Napsal: 12 říj 2006 16:12
pošli mi klidně na SZ mail, kam je chceš švihnout
Pro příznivce této anglické značky
https://nove.landroverforum.cz/forum/
Si spokojny s MudMax ???karel píše:Discovery 200 TDi protektory BlackStar Mud Max 235/85/16, jinak origo Matador Izzarda 205/80/16 - v celku slušné na celoroční ježdění ,ale v těžkém terénu nestíhají
David píše:Nějak se mi nedaří vložit obrázek, Admine můžeš mi pls helfnout?
Ja jsem jezdil Michelin XZL 7,5- dobra na kamentem terenu, ale moc tvrdaDavid píše:Zdar,
napište, jaké kdo používáte pneu, na jakém voze, rozměry, jestli přezouváte na zimu, poměr ujetých km silnice/nezpevněné cesty atd...Zkrátka zajímaly by mě všechny Vaše zkušenosti i názory.
D*
eriku uz mame nove info ohladom zosilenych kinetakov....erik píše: BFG 255x85x16 MT skvela v bahne a zvysene diferencialy. Podle mne je nutno posilit poloosy- Max Drive a nepouzivat predni speru na zpatecu a to ani nahodou
Spokojený jsem, i když je to model který nemá střídavý zub, v bahně fantazie, na tvrdém povrchu berou spíše špunty a rády se trhají diferáky( vlastní zkušenost).Čím víc se boříš, tím víc guma bere.Zatím nemám moc najeto, ale splnily mé očekávání.DanoDEF píše:Si spokojny s MudMax ???karel píše:Discovery 200 TDi protektory BlackStar Mud Max 235/85/16, jinak origo Matador Izzarda 205/80/16 - v celku slušné na celoroční ježdění ,ale v těžkém terénu nestíhají
Maju rovnako vypustene drapy alebo striedavo ???
Proč nepoužívat přední špéru při zpátečce? A jak v případě AT převodovky??erik píše: Ja jsem jezdil Michelin XZL 7,5- dobra na kamentem terenu, ale moc tvrda
BFG 235x85x16 MT dobra guma a bezproblemovy rozmer =´Nebyl problem s nicenim poloos
BFG 255x85x16 MT skvela v bahne a zvysene diferencialy. Podle mne je nutno posilit poloosy- Max Drive a nepouzivat predni speru na zpatecu a to ani nahodou
Matador Wisenta MT 235x85x16- dost podobna BFG, mozna az podezrele,na kameni vyborna- neni moc tvrda, v blate dobre cisti.
Na snih jezdim s MT aretez
problem je v tom, ze 255/85R16 alebo 285/75R16 su uz trosku vecsie backurky ako povodny rozmer 7,5R16 alebo 235/85R16 a treba si davat väcsi pozor pri zaobchadzani s uzavierkou ako ked ju nemas a ak ju mas aj v predu o to viac bachaDavid píše:můžeš k těm problémům s diferáky vs. použití pneu napsat něco víc? A jak to sám po zkušenosti co jsi zmínil předcházíš?
No, to snadno: čím větší gumy, tím větší zkrutná síla na nápravě (viz fysiku pro nižší třídy škol středních, "kolo na hřídeli"David píše:ok, to beru, zesílení prvků nápravy je obecně velmi praktické už jen z hlediska prevence ale jak to souvisí s velikostí pneu
Souvislost se špérou je také poměrně zřejmá, v sebemenší zatáčce se pere jedno kolo s druhým (chtělo by se točit každé jinak rychle, uzávěrka nedovolí); normálně to vyřeší prokluz gumy, ale nějaké síly na nápravě tam také jsou.David píše:a nepoužívání přední uzávěrky
Ale tohle mi taky jasné neníDavid píše:při zpátečce?
Praveze nad tym vzorom uvazujem a SIMEX na vikendove jazdenie sa mi zda pridrahy. Vranik ma max rozmer 235/85R16 a z TipTyre mi vobec neodpovedali ohladom otazky striedaveho zubu.karel píše:Spokojený jsem, i když je to model který nemá střídavý zub, v bahně fantazie, na tvrdém povrchu berou spíše špunty a rády se trhají diferáky( vlastní zkušenost).Čím víc se boříš, tím víc guma bere.Zatím nemám moc najeto, ale splnily mé očekávání.DanoDEF píše: Si spokojny s MudMax ???
Maju rovnako vypustene drapy alebo striedavo ???
Ano sily su sice rovnake. Ak uvazujeme o Defe tak v prednej naprave mas mensi diff, tensie poloosi a navyse kinetaky a ak cuvas do kopca tak su väcsie tlaky na prednu napravu (pri cuvani je to vlastne zadna)David píše:Díky, tak tohle jsi trochu rozsekal a vytrhl z kontextu. Ptal jsem se tou větou jako jedním souvislým celkem...Nebo jsme si možná neporozuměli.
Tak jako tak stále nechápu problém s přední uzávěrkou a zpátečkou. Pokud se navíc použije mezinápravová špéra, jsou síly na přední a zadní diferák stejně...??
sveta pravda....skus si vypocitat obvodovu rychlost na pneu 235/85R16 a trebars u 255/85R16OC píše: No, to snadno: čím větší gumy, tím větší zkrutná síla na nápravě (viz fysiku pro nižší třídy škol středních, "kolo na hřídeli")
Pokud jde o kopie Simexu od Tiptyru, tak když jsem se osobně bavil s jednatelem, bylo mi řečeno, že majitel BlackStaru jistý francouz, který jezdí po celém světě závody hlavně Latinskou Ameriku a Afriku, si vždy "vymyslí " nějaký dezén a pak ho testuje.První zřejmě přišel na plný dezén a brzy začnou dělat i střídavý zub Mud Max FC, ale zatím není k mání.Já osobně nikdy nejel se střídavým zubem, ale nemám pocit, že by plný zub nějak ztrácel.Jinak rozdíl mezi Vraníkem a Tiptyre je v podílu kaučuku a sazí, tomu odpovídá i cena!DanoDEF píše:karel píše: