Stránka 2 z 2

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

Napsal: 05 led 2017 21:54
od Badus
Dik. Presne takhle jsem si to myslel. Jen to Merlinovo reseni je lehce levnejsi nez Llams, tak me to trochu motivovalo. :))))

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

Napsal: 05 led 2017 22:05
od Maarty82
RudaK píše:Jak jsem už psal . Kombinace krátkých táhel a Llamsu je špatné ( vyzkoušeno ) :Sorry: Jen krátké táhla znamenají novou geometrii ( odklony - taky vyzkoušeno ) :Sorry: Prostě mě nevíc oslovil ten Llams už jen proto,že auto je seřízeno na originál hodnoty , 32' kola tam vlezou i v orig seřízení podvozku a tak máš možnost výběru různých výšek při různých rychlostech tak jak se ti to zrovna líbí nebo hodí ( a to i ultra spuštění kvůli nasedání seniorů - taky vyzkoušeno obojí řešení a zas měl navrch ten Llams ) :yes
Abych to zkrátil - trochu víc jsem s tím laboroval a vyšlo mě to s Llamsem nejlíp. :Pohoda: Je jedno jestli je to krabička australská,německá nebo česká - jde jen o zkreslení údaje rychlosti auta pro ŘJ :mrgreen:
a ty táhla se dají rovnou koupit? Nebo jsi je upravoval?
Budu dávat na L322 265/70/18 a podvozek při zvednout trvale .

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

Napsal: 05 led 2017 23:31
od Maxsel
MadTom píše:Jedna drobnost - pokud je třeba jenom upravit výšky a to fixně - tedy aby auto bylo trvale víš, třeba kvůli větším kolům, tak buďto ty tyčky, nebo by to mohlo jít diagnostikou. A teď mi to potvrďte, že i u D3 to takhle je, že se jednotlivá čidla respektive výšky kol kalibrují přes diagnostiku. Takže pro jednorázovou trvalou akci není podle mě potřeba vymýšlet nic složitého. Složité (resp. složitější), je to akorát v případě, že to chci přepínat. Jiná věc je automatické přepínání (změna výšky) při překročení nějaké rychlosti.
Zkoušel jsem to jednou, ale auto si nechtělo nechat nakecat, že je o 2 cm níž. Házelo to nějakou hlášku, že jsem mimo tolerance. Později jsem vyměnil jednotku podvozku, protože původní zlobila. Pak už jsem to nezkusil. Tak nevím, zda to nejde, nebo to nešlo jen u té špatné jednotky příp. zda to dokáže kalibrovat jen drobnější odchylky než ty 2 cm.

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

Napsal: 06 led 2017 08:58
od xxx
Maarty82 píše:
RudaK píše:Jak jsem už psal . Kombinace krátkých táhel a Llamsu je špatné ( vyzkoušeno ) :Sorry: Jen krátké táhla znamenají novou geometrii ( odklony - taky vyzkoušeno ) :Sorry: Prostě mě nevíc oslovil ten Llams už jen proto,že auto je seřízeno na originál hodnoty , 32' kola tam vlezou i v orig seřízení podvozku a tak máš možnost výběru různých výšek při různých rychlostech tak jak se ti to zrovna líbí nebo hodí ( a to i ultra spuštění kvůli nasedání seniorů - taky vyzkoušeno obojí řešení a zas měl navrch ten Llams ) :yes
Abych to zkrátil - trochu víc jsem s tím laboroval a vyšlo mě to s Llamsem nejlíp. :Pohoda: Je jedno jestli je to krabička australská,německá nebo česká - jde jen o zkreslení údaje rychlosti auta pro ŘJ :mrgreen:
a ty táhla se dají rovnou koupit? Nebo jsi je upravoval?
Budu dávat na L322 265/70/18 a podvozek při zvednout trvale .
táhla prodává Luboš, má už odladěnou délku

http://www.i-defender.cz/

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

Napsal: 06 led 2017 09:50
od MadTom
Ad Maxel - ano je možné, že jednotka bude umět dokalibrovat jenom kousek, který odpovídá s nějakou rezervou toleranci čidel, a pokud to bude víc mimo, tak vyhodí chybu. V tom případě jsou nejjednodužší ty modifikované tyčky. Druhá věc je seřízení geometrie, která se se změnou výšky auta lehce mění a optimálně seřízená by měla být pro nejčastější případ - tedy jízdu po silnici.

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

Napsal: 06 led 2017 10:02
od RudaK
xxx píše: táhla prodává Luboš, má už odladěnou délku http://www.i-defender.cz/
Táhla od Luboše jsem měl a nebyl s nima problém .
MadTom píše: optimálně seřízená by měla být pro nejčastější případ - tedy jízdu po silnici.
Přesně tak :yes



Llams sice není nejlevnější , ale je levnější než tady http://www.matzker.de/ . Nebo oslovit zde na fóru http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =6&t=28825 Pokud vozíte rodiče , kteří jsou staří , tak Ti ocení možnost většího spuštění v kombinaci s většíma kolama určitě nejvíc ....

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

Napsal: 06 led 2017 12:42
od Maxsel
Mě by se líbila možnost úpravy rychlosti softwarově někde přímo v řídící jednotce Terrain Response nebo podvozku, tak jak jdou ladit hodnoty u motorů. Zvlášť když to vypadá, že se to u různých verzí pro různé trhy liší. Ale asi nikdo nenašel cestu, jinak by se o tom vědělo.

Ad MadTom: Čidla výšky jsou analogová, ne? Nešlo by výstup jednoduše zkreslovat zařazením nějakého udělátka zapni/vypni?

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

Napsal: 06 led 2017 13:07
od MadTom
Ano, čidla jsou analogová a to udělátko už tu je - LLAMS. Ten nedělá nic jiného, než že podle požadavků své obsluhy ovlivňuje (mění) signál z výstupu čidla.
Co se týče ladění v jednotce, tak tomu moc nevěří, že se do toho někdo pustí. Ne že by to nešlo, ale udělat LLAMS je jednodužší, než lousknout program v řídící jednotce. Teda pokud člověk nemá dokumentaci a to je jedna z velmi střežených věcí u automobilek.

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

Napsal: 06 led 2017 22:59
od HST
Ahoj,
Kalibraci se da trvale pridat / ubrat par (malo) cm, to by nemel byt problem (ale nezkousel jsem).
A jak pise MadTom, z cidel ven leze analog signal cca v rozsahu 1-4 volty doraz-doraz. Zavislost vyska kola/napeti je linearni.
Strmost je jina vepredu a vzadu. Kazde cidlo muze byt posunuto (montazi atd) trochu jinak, napr u me v klidove poloze 1 ze 3 cidel o 20% offset. Mj. proto kalibrace.
Ridici jednotka si docela hlida aby signaly davaly smysl, kdyz nedavaji, pada do faulu. Zluty fault kdyz treba vypadne jedno cislo, cerveny a nouzak kdyz jich vypadne vic. Hlida si i takove veci, ze kdyz kompresor kompresoruje, tak ocekava narust napeti, kdyz neni - fault.
Kdyz zmanipulujes napeti moc, pri velke vychylce kola vybehne mimo rozsah -> fault. Maj ten soft promakanej.
on/off moc nejde.

Samo kdyby se to dalo preprogramovat v ridici jednotce tak jako to by bylo parada. Updatem SW by to slo, ovsem narozdil od tuningu motoru na to trh nezaplati, takze to jeste nikdo komercne nevyhackoval.

H.

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

Napsal: 07 led 2017 12:53
od RudaK
HST píše: Hlida si i takove veci, ze kdyz kompresor kompresoruje, tak ocekava narust napeti, kdyz neni - fault. H.
Moje poslední zkušenost je ta,že se mě spálil diodový můstek v alternátoru , tím pádem byl ve skratu velký odběr elektriky a řídící jednotka nezapla kompresor který se tvářil jako nefunkční ( žlutá a následně červená kontrolka podvozku ) :coze: Po výměně altíku je zas vše v pořádku a kompresor kompresoruje ( vlastně stačilo nabít baterii a odpojit kabel k altíku a na dojezd to stačilo - vlastně to stačilo až do vybití baterie ) Tím chci říct,že to všechno souvisí se vším .