na čo dať pozor pri kúpe? L322

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 15259
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#21 Příspěvek od MadTom » 12 lis 2014 18:55

DPF proč ne, ale ať to funguje, nevyšuje spotřebu a nenutí uživatele zbytečně jezdit do servisu, když se ta věc rozhodne, že přestane pracovat. Pokud by tyto problémy s DPF nebyly, tak nikdo nemá důvod je vyřazovat.
Je to podobné jako s EGR ventily - pokud by se jejich funkcí nezasíralo sání, tak nikomu nevadí. Ale to, že v trubce sání p orůměru 4cm mám 1cm silnou vrstvu bordelu na stěnách znamená, že to funguje jako velmi dobrá škrtící klapka. A další kurvítko je systém ovládání - podtlakové klapky byly docela OK, ale jak se přešlo na elektrická serva - lépe a jednodušení se regulují, tak se tomu začaly okousávat zubatá kolečka a projevilo se to jako kurvítko. Takže z pohledu uživatele zase problém, způsobený špatnou konstukcí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
strycek2
Příspěvky: 43
Registrován: 10 lis 2014 20:59
auto: L322 2012 4,4 TDV8
Bydliště: Senica, Slovakia

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#22 Příspěvek od strycek2 » 12 lis 2014 20:08

predpokladám, že v rokoch 2009-2010 už to je s DPF...vie mi niekto povedať čo stojí a koľko cca vydrží? Pretože pokiaľ je to 1000€ každých 20 tis. tak pri prvej výmene ho nahradí trubka...
Ďalej tu bol dotaz, či jazdím mesto alebo mimo...ročný nábeh mám 30 až 35 tis. km a jzdím aj aj, niekedy za celý týždeň 100km po meste, inokedy za týždeň 1500km mimo mesto...
Ešte by ma zaujímal vzduch, koľko cca vydržia mechy?
A v inom vlákne sa niekto vyjadril, že TDV8 od fordu je na nič a lepší bol baworácky 3,0 TD6, vie mi niekto relevantne zdôvodniť prečo?
2012 Range Rover L322 4,4 TDV8
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift

Uživatelský avatar
MILUNAK
Příspěvky: 1016
Registrován: 04 úno 2009 00:07
tel.: 777314741
auto: nevejde se
Bydliště: Čerčany,Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#23 Příspěvek od MILUNAK » 12 lis 2014 20:56

strycek2 píše:predpokladám, že v rokoch 2009-2010 už to je s DPF...vie mi niekto povedať čo stojí a koľko cca vydrží? Pretože pokiaľ je to 1000€ každých 20 tis. tak pri prvej výmene ho nahradí trubka...
Ďalej tu bol dotaz, či jazdím mesto alebo mimo...ročný nábeh mám 30 až 35 tis. km a jzdím aj aj, niekedy za celý týždeň 100km po meste, inokedy za týždeň 1500km mimo mesto...
Ešte by ma zaujímal vzduch, koľko cca vydržia mechy?
A v inom vlákne sa niekto vyjadril, že TDV8 od fordu je na nič a lepší bol baworácky 3,0 TD6, vie mi niekto relevantne zdôvodniť prečo?
Tak na TDV8 máš dva DPF filtry a každy stojí cca 800 liber+DPH. TDV8 vs. Td6 se tady už řešilo a každý z těchto motorů má své pro a proti. Svez se v obou RR a pak se rozhodni co ti vyhovuje.
Ex-Free Td4-2005 facelift na 18",Ex- DII Td5-2003 facelift na 20",Ex- Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD 2011,Ex- BMW 530d E61 2006, Ex- RR P38 4.6 HSE 2000, BMW X3 2.0D F25 2012, DIII 2.7 TDV6 HSE-2005,Ex- RR L322 3,6 TDV8 Vogue 2007.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#24 Příspěvek od Kokesek » 12 lis 2014 22:27

a potom mas jeste ke zvazeni novy 3.0D TDV6 twin turbo....at to neni tak jednoduche
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
strycek2
Příspěvky: 43
Registrován: 10 lis 2014 20:59
auto: L322 2012 4,4 TDV8
Bydliště: Senica, Slovakia

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#25 Příspěvek od strycek2 » 13 lis 2014 05:38

Tak pokiaľ DPF vydrží dajme tomu 100 tis. km tak sa asi neupípam kvôli tomu, ale ako hovorím, pokiaľ to má byť častá výmena tak tam ide holá rúra bez debát...
3,0 TDV6 ale prišla až niekedy v 2011-2012 pokiaľ ma pamäť neklame a to už sú ročníky cenovo mimo mňa :talk
2012 Range Rover L322 4,4 TDV8
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#26 Příspěvek od Kokesek » 13 lis 2014 07:13

Tyhle nove DPF nejsou uz tak nachylne na zaneseni ci ztratu funkce. Pokud motor funguje mechanicky jak ma a nedochazi k nadbytecnemu upousteni oleje ci nafty pak DPF vydrzi bezne 300tis km. Mnohe odstraneni DPF filtru byva vetsinou zbytecne. Je pouze spatne diagnostikovana pricina DTC chyb a rozinajici se kontrolky. DPF vyrazuji jen tehdy pokud uz opravdu neni jina moznost a jeho mechanicke zaneseni je natolik vazne, ze je omezena jeho funkce.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

MadTom
Příspěvky: 15259
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#27 Příspěvek od MadTom » 13 lis 2014 08:37

Dobrá informace, takže je to zase o rukou a kvalifikaci servisu. Bohužel víme, jak je to s kvalitou některých značkových servisů. Takže co si majitel nepohlídá, to nemá.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#28 Příspěvek od Acon » 13 lis 2014 12:54

Na služobnej oktávke mám 340 000km s povodným DPF. Je pravda že 80% jazdím mimo města. Kolegovia z práce tak isto nespomínajú žiadn eproblémy a že tých áut máme. Otec má od nova P 407 s FAP od nova, je dochodca takže 60% město 1-2x do týždňa NR-BA čo je cca 90km jedna cesta, auto má skoro 80 000km a doteraz s FAP žiadn yproblém. Netvrdím, že s tým problém nie je, no tak jako so všetkým. Problém sa rieši na fórach, v debatách a šíri sa jako mor. V době internetu automatický navodí atmosféru, že DPF je na 100% věc ktorá bude neustále strpčovať život. No niekomu sa to stane raz za 40 000km niekomu nikdy za čas čo auto vlastní.
Je to skrátka tu a nadávať na to nemá zmysel. Skrátka ak to auto chceme, muséme akceptovať že to nie je rotačka čo vydrží nezmysel ale CR s komplet "príbuzenstvom". Ešte stále je tu možnosť za rovnaký peniaz kúpiť špičkový RRC ;-) Len škoda, že dieslová motorizácia v tom čase neponúkala niečo adekvátne k V8
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2876
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#29 Příspěvek od Mirko » 13 lis 2014 16:14

Chlapy, trochu se snažte, snad můžete tazateli dát o tom Range Roverech 3,6V8 i jiné info, než že Aconovi zlobí DPF na octavií. A ještě mu radit, ať si koupí při náletu 30tis km RRC - to by dalších 30tis nalítal do servisu...
Bez urážky, ale celkově je mu tahle debata asi celkem k ničemu, pokud se rozhoduje o tomhle voze nebo jiné alternativně - Co výdrž podvozku, měchy, rozvody, navigace, stavitelný volant, diferáky atd? Kamarádovi na tomhle autě s motorem 3,6V8, rok 2008, odešlo hlavové těsnění po 180tkm a nebyla to levná záležitost. Jinak pouze měchy a to spíš vlastním přičiněním. Auto taky kupodivu je celkem rezavé včetně rzi na viditelných místech. Nekradou se tomuhle modelu i světlomety k pěstování trávy? ;-)

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11533
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#30 Příspěvek od eliott » 13 lis 2014 20:14

Vždyť jsem psal, ve 100 000 km ho asi nic zásadního nečeká, 80-100 tis by mohl najezdit bez větších problémů, jinak klasika, kotouče, destičky, sem tam silentblok nebo čep..
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
strycek2
Příspěvky: 43
Registrován: 10 lis 2014 20:59
auto: L322 2012 4,4 TDV8
Bydliště: Senica, Slovakia

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#31 Příspěvek od strycek2 » 13 lis 2014 21:13

Mirko to síce vystihol, ale pokorne čítam všetko, aby som sa čo to dozvedel...stále mi chýba odpoveď na otázku či je to turbodúchadlo alebo kompresor...
Jak je to so zabudovanou navigáciou, má to nejáky zložitý upgrade alebo to frčí z CD? Má niekto skúsenosť so zmenou jazyka na CZ resp. SK?
2012 Range Rover L322 4,4 TDV8
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11533
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#32 Příspěvek od eliott » 13 lis 2014 21:17

Je tam turbo
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
MILUNAK
Příspěvky: 1016
Registrován: 04 úno 2009 00:07
tel.: 777314741
auto: nevejde se
Bydliště: Čerčany,Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#33 Příspěvek od MILUNAK » 13 lis 2014 21:23

strycek2 píše:Mirko to síce vystihol, ale pokorne čítam všetko, aby som sa čo to dozvedel...stále mi chýba odpoveď na otázku či je to turbodúchadlo alebo kompresor...
Jak je to so zabudovanou navigáciou, má to nejáky zložitý upgrade alebo to frčí z CD? Má niekto skúsenosť so zmenou jazyka na CZ resp. SK?
TDV8 má turbo a dokonce dvě :D Zabudovaná navigace frčí z navigačního DVD které je v kufru v mechanice. A navigaci nelze přepnout do CZ ani SK a ani neznám někoho kdo by dokázal tam nahrát CZ nebo SK.
Ex-Free Td4-2005 facelift na 18",Ex- DII Td5-2003 facelift na 20",Ex- Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD 2011,Ex- BMW 530d E61 2006, Ex- RR P38 4.6 HSE 2000, BMW X3 2.0D F25 2012, DIII 2.7 TDV6 HSE-2005,Ex- RR L322 3,6 TDV8 Vogue 2007.

Uživatelský avatar
strycek2
Příspěvky: 43
Registrován: 10 lis 2014 20:59
auto: L322 2012 4,4 TDV8
Bydliště: Senica, Slovakia

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#34 Příspěvek od strycek2 » 13 lis 2014 21:47

Že sú dve mi je celkom jasné :mrk
Takže nie je možnosť zmeny jazyka? Aspoň z DE na EN?
2012 Range Rover L322 4,4 TDV8
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11533
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#35 Příspěvek od eliott » 13 lis 2014 21:51

strycek2 píše:Že sú dve mi je celkom jasné :mrk
Takže nie je možnosť zmeny jazyka? Aspoň z DE na EN?
To samozřejmě ano
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
strycek2
Příspěvky: 43
Registrován: 10 lis 2014 20:59
auto: L322 2012 4,4 TDV8
Bydliště: Senica, Slovakia

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#36 Příspěvek od strycek2 » 13 lis 2014 22:14

Aspoň to, lebo v DE by som si ani rádio neprepol...
Inak, tam je medzinápravový diferák a potom sú pribrzďované kolá alebo to má samosvor? Nejáko v tom mám chaos :hmm:
2012 Range Rover L322 4,4 TDV8
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#37 Příspěvek od Acon » 22 pro 2014 10:03

Strašiak DPF tu je ak z toho budeme robiť vedu tak pomaly nebude čo kupovať. Teda taký jako ja čo by najradšej kupovali 80roky (keby nazbierali odvahu ;-) ) a staršie tak ano. Tu som dal niečo o DPF nech sú ľudia v obraze viewtopic.php?f=14&t=26067
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

morisz
Příspěvky: 16
Registrován: 15 pro 2014 18:34

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#38 Příspěvek od morisz » 22 pro 2014 15:24

jak naznacil jeden ze zkusenejsich kolegu v mem prvnim vlakne, bylo by vhodnejsi tu otazku dat sem, at je to po kupe, takze:

Dali byste mi prosim nejake srovnani 3.6 vs 4.4? Snazil jsem se pouzit funkci hledani, ale nejak nic rozumneho nenachazim.. Kdyz pominu nizsi spotrebu u 4.4 cca o 3l/100km, tak po strance servisovani, vydrze, vykonu.. jak to vidite?

iRRes
Příspěvky: 177
Registrován: 29 pro 2014 20:18
Bydliště: Praha 7 - Holešovice

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#39 Příspěvek od iRRes » 29 pro 2014 20:50

Omlouvám se, že se vtírám se svým dotazem do cizího vlákna, ale mám vlastně dost podobné dotazy.

Dlouho jsem na LR forum pošilhávám z jiného ( Volvo ) a už jsem se sám pro sebe definitivně rozhodl, že další vozidlo bude Discovery nebo Range. Z praktického hlediska je Diskoška jasná volba, ale když vidím Range srdce mi plesá. Dokonalost sama. Nechci vykrvácet tak že strop pro nákup je 600t s daní. To, že koupím nějaký předem jasný průser je hold asi osud, ale rád bych chtěl mít jasno v nákladech (30t km/rok ), kterým se nevyhnu a chtěl bych tímto poprosit o pár numer :grin:

Zajimají mě hlavně běžné ceny servisu + třeba brzdy a rozvody. Dál pojištění havarijní a jiné relevantní náklady, které mě u auta podobného stáří a projezdu neminou.

U Volva jsem zvyklý na celkem slušný randál - malý servis 15 000, velký s brzdama a převodovkou 50 000. Je to i jeden z důvodů proč mě Volvo už nebaví.

Pro lepší dokreslení. Líbí se mi například tento kousek http://www.ttpcar.cz/cz/chci-koupit-aut ... -rover-3-6

Děkuji uctivě za odpovědi :-)

Uživatelský avatar
MILUNAK
Příspěvky: 1016
Registrován: 04 úno 2009 00:07
tel.: 777314741
auto: nevejde se
Bydliště: Čerčany,Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#40 Příspěvek od MILUNAK » 29 pro 2014 20:56

iRRes píše:Omlouvám se, že se vtírám se svým dotazem do cizího vlákna, ale mám vlastně dost podobné dotazy.

Dlouho jsem na LR forum pošilhávám z jiného ( Volvo ) a už jsem se sám pro sebe definitivně rozhodl, že další vozidlo bude Discovery nebo Range. Z praktického hlediska je Diskoška jasná volba, ale když vidím Range srdce mi plesá. Dokonalost sama. Nechci vykrvácet tak že strop pro nákup je 600t s daní. To, že koupím nějaký předem jasný průser je hold asi osud, ale rád bych chtěl mít jasno v nákladech (30t km/rok ), kterým se nevyhnu a chtěl bych tímto poprosit o pár numer :grin:

Zajimají mě hlavně běžné ceny servisu + třeba brzdy a rozvody. Dál pojištění havarijní a jiné relevantní náklady, které mě u auta podobného stáří a projezdu neminou.

U Volva jsem zvyklý na celkem slušný randál - malý servis 15 000, velký s brzdama a převodovkou 50 000. Je to i jeden z důvodů proč mě Volvo už nebaví.

Pro lepší dokreslení. Líbí se mi například tento kousek http://www.ttpcar.cz/cz/chci-koupit-aut ... -rover-3-6

Děkuji uctivě za odpovědi :-)
Odkud jsi?
Ex-Free Td4-2005 facelift na 18",Ex- DII Td5-2003 facelift na 20",Ex- Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD 2011,Ex- BMW 530d E61 2006, Ex- RR P38 4.6 HSE 2000, BMW X3 2.0D F25 2012, DIII 2.7 TDV6 HSE-2005,Ex- RR L322 3,6 TDV8 Vogue 2007.

Odpovědět