Re: Cukání při studeném rozjezdu DII
Napsal: 16 úno 2015 18:13
Přesně tak, je to daň za dlouhý převody v horním rozsahu, který ale jsou na silnici k nezaplacení a v terénu je naopak k nezaplacení krátká redukce, která vše řeší a do 50 km/h to jede. Já osobně jsem s tím spokojenej, akorát je potřeba si zvyknout na to trochu odlišný chování. Převody bych v budoucnu možná pořešil, pokud by klekl differák tak spíš v difech než defáckou přídavkou a asi bych se snažil to napočítat někam mezi celkovej převod DII / Def, protože Def už je zas moc krátkejMadTom píše:K tomu cukání - mám D2 manuál z roku 2001 - s originální řídící jednotkou při podtočení motoru, třeba při výjezdu do ostřejšího kopce, měl motor snahu začít cukat, takže spojka, podřadit a třeba i couvat kopec dolů a potom se s výrazně vytočeným motorem rozjet znovu a tentokrát už většinou vyjet. Jednotka byla ještě MSB - tedy "nepřepisovatelná". Už po výměně za přepisovatelnou jednotku s poslední standardní mapou se to celé výrazně změnilo - auto sice nejelo o moc lépe, ale přestalo cukání. A po načipování (tedy přesněji nahrání upraveného software do řídící jednotky) se to chová jako bych předtím podřadil - auto táhne od nižších toček podstatně plynuleji, takže není tak moc potřeba tahat přes spojku, motor je pružnější a i v terénu toho víc projedu napoprvé, bez nutnosti honit motor do vysokých otáček. A pokud doopravdy potřebuju větší výkon, tak většinou jenom chvilku - třeba při předjíždění.
Na druhou stranu přechod z kol 235/70/R16 na 235/85/R16 to srazil o kus zpátky. ještě že LR má tak pomalou redukci, kde se to tak moc neprojeví.