si vidieť čo zvádzajú šoféri keď potrebujú preparkovať a beží im pauza...jazda bez tachografu je povolená len v zvláštnych prípadoch napr.mestské,medzimestské autobusy 100km od sídla firmy,odťahové špeciály to isté,hasiči...z nákladným autom bez zapnutého tachografu to rozhodne neskúšaj,lebo sa budeš diviť akú pálku vyfasuješ napr.v nemecku máš zato väzbu(ale to je len príklad)u nás obrovskú pokutu,ktorá sa odvíja od veľkosti tvojho priestupku,ak si zmotal napr.dobu povinneho odpočinku raz tak to nemusí byť také strašné,ale ak máš v ,,krúžkoch,karte vodiča" totálny bordel,tak si ťa vychutnajú,že nato budeš dlllho spomínať
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: kategoria M1G
mas k tomu aj zakon?Balú píše:no to neviem či od teba budú vyžadovať tachograf keď pôjdeš z dodavkou a karavanom na dovolenku...podľa zákona môžu,ale keďže tomu bežní policajti(hliadky) nerozumejú a tým karavanom ich dokonale vyresetuješ,tak sa nato z največšou pravdepodobnosťou vykašlú,lebo nebudú chcieť zo seba robiť večších blbov ako sú...
tu som sa zle vyjadril, musi byt zapnuty ale nemusis dodrziavat prestavky atd.Balú píše:a to si kde zobral z tým tachografom a nakladným autom nad 3500kg na nekomercné účely? na nákladnom aute musíš mať tachograf zapnutý stále,aj keď stojíš,mal by si vidieť čo zvádzajú šoféri keď potrebujú preparkovať a beží im pauza...jazda bez tachografu je povolená len v zvláštnych prípadoch napr.mestské,medzimestské autobusy 100km od sídla firmy,odťahové špeciály to isté,hasiči...z nákladným autom bez zapnutého tachografu to rozhodne neskúšaj,lebo sa budeš diviť akú pálku vyfasuješ napr.v nemecku máš zato väzbu(ale to je len príklad)u nás obrovskú pokutu,ktorá sa odvíja od veľkosti tvojho priestupku,ak si zmotal napr.dobu povinneho odpočinku raz tak to nemusí byť také strašné,ale ak máš v ,,krúžkoch,karte vodiča" totálny bordel,tak si ťa vychutnajú,že nato budeš dlllho spomínať
ja som nasiel toto na jednom fore:
Tachograf za urcitych podmienok netreba ak mas N1:
podľa § 1 ods. 2 c) zákona č. 168/1996 Z.z. o cestnej doprave v znení neskorších prespisov /s výnimkou § 20, 21a a § 21b/ sa tento zákon nevzťahuje na cestnú dopravu, ktorá nie je podnikaním, takže nepotrebujete povolenie na vnútroštátnu alebo aj medzinárodnú dopravu ak ju vykonávate pre vlastnú potrebu.
Doprava pre vlastnú potrebu musí spĺňať podmienky:
- prepravovaný tovar musí byť vlastníctvom podniku, ním kúpený, predaný, prenajatý, vyrobený ...,
- účelom jazdy musí byť preprava tovaru z podniku alebo do podniku ..... pre potreby podniku,
- vozidlo musí byť vedené zamestnancom podniku, musí byť
vlastníctvom podniku ...
- preprava predstavuje len pomocnú činnosť v rámci celkovej činnosti podniku.
Doprava sa neúčtuje, predkladá sa faktúra, dodací list.
ako to teda je?
-
- Příspěvky: 15264
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: kategoria M1G
Jé, to jako u vás může nákladní auto mít pouze podnik? Nebo za podnik berou i Frantu Vomáčku, kterej má velkou zahradu a topí dřevem tak tam má stát V3Sku, aby si to dřevo ze zahrady mohl sám odvést?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Balú
- Příspěvky: 767
- Registrován: 01 srp 2012 13:53
- tel.: +421903775011
- auto: LR DII 2003
- Bydliště: Púchov
Re: kategoria M1G
hmm skusim sa vyjadrit takto,aby som sa priznal si ma trochu zaskocil s tym zakonom,ja som info cerpal iba z kazdorocnych povinnych skoleni vodicov,kedze som dlhe roky jazdil z odtahovkami,tak ma zaujimalo kopu specialnych situacii do ktorych som sa denne dostaval a vlastne ako jediný som prudil inšpekora práce a školovacieho policajta,neskôr original chlapíka čo nič ine nerobil iba školenia vodičov z povolania a moje otazky boli vecsinou ohladom pouzitia tachografu v specialnych vozidlach,no a potom z praxe kamarátov...ono jedno je zakon a druhe je skutocna prax a ,,upravenie zakona policiou pre momentalnu situaciu v akej sa policajt a ty ako vodic nachadzate" on si skratka bude ako veterny mlyn opakovat stale svoju pravdu a ty sa mozes aj posrat a nevyvratis mu to a pokial budes moc aktivny a mudry tak ti to spocita inac,skratka tolko bude chodit okolo auta az najde nejaku chujovinu a zadrzi ti napr.TP...to len tak na okraj
ja som viacmenej vychadzal z praxe,ze mas vozidlo kategorie N1,co je nákladné auto(nikoho nezaujima ze tam mas sedadla,mas skratka nakladne auto a tam pri jazde s privesom ked celkova hmotnosť supravy je nad 3500kg musis pouzit tachograf...a maju ho vsetky nase dodavky bez vynimky.
ja som nikdy jazdy pre nekomercne ucely nerobil a ani si neviem uplne predstavit ako vysvetlujem organu ze tento tovar veziem pre seba a podla paragrafu cislo...
nemusim respektovat povinne pauzy a prestavky to by bolo smiechu
a nasledne smutku na mojej strane.
ja som viacmenej vychadzal z praxe,ze mas vozidlo kategorie N1,co je nákladné auto(nikoho nezaujima ze tam mas sedadla,mas skratka nakladne auto a tam pri jazde s privesom ked celkova hmotnosť supravy je nad 3500kg musis pouzit tachograf...a maju ho vsetky nase dodavky bez vynimky.
ja som nikdy jazdy pre nekomercne ucely nerobil a ani si neviem uplne predstavit ako vysvetlujem organu ze tento tovar veziem pre seba a podla paragrafu cislo...
nemusim respektovat povinne pauzy a prestavky to by bolo smiechu

a nasledne smutku na mojej strane.
- Balú
- Příspěvky: 767
- Registrován: 01 srp 2012 13:53
- tel.: +421903775011
- auto: LR DII 2003
- Bydliště: Púchov
Re: kategoria M1G
nie to samozrejme môže mať aj sukromna osoba,ale musí mať v ňom pokiaľ jeho maximalna celková hmotnost prevyšuje 3500kg mýtnu jednotku z nejakým kreditom,a jeho prevadzka podlieha takym skurvenym podmienkam,že to skoro všetkych chudakov co taketo vehikle este maju uplne odradza ho pouzit.napr.musis presne uviest na aky ucel chces to auto pouzivat a co chces s nim prevazat a boh ta chran ak ta vymaknu ze vezies nieco co by si nemal...ono toho je viac cim nasi choboti z bratislavy sprijemnuju zivot plebsu,sak jejich jedinou cinnostou je vymysliet ako zodrat z ludi to posledne co este maju,skoda reciMadTom píše:Jé, to jako u vás může nákladní auto mít pouze podnik? Nebo za podnik berou i Frantu Vomáčku, kterej má velkou zahradu a topí dřevem tak tam má stát V3Sku, aby si to dřevo ze zahrady mohl sám odvést?

- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: kategoria M1G


ale super praca, ak si spominas ked nasi spekulovali prevazat ten 2t vozik tak sme to tiez riesili a nakoniec niekto od nas volal neviem ci na prezidium policie alebo ministerstvo kvoli tomu a uzaver bol taky ze pokial ten vozik taha sice firma ale nie za ucelom zarobku (v nasom pripade N1 VW transporter T5 a 2t vozik), ale na premiestnovanie pre svoju potrebu tak nie je treba ani mytnu jednotku ani tachograf iba dialnicne nalepky pre auto aj vozik.
inak ak chcete zistit kto konkretne potrebuje aku kvalifikacnu kartu vodica podla vodicskeho preukazu je tu :
http://www.kkv.sk/aky-kurz-potrebujem-2e.html
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
- Balú
- Příspěvky: 767
- Registrován: 01 srp 2012 13:53
- tel.: +421903775011
- auto: LR DII 2003
- Bydliště: Púchov
Re: kategoria M1G
aaa jasne ,uz mi teraz trochu svita ze cosi natom bude,ked aj visby s tymi nekomercnymi jazdami prisiel...u teba sa jednalo o tachograf nie mytnu jednotku,tu samozrejme ako N1 nepotrebujes
ono mooozno tie nekomercne jazdy pri dodavke by to policajti aj zjedli ,podla toho co by si mal na privese nalozene ,ale pri velkom aute by to bolo zaujimave,ako som povedal zalezi od policajta a jeho (ne)vedomosti ,pocitu dôlezitosti a nenahraditelnosti.
v kazdom pripade ja osobne by som to s klasickym velkym nakladakom ,alebo kamionom bez zalozenej karty alebo kruzku a jeho respektovanim nikdy neskusal ,vodic z povolania je to posledne hovno na ktorom sa vsetci odmocnia-majitel,dispecer,policajti,inspekcia prace,aj zakaznik ak sa nieco posere.Je to v dnesnych casoch uplne pridrbane povolanie a dobre ho robia iba tí ktorich to baví,čiže majú radi auta,techniku,skratka maju to v krvi a prehliadaju vsetky negativa...este 20 rokov dozadu to bola ina kava...
ono mooozno tie nekomercne jazdy pri dodavke by to policajti aj zjedli ,podla toho co by si mal na privese nalozene ,ale pri velkom aute by to bolo zaujimave,ako som povedal zalezi od policajta a jeho (ne)vedomosti ,pocitu dôlezitosti a nenahraditelnosti.
v kazdom pripade ja osobne by som to s klasickym velkym nakladakom ,alebo kamionom bez zalozenej karty alebo kruzku a jeho respektovanim nikdy neskusal ,vodic z povolania je to posledne hovno na ktorom sa vsetci odmocnia-majitel,dispecer,policajti,inspekcia prace,aj zakaznik ak sa nieco posere.Je to v dnesnych casoch uplne pridrbane povolanie a dobre ho robia iba tí ktorich to baví,čiže majú radi auta,techniku,skratka maju to v krvi a prehliadaju vsetky negativa...este 20 rokov dozadu to bola ina kava...
- Laci DII
- Příspěvky: 245
- Registrován: 04 pro 2011 18:40
- tel.: 0903155696
- auto: DII TD5 02
- Bydliště: okr. Levice
Re: kategoria M1G
Pred rokom som sa pýtal inšpektorov práce na používanie tachografov vo vozidlách N1(súprava nad 3.5t)-N2.
Odpoveď ma dosť prekvapila a dáva trochu za pravdu Visbymu ale bolo tam jedno obmedzenie. Používanie nákladných vozidiel(od N2) na súkromné účely je možné len v okruhu 50km od trvalého pobytu. Stačí mytna jednotka.
Platilo to rovnako aj v zahraničí ,len nedávno nemci odstavili X5 s podvalom a naloženým osobakom. Baworak bol na firmu a N1 a prvé čo ich zaujímalo bol tachograf. Asi tušíte ako to dopadlo...
Odpoveď ma dosť prekvapila a dáva trochu za pravdu Visbymu ale bolo tam jedno obmedzenie. Používanie nákladných vozidiel(od N2) na súkromné účely je možné len v okruhu 50km od trvalého pobytu. Stačí mytna jednotka.
Platilo to rovnako aj v zahraničí ,len nedávno nemci odstavili X5 s podvalom a naloženým osobakom. Baworak bol na firmu a N1 a prvé čo ich zaujímalo bol tachograf. Asi tušíte ako to dopadlo...

D2 Td5