Stránka 2 z 22

Napsal: 16 lis 2008 23:30
od jezbera ivan
DanoDEF píše: ... ono je rozdiel prepinat jednotky a soft
... daj typ nech nevymyslam teplu vodu rad si prestudujem
Ako som povedal, menis soft v jednej jednotke. Pete Bell ..........

http://www.defender2.net/forum/topic397.html

http://www.defender2.net/forum/post3108.html#3108

Napsal: 17 lis 2008 15:29
od Jenda
Abc chip tuning-testuju a pozoruju :D
Honza

Napsal: 17 lis 2008 15:38
od DanoDEF
Jenda píše:Abc chip tuning-testuju a pozoruju :D
Honza
tak nepozoruj a podel sa o svoje skusenosti po urcitej dobe...

Napsal: 17 lis 2008 16:00
od Jenda
Dano ,ja na to zalozil samostany vlakno na OBECNE prave proto abychom to nejak dali dohromady.Zatim se mnou ABC jednaj slusne a neschovavaj se.Autak jede a od spoda tahne.Kroutak v terajnu to ma o dost vetsi nez driv a taky jsem prestal tolik radit,ted si to schroustaj i vyssi rychlost bez nutnosti podrazovat.Jen ta vyssi rychlost stale stoji za prd ale to je normal to je L.R.Chtel jsem jen navysit vykon tak aby to slo nejen od spoda ale treba i v rychlostech kolem 100km/h.
Zatim ale netusim co na to spotreba ale pri mem stylu jizdy(v terajnu)asi moc nusetrim :D
Honza

Napsal: 17 lis 2008 16:05
od jezbera ivan
Jenda píše:Abc chip tuning-testuju a pozoruju :D
Honza
To som mal v DII, teda aspon som za to zaplatil, efekt nulovy!!!
Komunizmus komunistom, stroje odbornikom!

Napsal: 17 lis 2008 16:07
od DanoDEF
Jenda píše:Dano ,ja na to zalozil samostany vlakno na OBECNE prave proto abychom to nejak dali dohromady.Zatim se mnou ABC jednaj slusne a neschovavaj se.Autak jede a od spoda tahne.Kroutak v terajnu to ma o dost vetsi nez driv a taky jsem prestal tolik radit,ted si to schroustaj i vyssi rychlost bez nutnosti podrazovat.Jen ta vyssi rychlost stale stoji za prd ale to je normal to je L.R.Chtel jsem jen navysit vykon tak aby to slo nejen od spoda ale treba i v rychlostech kolem 100km/h.
Zatim ale netusim co na to spotreba ale pri mem stylu jizdy(v terajnu)asi moc nusetrim :D
Honza
ano viem sorry za to vlakno uvedomil som si to neskoro...low ma admin prava tak to mozno da nejako dokopy.

... ja tiez mam jednu "ECU" nachipovanu ( nebola sice pripravena na moje auto ale aj tak testujem... je to jednotka na jedny z prvych TD5 ( motor 10P ) takze uz ma nejaky ten rok a ja navyse mam motor 15P )

... udivuje ma tvoj postreh pri vyssich rychlostiach mne to "taha" velmi slusne aj vo vysokej rychlosti, na 5ke sa rozmyslim, ze obehujem pritlacim pedal a sup ho tam 130 jako nic

Napsal: 17 lis 2008 16:09
od Jenda
Jenda píše:Dano ,ja na to zalozil samostany vlakno na OBECNE prave proto abychom to nejak dali dohromady.Zatim se mnou ABC jednaj slusne a neschovavaj se.Autak jede a od spoda tahne.Kroutak v terajnu to ma o dost vetsi nez driv a taky jsem prestal tolik radit,ted si to schroustaj i vyssi rychlost bez nutnosti podrazovat.Jen ta vyssi rychlost stale stoji za prd ale to je normal to je L.R.Chtel jsem jen navysit vykon tak aby to slo nejen od spoda ale treba i v rychlostech kolem 100km/h.
Zatim ale netusim co na to spotreba ale pri mem stylu jizdy(v terajnu)asi moc nusetrim :D
Honza
To Jezbeba,jak uz jsem vyse popsal ale to co rikas uz jsem o nich taky slysel.
Honza

Napsal: 17 lis 2008 16:14
od DanoDEF
jezbera ivan píše:
DanoDEF píše: ... ono je rozdiel prepinat jednotky a soft
... daj typ nech nevymyslam teplu vodu rad si prestudujem
Ako som povedal, menis soft v jednej jednotke. Pete Bell ..........

http://www.defender2.net/forum/topic397.html

http://www.defender2.net/forum/post3108.html#3108

Dik za info. Len ta nasa anglictina... :mrgreen:

... ako som vysie pisal riesim moznost prepnutia jednotky nie z dovodu vykonu ale blbvzdurnosti pri expediciach ( to, ze jedna jednotka bude chipnuta je vedlajsi efekt )

... kazdopadne ma zaujimaju tvoje postrehy co vykomunujete s anglanmi

Napsal: 17 lis 2008 16:28
od Jenda
DanoDEF píše:
Jenda píše:Dano ,ja na to zalozil samostany vlakno na OBECNE prave proto abychom to nejak dali dohromady.Zatim se mnou ABC jednaj slusne a neschovavaj se.Autak jede a od spoda tahne.Kroutak v terajnu to ma o dost vetsi nez driv a taky jsem prestal tolik radit,ted si to schroustaj i vyssi rychlost bez nutnosti podrazovat.Jen ta vyssi rychlost stale stoji za prd ale to je normal to je L.R.Chtel jsem jen navysit vykon tak aby to slo nejen od spoda ale treba i v rychlostech kolem 100km/h.
Zatim ale netusim co na to spotreba ale pri mem stylu jizdy(v terajnu)asi moc nusetrim :D
Honza
ano viem sorry za to vlakno uvedomil som si to neskoro...low ma admin prava tak to mozno da nejako dokopy.

... ja tiez mam jednu "ECU" nachipovanu ( nebola sice pripravena na moje auto ale aj tak testujem... je to jednotka na jedny z prvych TD5 ( motor 10P ) takze uz ma nejaky ten rok a ja navyse mam motor 15P )

... udivuje ma tvoj postreh pri vyssich rychlostiach mne to "taha" velmi slusne aj vo vysokej rychlosti, na 5ke sa rozmyslim, ze obehujem pritlacim pedal a sup ho tam 130 jako nic
To co ches dat dohromady,tedy 2xECU na jednom aute je optimalni reseni.To by mozna resilo kompromis s chipovanim verzus zivotnost motoru.S tou maximalkou je to spatny i ted po druhem prehrani softu od one firmy,takze je budu otravovat dal :D
Honza

Napsal: 17 lis 2008 16:57
od jezbera ivan
DanoDEF píše:
jezbera ivan píše: Ako som povedal, menis soft v jednej jednotke. Pete Bell ..........

http://www.defender2.net/forum/topic397.html

http://www.defender2.net/forum/post3108.html#3108

Dik za info. Len ta nasa anglictina... :mrgreen:

... ako som vysie pisal riesim moznost prepnutia jednotky nie z dovodu vykonu ale blbvzdurnosti pri expediciach ( to, ze jedna jednotka bude chipnuta je vedlajsi efekt )

... kazdopadne ma zaujimaju tvoje postrehy co vykomunujete s anglanmi
To zariadenie funguje tak, ze v nom mas dva softy, a nahras si za par sekund do riadiacky ten tk. prave myslis ze budes potrebovat. Je to velke ako krabicka cigariet a nepotrebujes k tomu PC (iba pre nahratie oboch softov na zaciatku) Cize nie je to ako prepnut gombik ale trva to niekolko sekund, ale ti co to maju si to pochvaluju. Ja ale budem jazdit len na remapovanom softe, lebo to maju zmaknute a funguje to.
V nasich koncinach by som to "chipovat" nedaval, lebo to nevedia a kazdy co tu nieco skusal mal nejake problemy! "UK guys" ako napr. Pete Bell robia TD5ky hodne a maju v tom jasno!

Napsal: 17 lis 2008 17:39
od DanoDEF
jezbera ivan píše: V nasich koncinach by som to "chipovat" nedaval, lebo to nevedia a kazdy co tu nieco skusal mal nejake problemy! "UK guys" ako napr. Pete Bell robia TD5ky hodne a maju v tom jasno!
Samozrejme, ze v tomto s tebou suhlasim... kde inde ako v UK by to mali zmaknute. Suhlasim aj s remapom.

V principe musi byt kazda ECU TD5 + software rovnaka.

Co na tom chcu chalani v UK doladovat ?

... urobis dva zakladne ukony s "testbookom" a frcis ( v pripade vymeny ECU )

Takze by malo stacit mat tu krabicku k PC na nahravanie sw.

Ak to spravne chapem najprv potrebujes tu krabicku na "dowload" sw. Ten potom posles na remap do UK a vrati sa ti remapovany sw. Ten si potom pomocou uvedenej krabicky "uploadujes" podla potreby.

Je mozne tvoj remapovany sw nahrat do inej ECU ? alebo iba do povodnej ?

Napsal: 17 lis 2008 17:54
od Jenda
Jeste bych k tomu neco preci jen mel.Auto nemam jako special ale na jezdeni do prace,blbnuti a protoze me l.r. bavi.Tezko jsem se smiroval s tim ze tam bude pocitac ale v dnesni dobe se tomu temer neda vyhnout.Jezdim tak jak mi moznosti dovoli a dost dobre si nedokazu predstavit tam mit dalsi elektro zarizeni made in UK.Uz toho na tom napachali dost :D. Proto jsem se chtel vydat cestou jednoduchou ale i kompromisni.Tedy neco mezi.Dalsi jednotka z ktere bych uz do tak nespolehlive L.R. ECU v terajnu prehraval soft je dost o odtah.
Honza

Napsal: 17 lis 2008 18:19
od DanoDEF
Jenda píše: ...Uz toho na tom napachali dost :D. Proto jsem se chtel vydat cestou jednoduchou ale i kompromisni.Tedy neco mezi.Dalsi jednotka z ktere bych uz do tak nespolehlive L.R. ECU v terajnu prehraval soft je dost o odtah.
Honza
... preco si myslis, ze nieco napachali... dobu proste nezastavis. Ja osobne si na TD5 nestazujem. Dokonca v tunajsich koncinach som naklonenejsi TD5 nez 300Tdi

... preco nespolahliva ECU ? :shock:

Napsal: 17 lis 2008 18:23
od RudaK
DanoDEF píše:
Jenda píše: ...Uz toho na tom napachali dost :D. Proto jsem se chtel vydat cestou jednoduchou ale i kompromisni.Tedy neco mezi.Dalsi jednotka z ktere bych uz do tak nespolehlive L.R. ECU v terajnu prehraval soft je dost o odtah.
Honza
... preco si myslis, ze nieco napachali... dobu proste nezastavis. Ja osobne si na TD5 nestazujem. Dokonca v tunajsich koncinach som naklonenejsi TD5 nez 300Tdi

... preco nespolahliva ECU ? :shock:



Á Dano tož vitaj,já bych se toho taky nebál. :!:

Napsal: 17 lis 2008 21:23
od jezbera ivan
DanoDEF píše: V principe musi byt kazda ECU TD5 + software rovnaka.
Nie je! Preto sa upravuje softver, ktory tam mas od vyroby a nie nejaky "najnovsi a najlepsi"
DanoDEF píše: Ak to spravne chapem najprv potrebujes tu krabicku na "dowload" sw. Ten potom posles na remap do UK a vrati sa ti remapovany sw. Ten si potom pomocou uvedenej krabicky "uploadujes" podla potreby.
Ano, mas v krabicke potom povodny aj upraveny sw a uploadujes a teda pouzivas ktory si vyberies.
DanoDEF píše:Je mozne tvoj remapovany sw nahrat do inej ECU ? alebo iba do povodnej ?
Asi by motor bezal ale preto sa upravuje vzdy sw z auta kt. sa ide tunovat aby si zachoval vsetky ostatne funkcie.

Napsal: 17 lis 2008 21:37
od DanoDEF
jezbera ivan píše:
DanoDEF píše: V principe musi byt kazda ECU TD5 + software rovnaka.
Nie je! Preto sa upravuje softver, ktory tam mas od vyroby a nie nejaky "najnovsi a najlepsi"
... ak nie je - ako to vyriesis v pripade poruchy a pouziti novej ECU ?
( neber to ako podjebavanie ale ako diskusiu )

... samozrejme chapem, ze nebude remapovat nejaky na "kolene tuneny" ale povodny
jezbera ivan píše:
DanoDEF píše:Je mozne tvoj remapovany sw nahrat do inej ECU ? alebo iba do povodnej ?
Asi by motor bezal ale preto sa upravuje vzdy sw z auta kt. sa ide tunovat aby si zachoval vsetky ostatne funkcie.
... no je to zrejme iba tvoj dohad ( ja viem co treba robit )

... v podstate ma zaujima ci to maju osetrene - teoreticky raz kupis "krabicku" + remap a potom "natiahnes" do lubovolnych ECU

Napsal: 18 lis 2008 09:32
od jezbera ivan
Ecu nie su rovnake, to je iste, a nie je v nich ani rovnaky motorovy menezment, pretoze hardware s ktorym pracuje a komunikuje sa tiez trochu rokmi menil. V pripade poruchy ecu LR dodava origo uz iba jednu ECU, kt. je "univerzalne naprogramovana" co je temou diskusii a komentarov a taky co to maju rozkodovane tvrdia, ze je to horsie ako povodny softvare ktory tam bol od vyroby. Ale to je iny pripad ako ked origo ecu/soft z D90 2005 strcis do D90 1999! To je vsade mozne popisane, ze sa to robi, ale je to kravina a nefunguje tam x funkcii napriek tomu ze motor bezi.

Co pisem nie su dohady ale informacie vycitane vo viacerych svetovych forach a clankoch na tuto temu, kde sa k tomu vyjadruje kde-kto ale najma par chlapcov co s tym vstavaju a idu aj spat.

Napr. konkretne moj pripad, zvolil so si cestu cez Pete Bell-a (ale plati aj pre inych co som s nimi komunikoval):
- bez toho aby som mu povedal cislo ECU mi nevie ponuknut nic, a potrebuje to preto, aby vedel ktory motorovy menezment v nej mam (doslovny preklad - takze asi nebudu az tak "rovnake")
- on tie menezmenty ma vsetky, takze pouzije ten spravny a posle mi (kedze nemam flash ecu) novu ecu s remapovanou fuel mapou ale s menezmentom zhodnym s tym mojim povodnym (a nie s univerzalnym alebo inym), kt. po pripojeni do auto bude treba cez diagnostiku/nanocom este doprogramovat (napr. kodovanie vstrekov)
- po nastartovani bude odo mna potrebovat niekolko roznych merani diagnostikou a inymi hrackami, ktore mu daju spatnu vazbu o tom co zmeny priniesli, potom podla toho doladi posle mne, nove meranie a ak ok tak hotovo ak nie tak este doladi a dalsie meranie.
To je totiz postup a sposob ktory prinesie nie len dobry pocit z vyssieho vykonu ale aj dlhu zivotnost motora.

PS: Ci, krabicka o ktorej tu bola rec, dokaze krmit svoji dualnym softwarom viacero ECU to netusim, ale vzhladom na to, ze by sa tak dal sirit ich software dalej, tak nie a bude to asi nejak osetrene (len dohad). Mozem sa na to opytat, ale neviem ako, aby som nevypadal ako "pirat".
Jedine, ze by sa kupovala bez softu, poto by to nemal byt roblem.

Napsal: 18 lis 2008 18:39
od DanoDEF
jezbera ivan píše: ... Ale to je iny pripad ako ked origo ecu/soft z D90 2005 strcis do D90 1999! To je vsade mozne popisane, ze sa to robi, ale je to kravina a nefunguje tam x funkcii napriek tomu ze motor bezi.
... ja som to urobil opacne...D110/1998 (non-flash) do D110/2004 - ale riesil som inu zalezitost nez "chip"
jezbera ivan píše: Napr. konkretne moj pripad, zvolil so si cestu cez Pete Bell-a
... priznam sa, ze sa mi tato cesta paci i ked som povodne riesil iny problem a ak budes dalej prispievat svoje skusenosti s tymto "chipom" resp predajcom rad si ich precitam
jezbera ivan píše: Mozem sa na to opytat, ale neviem ako, aby som nevypadal ako "pirat".
... nechaj tak najprv uspesne vyries svoju ECU

Napsal: 11 pro 2008 19:52
od Jenda
Mam prosbu,kdopak by umel dianostiku v praze :?: Jde mi o prihlaseni imobilizeru do nove(zanovni) ridici jednotky a v AMT chtej 3-4 tsc.
Asi jsem naivni skrt ale to se mi zda dost za cca 30min. prace.
Honza

Napsal: 14 pro 2008 22:33
od Jarys
Mareda v Libuši má diagnostiku a chybu na olejem politých brzdách mi odmáznul za 300,-. Tel. na týpka je 608889596, nenech se odbejt nějakýma průpovídkama o tom, že čas má až příští měsíc. Máš to k němu kousíček, tak křič, že jde o pár minut práce, a že přijedeš zítra :idea: