Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury
Napsal: 27 říj 2016 11:57
ted jsem si vspoměl že by to mohl mít na svědomí nepúvodní unašeč na kolovém náboji ,který tu poloosu moc ,jakoby vytáhne ven a tím pak drží v difl. jen na 25mm
Pro příznivce této anglické značky
https://nove.landroverforum.cz/forum/
Poloosa má 30-32mm, měřeno v různých místech.Trewor - ségra píše:Jen pro zajímavost, jak že je tlustá Salisbury poloosa?
Já našel pro Seii 1,24" cca 32mm což bude asi vnější průměr. Minimální(v tom drážkování) tak bude aspoň 25mm a pokud si pamatuju na moc fajn úlohu do Stavby a provozu strojů, tak drážkování by mělo být dlouhý 1,5 násobek min průměru hřídele. Tady tedy 37,5mm
Pevnostně nemá smysl mít tlustou poloosu kterou drží spoj co vydrží míň.
Ale když v tom poloosy praskaj a drážkování v difu se vymačkává, asi to není navržený úplně dobře. Při návrhu asi počítali s menšíma kolama, slabším motorem, nižší váhou a použitím v lehčím terénu.
To nas napadlo taky.Wiki píše:ted jsem si vspoměl že by to mohl mít na svědomí nepúvodní unašeč na kolovém náboji ,který tu poloosu moc ,jakoby vytáhne ven a tím pak drží v difl. jen na 25mm
Já bych to asi nějak neřešil. Nasaď poloosu délky co tam byla a jekubavlc píše:To nas napadlo taky.Wiki píše:ted jsem si vspoměl že by to mohl mít na svědomí nepúvodní unašeč na kolovém náboji ,který tu poloosu moc ,jakoby vytáhne ven a tím pak drží v difl. jen na 25mm
Ja tam mam tyhle unasece http://www.litep4x4.cz/detail/offroad-v ... ec-poloosy.
Ale divny je, ze aby nam to vychazelo do drazkovani v diferaku "uplne dovnitr", potreboval bych obe poloosy delsi nez mam ted.Coz je podle vseho co jsem nasel asi blbost, protoze dlouha poloosa z novejsi salisbury je sice delsi, ale k ni do paru patri kratsi poloosa (ta co mam ted).Takze bych vlastne potreboval delsi z nove (kotoucove) a kratsi ze starsi (bubnove)...tak nevim