Stránka 2 z 2

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

Napsal: 11 bře 2018 10:07
od MadTom
Ono to musí otevírat stejně pod tlakem jak bez. Normálně v systému moc tlaku není. Takže znovu do vody a tentokrát s teploměrem, jestli otevírá podle toho, co je na termostatu napsané. Jestli třeba o 5°C jinak, tak už je to docela velkej rozdíl.
A hlavně zkontrolovat, jestli je to správnej termostat - měl by tu teplotu na sobě mít vyraženou. Většinou ve stejném pouzdru existuje více než jeden typ a liší se to právě to teplotou.
O nevhodném umístění termostatu v motoru bych vůbec neuvažoval, a hledal bych chybu jinde.
Jako většina věcí je to o tom měřit, nejenom odhadovat. Tedy i vědět, jakou má chladící kapalina v motoru doopravdy teplotu.
Zrovna na palubní budík bych v tomto případě moc nespoléhal.
A poznámka na okraj - u několika různých motorů jsem viděl problémy s vodní pumpou, které do doby její demontáže nebyly nijak viditelné - neměla vůli na hřídeli, netekla. PO demontáži jsme našli lopatková kola téměř bez lopatek, nebo se téměř volně protáčející na hřídeli. Bylo to u motorů, kde se furt nevědělo, proč se hodně hřejí. Prostě proto, že kapalina necirkulovala jak měla. Takže termostat nemusí být jediný problém.

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

Napsal: 11 bře 2018 10:28
od ludarover
MadTom píše: 11 bře 2018 10:07 Ono to musí otevírat stejně pod tlakem jak bez. Normálně v systému moc tlaku není. Takže znovu do vody a tentokrát s teploměrem, jestli otevírá podle toho, co je na termostatu napsané. Jestli třeba o 5°C jinak, tak už je to docela velkej rozdíl.
A hlavně zkontrolovat, jestli je to správnej termostat - měl by tu teplotu na sobě mít vyraženou. Většinou ve stejném pouzdru existuje více než jeden typ a liší se to právě to teplotou.
O nevhodném umístění termostatu v motoru bych vůbec neuvažoval, a hledal bych chybu jinde.
Jako většina věcí je to o tom měřit, nejenom odhadovat. Tedy i vědět, jakou má chladící kapalina v motoru doopravdy teplotu.
Zrovna na palubní budík bych v tomto případě moc nespoléhal.
A poznámka na okraj - u několika různých motorů jsem viděl problémy s vodní pumpou, které do doby její demontáže nebyly nijak viditelné - neměla vůli na hřídeli, netekla. PO demontáži jsme našli lopatková kola téměř bez lopatek, nebo se téměř volně protáčející na hřídeli. Bylo to u motorů, kde se furt nevědělo, proč se hodně hřejí. Prostě proto, že kapalina necirkulovala jak měla. Takže termostat nemusí být jediný problém.
Na termostatu jsou vyražené dvě osmičky 88 tudíž je to ten co tam byl. V konvici otevírají přibližně oba stejně vodu musím tedy nějak změřit. Vodní pumpu jsem dával před dvouma lety novou a teď jsem jí kontroloval lopatky má dobré nikde žádná vůle a ještě mě napadlo jestli se neprotáčí na hřídelce tak jsem jí dal do svěráku a hodně ztěžka se protáčí, ale fakt musím zabrat.

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

Napsal: 11 bře 2018 15:00
od ludarover
Jeste me napadlo jestli to bude fungovat na uplne cistou vodu bude mít asi jinou hustotu ten fridex zjistil jsem ze se me nezene moc voda do radiatoru topeni kdyz necham otevreny ovzdusnovak tak se z toho moc vody nevali.

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

Napsal: 12 bře 2018 12:27
od julius
No je to super vozítko tahle fritéza.Hele a těsnění je opravdu určitě na tento typ?Ať není někde zapomenutá nějaká díra v těsnění. :head :head .A pak už jen pořádně,ale pořádně odvzdušnit,což také není jako sorry hned.A hadice jsi snad nepřeházel??Je to prostě laborace.A co větráci ,ty spustěj když leze rafika nahoru? :Ja blb:

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

Napsal: 12 bře 2018 12:46
od ludarover
Hadice jsem neprehazel ale uz jsem se je taky snazil otocit a zaplat buh to neslo. Vetraci zpoustej a ovzdusnuju fakt dokonale ale nezda se ze by se topeni nejak zavratne zaplnovalo vodou, ale nakonec se zaplni a voda z vratky vyteka a pak zacne varit.