Stránka 2 z 22

Napsal: 04 čer 2008 22:44
od ATOL
musí se s citem... :lol:

Napsal: 05 čer 2008 06:14
od RudaK
to Atol multina není těžká ne :D

Napsal: 05 čer 2008 08:29
od Kolda.o
Me prekvapilo, ze kdyz jsem za D2 mel toto:

Obrázek

Obrázek


nebyl s autem zadny problem - drive jsem pro tyto ucely obcas zneuzival VW T4 a tam byla nektera stoupani a hlavne klesani velky problem.

Disco je proste super vec - porad me prekvapuje :shock: :o :lol: :idea:

Napsal: 07 pro 2008 20:44
od Reverend
2,5 dse vs dřevolaminátová plachetnice 1t

obracecka

Napsal: 07 pro 2008 20:58
od venca vladar
sice trochu po hlavni plavala ale bezpecne dovezena

A co třeba tohle???

Napsal: 07 pro 2008 21:17
od ladapes
Tohle byla 5ti-tunka zahrabaná v blátíčku, a ta DII - to je moje bejvalka .. 8)

Napsal: 15 led 2009 07:23
od JiriN
Nedá mi abych nepřispěl. D110 jsem kupoval jen za účelem tahání 2,5 - 3t vleku. Se kterým po českých okreskách, místních lomunikacích a dálnicích najezdím asi 40 tis. km ročně. Vhodný tahač jsem vybíral snad půl roku a můžu říct, že po různých omlyech se všemi možnými dodávkami je defender 110 opravdu to nejlepší co jsem mohl pořídit, protože:
- spotřeba s 2,5 t vlekem je kolem 12 litrů v létě a 14l v zimě
- jízda do 90 km/hod úplně v pohodě
- při parkování a couvání je redukce k nezaplacení (mám TD5, takže se i do kopce rozjíždím normálně na rychlou), ještě pozn.: náhradní auto mám DiscoveryI 300 TDi a ta při rozjezdu do kopce potřebuje redukci a celkově je docela líná, ale žere o litr méně.
- náhradní díly jsou ne defendera asi nejlevnější ze všech offroadů
- bydlím v Jizerských horách a v zimě ten vlek tahám závějemi už druhý rok defenderem a zatím jsem nepotřeboval řetězy. Ani jsem si je ještě nekoupil - jsem drsnej :-). Uzávěrka jen mezináprava a TC NEMÁM
- defender má dlohý rozvor tzn. že jízdní vlastnosti při tahání OK, směrová stabilita taky
- a hlavně ten vlek jak někdo psal nemusí bý lehčí než tažné vozidlo. Kombinace hmotností je dána podle maximální hmotnosti soupravy , která je uvedena v TP a defender žádné omezení nemá (max hmotnost soupravy je 6450kg), takže vlek 3,5t a prázdné auto OK

Pak ten řidičák: potřebuješ buď B+E, C1+E nebo C+E.
Je to tak, že B je na vozidlo do 3,5t a vlek max 750kg nebo souprava max 3,5t. B+E je na vozidlo do 3,5t a vlek nad 750kg nebo na soupravu vozidla do 3,5t + vlek nad 750kg příčemž hmotnost soupravy je vyšší než 3,5t a celková hmotnost soupravy je limitovaná pouze technickými možnostmi auta a vleku.

Jestli to není moc dlouhý, tak ještě k tomu vleku:
Nechal jsem se ukecat a v dobré víře jsem si koupil dvounápravový vlek na těch malých 10palcových kolech. Tohle provedení má nejlepší jízdní vlasnosti jaké si človek může přát, ALE.... Pneu se neustále sjíží jen na vnitřku (a to všem co ten vlek maj) a střed nápravy, kde je držák na lanovody k brzdám je 9cm nad zemí, takže až s tím pojedeš na místo mimo asfalt, budeš ten vlek neustále něčím podkládat jako já, abys ty lanovody neutrhl. Dnes už bych šel do vleku na 13" a pneu C.

Když bude zájem, přidám foto

Napsal: 15 led 2009 07:31
od JiriN
Ještě jedna poznámka:

Motor TD5 na D110 je silný dost a zřejmě je dimenzovaný tak, aby to přežily i ostaní díly na autě.
Než jsem defa pořídil. měl jsem H1 CRDI 140 PS 360 Nm, ten motor není raketa ale sílu na ten vlek opravdu měl,
takže jsem každý rok měnil kříže na kardanu a každé dva roky oprava diferenciálu a výměna třmenů.
Jinak def je první auto v mém životě, se kterým jsem najel zatím 70 tis km (teď má 195 000) a ještě jsem nemusel nic opravovat, jen běžná údržba!!!!!!!!!

Napsal: 15 led 2009 16:26
od MOPADŽI
JiriN píše:Ještě jedna poznámka:

Motor TD5 na D110 je silný dost a zřejmě je dimenzovaný tak, aby to přežily i ostaní díly na autě.
Než jsem defa pořídil. měl jsem H1 CRDI 140 PS 360 Nm, ten motor není raketa ale sílu na ten vlek opravdu měl,
takže jsem každý rok měnil kříže na kardanu a každé dva roky oprava diferenciálu a výměna třmenů.
Jinak def je první auto v mém životě, se kterým jsem najel zatím 70 tis km (teď má 195 000) a ještě jsem nemusel nic opravovat, jen běžná údržba!!!!!!!!!
Hezké a se spoustou užitečných informací.
Dej foto soupravy :roll:

Napsal: 15 led 2009 19:07
od Ken
JiriN píše:Nechal jsem se ukecat a v dobré víře jsem si koupil dvounápravový vlek na těch malých 10palcových kolech. Tohle provedení má nejlepší jízdní vlasnosti jaké si človek může přát, ALE.... Pneu se neustále sjíží jen na vnitřku (a to všem co ten vlek maj) a střed nápravy, kde je držák na lanovody k brzdám je 9cm nad zemí, takže až s tím pojedeš na místo mimo asfalt, budeš ten vlek neustále něčím podkládat jako já, abys ty lanovody neutrhl. Dnes už bych šel do vleku na 13" a pneu C.
Tak to já jsem se na ty nízký kola ukecat nenechal, naopak mi doporučovali ty 13tky. Musím říct, že i ty jsou nízký a dnes už bych pokukoval po větších.

Napsal: 15 led 2009 19:54
od Defík
Taky trochu přispěji tahám dost často asi tak 50 tis ročně vlek 3,5 tuny a defík šlape naprosto bez problémů. S tím vlekem za terení auto se plně osvědčil vlek na 14kách s kolama samozřejmě pod korbou. Lanovody a tahlo mam předělané nad nápravy a od té doby se ani jednou nestalo,že se něco utrhlo a to ani ve vyjetých kolejích nebo v lese o pařezy.

Napsal: 18 led 2009 16:37
od JiriN
vlek 2500kg

Napsal: 19 led 2009 08:50
od Kangaroo
Tohle jsem táhnul cca 35 Km se zabržděným přívěsem. Na konci cesty se dalo upéct na discích vajíčko a ještě by se připálilo.

Napsal: 19 led 2009 13:30
od JiriN
Šikovnej!!!! Kdybys potřeboval půjčit vlek, řekni, rád si ty pakny nechám zhoblovat......... :lol:

V opravně vleků mi říkal technik, že se jednomu jejich zákazníkovi sama zabrzdila brzda na vleku na dálnici D1 na těch děsných nerovnostech mezi panely někde u V.Meziříčí, a byl z toho pěkně vykulenej.

Napsal: 19 led 2009 21:47
od MOPADŽI
Kangaroo píše:Tohle jsem táhnul cca 35 Km se zabržděným přívěsem. Na konci cesty se dalo upéct na discích vajíčko a ještě by se připálilo.
Ondro, ty palety máte jako na vjeci do Afriky :roll: :?:
Co sebou fšechno berete, to by mně (nás) teda zajímalo.........

Napsal: 19 led 2009 22:02
od -buri-
Nevim jestli to jeto prave tahani, ale vytahovani je taky fajn.
Nejsem to ja, ale je to krasa.

Napsal: 19 led 2009 22:13
od Koudy
Taky přidám jednu - nejdelší trám měl 8 metrů...

toz jeste jedna

Napsal: 20 led 2009 09:04
od venca vladar
a landik taha jako das

Napsal: 20 led 2009 09:31
od OC
To vozíš s sebou pro případ, že bys zapadl? :)

Napsal: 20 led 2009 20:30
od venca vladar
OC píše:To vozíš s sebou pro případ, že bys zapadl? :)
:lol: