Stránka 2 z 11

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 16 lis 2016 09:21
od kryten
Neklan píše:Krásný projekt!! Výhled přes rezervu rozhodně není problém, v Serii omezuje výhled spíš nízký horní okraj okna, jsme stejně vysocí, takže vím, o čem mluvím. Stejně bych asi pro jistotu dával druhou rezervu dozadu na držák, který není ukotvený přímo na dveřích (swingaway). Druhá nádrž u vojenských Serií se dávala pod sedadlo řidiče a plnila se přímo v interieru po odklopení sedáku. Sestava nádrží na naftu a vodu se nabízí pod sedadly řidiče i spolujezdce a vzadu pod kufrem. Pak by druhá baterka musela jít někam do interiéru. Mám dobrou zkušenost s klasickými zahrádkami z Bearmachu z pozinkovaného jeklu (lacinější kopie Brownchurch, která se pořád také dělá), ale problém je asi doprava z Anglie, šla by asi udělat tady na míru. Být tebou, zamyslel bych se nad prodlouženými kolejnicemi sedadel, jak tu zmiňoval Kryten. Při dlouhých cestách mám problém s pravou nohou, která je v S3 příliš ohnutá jak v koleni, tak v nártu a nemůžeš si ji za jízdy nijak protáhnout, není kde. Jestli na začátku cesty vydržím dvě hodiny jízdy v kuse, tak na konci už musím stavět každou hodinu a deset minut chodit, abych se na chvíli zbavil křečí.
Každopádně držím palce, ať všechno vyjde a těším se na reportáž z další cesty!!
K těm sedačkám,měl jsem to takhle v Márince a posaz byl o dost lepší.Ale každopádně ve 109SW je i v neupraveném provedení více místa než v 88.
k.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 16 lis 2016 09:24
od kryten
kamca píše:Tahle naše "krabice" je naprostý luxus. Střecha nad hlavou, spousta místa..co víc si může člověk přát. Nehodlám jezdit po dálnicích, trhat dálkové rekordy. Náš režim je na pohodu, žádné konkrétní cíle co se musí plnit, prostě výlet.
Byl jsem ted na měsíc v Norsku, pěkná dovča, ale pocit, že již při jejím začátku musím hlídat čas, abych se stihnul vrátit byl hnusnej.

Jakmile ale dá člověk výpověď, je pánem svého času a i ve "staré krabici" jako je ta naše se dá krásně žít . V Austrálii mám ještě tuhle Toyotu a řídit ji, byl krásný požitek.

Obrázek
Obdivuju to,když si někdo dokáže naplánovat čas a vlastně celý život k takovým cestám...já horko těžko hledám čas na víkendový sraz a často ani nenajdu...je to k zamyšlení...
Držím palce ať se cesta podaří a vše jde jak má!
k.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 16 lis 2016 11:48
od kamca
Tak nad tím posunutím sedadel se zamyslím, díky. Znamená to, že musím posunout celé trojsedadlo?
Nádrž na naftu by asi měla být někde poblíž stávající, abych nemusel dávat další čerpadlo a mohlo se plnit stávajícím otvorem. Nebo je to zcestná úvaha?

Tím, že cestuji nízkonákladově, tak jsem schopen našetřit dost, abych mohl dát výpověď a vypadnout na pár let na cesty. Do auta taky neinvestuji nějaké šílené peníze, auto za pár tisíc, minimum úprav, vybavení je litinový kotlík a pánev..no a hurá na cesty.
Spousta lidí má pocit, že potřebuje k životu milion věcí, doplňků, nejnovější trendy, materiály...já mám starý svetr, maskáče, větrovku. Oblečení na minulou cestu se vešlo do tašky o rozměru větší igelitky.

Uvidím, zda dostanu znova roční víza do Austrálie, pokud ne, tak vyrazím rovnou na Aljašku a odtud do Patagonie. Začal jsem se učit Španělsky a tak už jen aby sloužilo zdraví, na vše ostatní je kreditní karta :grin: :grin:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 16 lis 2016 12:46
od kryten
Měl jsem posunuté jen obě krajní sedačky,prostředek zůstal napevno a vyndaný,místo něj proutěný cubby box :grin:
Bylo to udělané už z Anglie,odšroubovali rámy sedáků z posuvných kolejniček a dali tam mezikusy z plocháčů a tím se posunuly sedačky dozadu.Auto má teď místní člen fóra Kubát,když by jsi chtěl,zkus ho zkontaktovat jestli by ti to třeba vyfotil.Ale je to jednoduché.

Máš správnou životní filozofii!Naprostá pravda,že lidi shromažďují zbytečnosti,měl jsem to taky tak...V okamžiku,kdy jsem to pochopil,zjistil jsem,že to není jednoduché se z toho vymanit,kamarád tomu říká "v zajetí hmoty" :mrk
k.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 18 lis 2016 12:11
od kamca
Eliott má kapotu a našel i držák rezervy, tak to je vyřešeno.

Jak byla zmíněna varianta druhé nádrže pod sedačku, tak by mne zajímalo, jak je spojená s tou hlavní? Nebo je úplně samostatná? Nádrž mne trápí nejvíc, neb na předchozí cestě jsme měli úplně samostatnou a spokojen jsem s ní moc nebyl...selhal přepínač mezi nádržema, ukazatel paliva, dodělávaný filtr se špatmě měnil a ve finále nádrž nakonec praskla. Rád bych co nejjednodušší systém.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 08 pro 2016 17:55
od kamca
Tak dnes jsem byl u Eliotta a dovezl si kapotu s držákem rezervy a to dokonce v barvě mého stroje. Tímto mu za ni velice děkuji a i za těch pár rad, co jsem stihnul dostat.

Jak jsem psal, chci jet autem z Aljašky do Patagonie, cesta by měla být tak na 5let/ ta minulá byla 30 měsíců a chce to prostě na dýl/.

Na autě jsou komplet nové brzdy, ted se bude dělat celá nová elektrika, brousím rám a budu ho natírat.

Neví někdo, kde sehnat ony čtyři gumy, co jsou na kapotě a na nichž leží rezerva? Ty stávající jsou téměř rozpadlé. Děkuji.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 08 pro 2016 18:13
od Poly
Rezerva na kapotě je základ :rofl :muscle



Ty gumičky pod rezervu ti dámy od Eliota objednají podle katalogu.. jen je to docela drahé (na to že je to kus gumy)

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 08 pro 2016 20:52
od kamca
Poly píše:Rezerva na kapotě je základ :rofl :muscle



Ty gumičky pod rezervu ti dámy od Eliota objednají podle katalogu.. jen je to docela drahé (na to že je to kus gumy)
Aha, já se ptal Eliotta a říkal, že musím sehnat někoho, kdo je vyrobí.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 08 pro 2016 20:58
od Wiki
se musí improvizovat, -koupit např. gumovej špunt ...

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 08 pro 2016 21:11
od Poly
Koupit se daji... ;) http://www.pegasusparts.co.uk/ourshop_9 ... -Type.html

Ale nahradit je nebude problem :)

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 09 pro 2016 07:14
od kamca
Wiki píše:se musí improvizovat, -koupit např. gumovej špunt ...
Improvizovat určitě nechci, ono je rozdíl jezdit "kolem komína" a připravovat auto na delší cestu. Nechci se dostat do situace, že při přípravě trochu ušetřím na úkor kvality a pak toho budu litovat někde daleko od domova.

Radši budu šetřit déle, ale auto at je v cajku jak nejlépe to jen půjde.

@Poly...díky za odkaz.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 09 pro 2016 08:19
od MadTom
No já bych místo nějakého špuntu vzal hokejovej puk. To je docela dobrej kus gumy. A dá se vybrat i s potiskem. :grin:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 09 pro 2016 13:28
od Wiki
nechce improvizovat :grin: - život ho naučí :chuckle

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 09 pro 2016 13:58
od Maxsel
MadTom píše:No já bych místo nějakého špuntu vzal hokejovej puk. To je docela dobrej kus gumy. A dá se vybrat i s potiskem. :grin:
Na spoustu věcí obecně jsou puky fajn, protože je to opravdu dobrej kus gumy. Ale na tohle jsou podle mě moc tvrdé.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 09 pro 2016 14:10
od Wiki
jasně že gumovej špunt , nikoliv do vonavky :grin: ale o prum. tak 30-40mm, trochu ho seříznout a na dýlku a je to , puk je moc tvrdá guma,

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 09 pro 2016 14:34
od kamca
Wiki píše:nechce improvizovat :grin: - život ho naučí :chuckle
Nechci improvizovat pokud nemusím. Na cestě jsem musel párkrát improvizovat, ale nyní při přípravě auta nemusím.
Je lepší problémům předcházet, než je pak někde v divočině řešit, ale to Tě život naučí, až se někam vypravíš :ty jeden...: :grin:

Nicméně bych poprosil zůstat u věcné debaty. Děkuji

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 11 pro 2016 09:09
od kamca
Včera se byl na auto podívat kamarád, co jezdíl různé off road závody, jezdil truck trial, staví auta a říkal, že mechanicky auto super.
Vyjádřil však pochybnosti o schopnosti motoru zvládnout cesty ve vysokých nadmořských výškách Jižní Ameriky, kde prý motor bude muset neustále pracovat na max a nejspíš to nepřežije. Argumentoval jsem, že nikam nespěchám, nebudu muset jet na plný plyn. Jeho názor je ten, že na plný plyn a poníženou převodovku budu muset jet, jinak bych to prostě nevyjel.

Mám rád hory a chtěl bych hodně času strávit právě v Andách. Myslíte, že ten motor je fakt slabota/ je to 2,25diesel/?
Neznám nikoho, kto s takovým autem někam jezdí a kdo by se pohyboval v kopcích. S naším Mitsubishi 2.8 jsme vyjeli do 4035m n.m. a nebyl to žádný problém, prostě hezky pomalu a vše bylo OK, no ale to byl silnější motor.

Díky za názory.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 11 pro 2016 11:12
od kryten
Není to sice žádný závodník ale pokud je motor v dobré kondici,nevidím důvod proč by neměl v horách fungovat.Nedokážu si představit kopec,který by auto nevyjelo stejně jako ostatní off-roady a nevěřím,že tam pojedeš půl dne na redukci a jedničku s plným plynem aby jsi ten motor utavil.Nevím jaký máš rok výroby motoru,jestli je už pětiložiskový nebo ještě tří.U starší tříložiskové verze hrozí prasknutí klikovky i v běžném provozu,pokud byla v minulosti zanedbána údržba a výměny olejů.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 11 pro 2016 12:28
od kamca
kryten píše:Není to sice žádný závodník ale pokud je motor v dobré kondici,nevidím důvod proč by neměl v horách fungovat.Nedokážu si představit kopec,který by auto nevyjelo stejně jako ostatní off-roady a nevěřím,že tam pojedeš půl dne na redukci a jedničku s plným plynem aby jsi ten motor utavil.Nevím jaký máš rok výroby motoru,jestli je už pětiložiskový nebo ještě tří.U starší tříložiskové verze hrozí prasknutí klikovky i v běžném provozu,pokud byla v minulosti zanedbána údržba a výměny olejů.
Je to rok 1976. Auto se zdá v dobré kondici, všechny šrouby na spodku jdou povolit, ložiska v kolech jak nová, předchozí majitel se asi dobře staral.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 11 pro 2016 12:50
od MadTom
Se podívejte na Trabanty, kam s těma žlutýma krabičkama dojeli. Limitoval je pouze přední náhon. Tohle má redukci a 4x4. Spíš bych se zaměřil na brzdy pro cestu dolů. S D2 jsem v Alpách jezdil nahoru stejně pomalu jako dolů, jinak brzdy smrděly.