Stránka 2 z 4
Napsal: 17 bře 2008 08:35
od teslo
odporucam automat
Napsal: 19 bře 2008 00:28
od DjALF
Jezdim s manualy i automaty a je to vec nazoru,jak kdo s cim umi a jek je na co zvyklej.Vse ma pro i proti.
Napsal: 19 bře 2008 22:20
od motohanz
Napsal: 19 bře 2008 23:36
od DjALF
To byl poznatek

Ja mam D1 manual a jsem spokojenej,ale ve statech i tady jezdim se spoustou autmatu- Chevy,GMC,H1,Audi,WV,Toyota........
A automaty jsou super a nemuzu na ne rici pul slova.
je to jen na tom jak to komu sedne.
Napsal: 20 bře 2008 17:47
od jezbera ivan
Automat!
Napsal: 22 bře 2008 19:36
od Karolcom
Neviem ci budes mat benzin alebo td ale v mojom pripade, ked si mozem cvakat rychlosti ako chcem a obcas nechat zavrcat ten paradny zkuk osemvalca

hmmm...parada! ale verim ze ten automat je o "dost" pohodlnejsi.. ked jazdim cely den, tak to dost vycerpava.. ale ako som tu cital, 100 ludi, 100 chuti..
Napsal: 23 bře 2008 11:48
od motohanz
od ty doby co mam automat jsem z auta tak o pulku mene unavenej...navic kazde napiti se z lahve nebo snedeni si svaci neni nebezpecna situace...a v terene mas nohu stale na plynu...
Napsal: 25 bře 2008 14:00
od Martin_H
Je nějakej rozdíl v "životnosti" převodovky manuál vs. automat ?
Napsal: 25 bře 2008 14:57
od karel
Podle recenzí je automat ZF spolehlivější než R380, samozřejmě při správném zacházení a dodržování pravidelných výměn olejů.V mém autě předchozí majitel dělal GO převodovky R380 ve 140 tisicích km.
automat
Napsal: 25 bře 2008 19:28
od michscho
tak automat ma asi trochu horsie davkovanie v tuhom terene a pri velmi klzkych podmienkach ... ale zase take pohybovanie v kolone alebo v meste to je ulievacka oproti manualu, skusil som raz manual a pripadal som si jak v ZILe t.j. priskokmi vpred, ale na vsetko si clovek zvykne je to otazka vkusu, a navyse musis zvazit, ci budes to auto trapit v terene stale alebo len minimalne (ako napr. ja

)
HAWK
Napsal: 28 úno 2009 21:35
od Acon
Nikde som to nenašiel a nechcem otvárať ďalšiu tému, tak skúsim tu.
Kúpil som Disko TD5 auto. Z osobáku som zvyknutý na automat, no tu mi vadia niektoré situácie, ktoré by vyriešilo zaradenie N. Je možné radiť neutrál v pohybe a potom zaradiť D? Nerád by som ZFku poslal na vrakovisko.
Napsal: 01 bře 2009 00:56
od motohanz
Acon píše:Nikde som to nenašiel a nechcem otvárať ďalšiu tému, tak skúsim tu.
Kúpil som Disko TD5 auto. Z osobáku som zvyknutý na automat, no tu mi vadia niektoré situácie, ktoré by vyriešilo zaradenie N. Je možné radiť neutrál v pohybe a potom zaradiť D? Nerád by som ZFku poslal na vrakovisko.
ano neni v tom problem...
Napsal: 01 bře 2009 12:34
od PavelU
Napiš nějakou situaci, kde bys zařadil N, mám taky DII v automatu a zařazení N mi nechybí.
Napsal: 01 bře 2009 19:39
od zdenek666
Já jsem se tedy taky ještě nedostal do situace, kdy bych potřeboval N.

Napsal: 01 bře 2009 21:02
od Acon
napadne ma to hneď pri odchode z domu. Prvé 2km mám z kopca a vzhľadom na charakter cesty je najvhodnejšia cca 40km/h. Automat tvrdohlavo drží dvojku a motor točí zbytočne vysoké otáčky čo nie som rád, keďže je ešte studený. Ak uberiem, po pár metroch idem 15km/h. Zrýchliť na 50 nemôžem, pretože je to už nad rámec bezpečnosti. Situácií, kedy nemôžem zrýchliť natoľko, aby prevodovka preradila je viac a veľakrát by som najradšej vyradil a nechal pracovať zotrvačnosť. Niekde som počul, že na automate radiť N a v pohybe zaradiť, môže spôsobiť poškodenie. Pri bežnej jazde mimo mesta mi N nechýba aj keď u nás v okolí je dosť vlnitý terén s pravidelnými cca 1km klesaniami a s manuálom radím N celkom často aj mimo mesta. Ale ako hovorím, o to mi nejde, skôr tie pomalé jazdy so zbytočne vysokými otáčkami.
Napsal: 01 bře 2009 22:43
od Duri-BA
tak ja davam N pri automate bezne, ked dojazdujem, aj preradim pri pohybe na D, a zda sa to v pohode, aj ked mam ho iba pol roka, ale zda sa ze to prevodovke neprekaza
Napsal: 01 bře 2009 23:25
od Luboš M.
Acon píše:napadne ma to hneď pri odchode z domu. Prvé 2km mám z kopca a vzhľadom na charakter cesty je najvhodnejšia cca 40km/h. Automat tvrdohlavo drží dvojku a motor točí zbytočne vysoké otáčky čo nie som rád, keďže je ešte studený. Ak uberiem, po pár metroch idem 15km/h. Zrýchliť na 50 nemôžem, pretože je to už nad rámec bezpečnosti. Situácií, kedy nemôžem zrýchliť natoľko, aby prevodovka preradila je viac a veľakrát by som najradšej vyradil a nechal pracovať zotrvačnosť. Niekde som počul, že na automate radiť N a v pohybe zaradiť, môže spôsobiť poškodenie. Pri bežnej jazde mimo mesta mi N nechýba aj keď u nás v okolí je dosť vlnitý terén s pravidelnými cca 1km klesaniami a s manuálom radím N celkom často aj mimo mesta. Ale ako hovorím, o to mi nejde, skôr tie pomalé jazdy so zbytočne vysokými otáčkami.
Tak přesně tohle mi na automatu u Diesla vadí. Mam dojem ze automaty jsou dělané pro V8 kde je dostatek otáček pro (rychlejší) zařazování stupňů směrem nahoru. DII trvá tejden než zařadí a na druhou stranu podřazuje hrozně brzo. V DIII je automat super, v DI a DII bych chtěl jen manuál. V Defu nevím, neřídil jsem dosud defa v aut.
Napsal: 02 bře 2009 12:30
od Acon
Duri-BA píše:tak ja davam N pri automate bezne, ked dojazdujem, aj preradim pri pohybe na D, a zda sa to v pohode, aj ked mam ho iba pol roka, ale zda sa ze to prevodovke neprekaza
A radíš z N do D aj pri vyšších rýchlostiach, napr 70-100km/h? Napr. pri jazde z dlhého klesania kedy motor bez plynu zbytočne brzdí.
Napsal: 02 bře 2009 13:06
od PavelU
Já bych automat neměnil. Při sjíždění z kopce se zařazeným D se auto rozjíždí tak, že někdy musím manuelně podřazovat. Jinak řadí pěkně plynule a do otáček nejde.
Nevím, možná mám jiný jízdní styl, ale řazení N mě nechybí.
A v terénu je bezkonkurenční (ten automat).

Napsal: 02 bře 2009 13:10
od PavelU
Acon píše:Napr. pri jazde z dlhého klesania kedy motor bez plynu zbytočne brzdí.
Při jízdě z dlouhého kopce si automat jak kdyby vyřadí sám.