Stránka 2 z 3
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Napsal: 10 bře 2014 23:01
od meresjev
Ak by som z nejakeho neznameho dovodu mal robit ram ja, tak si dam vyrezat a na ohranovaku vyohybat U profil tak zo 6tky plechu a ten doohybam a dovarim na priblizne tvar tych pozdlznikov + vystuzenia + priecniky... V porovnani s origo ramom, by to mohlo mat tak dvojnasobnu hmotnost, pri troche stastia rovnaku, mozno aj vyssiu tuhost a skoro nekonecnu zivotnost. Ale ci to za tu makacku stoji

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Napsal: 10 bře 2014 23:33
od Tonny
meresjev píše:Ak by som z nejakeho neznameho dovodu mal robit ram ja, tak si dam vyrezat a na ohranovaku vyohybat U profil tak zo 6tky plechu a ten doohybam a dovarim na priblizne tvar tych pozdlznikov + vystuzenia + priecniky... V porovnani s origo ramom, by to mohlo mat tak dvojnasobnu hmotnost, pri troche stastia rovnaku, mozno aj vyssiu tuhost a skoro nekonecnu zivotnost. Ale ci to za tu makacku stoji

original rám je z 3mm plechu, dělat to z tlusčího je zbytečné.. osobně si myslím že dělat kopii originál rámu v domácích podmínkách je finanční, časovej i kvalitativní nesmysl... doma vyráběný rám my dává smysl pouze u stavby nějakého závodního speciálu kde si budu chtít předělat nějaké držáky, vyztužit úchyty apod... ale každé práci držím palce a budu se těšit na fotky

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Napsal: 10 bře 2014 23:36
od meresjev
nemyslel som uzavrety profil, ale otvoreny U profil...
a je original z trojky? uz si celkom nepamatam, ale ked som varil ram na defovi, tak som mal pocit desneho papiera a myslim, ze to bola skor dvojka plech... no hadat sa nejdem...
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Napsal: 11 bře 2014 08:20
od čuník
Kdyby se tady daly sehnat tyto komponenty , tak by to pomohlo . jinak bych je musel vyrobit .
3mm plech je dostačující ,/ 2mm plech by byl už papírek -rychle by to prorezlo / dělat to ze silnějšího by šlo hodně do váhy. Jinak opravdu ta přesnost rámu je větší či menší tolerance . Hlavně udržet rovinnost

, aby rám nebyl do vrtule .

- DEf a.JPG (5.75 KiB) Zobrazeno 9974 x

- Def b.jpg (3.83 KiB) Zobrazeno 9974 x
Def c
[attachment=1]Def e.jpg
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Napsal: 11 bře 2014 09:09
od Rover
Uvedené komponenty stojí v Anglii 20-30 liber a jsou tady do týdne...
Pořád mně ale není jasný proč nezvolit variantu - koupit za 10 od mikihrana slušný rám, vyměnit zadní X-member za 60 liber, důkladně rám ošetřit a hotovo. To je ještě pořád drahý? To se víc vyplatí si dělat celý rám sám? Do toho bych nešel ani kdybych neměl co dělat a měl zadarmo hromadu plechu...
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Napsal: 11 bře 2014 09:19
od čuník
Jasný , tato varianta tu je, zatím to nemá připravený . Když by to vyšlo tak je to vyřešený a výroba by se nekonala.
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Napsal: 11 bře 2014 09:39
od Trewor - ségra
Pokud nás chceš udivit svým zámečnickým a svářečským umem tak nejschůdnější je sehnat nějakej fest shnilej rám za co nejmíň, zachránit z něj různý držáky atd a zbytek dovařit. Všichni ti tu určitě budou držet palce a pokud se podaří a ukážeš nám nějaký fotky tak ze dočkáš zasloužený pochvaly

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Napsal: 11 bře 2014 09:46
od čuník
Trewor - ségra píše:Pokud nás chceš udivit svým zámečnickým a svářečským umem tak nejschůdnější je sehnat nějakej fest shnilej rám za co nejmíň, zachránit z něj různý držáky atd a zbytek dovařit. Všichni ti tu určitě budou držet palce a pokud se podaří a ukážeš nám nějaký fotky tak ze dočkáš zasloužený pochvaly

Děkuji za obecnou radu .
Pokud o nějakém takovém rámu víš dej mi zprávu . Držet palce mě opravdu hodně pomůže .
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Napsal: 11 bře 2014 13:17
od Trewor - ségra
Karel

tu psal že na mammuťátku bude
měnit rám kterej byl tušim i zlomenej?
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 1&start=20
Za zeptání se nic nedáš
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Napsal: 11 bře 2014 23:50
od Sláma Karel
Ten už je ve šrotu. Jsem ani nepřemýšlel, jestli by šel zachránit.
Mám tam ale asi ještě jeden z 200tdi. Jak vypadá přesně nevím, ale myslím, že až na zadní část (která je tam udělaná z trubky)
byl docela OK.
K odběru v podstatě hned (jenom dorozebrat to auto, kde zadní bouda už není). Cena okolo 5tis.
K

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Napsal: 12 bře 2014 09:14
od čuník
Bylo by možno poslat pár fotek? /jinak ten rám z toho mamutka jak jsem viděl na fotkách ,to by nemělo smysl opravovat,to by bylo nekonečný flikování /
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Napsal: 05 lis 2014 17:01
od čuník
Tonny píše:meresjev píše:Ak by som z nejakeho neznameho dovodu mal robit ram ja, tak si dam vyrezat a na ohranovaku vyohybat U profil tak zo 6tky plechu a ten doohybam a dovarim na priblizne tvar tych pozdlznikov + vystuzenia + priecniky... V porovnani s origo ramom, by to mohlo mat tak dvojnasobnu hmotnost, pri troche stastia rovnaku, mozno aj vyssiu tuhost a skoro nekonecnu zivotnost. Ale ci to za tu makacku stoji

original rám je z 3mm plechu, dělat to z tlusčího je zbytečné.. osobně si myslím že dělat kopii originál rámu v domácích podmínkách je finanční, časovej i kvalitativní nesmysl... doma vyráběný rám my dává smysl pouze u stavby nějakého závodního speciálu kde si budu chtít předělat nějaké držáky, vyztužit úchyty apod... ale každé práci držím palce a budu se těšit na fotky

¨
tak to je omyl.Podélníky rámu jsou dělaný-lisovaný asi z 2 mm plechu, a pak podélně svařeno, ale dovnitř jsou nahoře nabodovány po celé délce 2 vytvarované uhelníky z 3mm plechu +ruzné rozpěrky a v místech uchycení pér jsou ve spodní části nabodovány ještě 2 krátký uhelníky /asi 1m dlouhý/ . Takže v místech pér vychází síla rámu na 5mm ,ale bohužel plech na plechu, což je příčina koroze . Tak že rám-podélníky dělám z 4mm plechu + výztuhy, ale jiného typu , v žádným případě plech na plech. takže pevnostně i vahově bych se dostal k originálu.
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Napsal: 05 lis 2014 18:24
od kupec18
Ja teda osobně každé takové snaze něco vytvořit a nesedět u televize fandim.
Par fotek z moji D1 když jsem ji vyvařoval do par děr jsem strčil fotak.
Ovšem ja osobně bych se do toho z duvodu časové naročnosti asi nepouštěl. Spíš bych se pokusil sehnat za pěkne penize jiny, třeba i horší, a polečil ho, v připadě že by se měl davat do zinku, tak podělně rozřiznout opiskovat povařit, vyvařit, atd.
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Napsal: 05 lis 2014 18:44
od čuník
Taky ten vnitřek mám nafoceny - to je téměř stejný rám jako má Def. Ty plechy na sobě je pruser, proto bych to nikdy nedával na žárový zinek, ale raději to doslova pořádně prolejt Resistinem ML a taky dole v rámu vyvrtat tak 2 -3 díry o pr. 20mm aby voda mohla někudy vytíci ven, na to tak nějak v LR asi zapoměli.
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Napsal: 07 črc 2015 12:29
od čuník
tak se naskytla se koupě staršího rámu ,kde 1/3 rámu je OK, 2/3 je téměř OK-/minimální práce/ ale 3/3 crossmember je klasika- KO ,viz. foto, tudíž oprava. -Výroba nového crossm. atd. z 2,5mm plechu a bude přišroubovaný vč. výztuh .takže v případě poškození snadněji opravitelné.
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Napsal: 07 črc 2015 12:44
od Hanys_a_Kaca
Jak už tu zaznělo, kdokoliv co něco dělá, zaslouží pocvhalu, ať už se vydá jakýmkoliv směrem, myslim, žes vyrazil celkem racionální cestou... Dotaz: ta orndžovka obsahuje suřík, nebo je to nějakej modernější základ?
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Napsal: 07 črc 2015 12:57
od čuník
starý a osvědčený suřík+fermež , jediná snad nevýhoda že to poměrně dlouho schne
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Napsal: 07 črc 2015 13:02
od Hanys_a_Kaca
jjo, nespěchat, dát tomu čas na vpití a uzrání...
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Napsal: 07 črc 2015 14:05
od mr-tomas
Zastaví ten suřík už rozjetou korozi?
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Napsal: 08 črc 2015 08:36
od čuník