Stránka 2 z 73

Napsal: 12 říj 2006 16:12
od David
pošli mi klidně na SZ mail, kam je chceš švihnout

Napsal: 12 říj 2006 16:30
od Admin
David píše:pošli mi klidně na SZ mail, kam je chceš švihnout
V pohodě :wink:
davidhula@volny.cz

Napsal: 15 říj 2006 21:38
od DanoDEF
Defender 110 TD5 obutie 285/75R16 BFG Mud

Napsal: 16 říj 2006 11:02
od karel
Discovery 200 TDi protektory BlackStar Mud Max 235/85/16, jinak origo Matador Izzarda 205/80/16 - v celku slušné na celoroční ježdění ,ale v těžkém terénu nestíhají

Napsal: 16 říj 2006 11:32
od DanoDEF
karel píše:Discovery 200 TDi protektory BlackStar Mud Max 235/85/16, jinak origo Matador Izzarda 205/80/16 - v celku slušné na celoroční ježdění ,ale v těžkém terénu nestíhají
Si spokojny s MudMax ???
Maju rovnako vypustene drapy alebo striedavo ???

Napsal: 16 říj 2006 22:45
od Admin
David píše:Nějak se mi nedaří vložit obrázek, Admine můžeš mi pls helfnout?
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Pneumatiky

Napsal: 16 říj 2006 23:11
od erik
David píše:Zdar,
napište, jaké kdo používáte pneu, na jakém voze, rozměry, jestli přezouváte na zimu, poměr ujetých km silnice/nezpevněné cesty atd...Zkrátka zajímaly by mě všechny Vaše zkušenosti i názory.
D*
Ja jsem jezdil Michelin XZL 7,5- dobra na kamentem terenu, ale moc tvrda
BFG 235x85x16 MT dobra guma a bezproblemovy rozmer =´Nebyl problem s nicenim poloos
BFG 255x85x16 MT skvela v bahne a zvysene diferencialy. Podle mne je nutno posilit poloosy- Max Drive a nepouzivat predni speru na zpatecu a to ani nahodou
Matador Wisenta MT 235x85x16- dost podobna BFG, mozna az podezrele,na kameni vyborna- neni moc tvrda, v blate dobre cisti.

Na snih jezdim s MT aretez

Napsal: 17 říj 2006 07:34
od krtek007
erik>> muzes prosim jeste pridat info ohledne toho MATADORa MT 235x85x16? Zajima me jak moc je ta guma odolna proti opotrebeni, slysel jsem na ni nejake spatne reference. Budu ted neco shanet na druhe disky tak vybiram :)
Michal

Re: Pneumatiky

Napsal: 17 říj 2006 08:00
od DanoDEF
erik píše: BFG 255x85x16 MT skvela v bahne a zvysene diferencialy. Podle mne je nutno posilit poloosy- Max Drive a nepouzivat predni speru na zpatecu a to ani nahodou
eriku uz mame nove info ohladom zosilenych kinetakov....

inac velkost pneu a problemy s poloosami mozem potvrdit

eriku ako si dosiel k nazoru ze v ziadnom pripade na spiatocku ne ?

Napsal: 17 říj 2006 11:02
od karel
DanoDEF píše:
karel píše:Discovery 200 TDi protektory BlackStar Mud Max 235/85/16, jinak origo Matador Izzarda 205/80/16 - v celku slušné na celoroční ježdění ,ale v těžkém terénu nestíhají
Si spokojny s MudMax ???
Maju rovnako vypustene drapy alebo striedavo ???
Spokojený jsem, i když je to model který nemá střídavý zub, v bahně fantazie, na tvrdém povrchu berou spíše špunty a rády se trhají diferáky( vlastní zkušenost).Čím víc se boříš, tím víc guma bere.Zatím nemám moc najeto, ale splnily mé očekávání.

Napsal: 17 říj 2006 17:06
od David
můžeš k těm problémům s diferáky vs. použití pneu napsat něco víc? A jak to sám po zkušenosti co jsi zmínil předcházíš?

Re: Pneumatiky

Napsal: 17 říj 2006 17:11
od David
erik píše: Ja jsem jezdil Michelin XZL 7,5- dobra na kamentem terenu, ale moc tvrda
BFG 235x85x16 MT dobra guma a bezproblemovy rozmer =´Nebyl problem s nicenim poloos
BFG 255x85x16 MT skvela v bahne a zvysene diferencialy. Podle mne je nutno posilit poloosy- Max Drive a nepouzivat predni speru na zpatecu a to ani nahodou
Matador Wisenta MT 235x85x16- dost podobna BFG, mozna az podezrele,na kameni vyborna- neni moc tvrda, v blate dobre cisti.

Na snih jezdim s MT aretez
Proč nepoužívat přední špéru při zpátečce? A jak v případě AT převodovky??

Napsal: 17 říj 2006 17:42
od DanoDEF
David píše:můžeš k těm problémům s diferáky vs. použití pneu napsat něco víc? A jak to sám po zkušenosti co jsi zmínil předcházíš?
problem je v tom, ze 255/85R16 alebo 285/75R16 su uz trosku vecsie backurky ako povodny rozmer 7,5R16 alebo 235/85R16 a treba si davat väcsi pozor pri zaobchadzani s uzavierkou ako ked ju nemas a ak ju mas aj v predu o to viac bacha

Jednoducho sa stane, ze sa v nejakej kritickej situacii pozabudnes auto ti niekde nadhodi koleso sa roztoci dopadne na podklad a bum je po poloose. ARB spera znesie viac takze je poloosa slabsim clankom.

Ja mam napriklad na 110 aj tazne a to sa sprava ako brzdiaci hak. Chces vyjst nejaky prudky zlom a jednoducho ta to nadhodi na taznom a ak je to na tvrdsom podklade tak ....

Napsal: 17 říj 2006 18:01
od David
ok, to beru, zesílení prvků nápravy je obecně velmi praktické už jen z hlediska prevence ale jak to souvisí s velikostí pneu a nepoužívání přední uzávěrky při zpátečce?
A k tomu co jsi teď napsal, tak pokud couváš, tak ti to spíše nadhodí někde zadní kola než předek, tak jsi pořád nevysvětlil souvislost mezi velikostí/typem pneu a použitím uzávěrky :?:

Napsal: 17 říj 2006 18:36
od OC
David píše:ok, to beru, zesílení prvků nápravy je obecně velmi praktické už jen z hlediska prevence ale jak to souvisí s velikostí pneu
No, to snadno: čím větší gumy, tím větší zkrutná síla na nápravě (viz fysiku pro nižší třídy škol středních, "kolo na hřídeli" ;))
David píše:a nepoužívání přední uzávěrky
Souvislost se špérou je také poměrně zřejmá, v sebemenší zatáčce se pere jedno kolo s druhým (chtělo by se točit každé jinak rychle, uzávěrka nedovolí); normálně to vyřeší prokluz gumy, ale nějaké síly na nápravě tam také jsou.
David píše:při zpátečce?
Ale tohle mi taky jasné není :)

Napsal: 17 říj 2006 18:51
od David
Díky, tak tohle jsi trochu rozsekal a vytrhl z kontextu. Ptal jsem se tou větou jako jedním souvislým celkem...Nebo jsme si možná neporozuměli.
Tak jako tak stále nechápu problém s přední uzávěrkou a zpátečkou. Pokud se navíc použije mezinápravová špéra, jsou síly na přední a zadní diferák stejně...??

Napsal: 17 říj 2006 21:07
od DanoDEF
karel píše:
DanoDEF píše: Si spokojny s MudMax ???
Maju rovnako vypustene drapy alebo striedavo ???
Spokojený jsem, i když je to model který nemá střídavý zub, v bahně fantazie, na tvrdém povrchu berou spíše špunty a rády se trhají diferáky( vlastní zkušenost).Čím víc se boříš, tím víc guma bere.Zatím nemám moc najeto, ale splnily mé očekávání.
Praveze nad tym vzorom uvazujem a SIMEX na vikendove jazdenie sa mi zda pridrahy. Vranik ma max rozmer 235/85R16 a z TipTyre mi vobec neodpovedali ohladom otazky striedaveho zubu.

Nakoniec asi zvolim rozmer 235/85R16.
Co myslis trhamin diferakov ??? a ake mas diferaky povodne alebo ARB

Napsal: 17 říj 2006 21:15
od DanoDEF
David píše:Díky, tak tohle jsi trochu rozsekal a vytrhl z kontextu. Ptal jsem se tou větou jako jedním souvislým celkem...Nebo jsme si možná neporozuměli.
Tak jako tak stále nechápu problém s přední uzávěrkou a zpátečkou. Pokud se navíc použije mezinápravová špéra, jsou síly na přední a zadní diferák stejně...??
Ano sily su sice rovnake. Ak uvazujeme o Defe tak v prednej naprave mas mensi diff, tensie poloosi a navyse kinetaky a ak cuvas do kopca tak su väcsie tlaky na prednu napravu (pri cuvani je to vlastne zadna)

Ina o tom pisal Erik a nie ja. Urcite sa tu objavi a urcite prispeje svojim postrehom.

Napsal: 17 říj 2006 21:19
od DanoDEF
OC píše: No, to snadno: čím větší gumy, tím větší zkrutná síla na nápravě (viz fysiku pro nižší třídy škol středních, "kolo na hřídeli" ;))
sveta pravda....skus si vypocitat obvodovu rychlost na pneu 235/85R16 a trebars u 255/85R16

Napsal: 18 říj 2006 07:27
od karel
DanoDEF píše:
karel píše:
Pokud jde o kopie Simexu od Tiptyru, tak když jsem se osobně bavil s jednatelem, bylo mi řečeno, že majitel BlackStaru jistý francouz, který jezdí po celém světě závody hlavně Latinskou Ameriku a Afriku, si vždy "vymyslí " nějaký dezén a pak ho testuje.První zřejmě přišel na plný dezén a brzy začnou dělat i střídavý zub Mud Max FC, ale zatím není k mání.Já osobně nikdy nejel se střídavým zubem, ale nemám pocit, že by plný zub nějak ztrácel.Jinak rozdíl mezi Vraníkem a Tiptyre je v podílu kaučuku a sazí, tomu odpovídá i cena!

Pokud jde o pevnost diferáků tak jsem měl origo 2pinion a při jedné vyjížďce sem ho střihnul.Hlavně díky tomu, že nějaký rádoby odborník, který měl auto předemnou, zřejmě ohnul pravé spodní rameno zadní nápravy a při jeho rovnání ho nahřál.Tím pádem při výjezdu svahu, kdy se hlavní váha auta nahnula na pravé zadní kolo došlo k ohnutí ramene a následně k posunu celé nápravy dopředu.Díky velikosti kol 829 mm a agresivnímu dezénu se kolo dostalo až na podběh a díky krouťáku, který na něm byl došlo k přetržení.

Samozřejmě, že jsem rameno narovnal a vystužil, ale nechtěl jsem dávat znovu tentýž diferák, tak jsem objednal Detroit Truetrac.Je to šnekový samosvor, který je o dost pevnější než origo, ale zároveň šetrný k poloosám.Má být ideální do bahna a sněhu.Na trialové sekce moc nepomůže, ale dá se mu pomoct sešlápnutím brzdy.Tím pádem má účinnost skoro 100%.Uvidíme jak se osvědčí, pokud ano tak jej koupím i na předek.