Stránka 2 z 3

Napsal: 07 říj 2008 18:45
od ALF
A když budou nové za 7000,- (5 ks) :?:[/quote]

Dík za nabídku Eliote, mám v merku orig. starší, ale ještě nejsem pevně rozhodnutý. Musí se vrtat díry, nebo je u TD5 příprava a jen je našroubuju? Nemám u sebe De Feeka, tak nemohu kouknout.

Napsal: 07 říj 2008 18:49
od RudaK
eliott píše:Nechápu, kam chodí většina na názor, že čím širší guma tím lepší :roll:

Asi to maj ti Islanďani vyskoušený.I když "35ky" ani pro mě nejsou velký. :P

Napsal: 07 říj 2008 19:30
od karel
eliott píše:Nechápu, kam chodí většina na názor, že čím širší guma tím lepší :roll:
To netvrdím naopak jsem zastáncem užších gum, ale problém je spíš v tom, že se gumy 35" nedělají užší než 10,5" v 15" ráfku a v 16" akorát jeden protektor fedima sirocco ikdyž je 10,5" široký tak má šířku běhounu 245 mm, bohužel při průměru kola 932 mm ho na Discárnu nedám ikdybych se snažil sebevíc :cry:

Napsal: 07 říj 2008 20:30
od erik
karel píše:
eliott píše:Nechápu, kam chodí většina na názor, že čím širší guma tím lepší :roll:
To netvrdím naopak jsem zastáncem užších gum, ale problém je spíš v tom, že se gumy 35" nedělají užší než 10,5" bez rozdílu průměru ráfku akorát jeden protektor fedima sirocco ikdyž je 10,5" široký tak má šířku běhounu 245 mm, bohužel při průměru kola 932 mm ho na Discárnu nedám ikdybych se snažil sebevíc :cry:
S tou sirkou gum je to nekdy jako s Tdi a TD5... :D Je to nekdy velmi subjektivni pohled.

No , ja mam asi tyto zkusenosti. Na tvrdem hornatem , skalnatem a prudkych svahu se mi nejlepe osvedcily MT-Micheline XZL 7.5- dostatecny pritlak a kola tak neprokluzuji. Dobry kompromis na pritlak a blato s dobrym vedeni pri vyssich rychlostech v terenu jsou MT- BFG 235x85x16 stejne i Matador Wissenta 235x85x16. Pro tezky bahenni teren jsou o tridu lepsi MT BFG 255x85x16 az 285x75x16- zaberove hrany jsou znatelne dal od sebe jak u 235 tek a tim se lepe cisti. Dalsi velkou vyhodou je to, ze se zdvihne dif. o cca 1.5cm. AT jsou spis na cestu, ci polnacku bez kopecku, do terenu kde je hlina, blato pouzitelne sporadicky. No na hladke prudke skale? Tak tam drobne hrany jsou urcite lepsi nez MT.
Zimni guma je na led a snih jako zJineho Sveta a do tezsiho zimniho terenu retez samo, ze nakladni- cca 60 kg na 2 sady.
Tak jak? Pro nase auta urcite nevystaci 1 sada gum, ale 3-4. Pak podle potreby prezouvat a netvrdit, ze siroke gumy jsou ty nej... protoze vlastne jine nemam...

Napsal: 07 říj 2008 23:56
od Luboš M.
Ano přesně tak to je. Proč široké a velké pneu v MT provedení, když ročně najezdím 20 tis km po silnici a 1 tis v terénu. Pak AT je ta nejlepší volba a na zimu samoz. sadu zimních. Každý používáme auto na něco jiného a přiznejme si to, kolik kdo v terénu najezdí. Na Islandu je šířka a velikost balonu prostě nutná a na seriové auto je prostě nedáš a s tím jsou spojeny další doplňky viz. C :idea:

Napsal: 08 říj 2008 00:26
od Jenda
Luboš M. píše:Ano přesně tak to je. Proč široké a velké pneu v MT provedení, když ročně najezdím 20 tis km po silnici a 1 tis v terénu. Pak AT je ta nejlepší volba a na zimu samoz. sadu zimních. Každý používáme auto na něco jiného a přiznejme si to, kolik kdo v terénu najezdí. Na Islandu je šířka a velikost balonu prostě nutná a na seriové auto je prostě nedáš a s tím jsou spojeny další doplňky viz. C :idea:
Asi bych ti trochu oponoval.AT jsou bezva protoze jsou ,,univerzal"ale az po porizeni MT(BfG-255/85/16)jsem si v terajnu poradne uzil.To doslova,byl to skok o tridu jinam :!: Na cestach stejne rychle nejezdim a na koskach def klouze tak jako tak.Snad jen ten snih a led bude horsi ale ono se to podda :)
Honza

Napsal: 08 říj 2008 00:37
od Luboš M.
Asi bych ti trochu oponoval.AT jsou bezva protoze jsou ,,univerzal"ale az po porizeni MT(BfG-255/85/16)jsem si v terajnu poradne uzil.To doslova,byl to skok o tridu jinam :!: Na cestach stejne rychle nejezdim a na koskach def klouze tak jako tak.Snad jen ten snih a led bude horsi ale ono se to podda :)
Honza[/quote]

Není větší sranda na AT? Když tím neohrožuješ svůj a něčí život a neničíš techniku tak obtížnost na AT je přeci super.

Napsal: 08 říj 2008 00:53
od Sláma Karel
karel píše:
eliott píše:Nechápu, kam chodí většina na názor, že čím širší guma tím lepší :roll:
To netvrdím naopak jsem zastáncem užších gum, ale problém je spíš v tom, že se gumy 35" nedělají užší než 10,5" v 15" ráfku a v 16" akorát jeden protektor fedima sirocco ikdyž je 10,5" široký tak má šířku běhounu 245 mm, bohužel při průměru kola 932 mm ho na Discárnu nedám ikdybych se snažil sebevíc :cry:

Ale dáš Karle. Já měl 35x12,5x15 na RRC a neměl ani osdazenou kastli. A Mammut má 36x14,5x15, ale ten má 10cm bodylift.

Napsal: 08 říj 2008 06:45
od ALF
Asi to maj ti Islanďani vyskoušený.I když "35ky" ani pro mě nejsou velký. :P[/quote]

Podle toho, co běží ve zprávách, teď na Islandu, pokud jim ještě nějaká banka vůbec zbyde, nebudou mít finance na auta, natož pneumatiky.

Napsal: 08 říj 2008 06:57
od RudaK
Karle já se na toho Mamuta budu muset dojet podívat. ( udělat si vejlet ) :idea:

Napsal: 08 říj 2008 07:00
od erik
RudaK píše:Karle já se na toho Mamuta budu muset dojet podívat. ( udělat si vejlet ) :idea:
Jo Mamut je Otesanek a ma velky apetit. :D

Napsal: 08 říj 2008 07:28
od karel
To Karel Sláma: Nedám tám ty Fedimy, protože jsou to v přepočtu kola 37"(932 mm průměr), ale paradoxně se jako jedny z mála dělají v 10,5".

Napsal: 08 říj 2008 08:18
od Sláma Karel
Aha :oops: nachytal, nachytal :Ja blb: K :ty jeden...:

Napsal: 08 říj 2008 14:49
od DjALF
Me se libi B a C.(ale jak tu bylo nekolikrat poznameno u toho C s jinyma kolama)

Napsal: 09 říj 2008 23:20
od Gábinka
Jestli se můžu ještě přidat...tak mně se teda líbí ten červenej (A). Toho bych chtěla jen pro sebe. Jezdit s ním na chalupu na babince :lol: Ten nafintěnej (C) určitě budí největší pozornost a je to možná i trochu věc vkusu. Ale ať už si kdo pořídí jakýkoliv doplňky, tak asi není od věci mít třeba dvě sady kol s různou šířkou a vzorkem a podle potřeby je střídat. V tom C to musí být na silnici děsnej hukot, ale v terénu asi dost dobrý!

Napsal: 10 říj 2008 07:48
od RudaK
Na Islandu hučí aj vodopády.Ale ve vnitrozemí na sněhu ( v zimě ) nutnost.
Viz todle.Není to LR,ale ty tam moc neupravujou,japonec nakonec :D
Na sněhu :

http://www.youtube.com/watch?v=5rOGmGXcR7M

http://www.youtube.com/watch?v=ZujSGtlG ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=-d_XR_1- ... re=related

Tady něco bez sněhu :
http://www.youtube.com/watch?v=ent4EO2K ... re=related

Jó a ve vodě : (sem si nemoh odpustit :D )
http://www.youtube.com/watch?v=_elNVBhOSRc

Napsal: 10 říj 2008 08:16
od ALF
Až tady napadne jak na Islandu, hned Hiluxovou otestuji.

Napsal: 10 říj 2008 16:15
od DjALF
Tady je jedna Diskoteka :lol:

Napsal: 10 říj 2008 18:38
od MOPADŽI
Pořád se tady ve více vlaknech řeší ta šířka gum. Já mám MT i AT BfG 285/75x16 což znamená velká kola a jsem spokojený (zatím) :roll: Kdybych šel směrem dolů, tak na max. = min.255, užší bych nechtěl. O značkách pneu tady nemluvím BfG je podle mne 1v těchto typech gum, pro normání terení využití na extrém, to je pak zřejmě Simex (nemám osobní zkušenost).
Nemám také tak bohaté zkušenosti jako někteří tu, ale s Defem jezdím tak 50/50 silnici/terén, takže nějaké poznatky mám. Ze silnice - širší guma = větší valivý odpor = větší spotřeba. Hukot je v Defovy stejný jak u šíře 7,5" tak 235, 255, 285 v MT v AT se to trošku liší, ale ne moc. (krom 255 jsem měl všechny gumy na autě v MT) V terénu, převážně v hlíně a velmi hustou až středně hustou konzistencí což je bahno až bahýnko :lol: (podklad který je zde u nás na Orlicku nejčastější na všech nezpevněných cestách) se mně nejvíce osvědčili 285. Vydrží jet nejdéle po povrchu měkkého podkladu, tzn. vždy dojedou nejdále, protože mají největší styčnou plochu pro rozložení hmotnosti auta (nejlepší by byly pásy). Navíc, když je správně podhustíš, vydrží na povrchu bahna ještě déle. Krizový bod, je moment prokluzu kol, kdy začne, i přes jejich značnou šíři, docházet k jejich pozvolnému zahrabání. Pak už jenom naviják, nebo erik s dlóóóuhou kurtou. Jinak se k tobě nikdo tak daleko nedostane... Uzké kolo je dobré podle mne na kamenitý až skalnatý povrch a na vysloveně tvrdý podklad (vyschlá, až vyprahlá jílová hlína apod.) a také, ale se zimním vzorem, do umrzlého sněhu. Snáze se totiž "prohrábne" na tvrdý podklad. A teď písek. Krom nedalekých písáků okolo H.Králové, jsem v písku ještě pořádně nejezdil, ale jelikož jsem dost často v Kopřivnici, občas tam potkám někoho kdo má zkušenosti s Dakarem (Kahánek, Tomeček atd.) A co mě radí ? Do písku široká kola s jemnějším vzorem a podhušťovat, tak dojedeš nejdál. Na uzkých kolech se začneš bořit téměř okamžitě po vjezdu do hlubšího písku. S hrubým vzorem MT, se zase okamžitě zahrabeš, až dojde k prokluzu kol. Postupovat se má, že jak mile dojde u širokých, podhuštěných kol k jejich prvnímu prokluzu, ihned kola podložit nájezdovými plechy a pozvolně vyjet z obtížné situace. Čím více, se budeš pokoušet "hrabáním" vyjet, bez nájezdových plechů, tím více a hlouběji uvázneš... To jsem teda napsal elaborát :wink:

Napsal: 10 říj 2008 19:00
od RudaK
:D :D :D
Proto BFG koupil Michelin :lol: ( sem slyšel ) :wink: A Dakar jeli všichni na 235kách,ale plnohodnotných ( výška bočnic je důležitá ) poudál T.Tomeček. :P