Stránka 2 z 10
Napsal: 31 led 2009 12:20
od Tatar
Napsal: 31 led 2009 12:37
od MOPADŽI
Děkuji

Napsal: 31 led 2009 12:40
od MOPADŽI
Pro další:
Benzínový vařič MSR XGK EX: nejvýkonější benzínový vařič od MSR. Tento vařič je velmi oblíbený u mnoha horolezeckých expedic, díky spolehlivosti, technickému řešení vařiče i jeho výkonosti. MSR XGK EX má nožičky, zajišťující stabilitu i ve sněhu.
MSR XGK EX spaluje velké množství různých tekutých paliv (prakticky vše co hoří a teče), snadno se čistí, je opatřen odolnou palivovou hadicí. U různých paliv je třeba používat různých hořáků. 1. Tryska je určena pro technický benzín, letecký petrolej, bezolovnatý benzín a letecký benzín. 2. Tryska X je určena pro tryskové palivo a naftu.
Součást balení je závětří, opravná sada a dva hořáky + náhradní těsnění do pumpy.
Součástí dodávky MSR XGK EX není láhev na palivo.
Charakteristika benzínového vařiče MSR XGK EX:
Typ: benzínový vařič
Palivo: benzín technický, benzín natural, petrolej, nafta
Hmotnost: 374 g
Uvaření 1L vody: cca 2,8 minut
Výrobce: MSR
Cenofka 4300Kč....
Napsal: 31 led 2009 12:41
od Jenda
Napsal: 31 led 2009 14:05
od Stavros
Napsal: 31 led 2009 14:24
od Jenda
...souhlasim,pokud je to planovane jen do auta,je to super ale kuprikladu pro me na vodu a do hor je to MSRko super.
Honza
Napsal: 31 led 2009 14:32
od Stavros
je fakt, ze diky velikosti je asi takovej univerzalnejsi a tudiz lepsi. Sice das o neco vic, ale muzes pouzit na vsechno.
Napsal: 31 led 2009 14:34
od OC
To MSR nemá chybu.
Ale jinak plyn samozřejmě nezamrzne, akorát musíš mít správný plyn do zimy (a/nebo do vysokých hor, tam se k zimě ještě přidá nízký tlak): čím chladněji a čím výše, tím víc propanu a méně butanu.
Bez nejmenších problémů jsme na (vhodném) plynu vařili např. v -20 na Ušbinském platu.
Napsal: 31 led 2009 18:36
od Mešky
Do auta mám ten modrej, vyměníš plotýnky za gril a do dvou minut griluješ
A na motorce vozím starej lihovej, je spolehlivej a nesmrdí.
Napsal: 31 led 2009 19:04
od low
mam toho nejlepsiho primuse a muzu rict, ze bomba. Jede na fsechno vcetne nafty i plynu. Oproti xgr II ma pevnejsi nozicky (stabilnejsi) hlavnim kriteriem pro benzinak je, aby to melo stelovani plamene. Na plynaku si v zime proste moc neuvaris

((
oC: tak mne takovej plyn u nas sezen, aby se s nim dalo rozumne cestovat, tedy v male bombe, nebo kartusi
Napsal: 31 led 2009 19:51
od OC
No, my jsme si to do kartuší plnili sami přepoušťákem. Což se samozřejmě obecně nedoporučuje, neboť když se to dělá blbě, může to bouchnout, ale to je halt život
Pokud chceš rovnou z obchodu, tak se obávám, že nic propanovatějšího než 30/70 neseženeš. Ty by v zimě měly hořet jakžtakž, ale čím větší zima, tím menší zázrak. Běžné 20/80 Ti nebudou v zimě hořet vůbec, samozřejmě.
Napsal: 31 led 2009 21:31
od MOPADŽI
Armádní zkušenost....alá "Copak je to za vojáka" protože jsem u "nich" byl... To už je 22 let
I na plynu a v "horách" na plynu uvaříš, za použití let lampy a "rozumného" zahřívaní bomby
Jo, tak se to dělalo...
Na let lampě se toho moc uvařit nedalo, nebo to šlo blbě. Má totiž hořák vyvedený do strany a při jejím naklonění z ní teklo. Holt, komanšský ksindly

Napsal: 01 úno 2009 09:11
od Jenda
Moje skusenost: zavod+bivak venku v zahrabu,Krkonose -10 az -15 C.
Plyn zmrznul a protoze jsme nesmeli prijmout pomoc a ani se stravovat po chatach,zrali jsme polivku rovnou z pytliku a tatranky.
Tedy rezume,plyn je fajn ale kdyz mrzne ohrat jidlo si muzu tak mezi pulkama
Plyn do auta je fajn,na normalni VHT turistiku taky ale ne na zimu
Honza
Napsal: 02 úno 2009 21:33
od cyril
Díky moc za odpovědi pánové.....
Minulý týden jsme provedli varovou zkoušku-porovnání obou vařičů.
1. Primus omnifuel viz.
http://www.primus.se/Templates/Pages/Pr ... emId=34156 za 4500,- Kč, naplněný Naturalem 95 a
2. Výše zmiňovaný dvouplotýnkový vařič Coleman typ523 za 580,- Kč v bazaru-zastavárně, naplněný stejným palivem.
Výsledek zkoušky-měřeno na celé minuty. Okolní teplota +1°C, množství vody 3 litry ze studny, ocelový-smaltovaný starý hrnec z dílny...
Primus - 9 minut
Coleman -12 minut
Myslím, že to naní tak špatný...

Vzhledem k pořizovací ceně. Koupím možná technický benzín a zkoušku zopakuji. Na motovýlety bude Primus, do auta Zelený Coleman. Dokonce se mi bude hodit k barvě D2...

Napsal: 02 úno 2009 21:47
od low
mam ten omnifuel a je to bomba, ohromnej rozdil proti prechozimu benzinaku MSR whisperlite int
Napsal: 02 úno 2009 21:52
od OC
(My, kdo pamatujeme Bevarexy s jejich notoricky nespolehlivými ventily, bychom se raději užívání slova "bomba" v tomto kontextu zdrželi

)
Napsal: 02 úno 2009 22:05
od cyril
No je pravda, že na ten Primus jsem ty prachy rád obětoval. Hlavně poté, co jsme tenkrát naše plynové vařiče vzteky skoro vyhodili hned po výjezdu na vršek cesty trollů (v létě), kde to nešlo skoro ani zapálit a když to nakonec slavně chytlo, museli jsme vařiče obklopit karimatkama, aby nám vítr dal pokoj alespoň než si uvaříme kafe, který jsme plánovali půl roku dopředu.....

Od té doby nemám problém. Kdo viděl třeba jakou chvilku "relativně" trvalo plnohodnotné usmažení kotlety na pánvi teď na podzim v Jihlavě, dá mi za pravdu. Na plyňáku bych ji asi na 10té bombě dělal to teď. Na vaření v autě, kde ten plyn z bomby leze sám, bude určitě benzín špatně....
Napsal: 14 úno 2009 21:59
od Tatar
Napsal: 14 úno 2009 22:10
od low
tatar:koppie nemeckeho JUWELu, chces to protoze dobrodruze, nbo spise na pouzivani???? starej juwel mam doma, muzu predcest, ale je to pouze na vlastni nebezpeci. v dnesni dobe spise doporucuju neco modernejsiho MSR, primus, nebo nejakyho toho colemana, jen u tech colemanu je treba trefit na dobrej kus. podrobnejsi info ti podam, az se potkqame
Napsal: 15 úno 2009 11:12
od tulda
Někde jsem našel pěkně udělanou kuchyňku na dveřích diskárny