Stránka 2 z 2
Napsal: 17 říj 2008 20:19
od erik
MOPADŽI píše:low píše:ja jezdim na vylety sam, tak proto. nepotrebuju si nic zduvodnovat. a to ani na sahare nepustim mrazak, dokonce ani lednicku

Já jsem na nanuky, takže mrazák používám a proto mám dvě baterky a k tomu ještě optimy

...tak tomu rikam ironie osudu last minute...,v tomto pripade ale z te lepsi stranky..
Po dlouhych cekani na dobrou zpravu, jsem ji odpoledne dostal a zacinam shanet "EAGL" a samo, ze system dvojite baterie...

Napsal: 17 říj 2008 20:26
od DanoDEF
teslo píše:low píše: (zatim sem jen dvakrat spalil navijak a baterky nevarila-nesmrdely

BTW: spaleny motor navijaku moze byt dosledok slabej baterie, resp. poklesu napatia pri jej pretazeni. To je prave argument, ktory hovori pre Optimu( resp. ine trakcne baterie). Ich konstrukcia totiz zvlada kratkodobo vacsie prudy a aj sa z vybitia lepsie spamatavaju.
... to s tym samätavanim mas pravdu na to su predsa trakcne batrie konstuovane ale pre miestnych vyletnikoch, ktori nenavijakuju kazdych 10min jazdy a ani dlhe hodiny je vcelku zbytocna. ( pozor ja tu bateriu nezatracujem )
... a spaleny motor byva casto dosledkom privysokej kapacity resp prudu, ktory tieto baterie vedia dodat do zataze cize motora.
Napsal: 18 říj 2008 10:32
od VencaZE
Ahoj,no já jsem kdysi používal červené optimy.Odůvodněnost jejich použití je tam,kde je předpoklad ztíženého startu motoru,tj ty baterky při nízké hmotnosti a relativně malé kapacitě dokáží dát nárazově obrovské startovací proudy,jesli si dobře vzpomínám tak asi okolo 800A. Používal jsem pro startování starých strojů(traktorů). Nevýhoda je ale,jak tady psal OME,že jsou náchylné na nastavení nabíjecí soupravy-delší přepětí je likviduje. Pokud se týče mechanického poškození,mám zkušenost(měl jsem tři),že když jste s ní někde řachli o zem a ona praskla,tak to byla cesta do věčných lovišť. Jinou její hezkou vlastností je,že neobsahuje elektrolyt,takže ji můžete pohodit v jakékoliv poloze. Nevýhodou je nízká kapacita,takže do náklaďáku,kde potřebuji víkend v kuse topit bufíkem,běží noťas,lednice a jiné spotřebiče,bych si je (2x12V) rozhodně nedal. Krom toho mi dost zklamaly,ale možná jsem si to zavinil sám,právě špatným stavem dobíjecí soustavy,což běžné "olověné" baterce nevadí

. Takže kdo má třeba 100Ah klasiku,tak má daleko větší šanci na úspěšný start(po úspěšném večírku

),než kolega se zázračnou optimou

.
Napsal: 19 říj 2008 21:31
od OME
MOPADŽI píše:low píše:ja jezdim na vylety sam, tak proto. nepotrebuju si nic zduvodnovat. a to ani na sahare nepustim mrazak, dokonce ani lednicku

Já jsem na nanuky, takže mrazák používám a proto mám dvě baterky a k tomu ještě optimy

Mopadži jak jsem nedávno prohlížel tvého Defendera,divím se,že tam nemáš čtyři optimy od každé barvy

Napsal: 19 říj 2008 21:42
od MOPADŽI
OME píše:MOPADŽI píše:
Já jsem na nanuky, takže mrazák používám a proto mám dvě baterky a k tomu ještě optimy

Mopadži jak jsem nedávno prohlížel tvého Defendera,divím se,že tam nemáš čtyři optimy od každé barvy

Hezkej viď

No, hlavně že jsi mně ho nepoškrábal

A že ses nepřihlásil, dali by jsme řeč

No, a jinak přemejšlím, že tam dám ještě dvě červený, abych měl naprostou jistotu

Sichr je sichr

P.S. Jo a modrý, budou v garage připravený. Páč vidím, že máš zkušenosti a proto auto dovybavím jak doporučuješ, bo sem pořád

začátečník

Napsal: 19 říj 2008 21:47
od OME
Viděl jsem ho v servise u Admina a tys byl doma.Jinak bych se určitě přihlásil.

Napsal: 19 říj 2008 21:50
od MOPADŽI
OME píše:Viděl jsem ho v servise u Admina a tys byl doma.Jinak bych se určitě přihlásil.

Tak příště

Budu rád, pokecáme, páč vím, že jsi taky správnej DEF pacient

Napsal: 19 říj 2008 22:26
od ALF
MOPADŽI píše:OME píše:Viděl jsem ho v servise u Admina a tys byl doma.Jinak bych se určitě přihlásil.

Tak příště

Budu rád, pokecáme, páč vím, že jsi taky správnej DEF pacient

Pane Mopadži, byl to nejhezčí de Feek v SOSnové.

Napsal: 21 říj 2008 23:06
od KRANG
Plácám po zádech ostatní borce, kteří mají Optimy. Mám taky jednu v defíku. V devadesátce není místa nazbyt, takže jako pozitivum beru menší rozměry. Používám jí pro lednici, přídavný světla, naviják etc. Dlouhodobé zkušenosti zatím nemám. V motoru mám pak druhou klasickou baterku pro provoz auta. Až mi umře, tak koupim druhou Optimu a budu dvojnásobnej borec. Cenovej rozdíl při objednávce v zahraničí neni zas takovej.. Podobný téma jsme tady probírali ohledně dobíjení (dva alternátory vs. propojení).
Napsal: 21 říj 2008 23:29
od low
positivum jsou mensi rozmery, ale pokud si koupis obycejnou 55ah baterku tedy se stejnou kapacitou jako ma optima, tak bude taky tak mala ne???
Napsal: 21 říj 2008 23:42
od Jenda
Souhlasim a bude stat patnact stovaku.Kdyz se zmrtvi v zaruce,tak se vymeni a nebo nasledne v klidu koupi dalsi.1500 je necela nadrz nafty ne
Honza
Napsal: 23 říj 2008 14:37
od MOPADŽI
Napsal: 23 říj 2008 14:38
od MOPADŽI
KRANG píše:Plácám po zádech ostatní borce, kteří mají Optimy. Mám taky jednu v defíku. V devadesátce není místa nazbyt, takže jako pozitivum beru menší rozměry. Používám jí pro lednici, přídavný světla, naviják etc. Dlouhodobé zkušenosti zatím nemám. V motoru mám pak druhou klasickou baterku pro provoz auta. Až mi umře, tak koupim druhou Optimu a budu dvojnásobnej borec. Cenovej rozdíl při objednávce v zahraničí neni zas takovej.. Podobný téma jsme tady probírali ohledně dobíjení (dva alternátory vs. propojení).
Vítej f klubu OPTIMISTÚ

A votomtoje.
Napsal: 23 říj 2008 22:00
od KRANG
Vzhledem k tomu, že bývám dlouhodobě v zahraničí, tak je pro mě u Optimy další plus, že vydrží dlouho nabitá a nezničí se nepoužíváním. V eRku mi u obyč baterie prasknul obal a vytekla kyselina. To je další věc, která mi vadí. Věčně z toho teče kyselina i když je neporušená, naleptá to barvu apod. A jak jsem psal, cena v UK je poloviční, takže proč to nevyzkoušet. Zatim spokojenost.
Napsal: 24 říj 2008 09:14
od OME
KRANG píše:Vzhledem k tomu, že bývám dlouhodobě v zahraničí, tak je pro mě u Optimy další plus, že vydrží dlouho nabitá a nezničí se nepoužíváním. V eRku mi u obyč baterie prasknul obal a vytekla kyselina. To je další věc, která mi vadí. Věčně z toho teče kyselina i když je neporušená, naleptá to barvu apod. A jak jsem psal, cena v UK je poloviční, takže proč to nevyzkoušet. Zatim spokojenost.
Pokud ti jde o nepoužívání baterie,tak vskutku Optima je optimální.Jinak jezdím 33 let,nevím už kolik jsem měl aut,ale kyselina mi nikdy z baterií nevytékala.

Napsal: 24 říj 2008 16:11
od ALF
Jinak jezdím 33 let,nevím už kolik jsem měl aut,ale kyselina mi nikdy z baterií nevytékala.

[/quote]
Měl jsem VW Transporter TDi a v mrazu na chalupě, když jsem chtěl ráno nastartovat, pecka jak z děla. jsem myslel, že mi odletěl motor. Koukám a baterka bez dekla. totálně se rozletěla a kyselina prochcala vše pod baterií. Varta byla 3 roky stará.
Napsal: 23 lis 2008 17:57
od malda (maldama)
Vim ze to sem uplne nepatri, ale nechtel jsem zakladat nove tema zbytecne...
Jaky startovaci proud by mela mit baterka pro Disko I 200TDi?
Dekuju