na čo dať pozor pri kúpe? L322
-
- Příspěvky: 15259
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
DPF proč ne, ale ať to funguje, nevyšuje spotřebu a nenutí uživatele zbytečně jezdit do servisu, když se ta věc rozhodne, že přestane pracovat. Pokud by tyto problémy s DPF nebyly, tak nikdo nemá důvod je vyřazovat.
Je to podobné jako s EGR ventily - pokud by se jejich funkcí nezasíralo sání, tak nikomu nevadí. Ale to, že v trubce sání p orůměru 4cm mám 1cm silnou vrstvu bordelu na stěnách znamená, že to funguje jako velmi dobrá škrtící klapka. A další kurvítko je systém ovládání - podtlakové klapky byly docela OK, ale jak se přešlo na elektrická serva - lépe a jednodušení se regulují, tak se tomu začaly okousávat zubatá kolečka a projevilo se to jako kurvítko. Takže z pohledu uživatele zase problém, způsobený špatnou konstukcí.
Je to podobné jako s EGR ventily - pokud by se jejich funkcí nezasíralo sání, tak nikomu nevadí. Ale to, že v trubce sání p orůměru 4cm mám 1cm silnou vrstvu bordelu na stěnách znamená, že to funguje jako velmi dobrá škrtící klapka. A další kurvítko je systém ovládání - podtlakové klapky byly docela OK, ale jak se přešlo na elektrická serva - lépe a jednodušení se regulují, tak se tomu začaly okousávat zubatá kolečka a projevilo se to jako kurvítko. Takže z pohledu uživatele zase problém, způsobený špatnou konstukcí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- strycek2
- Příspěvky: 43
- Registrován: 10 lis 2014 20:59
- auto: L322 2012 4,4 TDV8
- Bydliště: Senica, Slovakia
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
predpokladám, že v rokoch 2009-2010 už to je s DPF...vie mi niekto povedať čo stojí a koľko cca vydrží? Pretože pokiaľ je to 1000€ každých 20 tis. tak pri prvej výmene ho nahradí trubka...
Ďalej tu bol dotaz, či jazdím mesto alebo mimo...ročný nábeh mám 30 až 35 tis. km a jzdím aj aj, niekedy za celý týždeň 100km po meste, inokedy za týždeň 1500km mimo mesto...
Ešte by ma zaujímal vzduch, koľko cca vydržia mechy?
A v inom vlákne sa niekto vyjadril, že TDV8 od fordu je na nič a lepší bol baworácky 3,0 TD6, vie mi niekto relevantne zdôvodniť prečo?
Ďalej tu bol dotaz, či jazdím mesto alebo mimo...ročný nábeh mám 30 až 35 tis. km a jzdím aj aj, niekedy za celý týždeň 100km po meste, inokedy za týždeň 1500km mimo mesto...
Ešte by ma zaujímal vzduch, koľko cca vydržia mechy?
A v inom vlákne sa niekto vyjadril, že TDV8 od fordu je na nič a lepší bol baworácky 3,0 TD6, vie mi niekto relevantne zdôvodniť prečo?
2012 Range Rover L322 4,4 TDV8
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift
- MILUNAK
- Příspěvky: 1016
- Registrován: 04 úno 2009 00:07
- tel.: 777314741
- auto: nevejde se
- Bydliště: Čerčany,Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Tak na TDV8 máš dva DPF filtry a každy stojí cca 800 liber+DPH. TDV8 vs. Td6 se tady už řešilo a každý z těchto motorů má své pro a proti. Svez se v obou RR a pak se rozhodni co ti vyhovuje.strycek2 píše:predpokladám, že v rokoch 2009-2010 už to je s DPF...vie mi niekto povedať čo stojí a koľko cca vydrží? Pretože pokiaľ je to 1000€ každých 20 tis. tak pri prvej výmene ho nahradí trubka...
Ďalej tu bol dotaz, či jazdím mesto alebo mimo...ročný nábeh mám 30 až 35 tis. km a jzdím aj aj, niekedy za celý týždeň 100km po meste, inokedy za týždeň 1500km mimo mesto...
Ešte by ma zaujímal vzduch, koľko cca vydržia mechy?
A v inom vlákne sa niekto vyjadril, že TDV8 od fordu je na nič a lepší bol baworácky 3,0 TD6, vie mi niekto relevantne zdôvodniť prečo?
Ex-Free Td4-2005 facelift na 18",Ex- DII Td5-2003 facelift na 20",Ex- Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD 2011,Ex- BMW 530d E61 2006, Ex- RR P38 4.6 HSE 2000, BMW X3 2.0D F25 2012, DIII 2.7 TDV6 HSE-2005,Ex- RR L322 3,6 TDV8 Vogue 2007.
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
a potom mas jeste ke zvazeni novy 3.0D TDV6 twin turbo....at to neni tak jednoduche
- strycek2
- Příspěvky: 43
- Registrován: 10 lis 2014 20:59
- auto: L322 2012 4,4 TDV8
- Bydliště: Senica, Slovakia
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Tak pokiaľ DPF vydrží dajme tomu 100 tis. km tak sa asi neupípam kvôli tomu, ale ako hovorím, pokiaľ to má byť častá výmena tak tam ide holá rúra bez debát...
3,0 TDV6 ale prišla až niekedy v 2011-2012 pokiaľ ma pamäť neklame a to už sú ročníky cenovo mimo mňa
3,0 TDV6 ale prišla až niekedy v 2011-2012 pokiaľ ma pamäť neklame a to už sú ročníky cenovo mimo mňa

2012 Range Rover L322 4,4 TDV8
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Tyhle nove DPF nejsou uz tak nachylne na zaneseni ci ztratu funkce. Pokud motor funguje mechanicky jak ma a nedochazi k nadbytecnemu upousteni oleje ci nafty pak DPF vydrzi bezne 300tis km. Mnohe odstraneni DPF filtru byva vetsinou zbytecne. Je pouze spatne diagnostikovana pricina DTC chyb a rozinajici se kontrolky. DPF vyrazuji jen tehdy pokud uz opravdu neni jina moznost a jeho mechanicke zaneseni je natolik vazne, ze je omezena jeho funkce.
-
- Příspěvky: 15259
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Dobrá informace, takže je to zase o rukou a kvalifikaci servisu. Bohužel víme, jak je to s kvalitou některých značkových servisů. Takže co si majitel nepohlídá, to nemá.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Na služobnej oktávke mám 340 000km s povodným DPF. Je pravda že 80% jazdím mimo města. Kolegovia z práce tak isto nespomínajú žiadn eproblémy a že tých áut máme. Otec má od nova P 407 s FAP od nova, je dochodca takže 60% město 1-2x do týždňa NR-BA čo je cca 90km jedna cesta, auto má skoro 80 000km a doteraz s FAP žiadn yproblém. Netvrdím, že s tým problém nie je, no tak jako so všetkým. Problém sa rieši na fórach, v debatách a šíri sa jako mor. V době internetu automatický navodí atmosféru, že DPF je na 100% věc ktorá bude neustále strpčovať život. No niekomu sa to stane raz za 40 000km niekomu nikdy za čas čo auto vlastní.
Je to skrátka tu a nadávať na to nemá zmysel. Skrátka ak to auto chceme, muséme akceptovať že to nie je rotačka čo vydrží nezmysel ale CR s komplet "príbuzenstvom". Ešte stále je tu možnosť za rovnaký peniaz kúpiť špičkový RRC
Len škoda, že dieslová motorizácia v tom čase neponúkala niečo adekvátne k V8
Je to skrátka tu a nadávať na to nemá zmysel. Skrátka ak to auto chceme, muséme akceptovať že to nie je rotačka čo vydrží nezmysel ale CR s komplet "príbuzenstvom". Ešte stále je tu možnosť za rovnaký peniaz kúpiť špičkový RRC

Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Mirko
- Příspěvky: 2876
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Chlapy, trochu se snažte, snad můžete tazateli dát o tom Range Roverech 3,6V8 i jiné info, než že Aconovi zlobí DPF na octavií. A ještě mu radit, ať si koupí při náletu 30tis km RRC - to by dalších 30tis nalítal do servisu...
Bez urážky, ale celkově je mu tahle debata asi celkem k ničemu, pokud se rozhoduje o tomhle voze nebo jiné alternativně - Co výdrž podvozku, měchy, rozvody, navigace, stavitelný volant, diferáky atd? Kamarádovi na tomhle autě s motorem 3,6V8, rok 2008, odešlo hlavové těsnění po 180tkm a nebyla to levná záležitost. Jinak pouze měchy a to spíš vlastním přičiněním. Auto taky kupodivu je celkem rezavé včetně rzi na viditelných místech. Nekradou se tomuhle modelu i světlomety k pěstování trávy?
Bez urážky, ale celkově je mu tahle debata asi celkem k ničemu, pokud se rozhoduje o tomhle voze nebo jiné alternativně - Co výdrž podvozku, měchy, rozvody, navigace, stavitelný volant, diferáky atd? Kamarádovi na tomhle autě s motorem 3,6V8, rok 2008, odešlo hlavové těsnění po 180tkm a nebyla to levná záležitost. Jinak pouze měchy a to spíš vlastním přičiněním. Auto taky kupodivu je celkem rezavé včetně rzi na viditelných místech. Nekradou se tomuhle modelu i světlomety k pěstování trávy?

- eliott
- Příspěvky: 11533
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Vždyť jsem psal, ve 100 000 km ho asi nic zásadního nečeká, 80-100 tis by mohl najezdit bez větších problémů, jinak klasika, kotouče, destičky, sem tam silentblok nebo čep..
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- strycek2
- Příspěvky: 43
- Registrován: 10 lis 2014 20:59
- auto: L322 2012 4,4 TDV8
- Bydliště: Senica, Slovakia
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Mirko to síce vystihol, ale pokorne čítam všetko, aby som sa čo to dozvedel...stále mi chýba odpoveď na otázku či je to turbodúchadlo alebo kompresor...
Jak je to so zabudovanou navigáciou, má to nejáky zložitý upgrade alebo to frčí z CD? Má niekto skúsenosť so zmenou jazyka na CZ resp. SK?
Jak je to so zabudovanou navigáciou, má to nejáky zložitý upgrade alebo to frčí z CD? Má niekto skúsenosť so zmenou jazyka na CZ resp. SK?
2012 Range Rover L322 4,4 TDV8
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift
- eliott
- Příspěvky: 11533
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Je tam turbo
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- MILUNAK
- Příspěvky: 1016
- Registrován: 04 úno 2009 00:07
- tel.: 777314741
- auto: nevejde se
- Bydliště: Čerčany,Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
TDV8 má turbo a dokonce dvěstrycek2 píše:Mirko to síce vystihol, ale pokorne čítam všetko, aby som sa čo to dozvedel...stále mi chýba odpoveď na otázku či je to turbodúchadlo alebo kompresor...
Jak je to so zabudovanou navigáciou, má to nejáky zložitý upgrade alebo to frčí z CD? Má niekto skúsenosť so zmenou jazyka na CZ resp. SK?

Ex-Free Td4-2005 facelift na 18",Ex- DII Td5-2003 facelift na 20",Ex- Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD 2011,Ex- BMW 530d E61 2006, Ex- RR P38 4.6 HSE 2000, BMW X3 2.0D F25 2012, DIII 2.7 TDV6 HSE-2005,Ex- RR L322 3,6 TDV8 Vogue 2007.
- strycek2
- Příspěvky: 43
- Registrován: 10 lis 2014 20:59
- auto: L322 2012 4,4 TDV8
- Bydliště: Senica, Slovakia
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Že sú dve mi je celkom jasné
Takže nie je možnosť zmeny jazyka? Aspoň z DE na EN?

Takže nie je možnosť zmeny jazyka? Aspoň z DE na EN?
2012 Range Rover L322 4,4 TDV8
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift
- eliott
- Příspěvky: 11533
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
To samozřejmě anostrycek2 píše:Že sú dve mi je celkom jasné![]()
Takže nie je možnosť zmeny jazyka? Aspoň z DE na EN?
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- strycek2
- Příspěvky: 43
- Registrován: 10 lis 2014 20:59
- auto: L322 2012 4,4 TDV8
- Bydliště: Senica, Slovakia
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Aspoň to, lebo v DE by som si ani rádio neprepol...
Inak, tam je medzinápravový diferák a potom sú pribrzďované kolá alebo to má samosvor? Nejáko v tom mám chaos
Inak, tam je medzinápravový diferák a potom sú pribrzďované kolá alebo to má samosvor? Nejáko v tom mám chaos

2012 Range Rover L322 4,4 TDV8
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Strašiak DPF tu je ak z toho budeme robiť vedu tak pomaly nebude čo kupovať. Teda taký jako ja čo by najradšej kupovali 80roky (keby nazbierali odvahu
) a staršie tak ano. Tu som dal niečo o DPF nech sú ľudia v obraze viewtopic.php?f=14&t=26067

Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
jak naznacil jeden ze zkusenejsich kolegu v mem prvnim vlakne, bylo by vhodnejsi tu otazku dat sem, at je to po kupe, takze:
Dali byste mi prosim nejake srovnani 3.6 vs 4.4? Snazil jsem se pouzit funkci hledani, ale nejak nic rozumneho nenachazim.. Kdyz pominu nizsi spotrebu u 4.4 cca o 3l/100km, tak po strance servisovani, vydrze, vykonu.. jak to vidite?
Dali byste mi prosim nejake srovnani 3.6 vs 4.4? Snazil jsem se pouzit funkci hledani, ale nejak nic rozumneho nenachazim.. Kdyz pominu nizsi spotrebu u 4.4 cca o 3l/100km, tak po strance servisovani, vydrze, vykonu.. jak to vidite?
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Omlouvám se, že se vtírám se svým dotazem do cizího vlákna, ale mám vlastně dost podobné dotazy.
Dlouho jsem na LR forum pošilhávám z jiného ( Volvo ) a už jsem se sám pro sebe definitivně rozhodl, že další vozidlo bude Discovery nebo Range. Z praktického hlediska je Diskoška jasná volba, ale když vidím Range srdce mi plesá. Dokonalost sama. Nechci vykrvácet tak že strop pro nákup je 600t s daní. To, že koupím nějaký předem jasný průser je hold asi osud, ale rád bych chtěl mít jasno v nákladech (30t km/rok ), kterým se nevyhnu a chtěl bych tímto poprosit o pár numer
Zajimají mě hlavně běžné ceny servisu + třeba brzdy a rozvody. Dál pojištění havarijní a jiné relevantní náklady, které mě u auta podobného stáří a projezdu neminou.
U Volva jsem zvyklý na celkem slušný randál - malý servis 15 000, velký s brzdama a převodovkou 50 000. Je to i jeden z důvodů proč mě Volvo už nebaví.
Pro lepší dokreslení. Líbí se mi například tento kousek http://www.ttpcar.cz/cz/chci-koupit-aut ... -rover-3-6
Děkuji uctivě za odpovědi
Dlouho jsem na LR forum pošilhávám z jiného ( Volvo ) a už jsem se sám pro sebe definitivně rozhodl, že další vozidlo bude Discovery nebo Range. Z praktického hlediska je Diskoška jasná volba, ale když vidím Range srdce mi plesá. Dokonalost sama. Nechci vykrvácet tak že strop pro nákup je 600t s daní. To, že koupím nějaký předem jasný průser je hold asi osud, ale rád bych chtěl mít jasno v nákladech (30t km/rok ), kterým se nevyhnu a chtěl bych tímto poprosit o pár numer

Zajimají mě hlavně běžné ceny servisu + třeba brzdy a rozvody. Dál pojištění havarijní a jiné relevantní náklady, které mě u auta podobného stáří a projezdu neminou.
U Volva jsem zvyklý na celkem slušný randál - malý servis 15 000, velký s brzdama a převodovkou 50 000. Je to i jeden z důvodů proč mě Volvo už nebaví.
Pro lepší dokreslení. Líbí se mi například tento kousek http://www.ttpcar.cz/cz/chci-koupit-aut ... -rover-3-6
Děkuji uctivě za odpovědi

- MILUNAK
- Příspěvky: 1016
- Registrován: 04 úno 2009 00:07
- tel.: 777314741
- auto: nevejde se
- Bydliště: Čerčany,Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Odkud jsi?iRRes píše:Omlouvám se, že se vtírám se svým dotazem do cizího vlákna, ale mám vlastně dost podobné dotazy.
Dlouho jsem na LR forum pošilhávám z jiného ( Volvo ) a už jsem se sám pro sebe definitivně rozhodl, že další vozidlo bude Discovery nebo Range. Z praktického hlediska je Diskoška jasná volba, ale když vidím Range srdce mi plesá. Dokonalost sama. Nechci vykrvácet tak že strop pro nákup je 600t s daní. To, že koupím nějaký předem jasný průser je hold asi osud, ale rád bych chtěl mít jasno v nákladech (30t km/rok ), kterým se nevyhnu a chtěl bych tímto poprosit o pár numer![]()
Zajimají mě hlavně běžné ceny servisu + třeba brzdy a rozvody. Dál pojištění havarijní a jiné relevantní náklady, které mě u auta podobného stáří a projezdu neminou.
U Volva jsem zvyklý na celkem slušný randál - malý servis 15 000, velký s brzdama a převodovkou 50 000. Je to i jeden z důvodů proč mě Volvo už nebaví.
Pro lepší dokreslení. Líbí se mi například tento kousek http://www.ttpcar.cz/cz/chci-koupit-aut ... -rover-3-6
Děkuji uctivě za odpovědi
Ex-Free Td4-2005 facelift na 18",Ex- DII Td5-2003 facelift na 20",Ex- Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD 2011,Ex- BMW 530d E61 2006, Ex- RR P38 4.6 HSE 2000, BMW X3 2.0D F25 2012, DIII 2.7 TDV6 HSE-2005,Ex- RR L322 3,6 TDV8 Vogue 2007.