Stránka 2 z 4

Re: Auto do terénu pro 5

Napsal: 17 říj 2014 19:55
od MadTom
A do RRC long se dozadu vejdou 3 lidi, respektive 3 děti v sedačkách?

Re: Auto do terénu pro 5

Napsal: 17 říj 2014 20:28
od Acon
Ak nie do Classiaca tak potom už kam?
Obrázek
http://www.range-rover-classic.com/_/rs ... %20III.jpg

Re: Auto do terénu pro 5

Napsal: 17 říj 2014 20:56
od MadTom
Proto se ptám. Ono dát 3 autosedačky vedle sebe je doopravdy problém. A ješte horší je, když mají být dvě sedačky a jeden dospělý, a má se jet kousek dál. Zatím jediné, kam se to v pohodě vešlo byly dodávky.

Re: Auto do terénu pro 5

Napsal: 17 říj 2014 21:40
od Acon
3 sedačky sa mi vošli aj do D2. No je pravda, že kombinácia sedačiek a dospelých je dosť nekomfortná.

Re: Auto do terénu pro 5

Napsal: 18 říj 2014 17:59
od Vogel
Díky za všechny postřehy.

Auto, které by na 100% sedělo mému zadání a byl to LR asi neexistuje. Nicméně pokud začnu slevovat, napadají mě dvě větve.

1) Defender 130. Pravděpodobně s nějakou zakázkovou úpravou ve smyslu prodloužení kabiny, klimatizací, ochraným rámem kolem střechy... no to nebude nic levného. Nedivil bych se, kdyby na to padlo mega.

2) Discovery 3. Asi by mi nevydrželo 15 let. Možná jo... Každopádně pohodlnější a velikostně celkem OK. No a hlavně za třetinovou cenu. Ty ceny spadly hrozně dolu. Třeba tohle vypadá jako celkem pěkné auto - http://www.sauto.cz/osobni/detail/land- ... oFrom=list

Napadá mě. Je ten motor 2,7 opravdu takový průšvih? Co se tam přesně sype? Je možné udělat nějaký preventivní zásah, aby to drželo? Predikovat kdy se to vysype?

Re: Auto do terénu pro 5

Napsal: 18 říj 2014 18:35
od Tonny
ve chvíli kdy potřebuješ naložit 5 dospělých lidí i s věcma na více jak týden, tak mi nejrozumnější přijde dodávka ve 4x4.... třeba středně dlouhý sprinter se špérou..
další možnost je nějaký offroad kam se vejde 5 lídí (což prakticky neexistuje) napadá mně upravená 110tka s pátou sedačkou v kufru v třetí řadě apod. + offroad přívěs...

po několika letech s 90tkou si myslím, že i 110 je tak pro dva nejvíc 3 dospělý :D

ale základ je se toho nebát a někam vyrazit :-)

Re: Auto do terénu pro 5

Napsal: 18 říj 2014 18:41
od iYary
a v takové úpravě ....

Re: Auto do terénu pro 5

Napsal: 18 říj 2014 18:53
od Vogel
iYary :yes

Re: Auto do terénu pro 5

Napsal: 18 říj 2014 20:52
od jareku
Navazuji na Tonnyho. Můj kamarád také hledal něco pro 5 osob a zavazadla. Uvažoval o Defovi a nakonec koupil Peugeot Boxer (krátký, nízký) v úpravě Dangel - připojitelná 4x4 a uzávěra zadního diferenciálu. Velmi mne překvapilo, co auto projede. Jako "návdavek" má nezávislé topení, velkou zahrádku, tažné a demontovatelnou přepážku oddělující nákladový prostor od posádky.

Re: Auto do terénu pro 5

Napsal: 19 říj 2014 10:51
od Acon
Vogel píše:...Napadá mě. Je ten motor 2,7 opravdu takový průšvih? Co se tam přesně sype? Je možné udělat nějaký preventivní zásah, aby to drželo? Predikovat kdy se to vysype?
Tu aj na zahraničních fórach o motoroch 2,7 od PSA sa píše o konkrétnom probléme a neviem či si dobře pamatám, ale ide o zanedbanú výmenu reťaze alebo olejového čerpadla vzadu na motore. Je tam blbý prístup a nikto to asi nerieši s tým, že ak sa to stane na jazdenke u druhého majiteľa, nech si to vyžerie. Takže ak sa preventívne vymenia rozvody aj vzadu + čerpadlá, tak by to malo byť zasa na dlhý čas OK. Ale terba to vysurvovať, ja si len matne spomínam.
Je to niečo na sposob TD5ky keď nejaká séria nemala lepidlo na nejakej skrutke na kluke a keď sa vytočila došlo k paseke...

Re: Auto do terénu pro 5

Napsal: 19 říj 2014 10:59
od MadTom
Dodávka 4x4 s uzávěrkou je zajímavé řešení. Na cestování po cestách podle mě super. Než jsem šel do 130ky a její přestavby, tak jsem to tom velmi uvažoval, ale nenšal jsem nic, co by nebylo buďto drahé, nebo shnilé.

Re: Auto do terénu pro 5

Napsal: 19 říj 2014 11:04
od iYary
.... co by nebylo buďto drahé, nebo shnilé.

proto jsi šel do defíka :mrgreen:

Re: Auto do terénu pro 5

Napsal: 19 říj 2014 11:09
od MadTom
Asi tak, Defík nebyl moc drahej, a bylo jasné, kde je shnilej. Tedy přesněji řečeno byl za cenu jako všechny ostatní i s opravou.
Navíc Defím je takovej Merkur, takže se dá opravovat po jenodtlivých dílech, a hlavně má rám, na kterém to celé drží, narozdíl od dodávek se samonosnou kastlí. A rámové dodávky byly naprosto mimo - cenou, stářím, dostupností dílů, velikostí. Prostě americká dodávka mi do evropy moc nesedí, i když velikostí by se mi líbila.

Re: Auto do terénu pro 5

Napsal: 19 říj 2014 11:15
od iYary
Však tvoje řešení je perfektní ..... ;)
Uvidíme co Jirka vymyslí .... sám jsem zvědav. A držím palce.

Re: Auto do terénu pro 5

Napsal: 19 říj 2014 20:21
od eliott
Vogel píše:Díky za všechny postřehy.


1) Defender 130. Pravděpodobně s nějakou zakázkovou úpravou ve smyslu prodloužení kabiny, klimatizací, ochraným rámem kolem střechy... no to nebude nic levného. Nedivil bych se, kdyby na to padlo mega.

Napadá mě. Je ten motor 2,7 opravdu takový průšvih? Co se tam přesně sype? Je možné udělat nějaký preventivní zásah, aby to drželo? Predikovat kdy se to vysype?
Obávám se, že mega je sotva na tu přestavbu, pokud to má za něco stát... A stavěl bych určitě 300tdi, osobně to mám také v plánu, kdysi jsem někde už svou studii zveřejnil :lol:

Problém motoru 2.7 je , že praskaji kliky, a důvod je prý kroucení blokuz důvodu špatně řešeného chlazení

Re: Auto do terénu pro 5

Napsal: 19 říj 2014 21:14
od Vogel
http://www.sauto.cz/osobni/detail/land- ... oFrom=list
1,5 M. Maj tam dva.

Ale na mě je to už drahý špás.

Re: Auto do terénu pro 5

Napsal: 20 říj 2014 07:35
od eliott
Vogel píše:http://www.sauto.cz/osobni/detail/land- ... oFrom=list
1,5 M. Maj tam dva.

Ale na mě je to už drahý špás.
Na mě je to teda hlavně ošklivé. A nepřijatelný motor. Obávám se, že s podobnou cenou je potřeba počítat. Něco pro inspiraci http://foleysv.com/land-rover-sales

Re: Auto do terénu pro 5

Napsal: 20 říj 2014 07:58
od Vogel
Je to tak. Tahle auta u Dajbycha jsou fakt pěkně ošklivá.
1,5 M je na mě moc, ale chápu, že na takovo cenu to asi vychází.

Já na to auto vůbec nespěchám. Budu si to nějaký čas rozmýšlet. Zatím jezdíme po silnici s dodávkou - zadokolkou. Na blbnutí máme D1.

Nicméně kdybych nakonec koupil ojetou D3 v pěkném stavu, tak mi oproti tomu upravenému Defu 130 zbyde cca 1,1 mil. na odtahy :-) A nebo koupit pěkného Defa 110 a k tomu offroad vozík, tak jsem stále ani ne na 1/2 investici oporoti stavbě speciálu.

Re: Auto do terénu pro 5

Napsal: 20 říj 2014 13:27
od Hubert
Tohle téma celkem sleduji. Jako první mě napadlo VW T4 nebo T5 ve 4x4. Ale to by jsi měl z první ruky nebo se mílím?
Nicméně D1 a D2 jsi sám asi zavrhl. Def je ikona do které jak se říká člověk musí dozrát a ty největší gurmáni či masochisti ji musí mít v 300 Tdi což chápu. Zde je ale otázka budoucnosti ve vztahu k emisím, což ale nikdo neví, jak bude. RR je kapitola sama pro sebe starší modely je stejně jako D1,D2. A ty novější je pro udržení provozu v delší době asi ekonomická vražda. D3 má opravdu problémy s motorem dále pérování a další blbosti. Myslím že základ je si k ní koupit nějakou mazačku chyb nebo diagnostiku. Motor nechat vyšetřit a popřípadě zavčas opravit. Problém u TDV6 je jak napsal eliott s chlazením a tím pádem dojde zlomení kliky. Varianta velkého střešního boxu nebo vleku tě stejně asi nemine. Když jsi vzpomenu že jsme jezdily ve Š120 v 5+mimino i 200 km štreky tak si myslím, že jsme zbytečně rozmazlený to myslím dnes i sebe. Za mě bych navrhoval D3 a udělat motor koupit diagnostiku vyjde to nejlevněji ze všech variant v poměru jízdního konfortu ceny atd. Pokud jde o Maroko musíš mít štěstí, být připravený, nebo dvě auta jedno do Maroka druhé po EU.

Re: Auto do terénu pro 5

Napsal: 20 říj 2014 15:11
od Lukasino
Vogel píše:http://www.sauto.cz/osobni/detail/land- ... oFrom=list
1,5 M. Maj tam dva.

Ale na mě je to už drahý špás.
Jel jsem v tom na druhé řadě sedaček asi 2km a už to mě pekelně štvalo, nedovedu si představit jet tisíce km a čumět do stropu (dospělý v druhé řadě kouká do zlomu střechy, nikoliv ven z auta) :mrgreen:

Osobně se klaním k D3/L322 za nízkou cenu a holt jí časem (dříve) obměnit.

Co se Evropy týká, není problém si u Allianz pořídit neomezenou (skutečně finančně neomezenou) asistenci a stojí to jen cca litr ročně, ale samozřejmě to neřeší průšvih v Africe + vyjímka na Rusko a Ukrajinu :(