Stránka 2 z 2

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 29 črc 2015 21:24
od hifi
čuník píše:...jednou jsem totiž viděl jak mechanik při utahování + svorky asi šmrcnul klíčem o kostru ten se tam připekl nebo co a začal se rozpalovat do červena až se roztavil a ukápnul na baterku a ta byla ještě zalitá asfaltem a začala hned hořet, /ale ten zmatek který nastal...
no ja ked zapajam baterku, tak najprv + a nakoniec - a ked odpajam najprv - a potom + . presne kulivaj takemuto strajchnutiu, lebo "zle je hned, dobre sa nikdy nestane"

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 29 črc 2015 21:31
od eveUSO
dava píše:No, celkem vzato, fungovat to bude. Akorát na těch fotkách je to blbě udělaný, má to být v měděných trubkách, né v plastu a hasičák má být mimo aby ti nevybuchnul, když už.
U letadel je to standard, u aut pro sport taky. Pokud se neotvírá kapota, je skoro jistota že 2 kg moderní náplň bohatě stačí na kompletní uhašení a vychladnutí pod hranici vznícení. Někde by mělo být ovládání tak, abys mohl opakovat krátký dávky do vychladnutí.

Největší riziko poslední doby je DPF, turbo a altík. Bohužel na svých cestách jsem nejčastěji viděl hořet paradoxně naftu, nejčastěji po rozpadu turba a následnýmu spalování oleje... skoro neřešitelná situace, pokud to řidič nezvládne bleskem utnout, což znamená technicky vyspělý řidič. Takových dneska už moc není, většina lidí netuší která bije.

Takže, za mě souhlas, ale líp než v tom odkazu :mrgreen: Na automatiku moc nevěřím, propálená hadička a tryska origo hasící je rozdíl...

Davo, jak chceš utnout žrani oleje přes turbo, když máš automat ? .... není to jak chcipnout , když nemáš spojku a šajtru, nebo se pletu ?



Hifi: pokud je auto kostřené - polem baterie, tak píšeš správný postup, ovšem například V3S je kostřená plusem + , tedy zde by se prvně odpojoval plus a až potom mínus ;-)

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 29 črc 2015 21:56
od hifi
jo, lenze ja nemam V3S :wait


to zranie oleja turbom:
prave ze tym ze to je automat a neni to mozne ziadno chcipnut, jedine utnut hadicu do sania

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 29 črc 2015 23:30
od eveUSO
byl to samozřejmě extremní příklad ta ,,vejtřaska", spousta dnešních nových aut z ,,Nágelstánu" má kostřene plus ;-)

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 30 črc 2015 21:23
od hifi
ale jasne, ja to chapem. bavime sa tu hlavne o disko a defendroch tak ostatne pre mna neexistuje :hand

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 31 črc 2015 09:40
od Tonny
nevím jestli to sem už někdo nedal, ale šel bych touto cestou:
http://www.ipracingshop.com/sparco-hasi ... y-ocel.htm

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 31 črc 2015 11:03
od teslo
ten hadickovy system nemusi byt uplne zly, ale zda sa mi, ze reaguje pomerne neskoro (neviem ako by dopadla moja laminatova kapota :lol: ). Na druhu stranu je to dobra poistka, ked si posadka nevsimne problem a nezareaguje vcas. Ja mam z aute dva hasicaky a raz mi uz auto horelo (problem s elektroinstalaciou - prepalilo hadicu k chladicu automatu a zapalilo olej - celkom zabava :lol: ). Asi o nejakom palubnom systeme pouvazujem :lol:

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 31 črc 2015 12:43
od MadTom
Řekl bych že ten trubičkový systém má ještě jednu výhodu v neobslužnosti - funguje nejenom, když si toho obsluha nevšinme, ale i když v autě není - třeba když stojí někde na parkovišti.