Hlava Td5??? Bastl??
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Hlava Td5??? Bastl??
Nevím co myslíš tím okopírovali, ale musím souhlasit, že utnutí celého vývoje se někde projevilo. Prostě ten motor musíme srovnávat s jinými motory s let cca 1995-1998. A to tak špatné není. Bohužel vývoj dál nepokračoval. Předělání na Euro3 verzi za vývoj moc nepovažuju, určitě ne za vývoj dokončenej.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Hlava Td5??? Bastl??
visby píše:td5 by mohol byt super motor, ak by ho okopirovali poriadne a normalne zvladli vyrobu a materialy...MadTom píše:TD5 je mechanicky nejjednodušší diesel co může být. Fůra složitě vyměnitelných věcí v něm není - třeba vstřikovací čerpadlo. Elektronika je v něm jednoduchá a robustní. Škoda, že v něm dál nepokračovali jak bylo v plánu 4válec do
Free a 6válec do RR.
Okopirovali od koho/čeho ?
Není moc jiných výrobců přímovstřikovejch ropáků z roku 2000, kterým takhle spolehlivě fungujou.
Neljíp se spolehlivost dílu pozná paradoxně na vrakovišti

No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlava Td5??? Bastl??
s dieslovym 5 valcom zacalo prave vw, velmi dobre sa osvedcil v transporteroch. LR motor je parametrami mozno este lepsi, ale kvalitativne sa to neda porovnat...
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Hlava Td5??? Bastl??
To bude zas plodná diskuze:-) Řeklbych, že zrovmna s pětiválcem od vw to srovnat lze, neříkám, že \TD dopadne lépe, ale podle mne to jsou motory porovnatelné technologickou úrovní, zpracováním, materály. Tn VW se stal v hodnocení lehce legendou, to nezpochybňuju, ale úroveň první TD na svou dobu, je také vysoká a za těch cca 9 litrů paliva ten motor umí odevzdat rozumný výkon, nepotřebuju, žádnou extrémní peči a je vyroben, podle mne celkem precizně - porovnat výrobní nepřesnosti na motoru a např na karoseriji u defa, to je opravdu konec a začátek dvacátého století! Motor je nevrh s minimálníma provozníma vůlema a ani po párstech tisíc kilometrů to často není jinak.
Když porovnám kolik různejch motorů dokáže vyblejt koncern VW a že se jim tu a tam nějaký povede, spousta jich je očekávatelně bezbarvých, bezvýrazných a některé jsou hrozné. Tak to, že LR udělalo motor v podstatě samostatně, bych výsledek hodnotil značně nadprůměrně.
Ale člověk si k tomu motoru hledá trochu vztah, dva lidi (puvodní majitelé), když jsme kupovali D2 mi říkali, je to super auto, škoda, že do toho dali ten zasranej motor - co člověk, to názor.
Když porovnám kolik různejch motorů dokáže vyblejt koncern VW a že se jim tu a tam nějaký povede, spousta jich je očekávatelně bezbarvých, bezvýrazných a některé jsou hrozné. Tak to, že LR udělalo motor v podstatě samostatně, bych výsledek hodnotil značně nadprůměrně.
Ale člověk si k tomu motoru hledá trochu vztah, dva lidi (puvodní majitelé), když jsme kupovali D2 mi říkali, je to super auto, škoda, že do toho dali ten zasranej motor - co člověk, to názor.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Hlava Td5??? Bastl??
Jo a kyž už tu plevelíme Hynkovi vlákno, ve kterém se stejně bavíme o tom samém, o čem všude jinde:-) Tak dotaz: mejluju si teď z nějakejma tjunerama z ostrovu a je ve svycvh mejlech nazyvam td5 common railem, čemuž se oni smějí, že to common rail není, nebo to používá jiné řízení vstřiku, tak jak to teda je? Znáte nějakou definici common railu?
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlava Td5??? Bastl??
common rail - spolocna kolajnica;-) common rail ma jedno cerpadlo, ktore tlakuje nadrzku (kolajnicu) a odtial ide do vstrekov vedenie. PDcko alebo Unit Injection ma na kazdom vstreku jednu pumpu a nema kolajnicu (aspon v motore)...Hanys_a_Kaca píše:Jo a kyž už tu plevelíme Hynkovi vlákno, ve kterém se stejně bavíme o tom samém, o čem všude jinde:-) Tak dotaz: mejluju si teď z nějakejma tjunerama z ostrovu a je ve svycvh mejlech nazyvam td5 common railem, čemuž se oni smějí, že to common rail není, nebo to používá jiné řízení vstřiku, tak jak to teda je? Znáte nějakou definici common railu?
aby bolo jasno, td5ka je podla mna fajn motor, ma aj dobru dynamiku ale nie je to zrovna bezudrzbova vec v ktorej len clovek meni filtre a olej;-)
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Hlava Td5??? Bastl??
Z toho co píšeš, by TD5 bylo common rail, ale oni ještě ti tjuningáři řeší, čím je ovládaný ten vstřik, jestli na něj jde elektricky jen "signál" - šířka pulzu, nebo i elektřina výkoně (pořádný ampéry). A v tom jsem se začal ztrácet...
Jinak jak píšeš, že TD5 není motor, kde by se jen měnili filtry a olej... já mám pocit, že kdyby všichni měnili správně filtry a olej, že bychom si tady skoro neměli o čem psát, a půlka témat by ani nevznikla..
Jinak jak píšeš, že TD5 není motor, kde by se jen měnili filtry a olej... já mám pocit, že kdyby všichni měnili správně filtry a olej, že bychom si tady skoro neměli o čem psát, a půlka témat by ani nevznikla..
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Hlava Td5??? Bastl??
Common rail - CR - motor kde je vysokotlaký zásobník nafty, dost často ve tvaru válce, do kteréh se nafta tlačí samostatným čerpadlem. Tlak této nafty při volnoběhu cca 300At, při 2000Ot cca 1500-2000At. Vstřikovače se ovládají elektricky - elektromagnetem nebo piezoelektrickým elementem - řídí se otevírán trysky.
TD5 - PD - pumpe-duse - čestky čerpadlo-tryska - vstřikovače se plní naftou o nízkém tlaku, součástí každého vstřikovače je vysokotlaká pumpa poháněná od vačky, vlastní vstřikovač je ovládán elektromagnetem. Tlak nafty je podobný.
Energie potřebná pro ovládání vstřiku je u obou systémů podobná.
Starší CR motory měly samostatnou řídící jednotku motoru a samostatnou výkonovou část, provádějící vlastní spínání vstřikovačů. Dnes je to integrované do jednoho.
Systémy čerpadlo-tryska bývaly dřívě i čistě mechanické například u lodních motorů. Umožilo to zvýšení vstřikovacího tlaku oproti klasickým čerpadlům.
Klasická vstřikovací čerpadla pracují s tlakem cca 200At.
PD i CR umožňují na jeden pracovní cyklus více vstřiků paliva - kvůli emisím a kvůli klidnějšímu chodu motoru při spalování - nesou tak ostré detonace.
TD5 - PD - pumpe-duse - čestky čerpadlo-tryska - vstřikovače se plní naftou o nízkém tlaku, součástí každého vstřikovače je vysokotlaká pumpa poháněná od vačky, vlastní vstřikovač je ovládán elektromagnetem. Tlak nafty je podobný.
Energie potřebná pro ovládání vstřiku je u obou systémů podobná.
Starší CR motory měly samostatnou řídící jednotku motoru a samostatnou výkonovou část, provádějící vlastní spínání vstřikovačů. Dnes je to integrované do jednoho.
Systémy čerpadlo-tryska bývaly dřívě i čistě mechanické například u lodních motorů. Umožilo to zvýšení vstřikovacího tlaku oproti klasickým čerpadlům.
Klasická vstřikovací čerpadla pracují s tlakem cca 200At.
PD i CR umožňují na jeden pracovní cyklus více vstřiků paliva - kvůli emisím a kvůli klidnějšímu chodu motoru při spalování - nesou tak ostré detonace.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Hlava Td5??? Bastl??
No , v tom je právě zásadní rozpor kterej tu řešíme. Jde právě o to srovnání s VW koncernem a dalšíma.
Podobnost TD5 ke koncernu splňuje pouze ve verzích PD, a to ještě jen částečně, protože PD od VW není přímý vstřik.
Po PD ale koncern přešel plně na CR, protože panoval názor že pumpa -tryska je velmi drahá technologicky. Výhodnější je tedy Common rail. Především pro velkou unifikaci vstřikovačů do toho tlačil Bosch. Zjednodušeně řečeno, je snazší přizpůsobit CR vstřikovač jednoho modelu pro velké množství motorů, ale u PD systému je to horší, kvůli limitovanému objemu pumpy. Prakticky každý model motoru má svoji extra jednotku (vstřikovač s pumpičkou).Limitovaný objem pumpy má za následek kolísání tlaku v mezních dávkách, závisle na tvaru vačky a dalším, což u CR nehrozí, tlak je stabilní.
TD5 tedy z pohledu využití kombinuje ty nejvhodnější řešení pro off auto. Přímý vstřik téměř nevyžaduje žhavení, umožnuje lepší spalování i při podchlazeném motoru, což jsou skoro všechny elektronicky hlídané motory s vysokou účinností. Vysokotlaká větev zde neexistuje, dá se říct že motor nějak pojede i na kanystr na střeše při poruše čerpadel. Nebo přifouknutou nádrž vzduchem . Je tam minimum vysoce namáhaných dílů, jako je rail, trubky, vysokotlaká pumpa a její regulace(DRV ventil) . Je minimalizovaná i řídící elektronika, v podstatě stačí jen otvírat vstřiky. Všechno podstatné se u Td5 vešlo pod víko ventilů, nic není na ráně. Taky nehrozí zámrz, nebo daleko méně. Hlava pro přímý vstřik je technologicky jednodušší, ale musí být mohutnější, jsou vyšší tlaky (typický klapeto zvuk LR je právě způsoben dlouholetým využíváním přímého vstřiku).
To: Hanys : nedivím se že se hoši anglicky hovořící smějou, common rail v překladu ( z angličtiny) opravdu v Td5 nenajdeš. Je to společné vysokotlaké vedení.
CR v LandRoverech najdeš pouze u BMW motorů a francouzských TDV6, vlastní anglický produkty ho nevyužívají
Podobnost TD5 ke koncernu splňuje pouze ve verzích PD, a to ještě jen částečně, protože PD od VW není přímý vstřik.
Po PD ale koncern přešel plně na CR, protože panoval názor že pumpa -tryska je velmi drahá technologicky. Výhodnější je tedy Common rail. Především pro velkou unifikaci vstřikovačů do toho tlačil Bosch. Zjednodušeně řečeno, je snazší přizpůsobit CR vstřikovač jednoho modelu pro velké množství motorů, ale u PD systému je to horší, kvůli limitovanému objemu pumpy. Prakticky každý model motoru má svoji extra jednotku (vstřikovač s pumpičkou).Limitovaný objem pumpy má za následek kolísání tlaku v mezních dávkách, závisle na tvaru vačky a dalším, což u CR nehrozí, tlak je stabilní.
TD5 tedy z pohledu využití kombinuje ty nejvhodnější řešení pro off auto. Přímý vstřik téměř nevyžaduje žhavení, umožnuje lepší spalování i při podchlazeném motoru, což jsou skoro všechny elektronicky hlídané motory s vysokou účinností. Vysokotlaká větev zde neexistuje, dá se říct že motor nějak pojede i na kanystr na střeše při poruše čerpadel. Nebo přifouknutou nádrž vzduchem . Je tam minimum vysoce namáhaných dílů, jako je rail, trubky, vysokotlaká pumpa a její regulace(DRV ventil) . Je minimalizovaná i řídící elektronika, v podstatě stačí jen otvírat vstřiky. Všechno podstatné se u Td5 vešlo pod víko ventilů, nic není na ráně. Taky nehrozí zámrz, nebo daleko méně. Hlava pro přímý vstřik je technologicky jednodušší, ale musí být mohutnější, jsou vyšší tlaky (typický klapeto zvuk LR je právě způsoben dlouholetým využíváním přímého vstřiku).
To: Hanys : nedivím se že se hoši anglicky hovořící smějou, common rail v překladu ( z angličtiny) opravdu v Td5 nenajdeš. Je to společné vysokotlaké vedení.
CR v LandRoverech najdeš pouze u BMW motorů a francouzských TDV6, vlastní anglický produkty ho nevyužívají
Naposledy upravil(a) dava dne 14 dub 2014 13:13, celkem upraveno 2 x.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
Re: Hlava Td5??? Bastl??

No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Hlava Td5??? Bastl??
Netluče, jenom nějak nevím to o VW PD a nepřímém vstřiku. To mi trošku nesedí, ale je pravda, že jsem to nehledal. Podle mě i klasické TDi s rotačním čerpadlem bylo přímovstřikové.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlava Td5??? Bastl??
PD od VW nie je priamy vstrek? si si isty?dava píše:Podobnost TD5 ke koncernu splňuje pouze ve verzích PD, a to ještě jen částečně, protože PD od VW není přímý vstřik.
prave hlava pre PDcko je kontrukcne dost vyzva a nie je to jednoduche spravit dobre (VW aj LR mali/maju problemy)...dava píše:Hlava pro přímý vstřik je technologicky jednodušší, ale musí být mohutnější, jsou vyšší tlaky (typický klapeto zvuk LR je právě způsoben dlouholetým využíváním přímého vstřiku).
btw: vw upustilo od pd hlavne pre emisne normy a preto, ze CR je konstrukcne jednoduchsie a lacnejsie riesenie (unifikacia dielov).
Re: Hlava Td5??? Bastl??

Každoprdně ale ještě jedna věc, přímej nebo nepřímej vstřik nesouvisí se systémem dodávky paliva.
Starý motory LR 200/300 Tdi byly přímovstřiky s mechanickou pumpou, ve své době dost ojedinělé, drtivá většina konkurence jezdila s komůrkáčema. (přímej vstřik má i Zetor od 60. let

Tady jsem objevil pěkně zpracovaný vlákno k tématu:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 5&start=15
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
Re: Hlava Td5??? Bastl??
... ved praveze za 415tkm som nemenil nic okrem filtrov a olej.visby píše:ale nie je to zrovna bezudrzbova vec v ktorej len clovek meni filtre a olej;-)
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlava Td5??? Bastl??
ty si len vynimka co potvrdzuje pravidlo;-)DanoDEF píše:... ved praveze za 415tkm som nemenil nic okrem filtrov a olej.visby píše:ale nie je to zrovna bezudrzbova vec v ktorej len clovek meni filtre a olej;-)
Re: Hlava Td5??? Bastl??
visby píše:
ty si len vynimka co potvrdzuje pravidlo;-)
A nebo nemá auto se stočenejma km... Já jsem si jistej, že většině ostatních to taky začne zlobit po půl milionu km, jen jejich tachometry ukazujou půlku.
Zrovna včera jsme řešili , kolega na BMW najeto 180 tisíc, ale DPF ukazuje životnost ještě 120 tisíc. Jak je to možný, když BMW origo programuje do jednotky životnost DPF 200 tisíc a nejde to přepsat? Filtr tam je a funguje. Podle mě teda má po výměně DPF najeto těch 80, zbývá 120, čili auto může mít najeto cca ke 300 ve skutečnosti. Cebia a podobný vyjebávky na peníze samo sebou sedí s tachometrem, jak jinak.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
-
- Příspěvky: 359
- Registrován: 16 čer 2013 19:21
- tel.: 720355414
- auto: Discovery Td5
- Bydliště: Polabí
Re: Hlava Td5??? Bastl??
PD je samozřejmě přímý vstřik. Poslední TD motory se dávali do koncernových aut někdy tak v devadesátém pátém roce, Toledo Td, Vento Td. a podobně. Potom uš nastoupilo Sdi, Tdi a později Pd, vše přímý vstřik. Přímý vstřik znamená dávkování paliva přímo do spalovacího prostoru, nepřímý vstřik je dávkování paliva do takzvané předkomůrky, před sací ventil motoru.
Tdi i Pd jsou shodné principy spalování, akorát s jiným způsobem dopravy natlakovaného paliva do vstřikovače.
Common rail je systém, kde vysokotlaké čerpadlo udržuje pod stálým tlakem společný zásobník paliva, z kterého jsou do jednotlivých, opět přímých vstřikováčů, dávky paliva prakticky vpouštěny.
Velký rozdíl oproti starším tipům motorů je v tom, že v jednom spalovacím cyklu vstříkne palivo do válce v krátkých časových úsecích několikrát. První dávka, jako velmi jemný předvstřik, zahajuje hoření spalovacího prostoru, v dalších cyklech už docházi k větším dávkám. Díky tomuto cyklování a vstříknutí hlavní dávky do již hořícího prostoru nedochází k tak mohutné expanzi jako u starších tipů motorů, kde v určitou chvíli motor dostával jednu přesně odměřenou dávku. Díky tomu je motor tišší a jeho průběh se začíná podobat benzínovému motoru a to oproti Tdi i spotřebou.
Velkou nevýhodou je, že se velmi snížily tepelné hodnoty při spalování a velmi špatně se dají auta vytopit.
Výhodou naopak jsou prakticky neomezené možnosti v nastavování palivových map. Veškerý cyklus motoru už je řízen naprosto elektronicky, žádná mechanická součástka už neurčuje co, kde a kolik.
Je to výhoda především pro výrobce, který dokáže dát do jednoho tipu vozu pět motorů o různých výkonech, které jsou v základu totožné a za druhé naprosto odpadá servisování takových zařízení. Na to dřív byl potřeba odborník, co něco uměl, dnes je to v převážný většině přiblblej nedouk s noťasem a firemní diagnostikou, který vám místo jednoho vstřiku za pětikilo udělá opravu za třicet tisíc.
Ještě jen k tomu přímému vstřiku pro zajímavost. Každá Tatra, má motor s přímým vstřikem už od druhé světové války.
Tdi i Pd jsou shodné principy spalování, akorát s jiným způsobem dopravy natlakovaného paliva do vstřikovače.
Common rail je systém, kde vysokotlaké čerpadlo udržuje pod stálým tlakem společný zásobník paliva, z kterého jsou do jednotlivých, opět přímých vstřikováčů, dávky paliva prakticky vpouštěny.
Velký rozdíl oproti starším tipům motorů je v tom, že v jednom spalovacím cyklu vstříkne palivo do válce v krátkých časových úsecích několikrát. První dávka, jako velmi jemný předvstřik, zahajuje hoření spalovacího prostoru, v dalších cyklech už docházi k větším dávkám. Díky tomuto cyklování a vstříknutí hlavní dávky do již hořícího prostoru nedochází k tak mohutné expanzi jako u starších tipů motorů, kde v určitou chvíli motor dostával jednu přesně odměřenou dávku. Díky tomu je motor tišší a jeho průběh se začíná podobat benzínovému motoru a to oproti Tdi i spotřebou.
Velkou nevýhodou je, že se velmi snížily tepelné hodnoty při spalování a velmi špatně se dají auta vytopit.
Výhodou naopak jsou prakticky neomezené možnosti v nastavování palivových map. Veškerý cyklus motoru už je řízen naprosto elektronicky, žádná mechanická součástka už neurčuje co, kde a kolik.
Je to výhoda především pro výrobce, který dokáže dát do jednoho tipu vozu pět motorů o různých výkonech, které jsou v základu totožné a za druhé naprosto odpadá servisování takových zařízení. Na to dřív byl potřeba odborník, co něco uměl, dnes je to v převážný většině přiblblej nedouk s noťasem a firemní diagnostikou, který vám místo jednoho vstřiku za pětikilo udělá opravu za třicet tisíc.
Ještě jen k tomu přímému vstřiku pro zajímavost. Každá Tatra, má motor s přímým vstřikem už od druhé světové války.
Re: Hlava Td5??? Bastl??
Si to vystihol absolutne presne a ta vynimka som lebo mojho Defika jazdim od stavu tachometra 9km.dava píše:A nebo nemá auto se stočenejma km... Já jsem si jistej, že většině ostatních to taky začne zlobit po půl milionu km, jen jejich tachometry ukazujou půlku.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: Hlava Td5??? Bastl??
No, trochu bych to upravil, určitě teda předkomůrka před ventilem nee... To sis poplet s benzínem.kovář píše:...nepřímý vstřik je dávkování paliva do takzvané předkomůrky, před sací ventil motoru.
Tdi i Pd jsou shodné principy spalování, akorát s jiným způsobem dopravy natlakovaného paliva do vstřikovače.
Tdi a PD se tedy vzájemně nevylučují, ale jinak tedy Tdi je princip konstrukce spalovacího prostoru a PD princip dopravy paliva do trysky.
Ve zkratkách VW chráněných je zetor 7211 Sdi

No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
-
- Příspěvky: 359
- Registrován: 16 čer 2013 19:21
- tel.: 720355414
- auto: Discovery Td5
- Bydliště: Polabí
Re: Hlava Td5??? Bastl??
Máš davo samosebou pravdu, dík za opravu 
